Kirjoittaja Aihe: HUOLTOASEMAN 2-t BENSAPUMPPU  (Luettu 31050 kertaa)

Marraskuu 23, 2011, 13:05:06 ip
Luettu 31050 kertaa

Timo Pesonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Morjens, onko kellään kokemuksia huoltsikan 2-t bensapumpuista, bongasin yhden kyläkaupan pihalta semmoisen. Varmaan jostain 70 luvulta ulkokuori ruosteessa lasi on ehjä, letku on jäänyt jonekkin matkanvarella, pistooli myös puuttuu. Saakohan näihin mistä varaosia? kanattaako ottaa talteen ja ruveta palauttelemaan alkuperäiseen kuntoon...

Marraskuu 23, 2011, 13:22:55 ip
Vastaus #1

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Aina kannattaa ottaa talteen tai ainakin huolehtia että joku ottaa (nyrkkisääntö wanhojen ajoneuvotavaroiden kanssa).

Osia saa varmaankin enää käytettynä, mutta ainakin varaosiksi tuostakin olisi jos tosiaan lasi on ehjä ja edes osa nippeleistä tallessa. Pistoolihan oli vaan sellainen putkenpätkä missä on ripustuskoukku, hana oli siinä lasin juuressa letkun alkupäässä. Näin muistelisin :) Semmoisen putkenpätkänhän nyt laatii tig-taitoinen rosterista ihan tuosta vaan.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 24, 2011, 06:11:38 ap
Vastaus #2

Markku Hakola

• Vieras
Mikäöi mahdollista, niin kannattaa ottaa talteen, vaikkkei itse tarvitsiskaan.
Itse olen tollasta etsiskellyt, mutten oo vielä löytänyt.
Kunnostettuja, uudelleen maalattuja jne on kyllä ollu tarjolla, muttei "laittamattomia".

Marraskuu 24, 2011, 06:22:25 ap
Vastaus #3

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
Mikäöi mahdollista, niin kannattaa ottaa talteen, vaikkkei itse tarvitsiskaan.
Itse olen tollasta etsiskellyt, mutten oo vielä löytänyt.
Kunnostettuja, uudelleen maalattuja jne on kyllä ollu tarjolla, muttei "laittamattomia".
Tässä on "laittamaton" tai oikeammin käyttökunnostettu.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 24, 2011, 19:21:16 ip
Vastaus #4

Ville Kultalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Alkavat olla jo hakusassa, moiset laitteet!

Marraskuu 25, 2011, 19:49:52 ip
Vastaus #5

Timo Pesonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No kyllähän tuo pitää talteenottaa, ja ruveta selvittelemään alkuperäistä maalisävyä ja minkä yhtiön pumppu se on.

Marraskuu 25, 2011, 21:12:28 ip
Vastaus #6

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Pitäisköhän minunkin kunnostaa tuo kakstahtitankki.
Sain sen ihan ilmaiseksi yrittäjältä joka huoltaa ja rakentaa uusia bensa-asemia.
Sain vielä varaosasetin tiivisteineen ja uuden pleksisylinterin mukaan.

Tässä onkin vinkki tankkien tekijöille.
Kääntykää huoltoasemien huoltajien ja -tekijöiden puoleen jos tarvitsette näihin varaosia.
Muualta tuskin löytyy.

Jos joku tarvii kuvia ja mittoja esim. pistoolista, niin täältä saa.
Se pleksi menee vanhemmuuten himmeäksi ja muuttaa väriä oranssin suuntaan.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2011, 21:15:44 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Marraskuu 25, 2011, 21:19:55 ip
Vastaus #7

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Kestääköhän ne muuten E-pensaa?

Kari

Marraskuu 25, 2011, 22:20:00 ip
Vastaus #8

Ville Kultalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sain sen ihan ilmaiseksi yrittäjältä joka huoltaa ja rakentaa uusia bensa-asemia.
Sain vielä varaosasetin tiivisteineen ja uuden pleksisylinterin mukaan.

Tässä onkin vinkki tankkien tekijöille.
Kääntykää huoltoasemien huoltajien ja -tekijöiden puoleen jos tarvitsette näihin varaosia.
Muualta tuskin löytyy.

Minä kun yritin läheiseltä shell huoltamolta moista kapistusta hankkia, kun näytti nurkassa seisovan tyhjänpanttina. Yrittäjä sanoi, että sitä on muuten useat kysyneet ostaa, mutta kun se palautuu Shellille, siis keräävät pois ne yrittäjältä!
Ei raha kelvannut  ???

Marraskuu 25, 2011, 22:30:27 ip
Vastaus #9

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Lainaus
Mikä siellä vois rikki mennä?
Veikkaan että kyllä kestää ainakin 98E5 bensaa jota noihin savukoneisiin laitetaan.

Lainaus
Minä kun yritin läheiseltä shell huoltamolta moista kapistusta hankkia, kun näytti nurkassa seisovan tyhjänpanttina. Yrittäjä sanoi, että sitä on muuten useat kysyneet ostaa, mutta kun se palautuu Shellille, siis keräävät pois ne yrittäjältä!
Minä en tarkoittanut huoltoasemayrittäjää, vaa sellaista yrittäjää joka rakentaa uusia- tai purkaa vanhoja asemia..
Tai tekee asemille huoltoja ja korjauksia.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2011, 22:32:15 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Marraskuu 25, 2011, 22:55:14 ip
Vastaus #10

Tuomo Mikkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
joo ja siellä se shellin punppu on vielä kymmenenkin vuoden päästä odottamassa noutoa tai romulavalla. Jos pumpun joku sais ottaa talteen niin taatusti shelli (shell eikös se ole kuopattu? joku sti tai mikä se oli varmasti rupea kortistoja selaamaan)ei simmosia kysele ja jos kyselisikin niin mitä sitten, jollei löydy niin ei löydy. Joteskin harmittaa tämmöset kun sanoisivat suoraan etteivät muuten vaan myy.

Marraskuu 26, 2011, 07:45:55 ap
Vastaus #11

Harri Kauranen

• Vieras
Mun yhellä tutulla on tollanen pumppu ja vielä unionin merkillä.Pelasti kuulemma sen kun olivat purkamassa vanhaa huoltamoo.Oli vuosikaudet ladon takana romukasassa,nyt ladossa jo sisäpuolella.

Marraskuu 26, 2011, 09:09:57 ap
Vastaus #12

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Jos jollakulla joutilaana tollanen niin voisin ostaa. Mieluiten jollain vanhemmalla logolla. E-öljut, Union tms.
Ei tartte toimia, kunhan näyttää siltä.

Marraskuu 26, 2011, 09:33:15 ap
Vastaus #13

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Lainaus
Mikä siellä vois rikki mennä?
Veikkaan että kyllä kestää ainakin 98E5 bensaa jota noihin savukoneisiin laitetaan.

Meinasin just sitä pleksipönttöä, että himmeneekö, haurastuuko tai jotain. Usein tenulle ja bensalle on erilaiset muovimateriaalit, eivät aina vaihtokelpoisia. En tiä, tuli vaan mieleen.

Kari

Marraskuu 26, 2011, 10:59:18 ap
Vastaus #14

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Paikallinen esso kun muuttui shelliksi, niin kävin
Kyselee vanhan pumpun kohtaloa ni ukko sano että oli eilen haettu pois...ilmaseks!