Moro
Joo tiedä häntä jospa jopa nousee päästöt noilla nyky bensoilla joissa on se pieni tippa 5-10 % viinaa seassa,ainakin perstoo vanhat kummiosat.No 85:sella ainakin kulutus on isompi mutta varmaankaan etanolista ei tule niin paljoa päästöjä vaikka se kulutus lisääntyy eihän siinä sitä bensaa ole kuin se 15 %.
No pakkohan niiden päästöjen on tällä viinabensalla pienentyä kun etuskunta on niin säätänyt ja Suomi pelastaa maailmankaikkeuden näillä päästösäästöillä.
Kaippa noi teiden reiät imee saastuttavien bensakoneiden ja käryttävien diisseleiden käryt ja saasteet maapallon sisälle.
Toi on muuten mukavaa uutisointia jo ainakin puoli vuotta sitten että Saksassa ihmiset on alkaneet kammoksumaan diisseleitä ja nyt lähimenneisyydessä että Ruotsissa diisseliden hinnat tippuvat syöksykierteen lailla.Olen tasaisin väliajoin tutkaillut kummankin maan autojen hintoja enkä ole huomannut moista laskua,tosin niitä vanhempia kuin Euro 6 normin autoja en kyllä ole seurannut jos se lasku onkin tapahtunut niissä.
No mutta kyllä nyt maailma pelastuu kun perneri on jälleen saanut kuningasajatuksen,tuki sähköpyörille,toi on sellanen idea että pitää olla joku oma bisnes tai sitten saada nimi muistiin huonoimmasta ideasta ikinä.Sähköpyörän valmistus kuluttaa niin paljon energiaa tai siitä jää niin suuri hiilijalanjälki ettei sen pyörän historian aikan saavuteta sitä saastesäästöä ikipäivänä tai saavutetaanko sillä minkäänlaista saasteettomuutta muutenkaan.
Itse olen hankkimassa sähköpyörää mutta niin järjetön on toi Anne-Catherinen ehdotus että vaikka olen pyörää hankkimassa niin olen jyrkästi noin hullua 400 €:n tukea vastaan.