Kirjoittaja Aihe: Rattijuoppous  (Luettu 169161 kertaa)

Toukokuu 11, 2012, 16:12:12 ip
Vastaus #300

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Amerikan mallia siis, kolmas samantyyttinen rikos tietää elinkautista eli sitten ei ole mitään väliä vaan ammutaan poliiseja ottetaan panttivankeja ja kaahataan kuin hullut koska tuomio ei enään nouse. Kuitenkin selvästi pitäisi siirtyä taulukon ylä linjalle koska 40 kertaa ratista kiinnijääminen ei pitäisi olla mahdollista vaan kierre pitää katkaista jo alkuunsa, 3 kertaa vuodessa olis vuosi per kerta ja ei mitään vakilamatematiikkaa jossa se muuttuu 30 päivän yhdyskunta palveluksi vaa kolme vuotta koppia ja lomille esim. hautajaisiin vartijan kanssa. Valjakkala hyvä esimerkki ettei kaikkia saa päästää ikinä vapaaksi. Manne joka teloitti ihmisiä krillijonossa oli jo kaksi kertaa tappanut ja yhdestä pääsi kieron lakimiehen avulla vapaaksi, eikä me ollut tappoja vaan selvästi harkittuja murhia jotka toteutettiin teloitustyyliin kun välissä oli puoliminuuttia aikaa.

Toukokuu 11, 2012, 16:53:55 ip
Vastaus #301

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Niin ne viisaammat väittää, jos pikkurikoksesta on tulossa hirmu tuomio silloin ammutaan kaikki  mahdolliset todistajat. Hirvittävä vaan on teko, tapetaan toiselta kännäämällä lapsi. Ei kyllä haittaa jos hirvittävä on rangaistuskin. Aatelkeepa omalle kohalle.
Napahulluna on hyvä olla.

Toukokuu 13, 2012, 06:46:18 ap
Vastaus #302

Markku Hakola

• Vieras
Niin ne viisaammat väittää, jos pikkurikoksesta on tulossa hirmu tuomio silloin ammutaan kaikki  mahdolliset todistajat. Hirvittävä vaan on teko, tapetaan toiselta kännäämällä lapsi. Ei kyllä haittaa jos hirvittävä on rangaistuskin. Aatelkeepa omalle kohalle.

Niin ei tarvi edes lastaan menettää,, riittää jos itse jää rattijuopon kolhimaks ja kärsii siitä lopunikäänsä.
Edelleen rankempien tuomioiden kannalla, vaikka täälläkin jotkut kannattaa promilleissa / pöllyssä ajoa, tai ainakin niin olen käsittänyt,
sorry, jos oon käsittäny väärin.

Milläs ammut "kaikki todistajat", kun aseiden saanti tehdään mahdottomaksi,
vaiko pyydetäänkö paikallisesta metsästysseurasta henkilö hoitamaan asa.

Toukokuu 13, 2012, 09:37:03 ap
Vastaus #303

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
Rattijuopon yliajamana yhdyn tuohon Kolmin viimeiseen lauseeseen! :police:

Niin kuin tuolla ihan alussa Kolmin aloitusmielipiteeseen yhdyin...

Ei ihminen ajattele vakavuudella näitä asioita, jollei se kosketa henkilökohtaisesti. Minua se koskettaa loppuelämäni!
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Toukokuu 13, 2012, 10:34:48 ap
Vastaus #304

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Muistanpa tapauksen jossa tuttava jäi jalkakäytävällä rattijuopon tappamaksi. Muuten olis saattanut jäädä henkiin mutta kun piti kiireellä päästä karkuun, niin siinä paetessaan murjoi kävelijän hengettömäksi. Vaikka pieni tuomio oliskin tulossa niin karkuun ja piiloon pitää päästä.
Napahulluna on hyvä olla.

Toukokuu 13, 2012, 19:31:34 ip
Vastaus #305

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Rattijuopon yliajamana yhdyn tuohon Kolmin viimeiseen lauseeseen! :police:

Niin kuin tuolla ihan alussa Kolmin aloitusmielipiteeseen yhdyin...

Ei ihminen ajattele vakavuudella näitä asioita, jollei se kosketa henkilökohtaisesti. Minua se koskettaa loppuelämäni!

Aloitusaiheeseen viitaten kysyn:

Ja tähän olisi promillerajan alentaminen vaikuttanut siten että....

En väheksy kokemuksianne, mutta promillerajan muutos tuskin olisi vaikuttanut mitenkään. Eri juttu olisi jos "selvä" 0,2 olisi tullut päälle. Tosin silloinkin lopputulema on sama mutta seuraukset hieman erilaiset sille ajajalle. Uhria tuskin lohduttaa oliko 0,2 vai 0,3.

Toukokuu 13, 2012, 20:14:18 ip
Vastaus #306

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ollaan Kari puun ja kuoren välissä, kunnioitan kaikkien mielipidettä ja jos itse ajaisin jonkun päälle vaikka 0 promillea en ajaisi enään koskaan autoa koska kokisin että mussa on pakko olla jotain vikaa. Tilanne on eri jos eteen tulee kolmion takaa auto tai mulla on vihreä koska silloin en voinut olla syyllinen, olen kantanut pientä arkkua kun vanhemmat eivät kyenneet. Silti puolustan nykyisiä rajoja ja mua saa vapaasti moittia mielipiteestäni kun ne kännikalat ajaa 3-5 promillea ja kortti ollu jo vuosia kuivumassa. Normaali elämää elävästä ihmisestä ei saa tehdä rikollista.

Toukokuu 13, 2012, 20:26:10 ip
Vastaus #307

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Mitä näitä moittimaan, vapaassa maassa.

Toukokuu 15, 2012, 06:36:36 ap
Vastaus #308

Markku Hakola

• Vieras
Jos kerran promillerajojen muutos ei vaikuta mihinkään, eli juopot ajaa edelleen, kuten ennenkin,
niin eikös silloin raja voida laittaa nollaksi, jos sillä ei sinänsä ole mitään merkitystä käytännössä.

Toisaalta voishan sen rajan nostaa vaikkapa 10 promilen, niin säästyis siinä sitten taas valtion rahoja,
kun ei tarvis testailla ja valvoa kuskeja, kun harvempi kuski kuitenkaan tuota arvoa ylittää.
Mikäli sitten kävisi niin, että juopot kuskit kolaroisvat ja jopa menehtyis itse aiheuttamissaan onnettomuuksissa, niin eikös
se ole jo sitten "luonnollista poistumaa"

Turhaahan se on tarpeettomalle asialle mitään rajoja asettaa.

Sama tietty koskee myös muitakin päihteitä ja lailla rajattua asiaa, turhaahan niitäkään on kieltää.

Toukokuu 15, 2012, 07:22:18 ap
Vastaus #309

Antti Jokinen

• Vieras
Jos kerran promillerajojen muutos ei vaikuta mihinkään, eli juopot ajaa edelleen, kuten ennenkin,
niin eikös silloin raja voida laittaa nollaksi, jos sillä ei sinänsä ole mitään merkitystä käytännössä.

Toisaalta voishan sen rajan nostaa vaikkapa 10 promilen, niin säästyis siinä sitten taas valtion rahoja...

Perustapa, Markku, tällainen 'hällä-väliä'-puolue ajamaan asiaasi. Suomessahan on demokratia, ja lait on laadittu demokraattisesti valittujen edustajien (ja heidän edustamiensa puolueiden kautta).
Nyt vaan uutta puoluetta väsäämään!

Toukokuu 15, 2012, 23:55:20 ip
Vastaus #310

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***

Toisaalta voishan sen rajan nostaa vaikkapa 10 promilen, niin säästyis siinä sitten taas valtion rahoja,
kun ei tarvis testailla ja valvoa kuskeja, kun harvempi kuski kuitenkaan tuota arvoa ylittää.
Mikäli sitten kävisi niin, että juopot kuskit kolaroisvat ja jopa menehtyis itse aiheuttamissaan onnettomuuksissa, niin eikös
se ole jo sitten "luonnollista poistumaa"

Turhaahan se on tarpeettomalle asialle mitään rajoja asettaa.

Sama tietty koskee myös muitakin päihteitä ja lailla rajattua asiaa, turhaahan niitäkään on kieltää.

Just Hakola, ne 3.0 kumarassa ajavat lopettaa heti kun raja onkin nolla. Ja maailma pelastuu...
Eli mielestäsi poliisin kuuluu istua tervarissa niitten nollakakkosten kanssa ja ne rattijuopot senkun ajelee.

Toukokuu 16, 2012, 00:27:56 ap
Vastaus #311

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko arvon herrat tietoisia että diabeetikolla määrätyt sokeriarvot näkyy tarkassa mittarissa vaikkei kuukauteen olis juonu tippaakaa eli saunantaakse hekin. Rautsi ymmärtää mutta osa on ihan pihalla 0 promilleidensa kanssa, toivottavasti ette itse ikinä sairastu ja tämä on sitten todettua oikeaa elämää ja odotat siinä sivussa nouseeko vai laskee ja mitään lääkettä et saa ottaa. Sokeri nousee niin henki haisee asetoonille ja mittari reagoi. Se oli se pitsa ilman olutta ja matka kotiin pistokselle jolloin turha odotus tekee susta huonomman kuskin.

Toukokuu 16, 2012, 09:38:48 ap
Vastaus #312

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Onko arvon herrat tietoisia että diabeetikolla määrätyt sokeriarvot näkyy tarkassa mittarissa vaikkei kuukauteen olis juonu tippaakaa eli saunantaakse hekin. Rautsi ymmärtää mutta osa on ihan pihalla 0 promilleidensa kanssa, toivottavasti ette itse ikinä sairastu ja tämä on sitten todettua oikeaa elämää ja odotat siinä sivussa nouseeko vai laskee ja mitään lääkettä et saa ottaa. Sokeri nousee niin henki haisee asetoonille ja mittari reagoi. Se oli se pitsa ilman olutta ja matka kotiin pistokselle jolloin turha odotus tekee susta huonomman kuskin.

Kotiin pistokselle? Ei kerkee kotiin piikille kun ratsiasta tuli lähtö muualle.
Ei kun ilman pistosta tervariin jossa ihmetellään että mikäs tolle tuli kun lattialla kiemurtelee. Kännissä varmaan...

Toukokuu 20, 2012, 10:43:49 ap
Vastaus #313

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2012, 10:55:51 ap kirjoittanut lasse roholm »

Toukokuu 20, 2012, 14:23:46 ip
Vastaus #314

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***