Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka taistelevat kipua vastaan  (Luettu 198766 kertaa)

Lokakuu 08, 2010, 15:42:57 ip
Vastaus #30

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mitenkään väheksymättä Lassen kipuja sanon et aika vähällä saat kivun nujerrettua, pitkään tulehduskipulääkkeiden syöminen voi käydä maksan päälle kuten vodkakin. Mieluiten lääkäriltä sellaisia kipulääkkeitä joita voi syödä vuosikausia. Itse odotan kipupolille pääsyä koska tavis lääkärit ei voi määrätä enään lisää tai voimakkaampia troppeja. Nytkin pitäis ajaa Honda talvisuojaan (12km) mutta ei uskalla hypätä selkään kun on pitänyt syödä Tramalia maksimi annoksia, olo on huterahko ja väsynyt missään tapauksessa olo ei ole mukava.

Lokakuu 17, 2010, 23:50:44 ip
Vastaus #31

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt paistaa aurinko risukasaan, kaikki on tutkittu mut lääkäri haluaa vielä uuden keuhko röntgen kuvan. Pelkäävät että ottavat kivun pois miehestä joka on poltellu 38v, heti maanantai aamulla menen ja tiistaina puoliltapäivin pitäis olla lähete kipupolille kädessä.

Lokakuu 18, 2010, 20:20:42 ip
Vastaus #32

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
... on pitänyt syödä Tramalia maksimi annoksia, olo on huterahko ja väsynyt missään tapauksessa olo ei ole mukava.

Sain minäkin polvileikkauksen jälkeen Tramal-reseptin ja kokeilu päättyi yhteen kertaan. Meinasi laatta lentää. Hyi hitto miten äljeä olo siitä tuli.

Niin, tein kardinaalivirheen yhtenä keväänä kun lähdin ensimmäiselle ajolenkille Suzukilla. Testasin pikkuisen etujarrua ihan hölkkävauhdissa ja savinen tie olikin liukas...väärä refleksi pani pukkaamaan jalkaa tiehen...sehän sieppasi jalkaterän väärään asentoon ja NAPS eturistiside irtipoikki. Johtopäätös: Eipäs topatakaan tähän vaan ajetaan saman tien kotipihaan asti, koska takaisin satulaan ei taida olla vähään aikaan asiaa. Buranalla ajatteli arvauskeskus sen paranevan, paskat. Siirryin nopeasti yksityiselle puolelle ja polvi korjattiin melkein saman tien.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Lokakuu 18, 2010, 20:32:26 ip
Vastaus #33

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se on vähän tottumis kysymys, nuorempana pienen kaljoittelun jälkeen aamulla kyökätessään vannoi ettei enään koskaan ja tippaakaan. Nyt kun pystyy pienen krapulan poikasen aamulla nujertaa kahvikupillisella raakaa kossua ei kahdeksan tramalia keikuta venettä ollenkaan. Niihinki tottuu nopeasti ja mullakin nostettiin napit tuplatehokkaiksi, siirtyminen johonki väkevämpään on vääjäämättä edessä. Suunta on tiedossa mut matkan pituus on mysteeri.

Lokakuu 19, 2010, 16:16:12 ip
Vastaus #34

Henry(Peto50)Luoma-aho

• Vieras
Oma sairaskertomus on seuraavanlainen. Noin vuosi sitten tuo oikea polvi turposi ensimmäisen kerran. Muutaman päivän siedin kipua, mutta lopulta sitten oli mentävä paikallispuoskarin puheille. Polvesta poistettiin kaffekupillinen lihasnestettä ja se oli sillä selvä. Lääkäri ei sen enempää syytä pohtinut, totesi vaan että joskus saattaa nestettä kerääntyä. Kun sitä nestettä oli poistettu 6 kertaa puolen vuoden sisällä, totesi jo lääkärikin että jotain vikaa vissin on. Siitä sitten menin ortopedin kautta magneettikuviin. Tuomio oli se, että polvirustosta kulunut puolet pois. Ei kuulemma kannata enää korjata, joten tekonivel lienee seuraava askel. Polven kanssa sitten pärjäilin aina viime pe saakka, kunnes tuli uudet oireet. Jalka turposi nilkka-polvi väliltä kaksinkertaiseksi. No pakko oli sitten mennä Forssaan päivystykseen. Siellä todettiin, että arvot korkealla. Veikattiin veritulppaa. Forssasta sain lähetteen K-HKS:ään ultraan. Hämeenlinnassa meni aika tutkimuksissa, mutta tulppaa ei löytynyt. Sen sijaan löyty jotain vähintään yhtä vittumaista, nimittäin Bakerin kysta. Suomeksi sanottuna lihasnestettä sisältävä n. tikkuaskin kokoinen pallukka painaa polvitaipeessa hermoja sekä valtimoa. Tässä nyt odottelen kivun hellittämistä. Sairaalassa todettiin, että saattaa mennä useampikin viikko. Onneksi ei särkylääkkeetkään auta. Tosin en oo koittanut suurempaa annosta kuin 10x Burana 600 päivässä. Tässä ny sit kärvistellään ja hianoo on :(

Lokakuu 19, 2010, 19:54:00 ip
Vastaus #35

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei Buranasta saa kuin vatsavaivoja, lähinnä henkinen tuki pieneen päänsärkyyn. Tänään sain tiedon ettei keuhkoröntgenissä näkynyt mitään eikä myöskään muissa kuvissa tai laboratooriokokeissa, kipupolille nyt odotetaan pääsyä.

Marraskuu 03, 2010, 13:37:20 ip
Vastaus #36

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ristolle voimia ja jaksamista, kait se siittä lutviutuu. Itsellä takapakkia kun lääkkeet määrättiin yht äkkiä niin et saan aina viikon välein hakea apteekista annoksen joka riittää 5 päivää, ja ne saa vain tuosta apteekista. Suutuin moisesta niin että menin taas yksityiselle ja se lääkäri hoitaa asian kuntoon kunnon lääkärin kanssa, millä ihmeellä mä täältä joka maanantai käyn apteekissa kun vaimo tarvii auton työmatkoihin. En voi ymmärtää kuinka kipupolille jonossa olevaa potilasta nöyryytetään näin, bussilla pääsen ehkä 4 tunnin reissulla. Mitään syytä tähän ei löytynyt kun olin asiaa selvittämässä, lääkkeet ovat kyllä voimakkaita ja aiheuttavat riippuvuutta mutta se ei voi olla mun vika. Eka kipupoli käynti meni munilleen kun 2.11 tuli meille posti klo 13.20 ja mulla olisi ollut aika 2.11 klo 12.15, ei pystynyt menemään ja taas on sitten ruuhkaa.

Mulla rupeaa olemaan mustia ajatuksia enkä ikinä mene apteekkiin hakemaan lääkkeitäni niinkuin narkomaanit, en ikinä. Koskaan en ole syönyt niitä liikaa vaan on aina loppunut huomattavasti myöhemmin, pois lukien lääkkeet jotka otetaan aamuin/illoin ne loppuu just oikeana päivänä. Oli niin rehti yksityinen lääkäri ettei se veloittanut minua ollenkaan kun huomasi mihinkä jamaan on ajettu. Nyt ei mene hyvin, sano.

Marraskuu 30, 2010, 13:37:44 ip
Vastaus #37

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taistelu jatkuu ja ei ole ilman tuloksia taisteltu, ylihuomenna kliiniselle neurofysiologiselle osastolle jossa tekevät sähköisiä hermorata tutkimuksen. Sieltä suoraan fysiatrian kipupolille jatko toimenpiteisiin, nyt ei ole enään ongelmia lääkkeiden saatavuuden kanssa vaan ongelma on niiden tehossa. Tätä pidän melkoisena edistymisenä ja tämän päälle pääsin erääseen tutkimusryhmään ja voin kertoa että labrakokeita on sitten otettu ja paljon. Olen kyllä tiedostanut ettei mua voida koskaan parantaa mutta jos ny sais edes joitain vuosia jotka voisi elää jotenkuten ja jos kykenisi ajelemaan moottoripyörällä edes jonkin verran. Usko kunnalliseen terveyspalveluun meinasi loppua mutta nyt on siittäkin erittäin positiiviset ajatukset, vihdoinki pääsee niiden parhaimpien lääkäreiden tutkittavaksi.

Kuinka Riston taistelu etenee ?

Eihän anneta ihan vielä periksi.

Marraskuu 30, 2010, 21:20:40 ip
Vastaus #38

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eihän Keke ole pudonnut joukosta pois, oli isommat operaatiot menossa. Tule mukaan nilkuttavaan mutta toimivaan joukkoon.
Niin en sitten piruuttaankaan ruvennut uudestaan polttelemaan vaikka yksi lääkärikin sanoi et kerkeet sit myöhemmin lopettaa, tiesin et jos nyt en lopeta ei musta ole siihen enään ikinä miestä. En ole laskenu päiviä mutta siinä huvilakauden lopettajaisten kanssa tuo tupakin poltto loppui, kovin ylpeä en ole siittä kun tänään hain kaupasta nikotiinipurkkaa ja niitä 4mg kun kakkoset ei maistunu. Nyt särkee asteikolla 8 ja mulla on muutaman kerran revitty vasen ukkovarpaan kynsi pois kun kasvaa sisällepäin ja tulehtuu niin sen kipuasteikko on -7 pahimmillaan kun puudutus lakkaa.

Joulukuu 19, 2010, 17:50:04 ip
Vastaus #39

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt poijaat nousee Vaasan kasvatti vastarintaan, kipupolilta sain reseptin ja se oli masennuslääkettä joka tosin voi alentaa kivun tunnetta. Ei mä syön jo yhtä ja siittä vieroittautuminen on käynnissä, ei pysty kuin hitaasti vähentää ja olen kokeillu seinään lopetusta. Ei onnistu eli ollaan koukussa vielä pitkään, ehkä Jussina voin heittää loput lääkkeet jorpakkoon.

Siis aivan helvettiä kun koittaa olla ilman lääkkeitä niin vierotusoireet on suuremmat kuin itse kipu, kunnalliselle kivun hoidolle heitän nyt hyvästit. Siirryn yksityisen puolen hoitoon ja maksaa tietty enemmän mutta mitä sairas ees rahalla tekis, jos mulla on sielunveljiä tässä taistelussa niin iso käsi heille.

Joulukuu 19, 2010, 18:23:59 ip
Vastaus #40

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä on kärsitty kivuista;on syöty kaikki mahdolliset opiaatit ym.Saahan niillä kivun pois jotenkin mutta kyllä tekevät ns.toistaitoisen olonkin ja alkaa tulla noiden elintoimintojen kanssa ongelmiakun lamauttavat vatsan ja virtsan ym toiminnat.Minulla kylkikipua hoidettiin n.vuosi hermopinteenä kunnes nyt parikuukautta sitten selvisi että rintakehässä on sarkooma(syöpä)Tänään illalla menen sairaalaan sisään ja huomenna poistetaan koko oikean puolen rintakehä ja kylki.Voipi olla että ei tule täällä vähään aikaan kirjoiteltua,mutta toivottavasti vielä joskus.

Tuo viesti kyllä vähän hätkäytti. Pariin kertaan tuli tavattua tuo leikkausoperaation kuvaus. Toivottavasti tosta voi vielä selvitä...

Joulukuu 19, 2010, 18:48:29 ip
Vastaus #41

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Iso käsi Kekelle, tietääkseni ajelee Harrikalla jossa ei ole vikoja ja tankki on aina täynnä. Iso osa meistä joutuu polkemaan tulpatonta mopoa ja osalla ei ole pensaa tippaakaan. Voiko tämä korjaantua, ainut lääke lienee 9mm nappula nopeasti nautittuna.

Joulukuu 19, 2010, 18:58:02 ip
Vastaus #42

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Eiköhän sovita yhteisesti, että nuo tri. parapellumin pillerit jätetään ottamatta.
Vihtavuoren matokuuri on minun mielestä mualiman tyhmin ratkaisu vaikka se
kivut poistaa... :'(
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Joulukuu 19, 2010, 19:41:17 ip
Vastaus #43

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin sanoo vain henkilö jota ei särje, särkykin on vielä pientä mutta se KIPU on vittumainen kaveri. Hetki vielä sinnitellään kun pikkasen aurinko paistaa tuosta sivusta, oikein työssä näihin asioihin törmänneet osaavat auttaa.

Joulukuu 19, 2010, 19:47:39 ip
Vastaus #44

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Yli kakskytä vuotta oon tapellu tuon selkäni kanssa ja siinä
välissä yrittäny leikkiä kilpamoottoripyöräilijää. Veikkaan syöneeni
enemmän nappeja kuin moni muu. On se tuo Vihtavuoren matokuurikin
muutaman kerran jo käynyt mielessä, mutta viittaan tuohon aikaisempaan
lausuntooni!
MC PÖLHÖLÄ President