Kirjoittaja Aihe: HUOLTOASEMAN 2-t BENSAPUMPPU  (Luettu 31048 kertaa)

Marraskuu 26, 2011, 11:11:48 ap
Vastaus #15

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta

Lainaus
Meinasin just sitä pleksipönttöä, että himmeneekö, haurastuuko tai jotain. Usein tenulle ja bensalle on erilaiset muovimateriaalit, eivät aina vaihtokelpoisia. En tiä, tuli vaan mieleen.

Joo, se huoltoasemien rakentaja jolta minä 2t-tankin sain, antoi pumppuun varaosasetin ja uuden pleksisylinterin.
Vanha oli hieman värjäytynyt oranssinkeltaiseksi. Tiesi ilmeisesti mitä tarvitsen.

Marraskuu 26, 2011, 11:16:36 ap
Vastaus #16

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kuinka moni on tuommosella hyrskytelly pensaa öljyn kanssa sekaisin?
Minä olen, silloin kun olin öljyalalla, seos oli 4 %.
-pena-

Marraskuu 26, 2011, 11:22:46 ap
Vastaus #17

Tapio Takalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
näyttäs meilläkin tuolla varastossa nesteen väreissä oleva 2t pumppu olevan ja on jouten jos joku tarvii ,voin tuoda jyväskylän romppeelle....

Marraskuu 26, 2011, 12:24:08 ip
Vastaus #18

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Kuinka moni on tuommosella hyrskytelly pensaa öljyn kanssa sekaisin?
Minä olen, silloin kun olin öljyalalla, seos oli 4 %.

Oon nähny hyrskyteltävän :) Öljyä mittakannulla ensin, sitten 92-oktaanista pumpusta perään, ja muutaman kerran pumpaten se mitta"lasi" täyteen ja laskien sitten takaisin säiliöön. Ihmetys oli suuri kun Essolla olikin kerran sinistä 2-t bensaa, oli kuulemma jotain erikoisöljyä ja siksi kalliimpaakin. Shellillä oli tuttua kullanväristä, sitä yleensä tankkasin. Tai siihen aikaanhan oli letkunjatkeita tossa Shellillä, ei keriinny mopoa saada sammuksiinkaan kunnolla kun oltiin jo nohevana palvelemassa. Oi niitä aikoja.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 26, 2011, 12:49:18 ip
Vastaus #19

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
näyttäs meilläkin tuolla varastossa nesteen väreissä oleva 2t pumppu olevan ja on jouten jos joku tarvii ,voin tuoda jyväskylän romppeelle....

Laitoin YV. Keksitään hinta ja toimitustapa.
R@uzi

Marraskuu 26, 2011, 16:28:21 ip
Vastaus #20

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joskus sain tuommosesta pumpusta Kalajoen Osuuskaupan Pitkäsenkylän sivumyymälästä sen viimeisenkin litran mopon tankkiin.

Sattumoisin oli vettäkin mukana. Tulipahan sitten putsattua suutintakin muutaman kerran.

Mopon pensan kulutukseen vaikutti myös olennaisesti viiden litran viikkokiintiö, minkä sai ottaa vastakirjalle em. myymälästä. Tällä pensalla piti ajaa myös ns. talon ajoja, pellolle ja takaisin, jos ei traktorin peräkärryn kyyti maistunut.
Kommentteja uuninpankolta.

Marraskuu 26, 2011, 17:04:37 ip
Vastaus #21

seppo-heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • vmpk jäsen n:ro 1961
Kestääköhän ne muuten E-pensaa?

Mullon tuolla ostetaan palstalla jonkin aikaa ollut otsikon aiheen <HUOLTOASEMAN 2-t BENSAPUMPPU>mukainen
ilmoitus.
yksi pumppukauppias sanoi että Akryyli/Pleksi putki ei kestä sitä halvempaa 95e bensaa, (alunperinhän ne olivat lasia).
Oli kuulemma mennyt ihan semmosen "pirskoontuneen" näköiseksi!?? 
Väli-mallin mies.

Marraskuu 26, 2011, 18:07:53 ip
Vastaus #22

Ville Kultalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
joo ja siellä se shellin punppu on vielä kymmenenkin vuoden päästä odottamassa noutoa tai romulavalla. Jos pumpun joku sais ottaa talteen niin taatusti shelli (shell eikös se ole kuopattu? joku sti tai mikä se oli varmasti rupea kortistoja selaamaan)ei simmosia kysele ja jos kyselisikin niin mitä sitten, jollei löydy niin ei löydy. Joteskin harmittaa tämmöset kun sanoisivat suoraan etteivät muuten vaan myy.

Näin voi olla, mutta yrittäjä vain väitti että ketjun puolesta noutavat ja ei saa myydä/ antaa pois!

Shell myytiin ST1:lle
"St1 ja Shell ovat solmineet kaupan Shellin Suomen ja Ruotsin liiketoimintojen myynnistä ST1:lle. oy Shell ab toimii jatkossa nimellä St1 Energy Oy. Shell huoltamot toimivat myös jatkossa Shell liikemerkin alla ja tässä vaiheessa Shell-asemia koskevat tiedot löytyvät tältä sivustolta."

Ostaisin kyllä moisen aparaatin kohtuu hintaa ja kävisi minulle sellainen vanha bensanmittarikin  :-X

Marraskuu 28, 2011, 22:25:38 ip
Vastaus #23

Timo Pesonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt on saatu pumppu omaan talliin. Tyyppikilvestä löytyi seuraavat tiedot, sanooko kenellekkään mitään oisko 182 sarjanumero voisko 59 tarkoittaa valmistusvuotta????

V.JA 182 59
             HAMAG
             RODEKKO
             DANMARK

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 28, 2011, 22:46:36 ip
Vastaus #24

Antti Jokinen

• Vieras

Marraskuu 29, 2011, 19:28:39 ip
Vastaus #25

markku perala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
 :o Olisiko kellään kiinnostusta ostaa tallin nurkkaan vanhaa ns" bensa Mantaa , siinä on messinki runko ja veivi ,mittari ja kaksi ehjää lasikupua,

peltikuoret puuttuu jossa on ollut avattavat ovet,     t marpe     vaasa 0400-661969
Jawallakin pääsee kahtasataa kun laittaa sen alfaromeoon!

Huhtikuu 24, 2012, 16:09:15 ip
Vastaus #26

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***

Lainaus
Meinasin just sitä pleksipönttöä, että himmeneekö, haurastuuko tai jotain. Usein tenulle ja bensalle on erilaiset muovimateriaalit, eivät aina vaihtokelpoisia. En tiä, tuli vaan mieleen.

Joo, se huoltoasemien rakentaja jolta minä 2t-tankin sain, antoi pumppuun varaosasetin ja uuden pleksisylinterin.
Vanha oli hieman värjäytynyt oranssinkeltaiseksi. Tiesi ilmeisesti mitä tarvitsen.

Mulla hajos lasi 2T pumpusta. Onko sulla joutilas ?

Kesäkuu 17, 2012, 20:59:47 ip
Vastaus #27

Petri Suuronen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Paikallisen ensisen Osuuskaupan takaa löytyi tuommoinen. Kaupat syntyi tinkaamatta. Nyt entisöinti käynnissä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Kesäkuu 18, 2012, 12:47:51 ip
Vastaus #28

Pekka Tuukkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Paikallisen ensisen Osuuskaupan takaa löytyi tuommoinen. Kaupat syntyi tinkaamatta. Nyt entisöinti käynnissä.

Kumpaa Petri tarkoitit 2-T pumppua vai tota hultoasemma mittaria? Missä päiten ovat?
Kelpaisi kumpivaan jos ei pahanhintaisia ja ei kaukana.

Kesäkuu 18, 2012, 22:02:07 ip
Vastaus #29

Jari Vanhanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
< -83 Raisu
     Samoha