Sitä minä ihmettelin, sitä punaista paperia...
Saatanhan minä sen mystisen punaisen paperin arvoituksen kertoa.
Postin täti, kiva sellainen, sen laatikostaan kaivoi ja kehoitti ikäänkuin peittämään sisällä olevan kortin muodon, ettei epärehellisellä lajittelijalla tule houkutus ylipoimaiseksi ja toiimihan se, kuten huomaamme. perille tuli. Ole hyvä.
Juurikin samaisessa postissa muutama vuosi taappäin, kirjeitä katosi joulunseutuun ja aina samasta jakopiiristä.
Jakaja oli sellainen juutalaisen juopon näköinen, pelivelkaiseksi osoittautunut köriläs.
Kaikella kunnioituksella juoppoja ja juutalaisia (tuuhea risuparta) kohtaan.
Asia selvisi, mutta jostain syystä työt loppuivat ko. henkilöitymältä.
Minulla tuli myös mieleen että jos vain olsi ollut rauhassa aikaa niin olisin suojannut muovirahan kartonkiarkilla kuten tuo Postin täti.Mutta kun sujautin sen suoraan Alkosta kirjelaatikkoon,ja kuorihan minulla oli toki mukana ja kotona kirjoitettu.Vaan misteepä minä arvasin,,luulin että niillä ois ollu tavan pahvisia lahjakorttia vaan kun kaikein pitää olla niin "nykyaikaista"..
Vaimo oli 80 luvun lopulta 90 luvun alkuun Postissa,ensin Vennamon sihteerinä sitten jossain muussa hommassa.
Taikka luultavimmatusti juuri toisinpäin

Kertoi niin hurjia juttuja Pasilan lajittelukeskuksesta että sen jälkeen on oppinut miettimään mitä sinne pakettiin laittaa ja mitä ei missään nimessä voi 100-varmasti taata vastaanottajalle saapuvaksi.Esim jos päällä luki "särkyvää"-pelasivat paketeilla jalakapalloa.Jos hölsky ja oli viinaksia-joivat ne. ym kivaa nuorten aikuisten jäynää.Niilläpä nyt oli muutenkin semmonen baarikärpästen joukkio joka kokoontui jokaikinen ilta töiden jälkeen tiettyyn pubiin keskustassa.
Asuttiin siihen aikaan Hyvinkäällä ja minä monesti hain hänet yövuorosta kotiin autolla(ihme autoiluhullu?)Myöhemmin sitten sai sen ylennyksen.Ja sit myö muutettiinkin sinne asumaan ja minäkin sain heti töitä ja hyvällä palakalla.Se oli sitä aikaa se..
Minen taija saaha kinkunpaistorauhaa yöksi jollet sinä,Martti jo ala vähitellen paljastaa onko sangen vaatimaton lähetykseni jo käytettävissäsi?
Tallissa ? Ei meirän tallissa ainakaan,mitään tapahdu tänään..

Heiniä vois käydä huomenna antamassa pollelle kun minulla niitäkin on.Siis Hondalle