Kirjoittaja Aihe: Tallissa tapahtuu  (Luettu 1016125 kertaa)

Joulukuu 22, 2020, 09:03:52 ap
Vastaus #1830

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se on meikäläisellä vähän sama homma.
Vaikka kuinka monta kertaa olen päättänyt, että nyt tuokin rytöläjä tuosta seinustalta lähtee peräkärryllä kasaan, niin aina käy niin, että parin ekan palikan jälkeen tulee se "ei perhana, tuota tarvitaan vielä joskus"-ilmiö. Ei siinä sitten muuta kuin tyhjä kärry takaisin puun juurelle odottamaan uusia kuormia. Taas parin vuoden päästää uudella innolla koskemattomaan tarveläjään käsiksi ja melko suurella todennäköisyydellä sama tulos.
Pitäis varmaan lähteä joksikin aikaa kotoa pois, ja antaa jollekin kommarille, vai mitä ne poisheittäjät on, toimeksianto.
Rouvastakaan ei ole paljoa apua tuossa kärryn täyttämisessä.
Sen kerran kun sain romukuorman jonkin pahemmanlaatuisen viirauksen tuloksena yötä myöten tehtyä, niin eiköhän Rouva jo seuraavana aamuna ollut kärryä tonkimassa. Kimitti siinä, että tuon ja tuonkin sun piti saada....et kyllä hävitä. Sitten keräsi itselleen vaikka mitä aarteita kottikärrykuormaksi asti. Varovasti hihitellen sitten seurailin Rouvan kasaa, sama tulos, mutta ei enää minun tallissani.

Onkohan tuon tarpeettoman romun kanssa niin, että se on ja pysyy tarpeettomana, kun on sellaiseksi ruvennut. Siis riippumatta siitä, kenelle tai mihin se joutuu. Tai siihen asti, kun se päätyy johonkin keräyskasaan. Aika saletisti kuukauden sisään sitä alkaa muistella, että juuri tuollainen korvaamaton osa pitäisi kyllä jossakin olla.....
Tai sitten kaveri tulee melkein henkitoreissaan kyselemään, että eikös sulla olekin selleinen....paljollako myyt, kun ei niitä enää mistään saa ;D

jk.
On se vaan mahtava tunne, kun saa uutta rautaa hitsata....

Joulukuu 22, 2020, 10:14:21 ap
Vastaus #1831

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Sama homma että yritän vähän jatkuvasti tehdä siivous operaatiota mutta yritän myydä ainakin omasta mielestäni halvalla minulle tarpeetonta tavaraa tottakai ihan romu menee roskiin.Pikkuhiljaa tulee tilaa uudelle "tarpeeliselle" ;D tavaralle hyllyihin ja laatikoihin,sitä olen yrittänyt välttää ettei lattioilla loju kamaa että pääsisi edes joskus vähän siivoamaan,paineilma muuten on kätsy "harja" lattioille jossa lojuu kamaa eikä pääse harjan kanssa siivoamaan.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Joulukuu 22, 2020, 15:43:38 ip
Vastaus #1832

Peter Rulamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämä on mielenkiintoinen puolalainen pulju, jos harrastaa 80-luvun muovijapseja. Paljon löytyy eri kateosia halvalla eri merkkeihin. Esim tonniäffän uusi etulokari 60e, uusi yläetukate 120e, jne. Löytyy kaikkiin vuosimalleihin.

https://www.ebay.co.uk/sch/cwc-carswantschange/m.html?item=150671591713&rt=nc&_trksid=p2047675.l2562
Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Joulukuu 22, 2020, 20:17:06 ip
Vastaus #1833

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oletteko kuulleet kaverista, jolla oli tallissa tyhjää tilaa?
Minä en ole... :)
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 22, 2020, 21:12:22 ip
Vastaus #1834

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onkohan tuon tarpeettoman romun kanssa niin, että se on ja pysyy tarpeettomana, kun on sellaiseksi ruvennut. Siis riippumatta siitä, kenelle tai mihin se joutuu.

Imatran Stefan taisi sanoa jotenki niin, että "Se, kenellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja."

Joulukuu 23, 2020, 08:42:01 ap
Vastaus #1835

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Mä olen sen takia taas yrittänyt pikkuhiljaa päästä romuista eroon kun miettikää jos kuoleman jälkeen sielu "näkee ja tietää" mitä täällä maanpäälä tapahtuu ja perikunta heittää "arvotavaraa" pois ihan roskiin tai myy liian halvalla,miettikää kuinka kipiää se sieluun tekee.
Olen kuullut saman toteamuksen mistä Teemu mainitsi mutta mun teorian mukaan se voi tehdä kuolleelle minälle kipiää eli en noudata sitä vaan just päinvastoin.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Joulukuu 23, 2020, 10:36:55 ap
Vastaus #1836

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei tapahdu mitään tallissa eikä muutenkaan vaikka maanantaina oli talvipäivän seisahdus

Joulukuu 23, 2020, 10:42:25 ap
Vastaus #1837

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Mä olen sen takia taas yrittänyt pikkuhiljaa päästä romuista eroon kun miettikää jos kuoleman jälkeen sielu "näkee ja tietää" mitä täällä maanpäälä tapahtuu ja perikunta heittää "arvotavaraa" pois ihan roskiin tai myy liian halvalla,miettikää kuinka kipiää se sieluun tekee.
Olen kuullut saman toteamuksen mistä Teemu mainitsi mutta mun teorian mukaan se voi tehdä kuolleelle minälle kipiää eli en noudata sitä vaan just päinvastoin.
Saapahan sielu siitä hyvän syyn lähteä kummittelemaan.
En minä ainakaan suosiolla luovuta, vähintään puhkon vaihtolava-auton renkaat, kun yrittää vetää perikunnan romukonttia kyytiin.

Joulukuu 26, 2020, 19:44:23 ip
Vastaus #1838

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meikän tallissakin tapahtuu jotain. Panheadin pistin tänään palasiksi, ei ollut aivan niin murheellinen tapaus kuin pelkäsin... :P

Joulukuu 26, 2020, 21:55:52 ip
Vastaus #1839

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Myin yhden pyörän kun ei jalka noussut enää satulan yli tai oikeastaan ei jalka noussut polkaisemaan pyörää käyntiin. Ei voi mitään , toivon ja vaadin että uusi omistaja hoitaa pyörää kunnioituksella

Joulukuu 27, 2020, 09:13:37 ap
Vastaus #1840

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No miehän vein Soliferin rungonkäikäleet kolleegalle,josko
ne muuttuisivat valkoisiksi sillä reissulla.

Kohta pääsee Soliveeteriä ehkä jo kasailemaan. Meinaan ottaa
hurjan asenteen-ehkä jopa käytän uusia pultteja siinä-tai sitten vanhoja. ;)

t. Markku

Joulukuu 27, 2020, 10:45:00 ap
Vastaus #1841

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meikän tallissakin tapahtuu jotain. Panheadin pistin tänään palasiksi, ei ollut aivan niin murheellinen tapaus kuin pelkäsin... :P
Näköjään ollu asennusjuomaa, kun panhead on kasassa ja joku muu palasina ;D ;D

Joulukuu 27, 2020, 12:01:26 ip
Vastaus #1842

Peter Rulamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huomenna voisi tehdä sopparin taas alakerran tallipaikasta kevääksi, niin pääsee tekemään. Mulla on kaksi kertaa jo ollut paikka vuokralla sieltä. Mikään optimi paikka se ei ole remppahommiin, mutta menettelee. 1920-luvun kuosissa lähes täysin yhä, mikä tarkoittaa että siellä on pimeää kuin kuun pimeällä puolella. Muutama pienitehoinen hehkulamppu katossa viiden metrin välein laajalla alueella. Siinä paikassa on patinaa, ja parin teeveejulkkiksen museoauto on siellä, olen nähnyt heidät kulkemassa tallin ovesta. Asukkaiden ajoneuvoja siellä lienee vähemmistö vaikka asukkaat saavat paikan puoleen hintaan, ulkopuolisille markkinavuokra.

Viisi pakettia on tulossa postissa. Uusi etulokari, mittaristonkehyksiä kaksi, sulakekansi, pitkän mallin takalokari. Nykyisessä etuloksussa ei ole kuin pari ilkeää naarmua, tilasin Puolasta uuden kun oli niin edullinen. Ehjän mittaristonkehyksen tilasin Euroopasta, mutta sitten löysin halvemmalla ihan Suomesta. Pitstopilla on vielä yksi projektikuntoinen halvalla, voisi sen vielä hakea sieltä niin sitten mulla on suunnilleen kaikki kehykset mitä maailmalla oli kaupan, jos ei sikahintaista orggisosaa lasketa joita on 2kpl maailmassa jäljellä myynnissä. Mittaristonkehys on osa, mikä on lähes joka yksilössä saatu jotenkin rikki. Pyörässä on hyväkuntoinen lyhyen mallin takalokari, mutta haluan siihen sen pitkän mallin. Sellainen noissa on valmistajan esitteissä ja myyntikuvissa. Yksi löytyi Euroopasta, lyhyttä mallia löytyy helposti.

Sitten huoltoa, eli ilmansuodatin, orggis öljynsuodatin, öljyt, 41-piikkinen takaratas, uusi kumivaimennettu eturatas ja samalla uusi muovinen nopeusanturin pyörittäjä (kannattaa vaihtaa aina samalla), kaasarien putsaus, ja todennäköisesti etujarrusatuloiden huolto. Kaasarien suuttimet tsekattava, sillä Saksan kurkkukuristetuissa kuulemma saattaa olla pienemmät suuttimet. Kurkut tähän on vaihdettu, mutta mitkä lie suuttimet. Sitten se alkuperäinen katelasi täytyy löytää vielä jostain. Alkuperäisessä ei ole terävää yläreunaa eikä listaa, vaan built-in valettu pyöristys muistaakseni.

Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Joulukuu 27, 2020, 17:13:28 ip
Vastaus #1843

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tallissa ei tule tehtyä nykyään enää mitään. Tai sen verran on tapahtunut koko tämän talven aikana että vaihdoin pojan veneeseen uuden kompassin, ja potkinut ohi kulkiessaan vähän renkaita. Kiinni ilmeisesti ovat, kerran ei tippuneet potkimalla irti?
Niin että eipä kannata paljoa hehkuttaa näitä tallitapahtumia. Saati ottaa noista askareista kuvia.
 Kalusto on nyt kunnossa, niin ei ole viitsinyt alkaa korjaamaan niitä rikki. Ropaaminen on jäänyt pois, mutta niin se on ollut noiden harraste vermeiden käyttökin melko vähäistä. Syytä niiden vähäiseen käyttöön en edes tiiä? Eikö enää kiinnosta, vai onko ollut muita kiireitä?

Joulukuu 27, 2020, 18:01:54 ip
Vastaus #1844

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Voi poijaat ku oon kateellinen teidän talleista, no onhan mun tunturi mopokerholla ja sinne voin mennä ihan koska vaan. En mä sitä museoi siihen pitäis vaan mäntä vaihtaa ja ihan orkkis mäntä on ja tankin olen korjausmaalannu pensselillä. Sitten on ajomopo ja skoden myyn parilla satkulla pois niin on kotona paikka sitä pitää. Jos olis talli laittaisin sohvan ja tietsikat sinne niin pääsis pirttihirmua joskus pakoon, jotain tulis varmaan vielä nasattuakin mut ei mitään isoja projekteja. Kaverilla olis talli jossa sorvit ja muut pelit mutta matkaa 60Km niin asennuskaljaa ei vois ottaa. Pitää elää näin ja ettiä venettä itselle.