Mutua, mutta kyllä vika on mun mielestä tuossa kaukolämmöltä tulevassa vedessä, jonka lämpötila on liian pieni. Nykyiset levylämmönsiirtimet on kyllä aika tehokkaita, jotta kyllä lämpöjä pitäs piisata pakkasillakin.
Nuo säätimet on kyllä, ainakin mulle, meleko värkkejä. Yritin niitten sielunelämään päästä käsiksi, kun asuin rivarissa 25 vuotta ja lämmönjakohuoneen avaimet jostain syystä "kulkeutu" mulle.
Kyllä se varmaan kokeilun kautta pitää mennä. Sinikantinen vihko (ei missään nimessä punakantinen, vaikka lämmin väri onkin) ja kynä. Valittet käyrän ja merkkaat ylös, ulko- ja sisälämpötilat sekä menoveden lämpötilat. Yrität sitte päästä säätöihin, että huonelämpö pysyy tasaisena riippumatta ulkolämpötilasta.
Uusimmissa säätimissä taitaa olla jo tuo "vihko-osio" hoidettavissa, langattomasti, olkkarista tietokoneapparaatin välityksellä.
Ps. Liittyy jonkun verran asiaan. Joku talavi sitte, yksi kasikymppinen naisenpuoli kyseli, että "säästetäänkö sitä taloyhtiön rahoja, kun ei oikein tarkene". Kävin sitte pannuhuoneessa, joka on mummon seinän takana enkä muuta teheny, kun pamautin oven kiinni, niin että mummokin sen kuuli. Seuraavana päivänä mummo tuumas, että "kyllä se vaan autto, kun asiasta sano".