Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka taistelevat kipua vastaan  (Luettu 198967 kertaa)

Joulukuu 01, 2011, 12:27:43 ip
Vastaus #120

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Ostin semmosen TENS-laitteen kaverilta joka on itse tuonut niitä Kiinasta, hinta oli jotain 30 € tietämillä, jonkin verran sitä on tullut käytettyäkin, varmaan lisä ei tekisi pahaa.......Lääkäriltä kyselin onko sitä vaarallista käyttää kun on tuo kardiomyopatia ja krooninen flimmeri pumpussa, mitään vaaraa ei kuulemma ole kun laitteen tuottamat sähköimpulssit ovat niin heikkoja ( voimanlähde on 2 X AAA paristo) Mutta kyllä se pistää ne lihakset liikkumaan minkä lähelle elektrodit on liimattu.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Joulukuu 01, 2011, 13:30:53 ip
Vastaus #121

Kari Vähäkainu

• Vieras
Ostin semmosen TENS-laitteen kaverilta joka on itse tuonut niitä Kiinasta, hinta oli jotain 30 € tietämillä, jonkin verran sitä on tullut käytettyäkin, varmaan lisä ei tekisi pahaa.......Lääkäriltä kyselin onko sitä vaarallista käyttää kun on tuo kardiomyopatia ja krooninen flimmeri pumpussa, mitään vaaraa ei kuulemma ole kun laitteen tuottamat sähköimpulssit ovat niin heikkoja ( voimanlähde on 2 X AAA paristo) Mutta kyllä se pistää ne lihakset liikkumaan minkä lähelle elektrodit on liimattu.

Ai sullakin on kardiomyopatia. Dilatoiva? Minulla oli myös rytmihäiriöitä mutta ne sain katoamaan kokonaan.

Minä ostin Halpa-Hallista sellasen TENS-laitteen joita myytiin aikoinaan jossain tv-shopissa tmv. 5€ maksoi ja hyvä laite oli. Kun nyt vaan muistais missä se nyt on, vois taas käyttää.

Joulukuu 01, 2011, 15:16:27 ip
Vastaus #122

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Näkyvät tuolla "virallisissa" kaupoissa pyytävän 100-200 egee halvimmista TENS-laitteista,
liekö ne sitten jotenkin parempia kuin nämä halpisversiot ?

Tiiähäntä se myopatian laadusta, ei se (kait) ainakaan viime aikoina ole isommin dilatoinut (laajentunut, turvonnut...)
Mulla ne rytmihäiriöt ei katoa koskaan, kun sydänlihakseen ( eteiseen) menevät hermoradat ovat katki ja poikki ja se eteinen läpättelee omaan tahtiinsa, mutta eipä tuo paljoa haittaa......

Joulukuu 01, 2011, 23:17:59 ip
Vastaus #123

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Neuropaattiset kivut ovat täysin pois ja lääkitystä on vähennetty niin raakasti et lääkäri sano että älä urheile niin sanoi kun särkee niin yksi takaisin, kipupoli lupas 30% kivusta pois ja nuorehko rouva terveyskeskuksessa otti asiakseen ja sai 100% pois. Ei enään lääkkeitä jotka vaikuttaa ajokykyyn eikä maha täynnä pillereitä, muistakaa kaikki että ojastakin voi nousta ja Reijolle onnea koska tietää mitä kipulääkkeiden syönti on. Liikkumisesta nyt saan semmosta ihanaa kipua kun tiedän mistä se tuli ja että se loppuu.

Oliko Henkka mitään vaikutusta sillä kun sanottiin sulle täällä että vähennä lääkitystä ja sitä omatoimista tiputusta ? Meinaan että pitäiskö tässä valelääkäriksi ruveta, jos näin hyvin tehoaa pelkkä puhe...

::)

Maaliskuu 02, 2012, 23:25:27 ip
Vastaus #124

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Nostetaan tämä tärkeä asia ylös, olen vähentänyt lääkitystä niin että lääkäri toppuuttelelee mut neuropattinen kipu on pois, aamulla pyytänyt vaimolla yhden teemun että pääsen pystyyn. Yksin ollellessa punnertanut pystyyn ja se ylösnousu on kaiken avain eli se norsu joka on astunut mun rinnanpäälle häipyy. Nyt yli puolella vähentänyt lääkitystä ja lääkäri toppuuttelee mutta niitä neuropaattisia kipuja ei ole vain tuo kauhea aamusärky joka johtuu alkavasta selkärankareumasta ja mitään diaknoosia ei ole tulluut puolivuotta sitten tehdystä magmeettikuvauksesta ja omalääkäri pyytänyt kolmekertaa infoa. Pyysin kopion siittä ja menen yksityiselle CD romppu mukana. Suvussa on selkärankareumaa ja oireet sopis muiden sekaan hyvin, vaikka olen vähentänyt lääkitystä niin tottumaton kuolisi niihin, poliisiauto kun ajaa perässä niin salama välähtää ja tietokone näyttää että morfiinia jadiapamia käyttävä kuski on kyseessä ja pysöytetään ja lasit pois silmiltä mutta enään en kävele auton ympäri ku on laooy että poljet on murskana mutta kelvollinen ajaan autolla, pupilliit kuin neulanpäät. Soittavat jonnekkin ja aja varovasti johon sanon että aina. Kivut on nyt niin hallinnassa että Hondan kaasarit korjataan ja ajetaan ensivuonna.Ketjustahan putos yksi jolle kepeät mullat.

Maaliskuu 03, 2012, 21:25:34 ip
Vastaus #125

martti haaraoja

• Vieras
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2015, 20:53:32 ip kirjoittanut martti haaraoja »

Maaliskuu 03, 2012, 22:55:09 ip
Vastaus #126

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No sulla ei aja poliisit peräsässä ja pysäytä joka mutkassa vai ? Mulla ajaa ja pysäyttää jatkuvasti kun Kela kertoo ketä syö morfiinia ja muuta kivaa kipuihin, 400mg tramalia ei laita poliiseihin vielä vipinää vaikka on 900mg lyrikaa alla. Tottumaton ei saisi edes kotiovea auki, kliininen testi johon halusin itse läpi 100% ammattiajokortti no D puuttuu.

Maaliskuu 04, 2012, 22:12:41 ip
Vastaus #127

martti haaraoja

• Vieras
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2015, 20:53:11 ip kirjoittanut martti haaraoja »

Maaliskuu 04, 2012, 22:32:52 ip
Vastaus #128

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olisit sanonu että pitää ajaa oikein ja rajoitusten mukaan kun on ottanut, ihan vaan lisävitutuksena niin ollisit saanut ns. tikkarin vielä suuhun.

Maaliskuu 05, 2012, 15:12:00 ip
Vastaus #129

tapio panttila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
onko sulla reijo krooninen flimmeri?
Kiinnostais vain tietää kun mulle on 4kertaa laitettu rytmiin uudestaan.

Maaliskuu 05, 2012, 15:32:36 ip
Vastaus #130

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
onko sulla reijo krooninen flimmeri?
Kiinnostais vain tietää kun mulle on 4kertaa laitettu rytmiin uudestaan.
Onhan mulla, ollut jo v,sta 2007, minun sydämeni rytmi ei enää parane sähköllä, alkuun se flimmeri väsytti kovasti, mutta tuo pumppu tottuu siihen ( lääkäri sen kertoikin) ja nyt se ei enää haittaa mitenkään, syön beetasalpaajaa lääkkeeksi, ja liikunta auttaa siihen myös, itsellä on pyöräily, uinti ja kuntosali, niillä sen on saanut pysymään aisoissa, viinasta ja kaljasta rytmihäiriö pahenee,  joten törpöttelyä on syytä välttää, ja nykyisin asennetaan myös rytmihäiriötahdistimia jos häiriöt alkavat haitata liiaksi

Maaliskuu 05, 2012, 15:39:40 ip
Vastaus #131

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaksi kertaa pysäytetty ja jytkäytetty uudestaan käyntiin, millä myrkyllä ne pysäyttää sen ja saa sähköllä taas käyntiin. Kaveri heräs ekasta ja sano että älkää tehkö mitään kun kaikki on hyvin ja lääkärit riisui maskeja ja sanoi et myöhäistä ku se on tehty jo. Mä olen sydämmen takia sairaseläkkeellä ja lopetin pari kuukautta sydän lääkkeen syömisen koska Diapam 3*vrk riittää rauhoittamaan sykkeen ja mieskunto nousi.

Maaliskuu 05, 2012, 15:52:41 ip
Vastaus #132

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo on mielenkiintoinen asia kun ihmiselle voi kasvaa kaksi hermoa potkiin sydäntä niin toinen katkaistaan, mullä tämpereen proffa sanoi että tuo mieletön syke saadaan kuriin katkaisemalla hermo ja asentamalla tahdistin mutta kokemuksta niin huonoja ettei suositellu koska ilman laitetta kuolisin heti ja joidenki mailmojen käsikäyttöisetkin tuvatarkastuslaitteet tappaa ja etälamautin + erilaisten muuntajien lähellä olo, eli ollaan eläkkeellä ja kaksi sairautta joista pääsis eläkkeelle on tullu lisää. 4v eläny yli mitä kardiologi lupas et hätäkös tässä kuivas kaivossa.

Maaliskuu 05, 2012, 16:03:37 ip
Vastaus #133

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Kaksi kertaa pysäytetty ja jytkäytetty uudestaan käyntiin, millä myrkyllä ne pysäyttää sen ja saa sähköllä taas käyntiin. Kaveri heräs ekasta ja sano että älkää tehkö mitään kun kaikki on hyvin ja lääkärit riisui maskeja ja sanoi et myöhäistä ku se on tehty jo. Mä olen sydämmen takia sairaseläkkeellä ja lopetin pari kuukautta sydän lääkkeen syömisen koska Diapam 3*vrk riittää rauhoittamaan sykkeen ja mieskunto nousi.

Sähköllä se sydän pysäytetään ja sähköllä taas käynnistetään uudelleen, paremman rytmin toivossa.

Tota noin....Sydänlääkkeiden syöntiä ei kannata lopettaa ellei lääkäri käske niin tehdä, niitten tuntemiesi välittömien vaikutuksien lisäksi niillä on paljon muitakin, pitkäaikaisia vaikutuksia.

Ja jos niitten lääkkeiden takia heittää "nöpöttämästä" niin sen sydänlääkkeen voi aina vaihtaa toiseen, lääkäri varmasti auttaa mielellään, mutta omin päin ei kannata lopettaa, siinä saattaa tehdä pahan karhunpalveluksen itselleen.

Niistä uusista rytmihäriötahdistimista on muuten erittäin hyviä kokemuksia flimmerin ( =eteisvärinän-tai lepatuksen) hoidossa, ainakin Oululaisen kardiologian professorin Heikki Huikurin mukaan on näin, ihan vasta luin huikurin kirjoittaman artikkelin asiasta Kalevassa, mutta kaikkiin rytmihäiriötapauksiin sekään varmaan ei sovi, eikä niitä taideta asentaakaan ennenkuin muu ei enää auta.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2012, 17:13:50 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Maaliskuu 05, 2012, 17:10:47 ip
Vastaus #134

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lopetus tehtiin lääkärin siunauksella ja verenpainetta ja sykettä mitattu eikä mitään muutoksia arvoissa, söin niinkuin kahta rauhoittavaa päälekkäin ja sydän lääke ei auttanu kuin sydämmeen ja Diapam helppaa myös mun kipuihin ja kova lääkkeiden vähennys jolla etsitään se kipukynnys on ollu jo pitkään meneillään ja lääkäri sanoo että olen ihan enkä pyydä lisää kuin vähennystä. Mutta valvonnan alla tehdään kun sain niin hyvän lääkärin. Monella pojalla ei ole parantumattomassa sairaudessa näin hyvää lääkäriä joka pesi mennen tullen kipupolin lääkärit niin että suuttuivat ja sanoivat et hommaa apu sieltä mistä sen näköjään saan. Nyt eläkkeelle jäänyt neurologian ylilääkäri joka myös psykiatri on määrännyt mun lääkityksen ja valviira ei puutu asiaan kun se siirsi hoitovastuun mun omalääkärille joka ei olisi ilman tätä teetamenttiä voinut niitä kirjoittaa. Olen kipuineni ns. onnenpekka, kyseinen lääkäri jolla olin kaksikertaa soitti mulle kipeänä ja sanoi et noin kymmenen potilasta joita hän ei jätä pulaan ja olen yksi niistä. Aseluvissa todistus ettei mun päässä ole mitään vikaa on vetänyt komissaarion naaman peruslukemille, isompaa kallonkutistajaa kun ei koko kylästä löydy ja ampuminen keskittyminiseen on parasta terapiaa mitä mulle voidaan antaa että siitä saa repiä.