Kirjoittaja Aihe: Hondan puolat  (Luettu 7740 kertaa)

Joulukuu 28, 2011, 12:35:54 ip
Luettu 7740 kertaa

esa ämmänpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Päivää.Minulla on ollut hondassa cb 500 k3 kumma käynti häiriö jos ajaa kovasti pääsee noi 10 km niin tehot häviää .ja vauhti putoaa johonni 80 seutuun eikä siitä kiihy ennen kun on jähtyny.Kysymys kuuluu voisko se johtua puolista tai muista sytytyslaitteista siinä on uudet käret ja kontesaattorit.Puola otin nyt pois paikoltaan oon katellut mittarin kans niitä .miten ne mitataan ja mitälukuja pitäis näyttää .Kun ostin kyseisen pyörän se oli ollu 20 vuotta pois käytöstä ja puolat oli irtaallaan joka antaa aihetta epäillä niiten kuntoa

Esa Ä

Tammikuu 04, 2012, 13:29:25 ip
Vastaus #1

Pertti Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Samanlaisia ongelmia oli omassa cb 125T.ssä. Puolat näyttivät mitattaessa olevan kunnossa mutta lämmetessään "sippasivat" ja meno oli mitä sattui. Ostin tarvikepuolat stormilta, hoitui sillä.
Vanhassa vekottimessa yleensäkin kaikki sytkäpuolen osat kannattaa vaihtaa jos kulkupeliä ajoon mielii eikä remppaamiseen.

Pertti

Tammikuu 05, 2012, 22:42:45 ip
Vastaus #2

esa ämmänpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Iltaa.Tänään kokeilin toisilla puolilla ajaahan ei voinu liukaskeli esteenä .Se käy tyhjäkäyntiäki huonosti kun kierrokset putoa 1500 niin alkaa nykimään ja kohta sammuu. Eikä se kummennu toisilla puolilla ja uusilla tulpilla.Epäilen venttiili vikaa ensviikolla aukasen sen ja kerron mitä löyty.Arvailuja saa esittää tai jos joku tietäs mikä vika siinä on mielelläni kuulen niitä.

Esa Ä

Tammikuu 05, 2012, 23:05:28 ip
Vastaus #3

Risto Saastamoinen

• Vieras
Ja varmako oot pensansaannista? Ettei hana oikuttele eikä toimita aina pensaa riittävässä määrin? Taikka tankkiin muodostuu alipainetta. Olenpa kerran etsiskellyt monta tuntia vastaavanoloista vikaa mönkijästä ja se paljastui "vuotavaksi" tappokatkaisijaksi. Kohteita on monia.

Tammikuu 05, 2012, 23:31:25 ip
Vastaus #4

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minkälainen on latausjännite? Olisiko laturi sopivasti tehoton ja sytytys menisi heikoksi jännitteen laskiessa tyhjäkäynnillä?

Tammikuu 06, 2012, 22:45:26 ip
Vastaus #5

esa ämmänpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Iltaa. Oon joskus kokeillut ajaa korkki ravollaan että saa ilmaa tankkiin ja laskenut kaasareiden läpi pensaa astiohin kaikista kaasareista tulee yhtäpaljo määrää en muista nyt mutta niin paljo kuitenni ettei ajaissa voi polttaa niin paljua.En mista latauksen määrää oon kyllä mitannu sen ja ei siinä oo ollu latauksen kans ongelmaa virta on piisannu aina startille.

Tammikuu 07, 2012, 23:03:50 ip
Vastaus #6

esa ämmänpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Iltaa. Taisin löytää vian .Siinä oli kansi melkein irti .Etellisellä keralla kun käytin auki tein alapään tiivisteen huonosta tiivistepaperista se puristuu kasaan ja pultit jää löyhälle ja alkaa vuotaa oli vuotanu kannen tiivisteestä ja alapäästä .En tiiä mitä tämä paperi on se on vaaleenruskeaa ja haisee pahalle .Oon joutunut vaihtamaan sen pois joka paikasta johon oon laittanut sitä.

Esa Ä

Tammikuu 20, 2012, 21:25:31 ip
Vastaus #7

Tommi Halonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ettei ois voipaperiva?

Tammikuu 31, 2012, 11:52:44 ap
Vastaus #8

esa ämmänpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Päivää. Nyt kone on läjässä käymäänni on kokeiltu tyhjäkäynti on tasasempaa .Mutta on huono lähteen käymään jos on seisonu pitempään siinähän eioo varsinaista ryyppyä vain kuristin läppä kaasuttimissa kertokaa joilla on enämpi kokemusta .Nyt on kaasuttimet pöyällä aukastuna miten sääjetään pensa pinta ? ja kuuluuko kansi jälkikiristää ja miten?

Esa Ä

Heinäkuu 16, 2012, 22:19:06 ip
Vastaus #9

esa ämmänpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
iltaa. lämmitetään tätä juttua vielä.Nyt se pelaa yksi hondan mies tiesi neua että tyhjäkäynnin säätöruuvin kaulalla on o-renkaa ja ne kun kovettuu menee tyhjäkäynti.Vaihdoin o.renkaat tyjäkäynti tuli kuntoon ne 4 rengasta maksoi yhden euron .Toinen pyörämies neuoi tehottomuuteen että jos on pakoputket tukossa,kokeilin toisilla putkilla ja alkoi kulkeen.Avarrin vähän omia putkia alko kulkeen niilläki.Eise vika aina ole vaikea korjata mutta löytää.

Esa Ä

Heinäkuu 17, 2012, 20:06:11 ip
Vastaus #10

Ari Loukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itsellä oli CB500 30 vuotta sitten. Siinä oli yhtenä ominaisuutena, ja siitä puhuttiin yleisesti, että viisisatanen ei jaksa kauaa isoja nopeuksia vaan tehot alkavat pudota. Taidettiin puhua kuminauhaefektistä tai jostai. Tarkoitan siis sitä, että itse kone on vähän sprintterityyppinen.
Ari, Honda CB350 K4 1972 ja Honda CB450 K5 1972