Kirjoittaja Aihe: Tallissa tapahtuu  (Luettu 1016349 kertaa)

Heinäkuu 14, 2016, 10:13:36 ap
Vastaus #1185

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
En tiiä palionko on palion alakujännitystä, mutta tuossa oli reilu kaks senttiä. Ei mittään toivoa saaha jousta kassaan tuota lukituspalan poistoon tarvittavaa lisäsenttiä iliman tolokkua puristinta. No ei tuo tiukka ollut vääntää nuilla M12 muttereilla lestiä alaspäin, mutta tuntu kyllä, että pänninkiä on. Joku siihen piti tehä, kun ei ennen työkalua ollu, niin leikkuutin sitten osat tuomoseen niin ei tarvi monia tehä. Ja unehtu mainita iskarin huoltajalle, että osat vois huollon yhteyvessä maalata ettei mun tarttis heti olla purkamassa, mutta kun on sama pää kesät talavet niin en muistanu ja taas rojekti sai pikku viivveen.

Jousessa näky lukevan kylessä, että 150 - 180. Liekkö Nyyttonia per milli vai mikä lie se?

Reilu kakssattaakilosen pyörän monoperän iskari tuo kuitenki on, elikkä saman Eleffantin mitä oon rassannu kuntoon jo jonkun ajan verran.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Heinäkuu 14, 2016, 11:13:07 ap
Vastaus #1186

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se alapään mutikka on paluuvaimennuksen säätö.

Tässä iskarissa on hydrauliikkainen esijännityksen säätö ja se letku ja säätömutikka letkun päästä on otettu irti jo tässä vaiheessa. Eli esijännitys on nollassa paitsi se pari senttiä, mitä jousta on puristettu.

Tuo jousilanka on vissiin kymmenen millin luokkaa ja jousen koko pittuus on siinä vaaksan verran vappaana.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Heinäkuu 17, 2016, 20:10:45 ip
Vastaus #1187

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Alkoi jo hiukan pelottaa IC:n hyvä kulku. Kerrankin ajoin vahingossa (!) ylinopeutta. Tein näin, eikä mainittu ongelma enää jatkossa kiusaa.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Heinäkuu 17, 2016, 20:54:16 ip
Vastaus #1188

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minkämoinen pirssi Tuomolla on?
Tuli hommattua jaguar xj12 projekti. Eikä asiaa ainakaan helpota että se on efi-koneella ja kaikilla lisävarusteilla. Projekti on kesken lähinnä konehuoneen sähköjen ja moottorin apulaitteiden kytkentöjen osalta. Meinasin samalla laittaa koneen ja konehuoneen kaikilta osiltaan muutenkin uusiin puihin. Kori ja sisusta on onneksi virheettämät ja täysin alkuperäiset. Mr-kuntoon. Haastetta löytyy?  :(

Heinäkuu 18, 2016, 18:40:41 ip
Vastaus #1189

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tallissa tapahtu sen verran, että kertaalleen maalatut Elefantin muovit ja nyt myös takajousi on maalattu valakiaksi. Ekalla kerralla tuli jonkun verran huokosta, joka lie johtunu huonosta pohojamaalivalinnasta. Käytin 1K filleriä ja 1K pohjaa. Ne taitaa olla niin noppeita, että huokoset ei kerkiä mennä kiinni. Tai jottain. No nyt toisella maaluukerralla huokosia jäi palion vähempi, vaikka maalasin palion ohuemmalla maalikerroksella kun ekalla kerralla.

Muuten oon meleko tyytyväinen jäläkeen, mutta tankkiin saatto jäähä pikkusen semmosta aaltomaisuutta maaliin. Ois saanu ehkä vielä yhen kerran ruutata märkää märälle, pelotti vain että alakaa valua. Mutta menneekait tuo nuinki. Huokosia siihen ei kuitenkaan tainnu jäähä ja muuten pinta on hyvä, vaikka on pikkusen niinkun japanilaisessa autossa maali monesti on. Pittää liimata joku tarra vissiin koristeeksi niin ei nii kiinnitä huomijua. Ja saattaakait se vielä vähän siitä vettäytyäkki. En tiiä.

Heinäkuu 19, 2016, 14:05:52 ip
Vastaus #1190

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulle maalari sanoi ettei märkää märänpäälle, oli ainakin ammattimies.

Heinäkuu 19, 2016, 14:44:55 ip
Vastaus #1191

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
ajoin eilen bobberilla pihan ympäri ja pistin takasi talliin  :P

Heinäkuu 19, 2016, 14:46:42 ip
Vastaus #1192

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tuoki on maali kohtaista. Lakka pitäskin vetää hiukan kostealle pinnalle. Ei ainakaan hilseile niin herkästi pois.

Heinäkuu 20, 2016, 09:45:32 ap
Vastaus #1193

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tuoki on maali kohtaista. Lakka pitäskin vetää hiukan kostealle pinnalle. Ei ainakaan hilseile niin herkästi pois.

Nuo oli kertaalleen pintamaalattu pari viikkua sitten, eli siinä tuli märkää 800:lla himmennetylle kuivalle. En tiiä onko oikia maalaustermi märkää märälle, mutta kun maalaa ohuella suihkukerroksella usseita kerroksia ja aina oottaa kerroksen välillä hetken (muutamia sekunteja), että näkkee alkaako mennä sileäksi kalvoksi, niin siitä minä oon sanonu että märkää märälle. Sillai puolikuivalle, jo kovettumaan alkaneelle ''märälle'' en oo osannu oikeen maalata.

Aikoinaan maalasin Susukin osat mustalla PPG korkeakiiltomaalilla, värinä oli HD Vivid Black ja siitä tuli täysin öljykalvon näköinen pinta. Niin sileä ja kiiltävä, että oli ulkona oikeastaan vaikea sanoa minkä värinen oli, koska oli niin kiiltävä, että kaikki ympäristöstä peilasi. Tästä valkoisesta tuli sellainen hiukan aaltomaali, niinkuin esim autot usein on, jos niitä ei ole kiillotettu. No kyllä se mulle passaa ja saa passata muillekki.

Tuossa huonohko kuva Susukista, maalauksesta, vähän teippauksesta ja puleeratuista alumiineista. Teippaus ei onnistunu ihan niin hyvin kö maaluu.

Heinäkuu 20, 2016, 20:01:00 ip
Vastaus #1194

Ismo Hakamäki

• Vieras
Tommonen siitä sitten tuli...

Heinäkuu 21, 2016, 11:42:47 ap
Vastaus #1195

Erkka Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tallissa tapahtuu öisin..
Ruosteiset tankit kylpivät fosforihapossa ja vuosikymmenien ruoste sai kyytiä. Liuosta on vain 10 litraa, joten pakko uittaa tankki kahdessa osassa.
Happo on yllättävän tehokasta laimennettunakin. Lisäsin 2 litraan 33% happoa n.8 litraa vettä ja ihan hyvin tuntuu purevan.

Heinäkuu 21, 2016, 13:16:17 ip
Vastaus #1196

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Heinäkuu 21, 2016, 17:23:08 ip
Vastaus #1197

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tommonen siitä sitten tuli...

Hieno.. kuka teki maalaukset.. itse? Onkos tuo sinun oma pyörä?  Mulla olis sama maalaushomma edessä..

Heinäkuu 21, 2016, 19:54:24 ip
Vastaus #1198

Ismo Hakamäki

• Vieras
Ei ole oma, Keski-Suomeen menee... Maalaukset tekee TiN, eli Timo Nieminen, on maalannut varmaan jo toistakymmentä rakentamaani Ducatia. Timppa on ammattistraippari, mutta tekee oman firmansa kautta myös kokomaalauksia.
linkissä oleva on eri pyörä:
http://paddockhillracing.fi/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=110&virtuemart_category_id=19

Tänään hain 25CrMo4 pöllejä entisestä työpaikastani, noi on tampuuritelan akseleita a' n.90kg. tarkoitus tehdä setti 350 Ducatiin kisakampuroita titaanikangella. Tosta se sitten lähtee...

Heinäkuu 21, 2016, 21:07:24 ip
Vastaus #1199

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ismolla on koneistus hallussa...