Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka taistelevat kipua vastaan  (Luettu 198864 kertaa)

Marraskuu 12, 2011, 22:55:18 ip
Vastaus #105

Tomi Paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämän ketjun alkupuolella kirjoitti Keijo (Keke) Laitinen joutuvansa suureen leikkaukseen. Onko kellään tietoa miten miehelle kävi, reiluun vuoteen ei ole palstalle kirjoitellut?

Marraskuu 13, 2011, 10:06:12 ap
Vastaus #106

Juha Helminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Henry hei! Kannattaa muistaa, että kun kerrot edellämainittuja tuliaseiseen liittyvää asiaa, niin nykyisin vievät luikut poliisin toimesta ihan tällä näytöllä. Että vaikka se kipu onkin kova niin tuskin sitä vähentää se, että ne aseet on poliisin takavarikossa. Sinuna poistaisin kaikki viestit jossa hiukankaan vastaavaa uhoamista.

Marraskuu 13, 2011, 13:10:35 ip
Vastaus #107

Hannu Palm

• **
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Viikko sitten jouduin kovan mahakivun vuoksi menemään ensiapuun. Ihmettelivät korkeita maksa-arvoja. Luulivat mun ryypänneen ankarasti. Uskoivat kuitenkin, etten ole sen sortin ihmisiä.

Ottivat mut sisään sairaalaan ja illalla sitten nousi kuume ja tulehdusarvot. Ultraäänessä huomasivat, että sappi oli täynnä kiviä ja soraa. Yöllä särkylääkkeiden ansiosta pystyin kohdentamaan kipupisteen vatsan oikealla puolen, jossa sappirakko sijaitseekin. Maanantaina päättivät nyppätä sappirakon veks. Sinne jäi mahakivut. Päästivät sairaalasta keskiviikkona vaikka tulehdusarvo oli vielä 112 (normaalisti alle 10) Nyt olen kuin uusi mies. Ei muuten enää tarvi heti ruokailun jälkeen rynniä vessaan pas.....   ....kuten ennen.

Marraskuu 13, 2011, 14:52:11 ip
Vastaus #108

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tässä sitä kitkutetaan ja lääkkeitä on vähennetty reippaasti kun sivuvaikutukset rupeaa olemaan kivun kanssa kovat ja olen ollut kallonkutistajalla mustien ajatusten johdossa ja lääkäri sanoi että aseisen poisotto vain lisäisi vaaraa hengen riistämiseen joka onnistuu mun pillereillä ja pistoshoitoinen diabeetikko lähtee täältä helposti ja siististi kipua tuntematta vartissa. Jotkin asiat vaan auttaa jatkamaan kun tietää et täällä ollaan niin kauan kuin jaksetaan.

Marraskuu 14, 2011, 05:55:10 ap
Vastaus #109

Markku Hakola

• Vieras
Koipien takia lekurit on käskenyt liikkumaan "mee juoksulenkille, niin se auttaa" , tein tuossa kävelylenkin viimeviikon torstaina, siis kävelylenkin,, kun en askeltakaan pysty juokseen.
Nyt on menny sitten tähän saakka, ettei paljoo ole saanu nukuttua, kun särkee
niin maar perusteellisesti.
Oishan noita pillereitä, mutta ne kun ei vie syytä pois, vaan peittää kipua, eipä silti, helpottaishan sekin, mutta kun ei ne pilleritkään ihan vaarattomia ole.

Voishan se olla, että lekurin suosittelema juoksulenkki poistais vaivan, kun vaan pystyisi juokseen,
mutta se olisikin lääketieteellinen ihme, jos näin kävisi.

Marraskuu 14, 2011, 16:18:14 ip
Vastaus #110

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koita mun tapaa, pari juoksuaskelta ja kävelyä ja taas pari juoksuaskelta. Niitä saattaa tulla lisää ja se särkylääke puoli tuntia ennen, eihän ne terveellisiä ole mutta itse olen vähentänyt 21 pilleriä ja nyt 14 ja lääkäri sanoi että hitaammin ales. Fysikaalisessa hoidossa on pian huoltomies vaihtamassa jarrupalat ja sekin sano että varovasti ja mä sanoin et keväällä jos maassa on kahvat niin nostan.

Marraskuu 14, 2011, 16:59:22 ip
Vastaus #111

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Varmasti on niin että jos oikeasti on jotakin vaivaa niin niihin kipuihin ei urheilut paljoa auta, mutta jos tommonen täysin terve ja liikkuva ihminen laitetaan vaikka viikoksi sohvalle istuskelemaan, niin kyllä jäseniä kolottaa sen jälkeen, se on aivan varma.

Keho on luotu liikkumaan, mutta se aloittaminen voi olla aina vähän hankalaa, jos kroppa on jo pitempään ollu telakalla.

Marraskuu 15, 2011, 21:34:49 ip
Vastaus #112

Markku Hakola

• Vieras
Joo, läälärin mielestä ei kun lenkille, korvien välissä se vika kuulemma on, ei nivelissä.
Kieltämättä, onhan korvienvälissä vikaa oltava, kun ei usko viisaampaa, vai lieneekö nuo olleett niitä oikeita lääkäreitä.
Nivelpinnat kuluneet piloille, tai mitä niistä enää jäljellä on.
Useampi lääkäri on aiemmin käskenyt välttään ylimääräistää rasitusta ja tämä viimeisin ei kun käskee lenkille, juoksemaan.
nivelten vaihtoa on aikakausia jo suositeltu, muttei vaan ole olleet halukkaita varaamaan aikaa.
Viimeks kun oli juttua, niin totesin, että sinnittelenn näillä nykyisillä niin pitkään kun vain suinkin voin.
Nukkuessakin tekee häjyä.
Lääkkeisiin en tosin viitsi sortua, kun ei oo kuin hetken apu ja pitäis alkaa napsiin urakalla, eikä sekään hyvä.

Olkapäät sökönä, toinen leikattu pariinkin kertaan, ei tehdä perusteellista korjausta, ennenkuin jänne napsahtaa poikki,
näin lekuri asian esitti.

Oishan se helppoo, kun viittiss vetää pillereillä nuppi turvoksiin, ois ainakin "hyvä olla".
Joskus tullu kokeilta noita lääkkeitä, mut ei oo kummiskaan mun juttu.

Marraskuu 24, 2011, 22:00:29 ip
Vastaus #113

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei se ihan noin mene, tuli syötyä hevosannoksia puolivuotta ja sitten kyllästyin ja vaadin erilaiset lääkkeet. Kärsin viikon semmosia vieroitusoireita että ymmärrän nyt niitä jotka menee sorkkaraudan kanssa apteekkiin yöllä. Kyse on siitä saako niistä hyvää oloa vai ei, jos se hyvä fiilis jää pois ei niitä huvikseen syö mutta kipua ei saa päästää kroonistumaan koska sitten ei apua tule mistään. Itse olen nyt vähentänyt niinpaljon että lääkäri toppuuttelee ja sama lääkäri toppuutteli kun niitä ruvettiin syömään. Koskaan en täysin ilman voi olla ja se on ainut varma asia, monet lääkärit vihaa opiaattejen käyttäjiä ja itse starttaan opiaatilla aamulla ja ja päivällä tavallisia, pikkasen diapamia on pakko syödä koska muuten jäykistyn 188cm pitkäksi pökkyläksi ja välillä kokeilen olla ilman niin mieli ei tee mutta liikuntakyvyn menetys ei ole leikin asia. Kun oliski vaan selkä tai jotain kipeä mutta koko kroppa ja nyt romut polvet reistaa lisäksi. Fysikaalisen likat on saanu voimat takaisin vyöstä ylöspäin joka on mulle paljon, huomenna taas mutta pelaan noilla lääkkeillä niin et oon kunnossa 11.00.

Marraskuu 25, 2011, 17:11:46 ip
Vastaus #114

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Selkä leikattiin kesäkuun alussa ( selkäydinkanavan ahtauma ja 2 välilevyä)  kipulääkkeitä en ole syönyt enää kuukausiin,  aina välistä jalat ja selkä jäykistyvät, mutta siihen on helppo lääke: Käynti tutulla kiropraktikolla parantaa ne vaivat pitkäksi aikaa, aina sen 1/2 tunnin käsittelyn  jälkeen kävely sujuu kuin 30 vuotta sitten.

Uimahallilla käyn vesikävelyä ja vesijuoksua treenaamassa 2 kertaa viikossa aina tunnin kerrallaan, se tekee muuten hyvää selälle ja jaloille kun vesi kannattelee kropan painoa liikunnan aikana,  ja kotona omassa kuntosalissa pikku treenit punteilla,  jalkalaitteella  ja kuntopyörällä myös pari kertaa viikossa, näillä ne kivut on pysyneet aisoissa,  ja opiaatteihin en aio koskea ainakaan tällä tietoa,  on ne semmosia myrkkyjä,  pilaavat koko elämän.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2011, 17:17:22 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Marraskuu 25, 2011, 18:34:25 ip
Vastaus #115

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Uimahallilla käyn vesikävelyä ja vesijuoksua treenaamassa 2 kertaa viikossa aina tunnin kerrallaan, se tekee muuten hyvää selälle ja jaloille kun vesi kannattelee kropan painoa liikunnan aikana,  ja kotona omassa kuntosalissa pikku treenit punteilla,  jalkalaitteella  ja kuntopyörällä myös pari kertaa viikossa, näillä ne kivut on pysyneet aisoissa,  ja opiaatteihin en aio koskea ainakaan tällä tietoa,  on ne semmosia myrkkyjä,  pilaavat koko elämän.

Reijo on oikeassa tässä. lihakset ovat käyttöä varten eikä lepoa. Minulle ortopedi sanoi että keskikehon ja vatsan lihakset tiukaksi kun selkärangan nikama painoi iskiashermoa ja pääsin kävelemään 50m kerrallaan. Kun lihakset tukevat kehoa, on olo aivan toinen.
Jalat lähtivät pelaamaan kun tupakan sisältämät aineet eivät tukkineet enää verisuonia; tähän auttoi myös omega-3. Kesti melkein vuoden ennenkuin jalat vaalenivat ja kouristukset jäivät. Tunnin kävelyt ovat tähän myös auttaneet kun lihakset pumppaavat veren liikkeelle.               
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Marraskuu 30, 2011, 12:53:09 ip
Vastaus #116

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse nyt fysikaalisessa hoidossa ja lääkäri saa määrätä niitä 15 vuodessa mutta se kelan korvaus on niin pieni etäätä menen omalla rahalla sitten ja samalle fysioterapeutille. Nyt menis muuten hyvin mut polvet on romuna ja vaatii puukkoa eikä vatsalihasten voimistelu onnistu kun kusirakko on täynnä hiekkaa eli munuaiskivien kappaleita mutta ne tähystysleikataan kun imemällä ei saatu kuin osa. Kaikki miehet tietänevät mikä on se herkin uloke joka meillä on, eilisen päivän nukuin koko päivän mitä ny koiran ulkoilutin. Neuropaattiset kivut ovat täysin pois ja lääkitystä on vähennetty niin raakasti et lääkäri sano että älä urheile niin sanoi kun särkee niin yksi takaisin, kipupoli lupas 30% kivusta pois ja nuorehko rouva terveyskeskuksessa otti asiakseen ja sai 100% pois. Ei enään lääkkeitä jotka vaikuttaa ajokykyyn eikä maha täynnä pillereitä, muistakaa kaikki että ojastakin voi nousta ja Reijolle onnea koska tietää mitä kipulääkkeiden syönti on. Liikkumisesta nyt saan semmosta ihanaa kipua kun tiedän mistä se tuli ja että se loppuu. Lippu salkoon kaikille vaikka toisten tie on kivisempi ja lopullista tuomiota kipuun ei saa hyväksyä vaan sitten vaihdetaan lääkäriä ja nämä nuoret on fiksuja.

Marraskuu 30, 2011, 13:41:01 ip
Vastaus #117

Kari Vähäkainu

• Vieras
Vatsalihaksia voi vahvistaa ilman fyysistä voimisteluakin, nimittäin sellaisen sähkösykelaitteen (en nyt muista nimeä) avulla. Joskus tullut sellaista käytettyä, seuraavana päivänä oli vatsalihakset sellaiset kuin olis tehnyt vatsalihasliikkeitä parisen tuntia. Vatsalihakset kipeät parisen päivää mutta siihen loppui selkävaivat alaselästä.

Kokeile Henry (ja miksei muutkin) kyseistä keinoa, en minä ainakaan kuollut vaikka sydänvikaiset ei saisi käyttää laitetta. Ja käytin tuplasti/joskus triplasti sen ajan mitä suositeltiin.

Marraskuu 30, 2011, 15:13:59 ip
Vastaus #118

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yksi hyvä keino on taivuttaa selkää taaksepäin ja pitää 5sek kymmenen kertaa ja sitten lattialle maate ja koukistaa yksi jalka ja toisenpuolen käsi polveen millä vielä auttaa koukistusta ja taas se 5sek ja kymmenen kertaa per jalka. Jos tosissaan teet ja oot kipeä niin tunnet jotain tehneesi. Muut liikkeet on mulla ny kiellossa. Kannattaa kokeilla koska ne on turvallisimmat mutta tehoa on niissäkin. Noista sähkövehkeistä ei mun fysioterapeutti tykännyt ollenkaan kun niissä ei tule sitä tärkeää liikerajan päähänasti menoa. Mulla on liikerajat kasvanut valtavasti, meinasin ostaa naisten pyörän mutta kyllä se jalka ny nousee tangon yli.

Joulukuu 01, 2011, 11:25:51 ap
Vastaus #119

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vatsalihaksia voi vahvistaa ilman fyysistä voimisteluakin, nimittäin sellaisen sähkösykelaitteen (en nyt muista nimeä) avulla. Joskus tullut sellaista käytettyä, seuraavana päivänä oli vatsalihakset sellaiset kuin olis tehnyt vatsalihasliikkeitä parisen tuntia. Vatsalihakset kipeät parisen päivää mutta siihen loppui selkävaivat alaselästä.

TENS