Kirjoittaja Aihe: Tallissa tapahtuu  (Luettu 1016132 kertaa)

Toukokuu 01, 2013, 10:15:23 ap
Vastaus #180

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Otin eilen savut Honda VFR 700 vm.1987:sta Talvella vaihdoin siihen Honda CBR 600 PC25:n keulan, vanteet, jarrut  ja Yamaha FZR 1000 mittariston. Riku Motorsista löytyi vielä Outlet myynnistä halvalla uusi Laser  4-2-1 putkisto. Lisäksi sumujen saarelta tilattiin Venhill-jarruletkut (edulliset ja laadukkaat, voin suositella) sekä SAMCO silikoni-vesiletkut. Toki ohessa tsekattiin  tai säädettiin: venttiilit, kaasarit, laturi, vesipumppu, swingi ja ym. Vesipumpun kannen avaaminen oli "ajankohtaista" - siipipyörästä oli jäljellä enää yksi ns. "risa mummonhammas". Ihme kumma - viimekesän koeajossa ( n. 600km) kone ei oireillut yhtään lämpöjen osalta. Ilmeisesti jäähdytysjärjestelmä on ylimitoitettu.

Niin tästä pyörästähän on tulossa 1986-87 AMA Superbike tyylinen kisa-replica.... mm: Bubba Shobert, Fred Merkel, Wayne Rainey pyörät esikuvana.

http://img329.imageshack.us/img329/695/fotofm0.jpg

PS: Kannattaa tutustua tuohon Riku Motorsin Outlet tarjontaan, jos hakee esim. käyttöpyörään tarvike vaimentimia.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2013, 11:30:46 ap kirjoittanut Tapsa Leskinen »

Elokuu 11, 2013, 07:25:29 ap
Vastaus #181

Ismo Hakamäki

• Vieras
Ny tuli tommonen ulos päivää katteleen.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Elokuu 11, 2013, 12:36:13 ip
Vastaus #182

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Ompa hieno, ja varmasti römäkät saundit kun katsoo tuota pakopuolta.
Kerro vielä mitä olet koneelle tehnyt.
Kaasarit ei ainakaan taida olla Amalit.

Syyskuu 11, 2013, 20:39:31 ip
Vastaus #183

Harri Kauranen

• Vieras
Poikkes toi velipoika juuri meikäläsen talliin.Putsaili kasikymppisen yamahan kaasarin,mistä lie mopon löytänytkin.Itse en sitä vielä ole nähnyt,velipoika on sen viikonloppuna tuonut kuulemma tuuloksen rajoilta.On aika rivossa kunnossa,mutta kuitenkin suurin osa osista ois tallessa.Osa on pahvilaatikossa,kuten lamput ja lokarit,mutta on kuitenkin.Pitäis olla käyntikuntoinen,meni nyt koittaa tuleeko savuja.Itse en juuri viitti mitään touhuta on toi olo semmonen.

Syyskuu 11, 2013, 21:25:07 ip
Vastaus #184

Jarno Aheinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta
Korjaillut "peltisepän" jälkiä melkein museoautosta... Kyllä toi on oikeasti niin /ceestä kun tehdään kaikki ihan päin sitä ittiänsä! Monta kertaa sanonutkin että jos ei osaa tai viitti tehdä kunnolla niin jättäis tekemättä, paljon pienempi työ olis korjata kun ei tarvis ensin poistaa vanhoja "korjauksia" tai ruveta ens töiksi kutistelemaan kärettömyyttään venytettyjä peltejä.
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...

Syyskuu 14, 2013, 08:38:45 ap
Vastaus #185

Harri Kauranen

• Vieras
Tänä aamuna pikkasen tein pläkkärin hommia.Oikaisin pari lommoa velipojan yamahan etulokarista.Pikkusen naputtelua ja tuli ihan hyvä.Velipoika sai siitä savut,eli kyllä se oli käyntikuntoinen "mopeti".

Syyskuu 15, 2013, 18:57:44 ip
Vastaus #186

Harri Kauranen

• Vieras
Kyllä se on toi ihan tavallinen yamaha 80,mitä oli kuuskyt ja seitkyt luvulla.No en oikein niistä tyypeistä tiedä,mutta just saamanmoinen mullakin oli seitkytluvun puolivälin tienoilla.Vielä mokomasta ei ole kuvan kuvaa

Syyskuu 21, 2013, 07:16:56 ap
Vastaus #187

Harri Kauranen

• Vieras
Tänään koitan saada ton yamahan lampunheijastimen putsailtua ja kai mä sen suhautan kromifilmillä kirkkaaks.On pahus päässy pahasti ruostuun,tai paremminkin siitä on heijastukset irronnu.Kyllähän sen sais pinnoitettuakin,niin kuin se kuuluu,mut se maksais parikymppiä ja tosta tulee kyllä ihan sopiva,tosta kromifilmistä.

Syyskuu 21, 2013, 13:02:52 ip
Vastaus #188

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Hä? Kuka tekee umpion pinnoituksen kahdellakympillä? Pelkästäänkö metalliset vai onnistuuko muovisetkin?
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 21, 2013, 18:41:54 ip
Vastaus #189

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei oo kovin häävi tuo Wickströmin virranjakaja, kun pitää jo 83 vuoden välein uusia eristeitä ;) .PVC muovia laitoin kokeeksi pahvi ersiteen tilalle, saapa nähdä kestääkö yli 80 vuotta, todennäköisesti en ole sitä itse näkemässä. Säätökahvojakin piti juottaa takaisin paikalleen, kun ei olleet kestäneet rautakangella vääntelyä, heikkoa tekoa vissiin.

Sylinterin kun sais vielä maalattua, niin vois kokeilla taas käyntiin.

Syyskuu 21, 2013, 19:21:58 ip
Vastaus #190

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Todella vaikuttavan kaunista. Materian ja  toiminnan sinfonia. Niin...minun mielestä... Olisiko tämä harrastus muutakin kuin rottapyöriä? Ja Jawoja? Niin, tykkään niistäkin.

TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Syyskuu 21, 2013, 20:05:23 ip
Vastaus #191

Lassi Sirainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Arielin syyshuoltoa; eturatas pitää vaihtaa, muuten kunnossa!

[ylläpito on poistanut liitteen]

Syyskuu 22, 2013, 08:32:58 ap
Vastaus #192

Harri Kauranen

• Vieras
Joo kyllä mä löysin pinnottamon,sieltä liki turkua,joka ilmoitti hinnaksi kaksikymppiä ketale.Tekeevät sillä rahalla pohjatkin metallisiin umpioihin.On mulla jossain lapussa firman yhteystiedot tallessa.

Syyskuu 22, 2013, 11:39:38 ap
Vastaus #193

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Joo kyllä mä löysin pinnottamon,sieltä liki turkua,joka ilmoitti hinnaksi kaksikymppiä ketale.Tekeevät sillä rahalla pohjatkin metallisiin umpioihin.On mulla jossain lapussa firman yhteystiedot tallessa.

Suuresti arvostaisin jos sattuu ko yhteystieto sinulta tai joltain löytymään ja vieläpä sen jaatte kanssani :)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 22, 2013, 15:45:35 ip
Vastaus #194

Harri Kauranen

• Vieras
Taisi olla toi tollanen firma kuin suomen metalointi.Netistä löytyy.