Kirjoittaja Aihe: Rattijuoppous  (Luettu 169025 kertaa)

Helmikuu 24, 2012, 15:01:22 ip
Vastaus #120

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
....... Mutta valitettavasti en osaa asiaa enään yksinkertaisemmin selittää........

Huonompi juttu sinun kannaltasi.......Jos minä yrittäisin.....Mielestäni alkoholi ei kuulu liikenteeseen, siksi kannatan nollatoleranssia sen suhteen, mitkään selittelyt eivä asiaa muuta.

Noita ylläesitettyjen kaltaisia selittelyjä muuten oli kerran jossain karpon ohjelmassa pitkä pätkä,  Karpo oli kuvannut kiinnijääneitten rattijuoppojen puolustus-sönkötyksiä poliisiauton takapenkillä, sieltä kyllä tuli vaikka minkälaista ideaa miksi juuri tässä tapauksessa promillet eivät olleet ollenkaan huono juttu....Se tv-pätkä  valitettavasti on tullut mieleeen kun korkeamman promillerajan puolustajien kirjoituksia on lukenut.

Okei. Et sitte ymmärtänyt. Jatka sinä. Millä valvotaan, mistä resurssit. Alettasko puhua samasta asiasta vai jatkammeko eri asioista väittelyä.

Helmikuu 24, 2012, 15:03:57 ip
Vastaus #121

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Rattijuopot tappavat vuosittain keskimäärin 2 - 9 sivullista uhria itsensä ja kyydissänsä olijoiden lisäksi.

Muistaakseni n. 60 ihmistä vuodessa kuolee rattijouppojen takia.
 Tää on muuten moottoripyöräpalsta. Miksei kukaan puhu tankojuopoista ?
 Ilmeisesti motristit on niin valveutunutta väkeä, ettei hiivassa ajelu kiinnosta.
 Nollatoleranssi on jotenkin helpompi hyväksyä, kun puhutaan 2-pyöräisistä.

Noin yleisesti varoitan sinua Pena, kiltti poika kun olet, sekoontumasta tähän miesten keskusteluun, vasitenkin kun et juopottelusta mitään tiedä.

Tankojuopoista...
Ralleista kotiinpalavien joukosta niitä joskus löytynyt. Valitettavasti.
Toinen ongelma on juuri ne väsyneet motoristit, jotka ovat riekkuneet ja valvoneet pari päivää.
Aika moni meistä tietää millaista on ajaa 0%:lla, mutta säikkynä apina olkapäällä.
BSA "Buzy Beeza"

Helmikuu 24, 2012, 15:12:52 ip
Vastaus #122

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Väliin kukkahattutätimäinen mielipide. Jos promilleraja olisi 0, vastuuntuntoiset autoilijat ymmärtäisivät, ettei pidä lähteä lounaskaljan jälkeen ajamaan. Samoin aamuisin tulisi tarkemmin mietittyä edellisen illan tekemisiä. Ajokuntoisuuden laskeminen on ihan helppoa, siitä selviää peruskoulun laskennollakin.

Mites Kolomi jos olisit illalla ite ollu kissanristiäisissä ja aamulla olisi lähtö Söörkaupuntiin rompepäiville,
jättäisitkö lähtemättä jos olisi häilyvä epäilys onko silloin vielä - 0,1 vaiko + 0,1 promillea? ::)

Helppo juttu, Eskelinenä. Varmasti lähtisin, mutta ehtoolla varmistaisin sen lähtöhetken nollalukeman jättämällä enimmät ryyppäämiset toisille. JA! Lisäksi tapaan huomioida myös riittävän yöunen!
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Helmikuu 24, 2012, 15:21:37 ip
Vastaus #123

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Milläpä sinä sen viikon putken jäläkeen varmaksi pystysit arvioimaan moneltako seuraavana aamuna se viimenen pöytäviinalasillinen on nollaan verestä haihtunu? ::)
-pena-

Helmikuu 24, 2012, 15:30:41 ip
Vastaus #124

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täyttä totta. Kun omakohtaisesti asioita arvioittee, tulee väistämättä tämmöisiä uusia ropleemeja vastaan.
Mutta suhtaudun esitettyyn kysymykseen samoin kuin muuhunkin alkoholismiin: Itse se viina sinne naamariin kaadetaan, itse siitä myös vastataan.
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Helmikuu 24, 2012, 15:33:03 ip
Vastaus #125

Antti Jokinen

• Vieras
Taitaa Penalla sittenkin olla ensi käden tietoa, Nikkasen epäilyistä huolimatta!  :D

Helmikuu 24, 2012, 15:33:13 ip
Vastaus #126

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ihan nollaa en kannata, kävi taannoin niin että menin mopokerholle ja otin yhden oluen jonka join ja tarkoitus oli lähteä reilun tunnin kuluttua liikenteeseen. Just kun olin juonut tölkin tuli noottoripyörä poliisi ja valo valohti kun kuvas mun rekkarin ja tietokone antoi tietoa, kysyi multa että tulinko tuolla autolla ja tietenkin kyllä ja puhallus 0.2 promillea ja sanoin juuri juoneeni oluen enkä lähde vielä aikoihin. Se kysyi entäs lääkkeet niin näytin kopiot resepteistä ja lääkärin lausunnon ajokyvystä, meni sivummalle soittelemaan ja tuli ja pyysi ottamaan silmälasit pois ja vähän kävelemään. Ystävämme Kela lähettää poliiseille tiedon henkilöistä jotka syövät huumeiksi luokiteltavia lääkkeitä, se sanoi kun olen noin iso niin osa on jäännösalkoholia ja sanoin et saat puhalluttaa kymmenen minuutin päästä niin näet että on putoamassa. Asia tuli selväksi ja kun aamulla otan lääkkeen en moneen tuntiin lähde vaikka se olisi sallittua mutta joskus kesällä olen ruokailun yhteydessä juonut yhden keskioluen ja en voi pitää itseäni alla 0.2 promillen tilassa rattijuoppona. 6 keppanaa ja merellä mittari näyttää 0.6-0.7 eli reilusti riman alitse ja taas en pidä itseäni ruorijuoppona. Oma mittari aina mukana ja ei saa mennä lähellekkään, olen kerran ollut ilman korttia 2kk kun odotettiin verikokeen tulosta ja alle jäi ja tuomiotta mutta 2kk ilman korttia oli kyllä rangaistus.

Helmikuu 24, 2012, 15:45:28 ip
Vastaus #127

Jarno Aheinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta
Hop!
En ota tähän asiaan muuta kantaa kuin että suosittelen lukemaan kirjan "Miksi rysähti" sieltä löytyy kaikki kuolemaan johtaneet liikenne onnettomuudet vuosituhannen vaihteesta olikohan 5 vuodelta, sieltä saa aika hyvän käsityksen siitä mikä on vaarallista liikenteessä.....
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...

Helmikuu 24, 2012, 16:00:54 ip
Vastaus #128

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
Mutta oikeasti, eihän se promillemittari ilmoita kuin veren alkoholipitoisuuden.
Ei se humalatilaa ilmoita!

Nuo "viikonputkimiehet" voivat olla hyvinkin selviä, vaikka mittari näyttää 1 promillea veressä.
Tutkikaas lääketiedettä. ;)

Joten se amerikkalainen tapa tutkia asiaa onkin aika reilu.
Tuijotetaan kynää, laitetaan sormenpäitä yhteen silmät kiinni, kävellään viivalla, jne...
Se karsii jyvät akanoista.

Tottahan se on, että jonkinlainen mittayksikkö rattijuopumukselle on pitänyt kehittää, mutta humalatilaa promillet eivät kerro.
Että silleen, nollalinja on siis ainut oikea!  :police:

Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Helmikuu 24, 2012, 16:09:34 ip
Vastaus #129

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Suomessa rattijuopot aiheuttavat liki kolmasosan liikennekuolemista, lisäksi yli 1000 ihmistä vuosittain vammautuu rattijuoppojen aiheuttamissa kolareissa, kun kuitenkin suurin osa tielläliikkujista on ns, vesiselviä niin voi päätellä että rattijuoppo on erittäin vaarallinen muille tielläliikkujille.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Helmikuu 24, 2012, 16:24:21 ip
Vastaus #130

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Okei. Et sitte ymmärtänyt. Jatka sinä. Millä valvotaan, mistä resurssit. Alettasko puhua samasta asiasta vai jatkammeko eri asioista väittelyä.

Resursseista on tapeltu ja tullaan tappelemaan valtionhallinnossa ikuisesti, mutta ennenkuin resursseja edes tarvitaan, asiasta päättävillä pitää olla tahto asian hoitamiseksi, ja sitä oikeusministeriöllä ei näytä olevan hra Lintisen kommenteista päätellen.

Helmikuu 24, 2012, 16:46:07 ip
Vastaus #131

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Sitä kun tarpeeksi kovasti uskoo omaan näkemykseesä, se sokeuttaa ymmärtämästä muuta.

Voidaanhan sitä vaikka säätää laki ettei ajaessa saa puhua kännykkään, mutta koska valvontaa ei käytännössä ole ja riski saada sanktioita on olematon niin olen joskus nähnyt sellaistakin. Sillä opetetaan hallintoalamainen siihen ettei tollasesta laista tartte välittää.

Helmikuu 24, 2012, 16:46:24 ip
Vastaus #132

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tämän takia halusin että lääkäri tekee niin sanotun kliinisen testin kun olen ottanut lääkettä, varpailla kävelyä, kantapäillä kävelys, silmät kiinni sormet yhteen, sadanta alespäin laskua kolmen välein, silmien saurantaa, peilikuva kellosta ja kaikkea kivaa ja läpi meni vaikka pupillit itseäkin peljätti kun katsoi peiliin. Nyt mun tahdosta annos puolitettu jotta pääsen aamulla pystyyn ja keskipäivän lääkkeet jää taas ottamatta kun juon kaljaa ja en ajaisi vaikka olis 0.3 promillea. Syy että kaljaa on mennyt enemmän kuin yksi, tämä on hyvin helppoa vaikka puolustan nykyisiä rajoja ja varesinki vesiliikenteessä vaikka veneet kulkee nykyisin lujaa. Tavallisista lainkuuliaisista ei saa tehdä rikollisia koska oikeita roistoja ja rattijuoppoja on liikaa. Känniset ajaa kännissä oli korttia tai ei ja kauheissa promilleissa, tuo idea että ajokortissa olisi siru ja autossa lukija olisi paljon halvempi kuin alkolukko kuulostaa ihan hyvältä idealta.

Helmikuu 24, 2012, 16:52:49 ip
Vastaus #133

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Sitä kun tarpeeksi kovasti uskoo omaan näkemykseesä, se sokeuttaa ymmärtämästä muuta.

Niinhän tuo näkyy tekevän....

Helmikuu 24, 2012, 17:09:59 ip
Vastaus #134

Antti Jokinen

• Vieras
....... Mutta valitettavasti en osaa asiaa enään yksinkertaisemmin selittää........

Huonompi juttu sinun kannaltasi.......Jos minä yrittäisin.....Mielestäni alkoholi ei kuulu liikenteeseen, siksi kannatan nollatoleranssia sen suhteen, mitkään selittelyt eivä asiaa muuta.

Ei se ymmärrä. Mä luulen että Rexa on pikkusen pihkassa tohon ministeriin, eikä sen päähän mahdu nyt just muuta.  :P