Hyvä että vanhoille koneille tulee vielä uusia NUORIA harrastajia, mikäli ymmärsin oikein.
Jostain se täytyy aloittaa. Tuo Puch on yksinkertaisena vehkeenä hyvä kohde harjoitella. Vaihteisto ja kampura ei ole kovinkaan kranttuja välyksistään.
Se että purkaa ehjän toimivan koneen ihan vaan mielenkiinnosta ei missään tapauksessa ole turhaa! Siinä huomaa parhaiten onnistumis asteen, jos se kokoamisen jälkeen A: toimii, B: toimii huonosti tai C: ei toimi ollenkaan. Vaihtoehto C antaa suurimman mahdollisuuden oppia.

Itte olen alotellu 3,5 heppasesta Briggs&Stratton ruohonleikkurin koneesta. Nyt harrastepelissä on tehoa reipas 50 heppaa ja painoakin kolmatta tonnia.

Virheistään oppii parhaiten, kaikki me ollaan vaan ihmisiä ja asenne ratkaisee eniten!
Liikaa ei saa uskoa muihin, täytyy ajatella myös itse. Monesti se muiden "mahdoton" on kuitenkin ollut saavutettavissa. Kaikki neuvot mitä saat, kannattaa kuitenkin pistää mieleen, vaikka eivät siinä tilanteessa tuntuisi oleelliselta.
Mikäli moottorit ja niiden oheislaitteet eivät ole entuudestaan kovinkaan tuttuja, kannattaa niiden sielunelämään perehtyä. Se helpottaa monesti vian etsinnässä, ja jopa sen korjaamisessa. Sekin helpottaa, jos osaa rajata ongelman tiettyyn osa-alueeseen, sitten kun niitä ongelmia tai käppejä tulee.
En hirveästi käy kirjastossa, sillä minulla on itsellä jonkin verran konetekniikkaan liittyvää materiaalia, mutta uskoisin että se olisi hyvä paikka hankkia iltalukemista. Paras lopputulos saadaan yhdistämällä käytäntö ja teoria.