Kirjoittaja Aihe: Pakkasta nyt  (Luettu 111422 kertaa)

Helmikuu 05, 2012, 21:06:19 ip
Vastaus #255

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Mää rajoitin patterikierron 60 asteeseen siinä vaiheessa kun nuo nuoremmat insinöörit rupesivat liikkumaan omatoimisesti. 60 asteinen on "poppa" mutta ei varsinaisesti aiheuta vaurioita. Vastaisen varalle :)

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 05, 2012, 21:10:07 ip
Vastaus #256

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei kait patterivesi yli 60-asteista tarvi ollakkaan?
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Helmikuu 05, 2012, 21:23:19 ip
Vastaus #257

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei, paitti talvella ja pakkasilla. Mulla oli edellisessä torpassa vesikeskuslämmitys, ja patteriveden lähtölämpötila oli sama kuin kattilan päällä oleva mittari näytti. Eli mahdollisimman lähellä 95°. Pysyi tupa lämpöisenä.
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Helmikuu 05, 2012, 21:27:56 ip
Vastaus #258

Risto Saastamoinen

• Vieras
Ei, paitti talvella ja pakkasilla. Mulla oli edellisessä torpassa vesikeskuslämmitys, ja patteriveden lähtölämpötila oli sama kuin kattilan päällä oleva mittari näytti. Eli mahdollisimman lähellä 95°. Pysyi tupa lämpöisenä.

Häh? Ja minä kun oon luullu että meidän korsu on hatara kun patteriveden lämpötila on pidettävä 42 asteessa, että sisälämpötila pysyy 22 yläpuolella...

Helmikuu 05, 2012, 21:32:26 ip
Vastaus #259

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jaa. Ja ohoh, sillä vaikka tämäkään ei mikään huipputiivis torppa ole niin tuo 60 on ollut kyllä kovimmillakin pakkasilla riittävä. Tosin takkaa lämmitän avuksi kun on yli 20 mutta ei sillä pysty joka paikkaa lämmittämään.

Helmikuu 05, 2012, 21:34:29 ip
Vastaus #260

Antti Jokinen

• Vieras

Häh? Ja minä kun oon luullu että meidän korsu on hatara kun patteriveden lämpötila on pidettävä 42 asteessa, että sisälämpötila pysyy 22 yläpuolella...

Ei kannata kuunnella 'asiantuntijoita'.

Helmikuu 05, 2012, 21:36:40 ip
Vastaus #261

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Luuletteko, että mulla olisi riittäny puut pitämään tota lämpöä 24 tuntia vuorokaudessa? Ei ei, parempi kertarytinä kuin ainainan natina. Kämppä lämpöiseksi, sitten tauko, taas lämpöä jne. Mulla oli sentään 300+ neliötä lämmitettävänä, ja nekin vanhaa 100-millisellä purueristeellä.
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Helmikuu 05, 2012, 21:38:37 ip
Vastaus #262

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Kun korsu on kunnolla hatara, ei  niin kovaa pakkasta olekaan etteikö vesi lotise. Tässä eräs rakennus Kontiomäeltä.

Napahulluna on hyvä olla.

Helmikuu 05, 2012, 22:02:41 ip
Vastaus #263

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun korsu on kunnolla hatara, ei  niin kovaa pakkasta olekaan etteikö vesi lotise. Tässä eräs rakennus Kontiomäeltä.

Nuita puikkoja on taas näkyny. Ei tosin omalla katolla. Paitsi tuossa parvekkeen ovella.
Yllättävän usein nuo puikot on öljylämmitteisen talon katolla.... siinäköhän se syy?  :D Omalla ullakolla on nyt semmonen ilmanvaihto, että just ja just pysyy purut sisäpuolella. Ainakin kosteus pääsee pois.

Pakko sanoa, että kyllä sillä eristeellä siellä katolla on merkitystä. Kävin tässä vintillä/ullakolla ihmettelmässä. Merkittävä oli ero sivuikaiste ja ullakon välillä. Ero näillä keleillä asteissa varmasi lähemmäs parikymmentä astetta. Purua tuossa yläpuolella kyllä on varmaan se 40cm. Lisätä pitäis tässä kun kehtais...

Tässä vasta opetteelen tuohon vaihtimen käyttöön ja asetuksia haen. Eihän se vesi mullakaan varmaan lähentele sitä 85-90:tä, mutta omapahan  annettu vaihtimelle pelivaraa. En kehtaa mennä kattomaan paljonko menovesi nyt on. Matkaa on kuitenkin pari kerrosta. Lämmitettäviä neliöitä riittävästi. Käytössä nyt vain 90. 120 neliötä on vajaalämmöllä ja kellari nyt miltei pakkasella. Paitsi lämmönjakohuone.

Helmikuu 05, 2012, 22:58:21 ip
Vastaus #264

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Luuletteko, että mulla olisi riittäny puut pitämään tota lämpöä 24 tuntia vuorokaudessa? Ei ei, parempi kertarytinä kuin ainainan natina. Kämppä lämpöiseksi, sitten tauko, taas lämpöä jne. Mulla oli sentään 300+ neliötä lämmitettävänä, ja nekin vanhaa 100-millisellä purueristeellä.

Eikujoo nyt minä ymmärrän. Tottakai ja niinhän minäkin tekisin jos olis tuommonen lämmitys.

Helmikuu 06, 2012, 06:03:20 ap
Vastaus #265

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kello on kuusi, pakkaista Kuopiossa -12 ja kaikki on hyvin. :-\
-pena-

Helmikuu 06, 2012, 06:39:29 ap
Vastaus #266

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...Kello on n. 6.30 espoossa ja pakkasta -6...Kaikki hyvin täälläkin.
Oli muuten "enkelinkuvia" tuolla motarin Helssingin puoleisessa
päässä-perjantaiset romut oli paria lukuunottamatta kerätty pois-tai saattoi ne
olla tämänaamuisiakin.

Lumi pöllysi vähintäänkin kohtalaisesti kun ne kiireellisemmät taas
vetivät ohi molo ottassa...

t. Markku

Helmikuu 06, 2012, 06:41:27 ap
Vastaus #267

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
Oho, kokonaista -3.5C! klo 6.40 aamulla. ???
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Helmikuu 06, 2012, 07:54:01 ap
Vastaus #268

Harri Kauranen

• Vieras
Hämeenlinna siinä seitsemän aikoihin tasan kuusi astetta,mutta vielä pakkasella.

Helmikuu 06, 2012, 08:25:30 ap
Vastaus #269

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kemijärvelläkin lauhtui. Pakkasta enää -25 ja lunta tupruttelee.