Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka taistelevat kipua vastaan  (Luettu 198905 kertaa)

Helmikuu 05, 2015, 19:30:35 ip
Vastaus #210

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ei ole rompuista laskua tullut yksityuoleiseltä eikä kunnallisesta puolelta. Hyödyksi ovat olleet joten muutama kymppi kannattaa maksaa.. Löytyi kasvain oikeasta polvesta, harmiton rustokasvain mutta kipuili.
Kyllä ne kuvat silloin täytyy tosiaan tilata jos menee muualle hoitoon myöhemmin.25€ näkyy nyt olevan hinta RTG CD:lle..
Mutta jos pysyy omassa sairaanhoitopiirissä,ei tarvetta luonnollisestikaan ole.

Minulla ei kyllä ole epäluottamusta/aikomusta heivata HUSin palveluita,jos joskus vielä tarvitsen.Aikoinaan kyllä kävin kalliilla urheilulääkäreillä kun työnantajan vakuutus maksoi viulut mutta tiedä sitten oliko se hoito sen parempaa..
Luulen että monilla vaan on semmonen kumma asennevamma.Ihan sama juttu hammaslääkärien kanssa.Ei ne sen parempia ole ne yksityiset miksi olisi.

Helmikuu 05, 2015, 19:45:53 ip
Vastaus #211

Harri Kauranen

• Vieras
Se kun on sama lekuri,ensin kunnallisella puolella päivä ja illalla yksityisellä puolella.Mullahan aikanaan kaverilla kävi semmonen kumma juttu.Kävi terkkarissa lekurissa ja joutu meneen sit kuitenkin yksityiselle.Tää yksityinen kummasteli,miksei heti sitä ja tätä tehty,kun kunnallisella kerran kävi.Kaveri oikas,kun se sielä kunnallisella satuit olemaan juuri sinä,sen takia ei tehty sitä,eikä tätä.

Helmikuu 05, 2015, 19:53:01 ip
Vastaus #212

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Onhan se selevä että yksityispuolella on hoeto "tehokkaampoo", kun samat liäkärit touhuaa niin julukisella kuin yksityiselläkii puolella.
Kukauspalakalla kun ei pajo kannata hötkyillä, varsinkaa jos silleen suap ohjaeltuva potilaeta itelleen sinne omalle yksityisraktiikalleen. :-X

Aeka moni saeraalaliäkärihän pittää ommoo vastaanottoo, ja samaten moni saeraalakirurki leikkelöö potilaeta rahhoo vastaan ommaan piikkiinsä. ::)
-pena-

Helmikuu 05, 2015, 20:26:00 ip
Vastaus #213

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Vai semmosta..Sanoin ehkä vähän hätäsesti.Onhan Suomi iso alue,ajattelin vain napaa lähellä olevaa,Uudenmaan piiriä ja kirurgiaa lähinnä ja traumapuolella.Muusta en tiedä.En nyt toki oo noihin kaikkiin yleislääkäreihin ollu ihan tyytyväinen ja olenkin sen takia vaihdellu henkilöä kun oli vähän hankalampi tapaus.Että jos joku toinen tietäs vähän enemmän tai sillä olis erilainen näkemys.

Mutta olen tuolla Töölössä ainakin ollunna Suomen parhaissa käsissä.Viimekerralla jaoin huoneeni Kouvolan haulikkosurmaajan uhrin kanssa ja sain kaverin vielä uskomaan huomiseen vaikka jalat sillä meni alta.
Samat puukko-ukot jotka meitä leikkeli,on kelpuutettu tekemään niitä transeksuaalimuutoksiakin ja siinä ei auta paljoo veihti lipsua  ;D

Helmikuu 05, 2015, 22:34:13 ip
Vastaus #214

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Tonnin makso mulla Mehiläisessä kuva varpaista päälakeen, olin iltavastaanotolla ja kuvaus seuraavana aamuna.

Mutta joo heti kuviin ja pyydä kopiot itselle kun niin mieluusti niitä antavat, kuva nyt ja mahdollisesti vuohdenpäästä antaa kirurgille arvokasta tietoa.

Nyt en ymmärrä kun tässä puhutaan hirmu rahoista..Mitä itse oon usein ollu kuvauksissa,RTG,magneetti ja U.ääni niin ei ne mitään ole maksaneet erikseen..Eikä leikkaukset.En muista tarkkaan mutta jotain 3kympin hujakoilla oisko ollu viimeksi per vrk kirurgiset toimet ja vuodepaikka Töölön sairaalassa.Samat hinnat on kyllä ollu koko HUSin aluella.
Eilen olin vaan tavallisessa röntgenissä,ei kuulemma maksa mitään kun kysyin piruuttani.

Tietenkin puhun julkisesta sairaanhoidosta,Jonottaa ei ole tarvinnut kertaakaan mihinkään,päinvastoin on pitäny miettiä ehdinkö niin pian paikalle.

Mutta nuo Henryn mainitsemat kuvaromput,minä en ole raaskinut niitä ostaa,meillä maksaa n. 30€ lätty.HUS hinnat magneettikuvantamisesta.Eikä ne koneet kyllä sen huonompia ole kuin muuallakaan,ihan viimestä tekniikkaa.

Siis yksityissektorilla noinko on,ja millä tavalla se homma tehdään siellä paremmin ? Kysyy tietämätön.

Se tehdään sillä tavalla paremmin ainakin täällä oulussa että kuvat saat mukaasi rompulla ja kuvaus tehdään samantien,

Julkisella puolella magneettikuvaukseen on kuukausien jonot, mutta sinä aikana potilas ehtii jo halvaantua.... Näin se vaan on !

Röntgeniin pääsee nopeasti, mutta kun ei niistä kuvista näe puoliakaan siitä mitä magneettikuvista, joten ne ovat käyttökelvottomia, samoin ultraäänikuvat.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Helmikuu 06, 2015, 07:53:11 ap
Vastaus #215

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Magneettikuvvauksen hintoja. ::)

Sama magneettikuva – hintaero miltei 800 euroa
Kotimaa Julkaistu 10.09.2014 21:30

Esimerkkejä kuvantamisen omavastuuhinnoista:

Terveystalo 181 - 904 euroa
    Mehiläinen 455 - 722 euroa
    Koskimagneetti Tampere 585 - 702 euroa
    Docrates 540 - 917 euroa
    Dextra 540 - 682 euroa
    Aava Teslamed 505 - 765 euroa
    Diacor 460 - 652 euroa
    Helsingin Magneettikuvaus 260 euroa
    Unilabs 250 - 300 euroa
    Aava Medimagneetti 230 - 290 euroa
    Cityterveys 138 euroa
-pena-

Helmikuu 06, 2015, 08:49:58 ap
Vastaus #216

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Se tehdään sillä tavalla paremmin ainakin täällä oulussa että kuvat saat mukaasi rompulla ja kuvaus tehdään samantien,

Julkisella puolella magneettikuvaukseen on kuukausien jonot, mutta sinä aikana potilas ehtii jo halvaantua.... Näin se vaan on !

Röntgeniin pääsee nopeasti, mutta kun ei niistä kuvista näe puoliakaan siitä mitä magneettikuvista, joten ne ovat käyttökelvottomia, samoin ultraäänikuvat.
Että silviisiin pohojosessa.Ei hyvä juttu..
Juu meillä on kyllä päässy ihan heti kun tarvis.Ei varmasti voi yleistää,enkä nyt ole tämmösistä asioista koskaan keskustellu kenenkään kanssa niin en tiedä muista.Vammaisten ja liikenteessä loukkaantuneiden kanssa oon kyllä ollu työn puolesta tekemisissä mutta siitä on jo niin kauan etten tiedä nykytilannetta.Ja toki he ovat etuasemassa,ymmärrettävästi.

On niinkin että kaikkia noita 3 mainittua kuvantamista tarvitaan yhä.esim omalla kohallani yhdestä jalasta oli pakko ottaa kaikki nuo,koska kukaan ei meinannu tunnistaa mitä siellä kasvaa sisällä,oli senverran harvinainen tapaus.Tarkoitan vain-että pelkkä magneettikuvaus eli MRI ei olis riittänyt kuitenkaan.Ja sittenhän on vielä se CT kuvaus myös olemassa..monikerroskuvaus.
Tässä yhteydessä ei kannata alkaa kinaamaan siitä mikä on paras kuvauskeino,vasten parempaa tietoa.Niilä kaikillla on varmasti omat käyttötarkoituksensa yhä.

Ja varmaan saattaa olla niin? että pitkäaikaissairaiden tutkiminen kestää odotuksineen kauan ja traumat hoidetaan mahd. pian,eikö tää menis ainakin maalaisjärkeen..Mullakaan ei ole ollu muuta kun noita onnettomuuksia ja tapaturmia(muttei kauhean paljon) joten en voi puhua muiden sairauksien puolesta.Ja tämmösiinhän ei tosiaan tarvi jonotella,ei HUSin alueella ainakaan.Joka on suuri alue vieläpä..
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 06, 2015, 08:52:39 ap kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Helmikuu 06, 2015, 16:20:37 ip
Vastaus #217

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin

Tässä yhteydessä ei kannata alkaa kinaamaan siitä mikä on paras kuvauskeino,vasten parempaa tietoa.Niilä kaikillla on varmasti omat käyttötarkoituksensa yhä.

Ei kannata kinata ei... Mutta näihin selkärankajuttuihin tarvitaan magneettikuvausta jotta voidaan tehdä oikea diagnoosi, sen kertoi tuttu lääkäri minulle, rtg-kuvat ovat kuulemma liian epätarkkoja siihen tarkoitukseen.

Helmikuu 06, 2015, 16:40:13 ip
Vastaus #218

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Joo mullakin röntgen kuvat näytti murtuman mutta vasta magneettikuvasta nähtiin kuinka lähellä hermoja ollaan. Ensin sanottiin että ole rauhassa kun siitä kasvaa sun selän vahvin nikama luutuessaan, ei vaan jalka nouse Hondan penkin yli eli siihen loppui ajelut. Nyt pelottaa kävellä rappusia alespäin enkä saa tavikenkiä jalkaani, vamman aiheuttaja vetoaa etten ollut enään terve. Juu en ollutkaan mutta kykenin ajelemaan ja pitään isompaa matkavenettä, nyt en saa Busteria peiteltyä kun käsiä ei kärsi nostaa eteen puhumattakaan ylös.

Toivo on nyt erittäin riskaabelissa leikkauksessa, narkoosi lääkärit nikottelevat mun nukutuksesta. Pumppu ei ehkä kestä ja olen antanut luvan tehdä se kumminki. Saas katsoa ny miten käy, vasen jalka vähän laahaa perässä ja kynnyksiin meinaa kaatua.

Helmikuu 06, 2015, 16:41:49 ip
Vastaus #219

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Mutta näihin selkärankajuttuihin tarvitaan magneettikuvausta jotta voidaan tehdä oikea diagnoosi, sen kertoi tuttu lääkäri minulle, rtg-kuvat ovat kuulemma liian epätarkkoja siihen tarkoitukseen.

Miten muuten ois semmonen kikka että kuvauttas tavallisessa sairaalassa kun se on liki ilmaista,ja veis sitten kuvasetin sille kelle tahtoo,jos kerran luottamus julkiseen terveyden-ja sairaanhoitoon on niin heikko?
Meinaan jos haluis säästää-eikä ois rahamiehiä-eikä ois vakuutusta..

Tottakai homman toimivuus edellyttäisi ensin lääkärinkäyntiä&lähetettä tavalliselta kunnanlääkäriltä mutta senhän ei tarvii hoitaa hommaa loppuun vaan lekuria voi vaihtaa kesken kaiken.Tai itseasiassa,niinhän minäkin olen tehnyt ::)
Mutten toki kikkailumielessä koska ei mulle noista mitään kuluja tule kumminkaan,joilla ois mitään merkitystä taloudessa..vaan siksi että jossain se raja heijänkin tietämyksessään kulkee.Ja niin piti olla spesiaali kirurgi Porvoonkin sairaalassa,ettei kyennyt edes suunnittelemaan  leikkausta vaan myönsi suosiolla ja ohjasi traumapalaveriin vai mikä se oli.Helsingissä,kumminkin,siinä oli useampia spesiaaleja paikalla yhdessä miettimässä miten tehdään.Ettei ne kirratkaan aina kaikkee oo nähny mitä voi immeisestä löytyä  ::)

Helmikuu 06, 2015, 17:19:57 ip
Vastaus #220

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin kunnallisella puolen vuoden jono ja sitten sanotaan että myöhäistä, mulla liianki tuttua. Joskus/usein pitää toimia heti, kumminki jos teet näin vie kuvat ennakkoon koska ainakaan Vaasan Mehiläisessä ei lääkärin koneessa ole romppuasemaa tietoturvan takia, sitten vielä joudut kirjoittamaan luvan sun tietoihin. Tulee muuten kaksi käyntiä, tiesin tämän ku sielä tietokoneet hoitaa mun entinen oppipoika. No nyt on insinöörimies siinä työn lomassa opikeli joten mä oon oppipoika nyt.

Kipulaastarin teho lopussa joten morffiiniä kielenalle sulatukseen, auttaa kaikkeen muuhun kipuun paitsi selkään, no kaksi jos otan niin nukahdan ja silloin ei selkää juuri särje. Heti kuvaukseen ja sitten kunnon kirurgille.

Helmikuu 10, 2015, 07:25:31 ap
Vastaus #221

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt on selvitetty mitä sisältää kaikenkattava työ ja vapaa-ajan tapaturma vakuutus ei mitään ainakin jos uskoo vakuutus virkailijaa,Kävin ottamassa selkoa että miten jatketaan tämän työtapaturman kanssa koska töissähän toi selkä rusahti nyt ei ole todistajia eikä silmin-näkijöitä tapahtumalle ne pitää olla ennenkuin asiaa jatketaan joten särky jatkukoon heidän mukaan tuskin vakuutus.

Helmikuu 10, 2015, 07:55:36 ap
Vastaus #222

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Risto, mulla loppui juuri hammashoito. 24 hammasta rempattiin, osa leikattiin pois ja oasa paikattii, etuhampaita korotettiin 2mm eli päälle teki teknikko kruunut. Tuli siinä kivulle ja kipulääkkeelle hintaa, onneksi pääsin kunnalliseen opetushammashoitolaan asiakkaaksi. Tämä oli merkittävä syy että sain kipulaastarin kun ovat yleensä syöpäpotilailla loppupään lääkkeinä, vieläkin apteekissa uusi proviisori katselee hieman kieroon kun haen.

Helmikuu 10, 2015, 13:20:10 ip
Vastaus #223

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Nyt on selvitetty mitä sisältää kaikenkattava työ ja vapaa-ajan tapaturma vakuutus ei mitään ainakin jos uskoo vakuutus virkailijaa,Kävin ottamassa selkoa että miten jatketaan tämän työtapaturman kanssa koska töissähän toi selkä rusahti nyt ei ole todistajia eikä silmin-näkijöitä tapahtumalle ne pitää olla ennenkuin asiaa jatketaan joten särky jatkukoon heidän mukaan tuskin vakuutus.

Jos sulla se jalka on edelleen toimintakyvytön ( halvaantunut) , niin ala jo mennä tutkimuksiin/hoitoon sen selkäs kanssa ja mene Fysiatrille, siinä ei  vakuutukset enää lohduta kun istut pyörätuolissa kuset ja paskat housuissa, riittävän aikaisella hoitoonmenolla vältät sen tilanteen.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2015, 17:33:25 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Helmikuu 10, 2015, 13:36:26 ip
Vastaus #224

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, on ihmeellistä ku on niin vaikeaa nähdä ihmisen sisälle. Lentokentällä ne näkee läppärinki sisälle ja semmoset lerppuvat kummiroiskeläpät laitteen päissä ja tullihenkilöt vuodesta toiseen seisoo vieressä.