Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511975 kertaa)

Joulukuu 25, 2023, 20:11:09 ip
Vastaus #12525

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mukaan tarttui kaksi Sikkens Lesonal värikansiota.
Niistä yritän etsiä sopivia värejä nosturilla olevaan prätkään (ei todellakaan museo).
Citroen ac224 bionca corfu (C'35) vahva ehdokas takahaarukan, vaihdelaatikon, moottorin lohkon, perän ja venttiilikoppien väriksi.

Tankin ja katteiden punainen on vielä hakusessa.

Tarkistuslaskennan jälkeen viralliset tulokset:
Fiat FI151 Rosso Monza
Mazda MAZ4210 Dover White

Noistakaaan sävyistä mitään ymmärrä/tiedä mutta kun työurani olen pääasiassa tehnyt Canonin värikopiokoneiden kanssa niin Pantone värikartat ovat minulle tutumpia. Olisiko niistä sulle apuja oikean sävyn löytämisessä?

Joulukuu 28, 2023, 19:11:35 ip
Vastaus #12526

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ole huvittanut tehdä mitään kun vaimo kuoli neljänkymmen kuudenvuoden yhteiselon jälkeen puolivuotta sitten ja täysin äkillisesti. En ole edes partaa ajannut eli ette tututkaan tunnista minua

Joulukuu 28, 2023, 19:49:16 ip
Vastaus #12527

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Myös punaiseeksi tulee nykyinen proggis,voisi olla vaikka RAL 3020 tai RAL 3026.

Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Joulukuu 28, 2023, 20:49:17 ip
Vastaus #12528

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Ei ole huvittanut tehdä mitään kun vaimo kuoli neljänkymmen kuudenvuoden yhteiselon jälkeen puolivuotta sitten ja täysin äkillisesti. En ole edes partaa ajannut eli ette tututkaan tunnista minua

Voimia, vaikka en ihan täysin voikaan samaistua. Oma vaimo sairastui myös äkillisesti ja meinasi kuolla kaksi kertaa kahdeksan kuukauden sairaalareissun aikana. Nyt on pari vuotta aikaa kun tuli kotijo. Kävin puhumassa työpsykologille kerran työterveyden kautta silloin kun oli toisen kerran kuolemaa tekemässä. Suosittelen kyllä, jos tuntuis sopivan pirtaan tämmöinen ammatti-ihmiselle puhuminen.

Joulukuu 28, 2023, 22:16:16 ip
Vastaus #12529

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onkohan tämän kertominen nyt sallittua kun kyseessä ei ole vanha moottoripyörä...
Mutta otan riskin ja kerron:

Pari iltaa olen askarrellut jalkakaasumekanismia Nuhviin. Siinä kun on vain käsikaasu tehtaan jäljiltä.

Sopihan se vipstaaki paikalleenkin:

Joulukuu 28, 2023, 23:05:14 ip
Vastaus #12530

Ismo Hakamäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kyä tää tästä...
Mää repäsin tänään, niin että tuntuu....Kävin hiihtämässä valmiilla ladulla n. pualentoista tunnin ajan. Täyty mennä tos viiden maissa, että oli tarpeex pimeetä, jos joku näki niin ei tunnistanu.Tästä talosta en oo koskaan ladulle lähteny suksilla ja asunu oon vuodesta -98. Mettällä oon kyä hiihtäny, mutta siä ollu vähän eri sukset. Joskus kymmenen vuatta sitten tuli ostettua Peltoset mutta tais lumet sulaa, ennenko hämäläinen kerkis. Sitten oli "lumettomia" talvia. Vein sukset jo mökille Nuorgamiinkin, muttei niillä ollu siä paljo tekoo, liki metrin hangessa. Viime kesänä toi ne takas etelään. Monot oli hukkunu följystä..., no eilen sitten monokaupoille Lempäälään. En ois uskonu, että jotain on saatu standardisoitua. Uudet monot sopii vanhoihin siteisiin...Oli mulla otsalamppu, ettei naapuriseuran äijät luullu peuraks.... kiroilevaks peuraks...
Pito oli hyvä Peltosissa, ei loppunu ollenkaan... tullu varmaan 25 kiloo lisämassaa siittä kun suksimestari puadissa katto sopivat kalhut....niin, että kyä nyt tuntuu.Mutta huamenna uurestaan... ja päivännäöllä, kun ei ne naapurit tai muukka mua kuitenkan näe, perkule nehän on arkena töissä.... 8)

Joulukuu 29, 2023, 02:59:17 ap
Vastaus #12531

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tee vielä huomnna tai oikeastaan tänään treeni ja sitten tonne Tourille kun sieltä on kai väkee sairastunut,ammattimiehet vois saada sitä pitoakin vähän vähemmälle ;)
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Joulukuu 29, 2023, 09:06:37 ap
Vastaus #12532

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä oon kans vähän hiihtohommia aloitellu. Tein Rouvalle reilun pari kilsaa latua pellolle......pisteitä ropisee niin, että kohta pitää känni vetää, ettei huku..
Itte en vielä suksille uskalla.
Winha 35 ja ittetehty latukone on ollu kova sana.
Ajetulla jäljellä vaan täytyy pysyä, tai muuten kaatuu koko juna.

Joulukuu 29, 2023, 09:24:21 ap
Vastaus #12533

Ismo Hakamäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kyä tää tästä...
Moro

Tee vielä huomnna tai oikeastaan tänään treeni ja sitten tonne Tourille kun sieltä on kai väkee sairastunut,ammattimiehet vois saada sitä pitoakin vähän vähemmälle ;)
Eikös ne jaa rahaakin siä tourilla? Tairan jättää ny kuitenkin väliin tälläkertaa, ommeinaa olo ku raharikkaalla muutenki... "...haa on, että ranteita pakottaa.." Valitettavasti vaan olo :-[

Joulukuu 29, 2023, 09:26:31 ap
Vastaus #12534

Ismo Hakamäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kyä tää tästä...
Minä oon kans vähän hiihtohommia aloitellu. Tein Rouvalle reilun pari kilsaa latua pellolle......pisteitä ropisee niin, että kohta pitää känni vetää, ettei huku..
Itte en vielä suksille uskalla.
Winha 35 ja ittetehty latukone on ollu kova sana.
Ajetulla jäljellä vaan täytyy pysyä, tai muuten kaatuu koko juna.
Muista pehmee sokka, muuten latumestari saattaa poistua näyttämöltä tangentin suuntaan...

Tammikuu 02, 2024, 11:45:06 ap
Vastaus #12535

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannettu lisää puita tupaan, ulkona -25. Tuvassa on kyllä lämmintä mutta elävä tuli takassa luo tunnelmaa. Loput hirvipadasta syöty. Tosin ilman viiniä se loppui jo uutenavuotena..
Talliin ei viitti mennä siellä on sähkölämmitys ja just plussan puolella.
Taidan siirtyä uuninpankolle sulattelemaan hirveä zzzzzz.

Tammikuu 02, 2024, 15:22:14 ip
Vastaus #12536

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Kolomekymmpiä miinusta mittarissa ja senmyötä ulosmeno minimaalista paitti että koiraa käy sääliksi kun tassut kylmettyy jo parissa minuutissa jolloin rupeaa etutassuja nosteleen tai pistää istualleen takatassumurheissa eli pikaiset toimenpiteet ruiskia kun tuo vaan ymmärtäisi ettei nyt leikitä,nuuskita eikä lähdetä 100m kauemmaksi...Ajattelin aamusta hakea sille mörristä ja pörristä tossut,netistä jo kattelin valmiiksi mitkä olisi ok,otin tassumitat ja pistin kaikki päälle mitä löytyy ,eikun matkaan.
Hehkutus..erittäin epämääräisen himmeät merkkivalot joista saanut mitään selvää ja herjasi ainakin airbag vikaa..avaimen kiertäminen pyöräytti konetta pari rinkiä laiskasti ja siinä se.
Ei sitten lähdettykään tossukauppaan,tämmöisiä nämä nykyautot ja tämäkin vähän ajettu alle 10v sekä tuore akkukin ,joskus latailtukin,mutta näköjään kolmekymppiä saksalaiselle merkille liikaa vaan jos ois lada tai japanilainen niin tossut olisi jo eiķä tarviisi lauhtumista odotella ja kyllä pistin patterin lataukseen  eikä tästä oo kun pari päivää kun pakkanen oli toisen etukumin puoliksi tyhjentänyt joka tuli sattumalta huomattua kun näytti niin vajaalta lähtiessä mutta eikait kukaan täyspäinen näillä lukemilla autoilekkaan jos vaan mahis olla kotona,voi sitä kankeutta,kytkimen jäykkyyttä ja raastavaa muovin kitinää sekä rautakankimaisia vaihteita eilen kun lähti vielä nätisti käyntiin ja liikkeellekkin.
Täytynee siis pysytellä force majeure syiden vuoksi kotona kun  pyörällä en lähde enkä prätkällä saati mopolla enkä oo hiihtänyt armeijan jälkeen 40vuoteen enkä hiihdä ja se hieno joukkoliikenne meilläpäin maan alla lähin 500km päässä,raitsikat maan päällä kera paikallisjunien n 300km ja kattava bussiliikenne taitaa löytyä lähempää jopa noin 200km päästä mutta nekään ei nyt lämmitä mieltä eikä ilmastoa mun autoilukaan päästä 4km suuntaansa tossukauppaan.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2024, 16:07:58 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Tammikuu 02, 2024, 16:15:35 ip
Vastaus #12537

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meilä on semmonen auto missä on stop&start-toiminto.
Vaikka se stop&start-toiminto pitää muistaa joka kerta sammuttaa kun lähtee liikkeelle, niin on siinä kaksi hyvää puolta.
Kunnon AGM-akku ja semmonen starttimoottori, että muuten kampiakseli pyörähtää vauhdilla.
Niin ja sitä ei tarvii avainta kääntää. Painaan vain kerran starttinapista, niin auto hoitaa loput. En edes tiedä miten kauan se itseään starttaisi, jos ei heti käynnistyisi.
Äsken rouva sillä lähti ja on siinä rikkonainen Calixin säteilylämmitin öljypohjan kyljessä. Uusi säteilylämmitin maksaa 149,00€. En ole ostanut, koska ehjä auto käynnistyy myös kylmänä.
Akku siihen piti viime keväänä vaihtaa, kun ilmoitti "battery low". Uusi AGM-akku maksoi 219,00€

Niin se auto on Ranskalainen... ;D

Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 02, 2024, 16:21:14 ip
Vastaus #12538

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Jep,rouvalla konjakkimerkkinen bensa-auto,samaa ikäluokkaa kuin tuo mun dieseli ja siinä on tuo vitsi nimeltään säteilylämmitin ja huijaamisen täydennyksenä sisätilanlämmitin kunnes töpseli irrotetaan ja jääkylmää pukkaa lämppäristä muutaman km  eli perille töihi asti vaikka pahvi maskissa..joten olisi luullut aamusesta että SE viikon seisottuaan ja pienellä akulla varustettuna olisi jäänyt siihen koska eihän säteilylämmitin lämmitä kuin valmistajaa,myyjää ja sähköyhtiötä mutta mitä vielä,avainkortti sisään ja start napin painallus ,siinä koko operaatio ja rouva lähti töihin parjatulla ranskanautolla ,minä odottelen tässä josko saisi autoa lainaksi jahka saapuu....että semmoista.

Mun autossa on muka hyvä AGM start and stop käyttöönkin suositeltu noin 2v akku jota latailtukin,öljyt on nykytyyliin kuin vettä ja kilometrit vähäiset suomiautossa mutta ranska vei erän 6-0 kun pakkaset kiristyi kolmosella alkaviksi.

Täytynee pistää latailuun useammin,webasto syö sähköä kohtuupaljon ja pätkämatkoilla ei ehdi lataantua näköjään kunnolla mutta oli ainakin lämmin ohjaamo startata vaikkei käynnistynytkään.. :-[
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2024, 16:35:56 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Tammikuu 02, 2024, 23:06:33 ip
Vastaus #12539

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pakkanen aiheuttaa aina autoilulle harmia.  Tänään pit käydä kaupungissa, vaimolla oli asiaa ja samalla hain itelle yhen filmirullan ja pikkukameraan uuden rannehihnan...

Meillä on pumpattava kajakki.  Tuossa se on majaillut autokatoksessa orsilla, just auton yläpuolella, viimiset pari vuotta  (kesät talvet, ei oo veessä käyny...).  No eikös tällä pakkasella lurpsahtanut alaviistoon niiko... no niin, siis lurpsahtanu alaviistoon.  Niin alas, ettei voinu autoa peruuttaa normaalia linjaa katokseen.  Piti tulla etempää seinästä oven kohassa, ja sitten kohti seinää.  No peilistä sen seinän läheisyyden arvioiminen on oma hommansa, vaikka oonkin ajanu rekkaa ihan palkan eestä, mitä siitä nyt on aikaa reilu 50 vuotta sitten.  Eli on tuon auton peruutuspiipitin kuitenkin jonkinlainen turva, tai sen avulla saa auton viiden sentin päähän sivuseinästä; kun ei tuo vanha ammattikunnia anna periks kauemmas jättää, vaikka tilaa oiskin.  No nyt kun sen kajakin toinenkin pää riippuu samalla tavalla, niin se peruutuspiipitin huutaa koko ajan, siitä ei oo mitään hyötyä.

No meni se auto vielä sinne paikalleen, ihan silmällä ja peilillä, ei tössähtäny sokkeliin, eikä jääny etäs.  Mutta jos siihen kajakkiin mennee pumppuumaan tällä kelillä paineet niin, että pyssyy suorana, saattaa kesällä haleta?

Kyllä on talviautoilussa harminsa.  Auto sentään toimi niiko muullokin...

jaakkovaakko

PS.  Meilläkii on säteilylämmitin moottorille ja sisätilanlämmitin, oli se nytkin reilun tunnin kytkettynä ennen lähtöä.  Mutta sen kanssa on sellanen huomio, että joskus kun on lähtö viivästyny, ja jollain tietyllä pakkasasteilla, ehkä vähän vähemmillä kuin nyt, on ollu pari tuntia auto piuhassa.  No, mukavan lämmin auto on ollu mennä kabiiniin.  Vaan ans olla, kun starttaat käyntiin.  Lähtee, mutta hetken päästä on kuin ryypytön kaasariauto, käy onnettomasti, ei siedä kaasua, meinaa sammua, ei oo tehoa liikkeellelähtöön.  Minuutin paikallaan käyttämisellä tokenee, ei se sen kummempi oo, mutta oletan, että moottorinohjauksen tietokone sotkeentuu, kun kaasuttimen imuilman anturi ja moottorin muut lämpötila-anturit antaa keskenään ristiriitasta tietoa?  Jos ei lämmitä liian kauaa, ei tuota vaihetta tule.

Muuten taas nuo Kia-Hyundain bensakoneitten moottorinohjaukset pelaa hienosti, esimerkiks just tuossa katokseen peruutuksessa voi pitää oikean jalan jarrulla koko ajan; kun kytkintä tarjoaa tartunta-alueen lähelle, tyhjäkäyntikierrosluku nousee omia aikojaan päälle tonniin, ja kone vastaa lisärasitukseen niiko vanha diisseli, ei sammu, ei tarvi jalkaa kaasulle, vaikka ois vähän enemmänkin vastusta liikkeelle lähössä.  Tarkassa paikassa voi vaikka pitää vähän jarrulla vastaan, ja liikuttaa autoa vaikka sentti kerrallaan.  Siitä kovasti tykkään.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2024, 23:21:56 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »