Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka taistelevat kipua vastaan  (Luettu 199016 kertaa)

Helmikuu 05, 2015, 00:57:49 ap
Vastaus #195

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Luulin itsekkin ettei kipu satu mutta nyt olen joulun pyhistä asti potenu issiasta mikä kuulostaa hölmöltä mutta se särky on todellista eikä auta mikään lääke.Ei löydy sellaista asentoa missä voisi olla edes hetken, nukuttua saa tunnin yössä eikä viitti lekuriinkaan mennä kun eivät voi auttaa syyttävät vain ylipainoa no kyllä se rauhottuu jussiin mennessä toivottavasti.

Tuota noin... kannattaisi mennä pikaisesti lääkärikeskukseen Fysiatrin vastaanotolle ja antaa tutkia se selkäranka, magneettikuvaus on hyvä keino siihen, maksaa muutaman satasen  jos heti haluaa päästä, mutta on taatusti elämäsi parhaiten sijoitettu raha.

Minulla se sijoitus poiki sen etten joutunut pyörätuoliin, ilman lääkärille menoa ja itse maksettua magneettikuvausta, jonka ansiosta minut leikattiin hätätapauksena oysissa,  olisin halvaantunut alaraajoistani, ja oireet minulla olivat just samat mitä kerrot, vika oli kuluneissa selkärangan välilevyissä ja nikamissa, ne aiheuttivat puristuksen selästä lähteviin hermoihin, ja se juuri tekee ne iskiasoireet, riittävän paha ja pitkäaikainen puristus tuhoaa hermot niin ettteivät ne enää parane, sitten peli onkin pelattu.

Ylipainoa on minullakin, ja paljon mutta selästä tuli hyvä ! Olen sitä hoitanut vesijuoksulla ja kuntosalilla käymällä, kipuja ei ole tarvinnut kärsiä leikkauksen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2015, 01:03:11 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Helmikuu 05, 2015, 04:19:38 ap
Vastaus #196

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
Jos omia yö-unia ajaa takaa niin seuraava jumppa joka tehdäänkin ihan selätysten omassa sängyssä;

Vie toimiva käsi (varjopuoli alaspäin) ihan litteänä selkänotkon alle, yritä se siihen lukita sängynpohjaan selkänotkoa alas painaen.

Ota testin jälkeen käsi pois ja paina niitä samoja vatsalihaksia käyttäen notkoasi sängyn patjaan päin 5-15 kertaa.

Joka aamu & ilta kahden viikon aikana.

Sieltä lähtee silloin myös väliin jääneet hermot käppäämään uusia vapaita ja terveitä reittejä käyttämään.

PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Helmikuu 05, 2015, 07:51:52 ap
Vastaus #197

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt se on pakko lähteä hoitoon viimeyönä tuli sellainen särkykramppi koko oikeaan puoleen että lähti alaselästä alaspäin tunto ja siinä myös kävelykyky jouduin turvautumaan elämäni ensimmäisen kerran ampulanssin apuun he antoivat muutaman piikin hanuriin jotta saatiin särky pois nyt ei särje mutten myöskään pysty kävelemään kun ei pysy oikea jalka alla.

Helmikuu 05, 2015, 10:57:53 ap
Vastaus #198

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Nyt se on pakko lähteä hoitoon viimeyönä tuli sellainen särkykramppi koko oikeaan puoleen että lähti alaselästä alaspäin tunto ja siinä myös kävelykyky jouduin turvautumaan elämäni ensimmäisen kerran ampulanssin apuun he antoivat muutaman piikin hanuriin jotta saatiin särky pois nyt ei särje mutten myöskään pysty kävelemään kun ei pysy oikea jalka alla.

Koita päästä alan lääkärille, magneettikuvaan ja sitä kautta leikkaukseen mahdollisimman nopeasti ! Tuo kävelykyvyn menetys on erittäin vakava hälytysmerkki ! Jos vielä persuus menee tunnottomaksi ja k..set ja p..skat tulevat tietämättäsi ulos, niin aikaa leikkauksen tekemiseen ei ole kuin about vuorokauden verran, silloin kyseessä on ns, Ratsupaikkaoireyhtymä joka yleensä johtaa ilman nopeaa hoitoa pysyvään halvaantumiseen.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2015, 11:04:55 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Helmikuu 05, 2015, 11:07:17 ap
Vastaus #199

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tulin juuri yhdestä tutkimuksesta ja hyvä uutinen on se ettei tämä johdu selästä vaan alempata siellä on jossain joku hermo joka painaa lihaksia ja sen takia jalat ei kanna ja särky on tolkuton,Sain vähän tuhtimpia särkylääkkeitä ja puuduttavia siksi aikaa kun pääsen jatkotutkimuksiin.

Helmikuu 05, 2015, 11:20:32 ap
Vastaus #200

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Tulin juuri yhdestä tutkimuksesta ja hyvä uutinen on se ettei tämä johdu selästä vaan alempata siellä on jossain joku hermo joka painaa lihaksia ja sen takia jalat ei kanna ja särky on tolkuton,Sain vähän tuhtimpia särkylääkkeitä ja puuduttavia siksi aikaa kun pääsen jatkotutkimuksiin.

Kuka sinua tutki ? Oliko se tämän alan lääkäri ( Fysiatri) ?  Asian  selvittäminen kun vaatii magneettikuvauksen, se ei onnistu edes röntgenillä, eikä etenkään päältä katsomalla tai tunnustelemalla !

Nuo sinun oireesi ovat kovn tuttuja, kivut olivat minulla samanlaisia, ja kestivät yhtä kauan aikaa, minullakin meni sitten oikean puolen jalka alta, seuraavaksi vasen jalkaterä alkoi "roikkua" kävellessä keppien kanssa, siinä vaiheessa maksoin mielellään Fysiatrille 200 €  ja Magneettikuvauksesta 700 €.....Sen jälkeen mentiinkin vauhdilla sairaalaan jossa leikkaus tehtiin vielä samana päivänä.

Sen magneettikuvauksen joudut maksamaan tod, näk, itse jos on kiire....neuvoisin silti menemään magneettikuvaukseen, nuo oireet ovat senverran pahoja, alaselässä/lannerangassa ne viat yleensä ovat, siellä 4-5 nikaman vaiheilla,

Kävin minäkin ensin, ennen lääkäriin ja magneettikuviin menoa,  oikealla ammattihierojalla joka kertoi että lihas se vain siellä painaa hermoon..... mutta se jätkä ainakin puhui täyttä p..skaa...  >:( 

Leikata se selkä piti.

PS, Terveyskeskuslääkäreitten juttuihin en sinuna nyt luottaisi, ihan oman etusi tähden ! Fysiatri tai Fysiatrian erikoislääkäri on oikea osoite, mistä saat luotettavaa tietoa.

J
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2015, 11:38:17 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Helmikuu 05, 2015, 12:18:58 ip
Vastaus #201

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo paikallinen eläinlääkäristä seuraava sitä katto odotetaan jos tämä ei lopu muutamassa päivässä niin sitten mehiläiseen eikä sillä ole mitään merkitystä mitä se maksaa on sellainen vakuutus mikä pitäisi kattaa kulut ainakin paperilla.Ei ikinä uskoisi millainen se särky voi olla ennen kun sen kokee melkein taju lähtee ja se kestää kauan ennenkö lääkitys vaikuttaa ne on pitkiä minuutteja nyt ei särje yhtään muutama tramali auttoi mutta toinen jalka on ihan lerppu ja tunnoton.

Helmikuu 05, 2015, 12:23:50 ip
Vastaus #202

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Joo paikallinen eläinlääkäristä seuraava sitä katto odotetaan jos tämä ei lopu muutamassa päivässä niin sitten mehiläiseen eikä sillä ole mitään merkitystä mitä se maksaa on sellainen vakuutus mikä pitäisi kattaa kulut ainakin paperilla.Ei ikinä uskoisi millainen se särky voi olla ennen kun sen kokee melkein taju lähtee ja se kestää kauan ennenkö lääkitys vaikuttaa ne on pitkiä minuutteja nyt ei särje yhtään muutama tramali auttoi mutta toinen jalka on ihan lerppu ja tunnoton.

Jos sulla on jalka lerppu ja tunnoton niin ala jo mennä sinne Mehiläiseen ! En kyllä odottelis enää sekuntiakaan, ei se lopu muuten, pahentua saattaa kyllä !

Sen kivun tiedän tasan tarkkaan, toista kuukautta sen kanssa kärvistelin ja valvoin öitä hakien samalla sitä millintarkkaa asentoa missä voi ehkä nukahtaa hetkeksi.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2015, 13:19:06 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Helmikuu 05, 2015, 15:33:59 ip
Vastaus #203

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tonnin makso mulla Mehiläisessä kuva varpaista päälakeen, olin iltavastaanotolla ja kuvaus seuraavana aamuna. Sairaalassa reilu puolen vuoden jono, ihmeellistä kun mua piipaa autolla vietiin aikoinaan niin ei sielä mitään jonoa ollut, siis keskussairaalassa. Kävin jälestäpäin pyytämässä et polttavat rompulle mun kuvat, ja yhtään potilasta ei ollut silloinkaan. Kuvat vein Mehiläiseen mun entiselle työkaverille joka latasi kuvat palvelimeen kun lääkärin koneissa ei ole romppua eikä USB liitintä. Oli kuulemma fiksusti tehty kun voivat verrata vamman parantumista ja kopiot rompuista olen lähettänyt Tampereelle kirurgille.

Niitä voi itsekkin katsella XP modessa mutta heti lukee ettei kuvia saa käyttää diaknoosin tekoon, ne näkyvät kuvat ovat vain jokin yhteenveto. No netistä kyllä löytyy ohjelma jolla voit katsoa kuin lääkäri, tavis muuta ymmässä kuin haljenneen nikaman.

Mutta joo heti kuviin ja pyydä kopiot itselle kun niin mieluusti niitä antavat, kuva nyt ja mahdollisesti vuodenpäästä antaa kirurgille arvokasta tietoa. Tonnin takia ei kannata elää jalattomana ja joskus homma on ihan minuuteista kiinni, olen saanut vakuutuksista ihan rahaa mutta kolmantena vuotena panivat hanat kiinni kun oli muutakin sairautta joten älä luota vakuutukseen.

Mulla löytyi muutakin vikaa ja kun oli kuvat pääsin kunnalliseen tosi nopeasti, hyvä sijoitus oli. Terveyttä vaan kaikille ja aktiivista omatoimisuutta, se oma lääkäri ei aina olekkaan paras eli jos epäilee niin vaihda. Mäkin tiistaina vaihdoin ja tulos oli, ei herranjumala sulle saa syöttää näitä lääkkeitä. Panivat tarkkailuun ja sydänfilmiä ja verenpainetta, olivat paljon pahemmat kuin monen vuoden vertailutiedot. Lanssia ehdottivat josta kieltäydyin kunhan saan oikeat lääkkeet, mitä jos eivät auta niin sanoin että tohtori Barabellun sitten auttaa.

Helmikuu 05, 2015, 16:33:16 ip
Vastaus #204

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minultakin on leikattiin kädestä hermopinne se johtui siitä kun katkesi keskisormesta jänne se oli pari vuotta poikki ennenkuin rupesi oireilemaan,Ranne avattiin ja pinne poistettiin sen jälkeen vasta särky alkoi ja avattiin uudestaan ranne sekä kyynärpää että saatiin katkenneelle jänteelle tilaa siihen loppui säryt mutta jänne on vieläkin korjaamatta koska silloin kun se katkesi yritin saada aikaa paikalliseen tk.seen kaksi kuukautta lähes päivittäin aina sama vastaus asia ei ole kiireellinen ja kun sain ajan niin suoraan lähete tyksiin sieltä sain vastauksen ettei ole mitään tehtävissä kun on liian vanha tapaus asiasta tehtiin potilaskantelu joka ei johtanut mihinkään.

Helmikuu 05, 2015, 16:50:59 ip
Vastaus #205

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Näissä hommissa on otettava ohjat omiin käsiin, yksityisellä puolella saat sen hoidon mitä tarvitset, ja tarvittaessa vaikka hätälähetteen sairaalaan, sitten homma alkaa hoitua, mutta TK,sta on turhaa apua odotella, flunssaa ja kurkkukipua seillä voi hoidattaa, mutta eipä juuri muuta, liian jäykkä ja byrokraattinen systeemi, ja sitä paitsi niillä on kunnan antamat ukaasit niskassa ettei potilaita saa lähettää kalliisiin hoitoihin.

Helmikuu 05, 2015, 17:15:12 ip
Vastaus #206

Jarno Aheinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta
Mulla tuli "kevyestä" haavasta kans jännevaurio sormeen muutamia vuosia sitten.
Eli sormi lakkas taittumasta ja aluksi itseasiassa oletettiin että kyseisen haavan ompelussa olis neulottu jänne pinteeseen... :o noh, lekuriin pääsin aika pian jolloin kyseinen konitohtori siinä päivitteli että "haittaako tuo mitään vaikka ei tuo sormi taitukkaan?" Totesin että haittaa, kun rupee muuten noi sormet pikkuhiljaa loppumaan ja näytin sille lyhennetyn version etusormesta.
N. kuukauden päästä oli leikkaus jossa todettiin että kyseinen jänne olikin n. 80% poikki ja olisi katkennut lopunkin hyvin pian, eli oli vetäytynyt reilusti auki tuo poikkioon. Se ommeltiin "oikeaan" mittaan jne. hyvä siitä ei enää tullu mutta taittuu ny eres vähä...

Kipuja ei nyt hetkeen oo ollu, jos ei pari murtunutta kylkiluuta lasketa...  ;D
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...

Helmikuu 05, 2015, 17:19:45 ip
Vastaus #207

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tonnin makso mulla Mehiläisessä kuva varpaista päälakeen, olin iltavastaanotolla ja kuvaus seuraavana aamuna.

Mutta joo heti kuviin ja pyydä kopiot itselle kun niin mieluusti niitä antavat, kuva nyt ja mahdollisesti vuodenpäästä antaa kirurgille arvokasta tietoa.

Nyt en ymmärrä kun tässä puhutaan hirmu rahoista..Mitä itse oon usein ollu kuvauksissa,RTG,magneetti ja U.ääni niin ei ne mitään ole maksaneet erikseen..Eikä leikkaukset.En muista tarkkaan mutta jotain 3kympin hujakoilla oisko ollu viimeksi per vrk kirurgiset toimet ja vuodepaikka Töölön sairaalassa.Samat hinnat on kyllä ollu koko HUSin aluella.
Eilen olin vaan tavallisessa röntgenissä,ei kuulemma maksa mitään kun kysyin piruuttani.

Tietenkin puhun julkisesta sairaanhoidosta,Jonottaa ei ole tarvinnut kertaakaan mihinkään,päinvastoin on pitäny miettiä ehdinkö niin pian paikalle.

Mutta nuo Henryn mainitsemat kuvaromput,minä en ole raaskinut niitä ostaa,meillä maksaa n. 30€ lätty.HUS hinnat magneettikuvantamisesta.Eikä ne koneet kyllä sen huonompia ole kuin muuallakaan,ihan viimestä tekniikkaa.

Siis yksityissektorilla noinko on,ja millä tavalla se homma tehdään siellä paremmin ? Kysyy tietämätön.

Helmikuu 05, 2015, 19:08:01 ip
Vastaus #208

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ei ole rompuista laskua tullut yksityuoleiseltä eikä kunnallisesta puolelta. Hyödyksi ovat olleet joten muutama kymppi kannattaa maksaa.. Löytyi kasvain oikeasta polvesta, harmiton rustokasvain mutta kipuili. Seurausta isosta polvi leikkauksesta jolloin poistettiin kierukat ja nivelet oli ihan irti, seuraus oli veritulppa pohkeeseen. Itse piti keppien kanssa mennä kuvaukseen ja hops, ei saanut päätä nostaa tyynyltä neljään viikkoon. Varjoaine kuvaukseen pääsin kun niin valitin kipua, siviilit oli jo sängyn päällä mut katotaan ny ku niin valittaa, ukko morfiinia täynnä mutta jalkaa ei voinu laskea.

Helmikuu 05, 2015, 19:23:43 ip
Vastaus #209

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mulla tuli "kevyestä" haavasta kans jännevaurio sormeen muutamia vuosia sitten.
Eli sormi lakkas taittumasta ja aluksi itseasiassa oletettiin että kyseisen haavan ompelussa olis neulottu jänne pinteeseen... :o noh, lekuriin pääsin aika pian jolloin kyseinen konitohtori siinä päivitteli että "haittaako tuo mitään vaikka ei tuo sormi taitukkaan?"

Kaverille kävi vähä sama homma markka-aekana, sirkkelöe peokalosa jänteen poekki.

KYSsissä ompelivat jänteen kiinni, vuan jänneppä vetikii paratessaan peokalon kippuraan. Toveri kävi sitten jäläkitarkastuksessa valittammaan ettei hänestä se ou oekein kätevä, kun ei sua hanskookaa kunnolla kätteen, mutta saeraalan käsikirurki oli sitä mieltä ettei sille kannata tehä yhtää mittään.

Sitten kun tuli toverille piätös että vakkuutusyhtiö maksaa leikkauksen, nii se sama kirurki oekas peokalon heti seoraavalla viikolla yksityissaeraalassa.
Korjausleikkaas muuttu heti tarpeelliseks kun vakkuutusyhtiö makso siitä sille kirurkille reilut 13.000 mk. ::)

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2015, 19:25:31 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-