Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka taistelevat kipua vastaan  (Luettu 198882 kertaa)

Maaliskuu 08, 2016, 17:06:23 ip
Vastaus #270

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kuhan pysyy määrätyissä määrissä joita olen vielä puolittanut niin henki kyllä pysyy, skodella kun ajelen laitan buutsit jalkaan. Hyvät mut helvetin tiukat ottaa pois, patologi kun panee kylmään niin saa tehdä työtä että saa jaloista ne pois. Tutkivat koko rupin vaikka ilman kypärää olisin ajellu, nyt löysin semmoset pienet kuormaliinat joilla saan kypärän takaboxiin kiinni tai onko mun uudessa skodessa ees takaboxia.

Niin päivälääkkeet jää ottamatta pienen skodeajelun vuoksi, ihan kuin fysikaalisessa hoidossa olis ollu enkä lääkepäissäni ajele. Tiietenki mua särkee mut hyvä mieli on hyvä lääke. Hyvän mielen saa niin helposti, mulla toimii käynti ampumaradalla, veneellä ajelu noin esimerkiksi. Sitä huomaa dosetista että hups jäi lääkkeet ottamatta. Kaikille kipupotilaille ohjeeksi tämä, olin semmosella kivun hallinta kurssilla ja ihmettelivät että tulin ilman keppiä, sanoin että panin skoden tohon invapaikan päähän. Heillä mun luvalla pääsy potilastietoihin, murtuma niin paha etten vois edes kävellä ilman apua, kait sulla on tukiliivit ja sanoi että sielä jossain ne on. Mitä olisit tehnyt jos et olis jaloillesi päässyt, sanoin että patologi olis tutkinut 9mm reikää päässä.

Tämä ei ole neuvo kipeille, pätee vain muhun.

Maaliskuu 12, 2016, 20:11:18 ip
Vastaus #271

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Huhtikuu 15, 2016, 22:20:06 ip
Vastaus #272

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Maanantaina saan skoden kummitytön tallista, se on kuin fysikaalisessa käynti. Nyt oli V8 motti edessä, kun se jäi mulle niin yksi keltanen johto poikki ja katkaisin piiloon lestan alle ja sitten lähtee. Pikkuset kummit pompottaa koko rupin hyytelöksi, sitten morffiinia kourallinen ja Busteriin myrkkymaalit ja toinen päivä samaa ja asennan monitaajuus kaiun. Sitten vaan skodella rantaan lentämään Busterilla. Lääkkeet otetaan sitten kotona.

Heinäkuu 28, 2016, 19:58:18 ip
Vastaus #273

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
saatana oikea polvi vaivannut vuosia, no huhtikuussa lääkäri käänteli ja sano että rusto pehmentynyt, eli ei ainakaan parane ikinä kokonaan. No tässä muutaman viikon aikana ruvennu sitten toinen polvi vaivaamaan, pinnasta tunnoton, pakottaa, jäykkä, poksuu ja narisee, hutera. Nyt rupesi kävellessä pistään niin saatanasti ettei pääse mihinkään. Viikon päästä lääkäri aika! Rupes niin vituttaa että ostakaa tuo mun vasta valmistunut bobberi cb350 1200e pois!!

Heinäkuu 29, 2016, 10:06:28 ap
Vastaus #274

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
saatana oikea polvi vaivannut vuosia, no huhtikuussa lääkäri käänteli ja sano että rusto pehmentynyt, eli ei ainakaan parane ikinä kokonaan. No tässä muutaman viikon aikana ruvennu sitten toinen polvi vaivaamaan, pinnasta tunnoton, pakottaa, jäykkä, poksuu ja narisee, hutera. Nyt rupesi kävellessä pistään niin saatanasti ettei pääse mihinkään. Viikon päästä lääkäri aika! Rupes niin vituttaa että ostakaa tuo mun vasta valmistunut bobberi cb350 1200e pois!!
Tekonivel, niinkun miullekkin, ei siinä senkummempaa ::)

Heinäkuu 29, 2016, 12:25:43 ip
Vastaus #275

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
tahtoo välillä tuo julkisen puolen terveydenhoito olla semmosta että kysytään kauanko ollu kipiä? Sitte sanot 4vuotta. Auttaako särkylääkkeet? No ehkä pikkusen muttei se sitä kauhiaa lepösärkyä iltaisin poista. Kokeillaampa vielä tuommosta lääkettä. Eikä edes ajatella röntgenissäkään käyntiä vaikka siellä ei moni vika näykkään. Magneettikuviin pitää rukoilla jo polvillaan

Heinäkuu 29, 2016, 14:31:15 ip
Vastaus #276

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
tahtoo välillä tuo julkisen puolen terveydenhoito olla semmosta että kysytään kauanko ollu kipiä? Sitte sanot 4vuotta. Auttaako särkylääkkeet? No ehkä pikkusen muttei se sitä kauhiaa lepösärkyä iltaisin poista. Kokeillaampa vielä tuommosta lääkettä. Eikä edes ajatella röntgenissäkään käyntiä vaikka siellä ei moni vika näykkään. Magneettikuviin pitää rukoilla jo polvillaan
Mie pääsin kyllä heti rönkeniin, ja ortopedin juttusille ja leikkaukseen. Kyllä se kuluma ihan selvästi röntkenissä näkkyy, siis rustot välistä pois ja asentovirhe. Mitä tulee särkylääkkeisiin, niin ei siihen mitkään normilääkärin määrättävissä olevat lääkkeet autakkaan. Oxynorm ja targiniq kylläkin, mutta niitä ei tavallinen lääkäri enää nykysin saa kirjottaa. Ei muutakun perkeleellinen ralli päälle, siitä se asia etenee ???

Heinäkuu 29, 2016, 17:27:42 ip
Vastaus #277

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on reseptillä panacodi auttaa pikkusen, tosin tulee aika tokkurainen olo. Auttaa kyllä nukkumiseen kun rupeaa väsyttään niin paljon, toinen polvi siis jota viimeksi tutkittiin on aivan perkeleen moisessa virheasennossa sitä ei edes kuvattu. Nyt tämä toinen josta tuleva lääkäri aika on ei ole virhe asennossa mutta vetää kävelyn aivan saatanan vaikiaksi välillä.

Heinäkuu 29, 2016, 18:55:38 ip
Vastaus #278

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, jos toisessa on enemmän vikaa, tekee se kävelystä tahtomattakin sellaista, että se rasittaa terveempää polvea, ja kohta on kipeä sekin. Kulumat luokitellaan 0-4jään, määrityksen tekee röntkenlääkäri kuvien perusteella, ykköstä ei vielä leikata, mutta kakkosesta ylöspäin kylläkin. Siinäsuhteessa se on vähän kinkkinen juttu, että kuluman numero ei välttämättä kerro kipujen määrää, jolloain kolmonen voi olla kivuton, kun taas toisella kakkonen  haittaa kaikkea elämää. Kyllä siun kuvaan täytyy päästä, keinolla millä hyvänsä, muuten se homma ei etene mihinkään. Tuossa eteenpäin laittamisessa on varmaan molkoisia eroja, vaikkei saisi, raha se valitettavasti näitä asioita sanelee :o

Heinäkuu 29, 2016, 20:31:50 ip
Vastaus #279

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näinhän se menee, jos en paljon muuta, mutta tuon ainakin kerkesin kantapään kautta oppia, 37 ammattivuoden aikana ;)

Heinäkuu 30, 2016, 19:13:11 ip
Vastaus #280

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lääkäreiden toiminnassa mua ihmetyttää se että aina kopio liitä menetelmällä tehdään lausunto. Yksi lääkäri sinne on väärää tietoa kirjoittanut niin se sitten aina tulee seuraavanki lääkärin tekstiin. Auta armias jos oot joskus juopottelun yhteydessä joutunut vastaanotolle tai olet kertonut olevasi masentunu jostain syystä, niin jokainen lausunto alkaa siitä että kerrotaan potilaan olevan masentunut alkoholin väärin käyttäjä. Ja tätä sieltä et saa millään pois vaikka sanoisit lääkärissä käynnillä ollessasi olleen raitis pitkään ja asiat on hyvin.

Heinäkuu 31, 2016, 03:16:19 ap
Vastaus #281

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aiheetta putkaan ja ilman iltalääkkeitä, yöllä sairaalaan flimmerin takia. Nyt papereissa potilas tuotu katkolta sydänoireiden takia, en ole koskaan ollu katkolla ja en edes tiedä missä moinen paikka on. Sitä ei ihan helpolla korjata, no hukkuu sinne pinon alle. Lääkärille lähettänyt satakunta spostia väärästä merkinnästä, tulos nolla.

Jaa särkeekö, no miksi ihminen istuu yöllä koneella. En viitsi itseäni morfiinilla pudottaa nukkumatin viereen vaan valvotaa ny taas yksi yö.

Elokuu 01, 2016, 20:26:54 ip
Vastaus #282

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt pitää lisätä yksi asia, soitin mehiläiseen ja sanoin että mun korvia tinnittää. Eivät osanneet valikoida mulle lääkäriä, mitä onko tinnitys nyt niin vaikea vaiva. No nyt on loma aika mutta kuitenki, neurologit lomalla. Tällä on jotain tekemistä lääkityksen kanssa mutta tuhannet haulikon laukaukset ilman suojainta voi vaikuttaa.

Elokuu 02, 2016, 13:15:33 ip
Vastaus #283

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Maaliskuulla venähti vas, polven sivuside autosta noustessa kun sattui jääkumpare jalan alle, olihan se jo s..tanan kipiä , keppien kanssa piti mennä viikko alussa, ja nukuttua ei oikein saanut kun ei semmosta asentoa löytynyt ettei olisi vihlonut, ja kävely ei onnistunut kuin 10 metriä kerrallaan, sitten meinasi huuto päästä, 1000 mg Panadolista ei ollut minkäänlaista apua, paras konsti oli jääpussi , sillä kivut sai hetkeksi pois, ja  Felden - geeli joka hieman vähensi kivun tunnetta

Mutta nyt se alkaa olla jo parempi, toki siihen koskee vieläkin mutta nukuttua saa ja pystyy kävelemäänkin ilman ongelmia, aika teki tehtävänsä, niin se lekuri kyllä sanoikin että aikaa menee, jopa 6 kk tai enemmänkin.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Syyskuu 05, 2016, 15:39:22 ip
Vastaus #284

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
On. Viikko sitten alkoi flunssa joka tuntuu edelleen vaan jatkuvan, ja samoihin aikoihin selästä napsahti "joku". Kerta kumarrus kevyttä tavaraa hallin lattialta, ja se oli sitten siinä. Mikä lie noidannuoli iski, tai joku nikama tuosta lantion päältä on nyt pois paikaltaan? Se on semmonen viiltävä ja säkenöivä hermosärky, ei mikään lihaskipu.
 Eli nyt on sitten helevetin moinen räkätauti ja alaselkä aivan jumissa. Ei kärsi tehdä mitään kiertoliikettä selällä. Tönkkö-ukko.
 Aamuisin pelkkä sukkien laitto jalkaan on jo ihan omanlaisensa savotta. Muutaman tunnin kun saa köpöteltyä, ja aamupalaksi 1200 mg Buranaa, pääsee jo liikkumaan, edes kohtuullisesti. Aamut on tuon selän kanssa kaikista pahimpia. Keskiviikoksi olis aika varattuna fysikaaliseen.

Jos nyt lähtisin kumminkin ensin sillä fysikaalisella hoidolla tuohon selkään, ja eiköhän tämä flunssakin mene ihan itsekseen ohi?