Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka taistelevat kipua vastaan  (Luettu 198904 kertaa)

Tammikuu 06, 2013, 14:51:49 ip
Vastaus #150

Antti Jokinen

• Vieras
Minäpä taidan tehdä sellaisen videon, jossa nahkaliivimies kärsii kovasta vatsasta ja ähkyy naama punaisena vessassa. Sitten tulee haalaripukuinen joka hymyssä suin istahtaa pöntölle ja aluksi päästää nautinnollisesti pitkän pierun, sitten tulee paska kovalla lotinalla. Mahdatte tikahtua naurusta...

Tammikuu 06, 2013, 15:04:04 ip
Vastaus #151

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Minäpä taidan tehdä sellaisen videon, jossa nahkaliivimies kärsii kovasta vatsasta ja ähkyy naama punaisena vessassa. Sitten tulee haalaripukuinen joka hymyssä suin istahtaa pöntölle ja aluksi päästää nautinnollisesti pitkän pierun, sitten tulee paska kovalla lotinalla. Mahdatte tikahtua naurusta...
Kun vielä käyt vilimaamassa sen tuolla Autsvississä, niin soppii haalarihousuisen lisäksi koko rosenttikerho kerralla. :P

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Tammikuu 06, 2013, 15:24:05 ip
Vastaus #152

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Miten olis pappi paskalla ? Kyllä mua ainakin naurattas. Kanttori kävis sitten päästelemässä urku auki siinä viereisessä kopissa. Heh heh.

Tammikuu 06, 2013, 16:01:10 ip
Vastaus #153

Antti Jokinen

• Vieras
Nyt muakin rupes naurattaan!  ;D

Kyllä se on huumorin kukka mailman kaunehin kukka.

Tammikuu 06, 2013, 17:35:34 ip
Vastaus #154

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2013, 17:37:57 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Tammikuu 06, 2013, 17:40:23 ip
Vastaus #155

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kipu on ja pyssyy. Ei voi etes nauraa...

Tammikuu 06, 2013, 22:29:16 ip
Vastaus #156

Teuvo Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mikä ristus on, kun ei aharista.
Luettuani näitä tarinoita tunnen itseni taas terveemmäksi ja koitan tulla toimeen iskias, polvi ym vaivojeni kanssa joihin en tarvitse lääkitystä.Voimia teillle jotka taistelette kovien kipujen kanssa. Yllättävän paljon selkävaivoihin vaikutti ammatinvaihto kirvesmiehestä talonmieheksi. Rasitus ei ole enää niin säännöllistä ja muutenkin työ keveni fyysisesti.
Honda cb350 twin-71 Honda Vt Shadow 750 -97 Tunturi Super Sport-81

Tammikuu 13, 2013, 15:19:08 ip
Vastaus #157

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Käytin iskiaskipujen hoitoon semmosta kiinasta ostettua (halpis) sähköstimulaattoria ennen selkäleikkausta, ja myös sen jälkeen, kyllä siitä jotain apua oli, mutta eipä se taida kipujen suhteen mikään lopullinen ratkaisu olla, niitä taitaa saada apteekista muutamalla kympillä, tuon hinta oli 30 € luokkaa, huonompaankin voi rahansa pistää...
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Tammikuu 13, 2013, 15:28:11 ip
Vastaus #158

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä niillä apua saa kun kohdistus osuu että lihakset liikkuu niin vastaa kevyttä hierontaa tai huonoa akupunttiota.

Tammikuu 13, 2013, 16:15:06 ip
Vastaus #159

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onkos täällä ketään jolla on kokemusta sähköstimulaatiosta kivunhoidossa? Tuli juuri täyteen 24 v kipuhelvettiä, enää eivät laastarit ja napit auta.

On varmaan hyvin kipukohtaista. Mutta pahimmillaankin harmitonta ja parhaimmillaan merkittävä apu. Sulla kipu lienee kuitenkin merkittävää kun nappia ja laastaria menee, että parempi etten väitä tietäväni jotain. Itselläni olen käyttänyt krooniseen kipuun lavassa (joku lihas tukossa, ehkä). Ei ole hieronnoilla parantunut. Työssä tullut vaiva. Nyt kun vaihdoin työtä, on helpottanut. Mutta tosiaan, silloin kun käytin, oli apua. Kokeilin myös venähtäneeseen ristiselkään. Siinäkin kipu unohtui siksi aikaa, kun laite oli päällä ja riittävillä tehoilla. Vaimoke käyttin toisen pojan synnytyksessä.
Ensimmäinen synnytys oli muutenkin erillainen, kun vedet meni kotona, mutta helpompi oli tuolla sähköshokkilaitteella. Kotona oltiin vielä tunti ennen synnytystä. Helpotti supistukipuja ilmeisesti merkittävästi. Synnytyskin meni ilman lääkitystä (ei olis ehtinytkään). Oli tyytyväinen vaikutukseen.

Mutta tosiaan, omat kivut on aika olemattomia. Ei nyt välttämättä tähän liity, mutta kinesioteipistä on hyviä (mutta lyhytaikaisia) kokemuksia. Olen käyttänyt tulehtuneet olkapään paranteluun, lievästi venähtäneeseen alaselkään ja venähtäneeseen (tai tulehtuneesee, en tiedä missä meni) peukaloon. Kokemus ollut positiivinen.

Sen TENS laitteen tilasin muinoin briteistä. Hinta oli jossain 80€ paikkeilla lisäromppeineen. Niitä saa vuokraillakkin ja joissain sairaaloissakin kai on saatavilla...

Tammikuu 13, 2013, 18:15:26 ip
Vastaus #160

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
 :) Ennen puhuttiin Pratkista, P* sta ja viinasta. Nyt keskustellaan Laakkeista, Sairaloista ja Laakareista.

Onkohan tama sita ikaantymista?

MP-Terveisin HIKO.

Ps, Hyva hermokipulaake josta ei tule riipuvaiseksi on Pfizerin Lyrica, mutta ainakin minulle sen teho loppuu muutaman kuukauden kayton jalkeen ja ne ovat pirun kalliita, Tramadoolipohjaiset kipulaakkeet ovat halpoja ja toimii kohtalaisen hyvin mutta niiten kanssa pitaa olla hieman varovainen pitkassa kaytossa. Ylivoimaisesti paras on tietysti opiumista tehdyt Opaatipohjaiset kuten Morfiini ja Amfetamiini ja niista nama tehdastekoiset versiot kuten Jaba taalla Thaimaassa joka on suurin huumeongelma taalla. Mekongin toiss puol joke Burmassa Laosissa ja Kambodjassa loytyy naita isoja kenraalien omistamia laaketehtaita jotain 40 kpl ja siita ei tarvitse kun veneella menna 30 metria joen toiselle puolelle missa sitten loytyy kysyntaa ja vahan rahaa.. En ole tietysti niita itse kayttanyt kun siita saa taalla kuolema tuomion jopa, Mutta kylla sita on minulle suoniin pumpattu aika paljonkin kun makaat siella petilla kirkkaan valoheitimen alla ja niita valkotakkisia (tai kai nykyaan usein vihrean) ukkoja ja naisia jotka ovat enkeleita ovat puukkojen kanssa Sinua odottamassa. Kylla se on ihana tunne kun he pistavat sen ruiskeen suoraan siita tiputuspullon vieresta olevaan T-kappaleeseen ja sekunnissa muuttu kipuhelvetti taivaaksi. Mutta viikon paasta kun pitaa lopetaa niita niin sitten olen kylla lahiymparistolle hieman ilkea,,,Mutta en ole laakari, olen vaan oppinut kantapaan kautta.

Tammikuu 13, 2013, 18:19:18 ip
Vastaus #161

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei taida kolmenkympin vehkeestä olla apuja näissä keskushermoston vammojen aiheuttamissa kiputiloissa. Eikö kellään ole kokemusta niistä aivorunkoon asennettavista piuhoista?

Mulla on Risto. Mulle on sellainen tuonne niskaan selkarangan hermopusiin päälle operoitu. Kokemukset kaksinaisia. Soitteleppa mulle 0400 481640, niin kerron lisää.

Jukka
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Tammikuu 13, 2013, 18:54:57 ip
Vastaus #162

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Käytin Lyrikaa puolitoista vuotta max annoksella eli 9 kpl/vrk ja kun ei auttanut niin lopetus 150Mg päivässä 4 päivää niin vierotusoireet aivan helvetin moiset ja samalla loppu Tramalin max annostus. Nyt tiedän miksi joku menee sorkkaraudan kanssa yöllä apteekkiin, omalääkäri sanoi että ainakin 2kk hiljaa ales että yrittikö se tappaa sut ja melkein onnistui. Lueppa päihdelinkin sauna osastoa ja paa hauksi Lyrika, itse pelsebuupi sen kehitti lääkkeestä Gapapentin ja max annoksella on kemiallinen kastraatio. Vierottautuminen heroiinistä on puolet helpompaa ja kohta olet valmis vaikka tappamaan saadaksesi sitä. Nyt pidin kolmen päivän tauon morfiinistä ja diapameista ja illalla on pakko ottaa tai valvon taas yön mutta mieli ei tee kuin tappaa kipu, tai siis lieventää. Just kun saatiin perussairaudet hallintaa tuoli hajoo ja selkänikama murtuu 16 astetta mutta anestialääkäri ei uskaltanut mua nukuttaa joten älkää istuko Jyskin vahvassa konttorituolissa, voi tulla rullatuolipotilas.

Tammikuu 13, 2013, 20:25:24 ip
Vastaus #163

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
Olipas Henry varikas kertomus,

Ja otan osaa Sinun kipuihin.

Lyrican kanssa, kuten kerroin minullekin loppui teho muutaman kuukauden jalkeen mutta vieroitusoireita ei kyllakaan tullut ja minullekin maarattiin maksimiannos.. Tramadolista minun mielesta tulee riipuvaiseksi jos ei pida taukoja ja jos kayttaa liian pitkaa. Noista kovemmista aineista mielestani tulee aikamoinen krapula, mutta siita pitaa vaan kiristaa hampaat ja kiukutella ymparistolle vahan aikaa niin ainakin minullta se menee ohi. Mutta ihmiset ovat erilaisia. Ja kirjoittaminen vaatii hieman keskittymista ja silloin kivut vahan unohtuu varsinkin yolla kun ei saa  unta kipujen takia. Mootoripyoralla ajaminen auttaa jos sita vaan pystyy harrastaa kun sekin vaatii vahasen keskittymista. Ja jos ei enaa voi ajaa niin voihan niilla vanhoilla muistolla vahan elaa vahemmilla kivuilla.

Tsemppia Sinulle ja kylla se siita...

MP-Terveisin HIKO

Tammikuu 14, 2013, 09:48:41 ap
Vastaus #164

Markku Saarinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mc Debit
Katos perhanaa......

Onko se se sama Hiko joka silloin 70 luvulla kiersi pallon tuutilla kahden muun kaverin kanssa.

Muistan kun nassikkana luin joka matkakertomuksen TM:sta suuren innostuksen vallassa
ja tuutti motskarina kasvoi  suorastaan monumentaalisiin mittoihin...... :-X