Kirjoittaja Aihe: Rattijuoppous  (Luettu 169125 kertaa)

Toukokuu 07, 2012, 12:38:44 ip
Vastaus #270

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Ankaraa on promillerajan laskemisen vastustus, mutta runsaasti ja osin pitkiäkin puolustuspuheita näkyvät saavan pikkumaistissa ajelijat täällä VMPK,n "reaalimaailmassa" :P

Onko se tosiaan niin vaikea ajella 100% selvinpäin ?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2012, 12:47:06 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Toukokuu 07, 2012, 12:48:30 ip
Vastaus #271

Antti Jokinen

• Vieras
Runsaasti ja osin pitkiäkin puolustuspuheita näkyvät saavan maistissa ajelijat ja rattijuopot täällä VMPK,n "reaalimaailmassa" :P

Outoa. Minä en löytänyt yhtä ainutta.  ???

Toukokuu 07, 2012, 13:01:51 ip
Vastaus #272

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Runsaasti ja osin pitkiäkin puolustuspuheita näkyvät saavan maistissa ajelijat ja rattijuopot täällä VMPK,n "reaalimaailmassa" :P

Outoa. Minä en löytänyt yhtä ainutta.  ???

Emmääkään ainakaan näistä viimeisimmistä. Rexa varmaan yst. osoittaa jos esim mun viesteistä sellainen löytyy. Muussa tapauksessa, UGH, olen puhunut :-X
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Toukokuu 07, 2012, 13:06:49 ip
Vastaus #273

heikki.vaari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Vanhempi Asiantuntija
Kyllä mä ainakin ajelen autolla esim. jos käyn ravintolassa syömässä ja juon ruoan kanssa oluen tai lasin viiniä. Joskus saatan lähteä autolla ihan varta vastenkin käymään yhdellä tai kahdella oluella.

Kyllä se on fakta, että mitkään promillerajojen muutokset eivät poista yhtään rattijuoppoa liikenteestä. Mitä merkitystä sillä on onko raja 0 vai 0,5 kun veressä on 2, ja rattijuoppo tietää että yli menee joka tapauksessa..??

Ja kuinkas moni teistä on ajanut polkupyörällä humalassa? Sekin on kiellettyä.

Toukokuu 07, 2012, 13:08:59 ip
Vastaus #274

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
Juuri äsken radiossa kerrottiin, että on jätetty esitys jossa promillerajoihin ei satuta, mutta jos viisari värähtää niin tulee sakko heti tienpäällä. 

Vain nolla on OK!  :police: :police: :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Toukokuu 07, 2012, 13:12:17 ip
Vastaus #275

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Mulla sattuu olemaan niin että teen duunia eri puolilla suomea poliisipäälliköitten kanssa. Niiltä se on kotoisin kantani. Arvatkaa vituttaako niitä istua tervarissa kun silläaikaa tien päällä on täysi sirkus.

Jos ne rupee siellä vielä istumaan niitten 05 ja 010 tapausten kanssa niin ei ne muualle kerkeekkään.

Poliisi on sitämieltä että tarvitaan todella paljon miehiä lisää että pysytään edes nykytilanteessa, jos miehiä sidotaan lapsenlikoiksi arvauskeskuksiin.

Hmm... tarttee ihan pohtia ketä uskois... Huhtakangas, joo.... poliisi,joo...
Taidan kallistua asiantuntijoihin.

Huhtakankaan torpassa kun jotain sattuu niin alkaa itku siitä kauanko kesti poliisin tulo. Ei ne kerkee kun ne istuu tervarissa jonkun 05 kanssa. Kerkee rosvot ja murhamiehet rajan taa ennenkun verikokeet valmistuu.

Toukokuu 07, 2012, 13:19:17 ip
Vastaus #276

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Toukokuu 07, 2012, 14:06:01 ip
Vastaus #277

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mä join eilem baarissa ihan yksin kokopulloin I olutta ja olin neljälle kuski, oli niin jano ja mittari olisi näyttänyt max 0.05 promillea ja oloni ei tunnu yhtään rikolliselle. Olen valmis uudistamaan tekoni koska vaan.

Toukokuu 07, 2012, 15:14:40 ip
Vastaus #278

Antti Jokinen

• Vieras
Anteeksi että otin uudestaan esille tämän jo unohdetun ketjun, se vain tuo uutinen ratsian keskeyttämisestä herätti taas ajattelemaan.

Sovitaanko kuitenkin että Reijo on oikeassa, ja sitten on rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto.

Toukokuu 07, 2012, 16:26:17 ip
Vastaus #279

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eero olet asian ytimessä ja pysy siinä koska rehdistä ihmisestä ei saa tehdä rikollista, kämmikala ajaa ilman korttia 4 promillea ja mahdollisesti usein vielä lääkkeet päälle. Lounaalla käynyt ei edes heti lähde joten puhutaan 0.1 promillen kuskeista ja itseäni on muutaman kerran pidetty sivussa ja katsottu laskeeko vai nouseeko ja hyvää päivänjatkoa on toivotettu+aja varovasti. Siis poliiseissa rupee olemaan fiksua väkeä ja on vääryys että heitä vähennetään koska se vie työmotivaation jos resussit on aina loppu ja tietenki osa soitoista on turhia mutta muutkin kuin aseen omistajat pitää tarkastaa. Eilen keskustelin jonkinsortin päällystöön kuuluvan kanssa ja rengaspinon päällä asesalkku jossa viisi pistooli ei herättänyt mitään ja poikaansa oli hakemassa niin isä pliis kohta on mun vuoro ampua ja isä odotti. Asiat on puhuttu kuntoon jo ajat sitten.

Toukokuu 07, 2012, 18:37:05 ip
Vastaus #280

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Anteeksi että otin uudestaan esille tämän jo unohdetun ketjun, se vain tuo uutinen ratsian keskeyttämisestä herätti taas ajattelemaan.

Sovitaanko kuitenkin että Reijo on oikeassa, ja sitten on rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto.

Onhan se oikeassa. Mikään promille ei ole puolusteltavissa. Mutta valvontaa varten joku raja on oltava. Koko touhussa ei muuten ole järjen häivää.

Toukokuu 07, 2012, 22:21:52 ip
Vastaus #281

Leo Valliovuo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tästähän uupuu kokonaan faktatietoa, eli jos joku tietää tilastoa kuinka paljon nuo puolen promillen tai alle ajavat kuskit aiheuttaa kolareita, niin pläjäyttää tänne ja laittaa vertailuksi tilastoa noista väsyneistä yms. kuskeista, niin olisi huomattavasti helpompaa väitellä ;D

Toukokuu 07, 2012, 22:37:03 ip
Vastaus #282

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
En mä ainakaan halua nähdä tuollaista tilastoa. Sehän saattaisi antaa ikäänkuin jonkinlaisen hyväksynnän joillekin promillen osille.

Ei mitkään promillet ole hyväksyttäviä. Tosin miten mitataan väsymys. Tai tappelu takapenkkiläisen kanssa ajaessa. No ei mitenkään. Alkoholin pystyy mittaamaan ja tien päältä pitää saada pois ne vaarallisimmat mitä näillä resursseilla poliisilla on sieltä otettavissa. Mutta mieluummin niitä joilla on 2, kuin niitä joilla 0,2. Kaikkia sieltä ei pois saa vaikka poliisin määrää lisättäisiin 400%, mutta vaarallisimmat pitää saada pois. Mieluummin siis tässä järjestyksessä.

Jos poliisilla on resursseja ottaa sieltä talteen 10 rattijuoppoa sadasta, niin toivottavasti saavat otettua ne pahimmat. Poliisin oma arvio on synkempi kuin tuo 1/10.

Toukokuu 07, 2012, 22:42:38 ip
Vastaus #283

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Otetaan verrokiksi tarkkuutta ja keskittymistä vaativa laji eli ammunta, kaksi olutta ja pärjään siinä hyvin. Kolmannen jälkeen fiilis nousee mutta tulokset tippuu ja tämä on testattu niin usein et vieraat näkee kaksi tyhjää poydällä niin ne sanoo et juodaan ensin pari lisää.

Toukokuu 07, 2012, 22:45:46 ip
Vastaus #284

Antti Jokinen

• Vieras
Otetaan verrokiksi tarkkuutta ja keskittymistä vaativa laji eli ammunta, kaksi olutta ja pärjään siinä hyvin.

Ei oteta, äläkä sinäkään ota enää!