Kirjoittaja Aihe: Rattijuoppous  (Luettu 169003 kertaa)

Toukokuu 07, 2012, 23:32:19 ip
Vastaus #285

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Muutama olut lisää niin aseet on kaapissa, tyhmä voin olla mutten idiootti.

Toukokuu 08, 2012, 06:29:13 ap
Vastaus #286

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Näinkin saattaa käyvä jos ajjaa maistissa! ;D

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Toukokuu 08, 2012, 09:50:06 ap
Vastaus #287

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Otetaan verrokiksi tarkkuutta ja keskittymistä vaativa laji eli ammunta, kaksi olutta ja pärjään siinä hyvin. Kolmannen jälkeen fiilis nousee mutta tulokset tippuu ja tämä on testattu niin usein et vieraat näkee kaksi tyhjää poydällä niin ne sanoo et juodaan ensin pari lisää.

Saman näkee keilaradalla. Kaksi tuoppia niin saakin lopettaa sen turhan yrittämisen.

Toukokuu 08, 2012, 17:56:35 ip
Vastaus #288

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Tästä Auerin tapauksen tutkinnasta niitä resursseja vapautuu runsaasti rattijuoppojen kiinniottoon, kunhan poliisi ja syyttäjät ensin saavat sen "käärmeen ajettua pyssyyn"... :D

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012050815548470_uu.shtml
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2012, 18:24:57 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Toukokuu 08, 2012, 19:02:27 ip
Vastaus #289

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kari, jos tuopit on pieniä niin normi miehellä puhutaan 0.3 promillesta ja suoritus kyky parani. Ennenvanhaan Rautavaara ampui jousella kilpaa ja vaimo antoi pienestä taskumatista kaksi korkillista niin rupes ukko osumaan. Kännikalat örveltää 3-6 promillen kännissä olkoon rajat mitkä tahansa jaolkoon kortti tai ei, syyttömistä ei saa tehdä rikollisia ja nykyään on syytön 0.5 ja se on raja jota ei kannata tavoitella eikä se syönnin yhteydessä tule viinilasista tai isostakaan tuopista.

Toukokuu 08, 2012, 19:20:41 ip
Vastaus #290

paavo virolainen

• Vieras
Eiköhän tuo noitten nollakakkosten jahtaaminen olisi melko turhaa poliisin vähäisten voimavarojen tuhlaamista. Hyvähän se olisi jos ne pois sais mut ei taida valtiolla rahat riittää siihen. Mitenkään viinapäissään ajamista puolustamatta voin omasta kokemuksesta sanoa et yövuoron jälkeinen väsymys on melkosesti pahempi homma kuin kaljapullon tai kahden juomisen jälkeen.

Toukokuu 08, 2012, 19:23:22 ip
Vastaus #291

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kari, jos tuopit on pieniä niin normi miehellä puhutaan 0.3 promillesta ja suoritus kyky parani. Ennenvanhaan Rautavaara ampui jousella kilpaa ja vaimo antoi pienestä taskumatista kaksi korkillista niin rupes ukko osumaan. Kännikalat örveltää 3-6 promillen kännissä olkoon rajat mitkä tahansa jaolkoon kortti tai ei, syyttömistä ei saa tehdä rikollisia ja nykyään on syytön 0.5 ja se on raja jota ei kannata tavoitella eikä se syönnin yhteydessä tule viinilasista tai isostakaan tuopista.

Totta, kokemus keilahalleilta. Yks tuoppi, 0,5, jopa parantaa suoritusta mutta ainakin mulla kun tempasee kaksi puolenlitran tuopposta niin tulokset heikkenee merkittävästi. Oikeen selvä ero. (Miten voi olla selvästi vaikutuksenalainen)

Toukokuu 08, 2012, 20:44:43 ip
Vastaus #292

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Kari, jos tuopit on pieniä niin normi miehellä puhutaan 0.3 promillesta ja suoritus kyky parani....

Alkoholi voi korkeintaa aiheuttaa rentoutumista, joka sattaa parantavan suoritusta. Tosiasiassa alkoholi heikentää jo ensimmäisestä tipasta alkaen fyysistä suoritusta.
Tuon rentoutumisen ja suoritusjännityksen laukaisemisen voi opetella ihan muilla keinoin.
Urheiluun ja ajoon ajoneuvolla ei alkoholi sovi tippaakaan. Saati sitten aseen kanssa. Ei siis yhtä pullollistakaan.
Hohtokeilailu on asia erikseen  ;)
BSA "Buzy Beeza"

Toukokuu 08, 2012, 21:24:51 ip
Vastaus #293

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Leo, puhut nyt ihmisen kanssa joka sairastaa ohutsäije neuropatiaa. Siihen kuuluu vapina ja kaksoisnäkö joka yhellä/kahdella oluella loppuu, eli toimii kuin lääke mulla. Tarkkaivaisuus paranee yms. eli kelan pitäisi maksaa mulle kome keppanaa per päivä. Juuri juon kolmatta ja olen aloittanut kolmen jälkeen, en ole ajanut metriäkään kolmen jälkeen ja mun oma mittari sanoo LO ja se on tarkastettu naapuripoliisin kanssa ja vähän yli näyttää eli oikea 0.5 näyttää mulla 0.6 ja älä aja. 0.3 on aivan ehdoton raja että lähtisin. Että on olemassa rattijuoppoja ja rattijuoppja.

Toukokuu 08, 2012, 22:15:04 ip
Vastaus #294

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Mulla ei noita sairauksia ole, ja Leo puhuu just niin kuin asia on. Se eka tippa rentouttaa senverran että olo on jes, ja koska tietää ottaneensa jotain niin keskittyy ihan eri tavalla. Mutta normi terveelle ihmiselle ihan oikeesti, ei se ekakaan tuoppi oikeesti mitään auta. Tämän on lääketiede todistanut täysin selkeästi.

Edit: Räikkönen ottaa ennen starttia nokoset, ei tuoppia. Vaikka sille tuoppi kelpaa muuten aika hyvin.

Radiossa kerran kuuntelin kun haastateltiin vanhempaa poliisimiestä siitä että kuinka on mahdollista että 75% suomalaisista miehistä on keskivertoa parempia kuskeja?

. No, en minä tiedä hyviä kuskeja kun tuo Senna, mutta eikös se kuollu rattiin sekin...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2012, 22:35:07 ip kirjoittanut Kari Rautiainen »

Toukokuu 08, 2012, 23:14:12 ip
Vastaus #295

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nykyiset rajat ovat jees ja merellä sopivaeli sixpakin voi rauhassa juoda kylässä eikä muuta mahdollisuutta ole tulla kotiin niin riskin ollessa niin pieni voi juoda vielä kossupullon päälle eikä ne saa enään ees kiinni ku eivät uskalla niissä kivikoissa ajella jossa olen kasvanyt. Sivikin koneeseen syöttää 35l/t niin se on melkein lentoa, rannassa vannoo kymmenen ukoa et akkas tuli melko haipakkaa ja nauraa poliisit muualle hommiin.

Toukokuu 09, 2012, 03:51:24 ap
Vastaus #296

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kyllä alkkohoolilla sopivan runsaasti nautittuna on keskittymistä ja suorituskykyä parantava vaikutus. ::)

Jos ette usko, kysykää vaikkapa näiltä muutamilta menestyneiltä kansallissankareiltamme jotka voivat kertoa lisää ko. aineiden positiivisesta vaikutuksesta lajissa jos toisessakin. Jotkut tosin ovat ymmärrettävistä syistä hyvin vaitonaisia. :-X

http://www.redrum-187.com/phpBB3/viewtopic.php?t=6360&p=118292
-pena-

Toukokuu 09, 2012, 05:08:37 ap
Vastaus #297

Markku Hakola

• Vieras
Rattijuopot pois maanteiltä, siirtykää ajamaan jälkakäytäville ja kevyenliikenteenväylille.

Eikäs tuossa ole ratkaisu saada rattijuopot pois autoliikenteen seasta.

Edelleen kukaan ei ole antanu mulle kunnollista syytä, miks pitäis saada ajaa, promilleissa.

Edelleen olen sitä mieltä, että rattijuopolta auto valtiolle ja ajokortti kuivuun ja pitkäks aikaa,
jos auto jonkun muun, niin siitä huolimatta.

Edeleen kannatan nollatoleranssia, ei pitäis olla mahdotonta toteuttaa ja elää tuon mukaan, jos halua on.
Kyllähän itsekukin varmaan tekosyyn jos toisenkin keksii, miks "mulle pitäis sallia" sitä ja tätä.
Se on jännä tuo asenne, "ei se viina muhun vaikuta, ajan yhtä hyvin, kuin selvinpäin, ne on ne muut, kun töppäilee".

Yhtälailla voitais keskustella myös monen muun lain tarpeellisuudesta.

En ole mikään raittiusintoilija, otan siis itsekkin, mutta en promilleissa mee rattiin, ihan periaatteesta.

Moniko täällä on lähipiirissään joutunut seuraamaan rattijuopon aiheuttaman onnettomuuden seurauksia?

Toukokuu 09, 2012, 18:38:20 ip
Vastaus #298

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Sehän kännissä ajelussa on kivointa kun siinä jatkuvasti törmää uusiin ihmisiin. Sosiaalinen laji.

Toukokuu 11, 2012, 14:16:12 ip
Vastaus #299

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/kuolonkolari-ei-vaikuttanut-rattijuoppoihin-mitenkaan/1194094

On väitetty etteivät kovat rangaistukset vähennä rikollisuutta, mutta eikös sitä voitaisi edes kokeilla.

Rattijuopoille tähän malliin:

Promillet kertaa monesko kerta= 2­‰ 2. kerta= 4 vuotta. 3‰ 3. kerta= 9 vuotta. 2 ‰ 5.= 10 vuotta jne.

Ja jos tappaa jonkun noitten tulo kerrotaan vielä kolmella. Lässytys ja höpöhöpö valistus on hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2012, 14:19:21 ip kirjoittanut Erkki Korhonen »
Napahulluna on hyvä olla.