Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511417 kertaa)

Huhtikuu 09, 2023, 20:22:07 ip
Vastaus #12195

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuulosta olen tarkka.
Earit ja kuupat sahatessa. Vähemmän äänekkäissä hommissa pelkät earit.

Kuningatarta hymyilyttää, kun imuria perässä vedettäessä pidän eareita...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 09, 2023, 20:48:43 ip
Vastaus #12196

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

Ennoo juuri millekkään alleginen mutta toi imuri pahus on sellanen että siihen mun ei passaa koskea,alkaa nouseen sellasia patteja mutta ei toi emo ole päästänyt mua niin pitkälle siinä hommassa kun aikoinani varottelin tästä hommasta.Juuri ja juuri tuolla pihalla kun se ääni ikäänkuin leviää luantoon voin auton imuroida mutta sisällä ei ollenkaan ja kumma juttu kun ei ne kuulosuojaimet auta asiaan oleskaan.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Huhtikuu 09, 2023, 21:07:08 ip
Vastaus #12197

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sen verran imureita käyttäneenä, niin jos hyvän haluaa, niin pitäs ite suunnitella.
Nuo kaupan versiot on aika hanurista.

Nykyisessä on kahva sellainen älyttömän kokoinen ja luonnollisesti liitinosa on neliskulmainen. Eikä siinä vielä kaikki, siinä kahvassa on kaukosäädin, jolla imurin voi on/off tai säätää tehoa...

Helvetin hyvin mahtuu tuommoinen kahva stereoiden väliin tai johonkin muuhun ahtaaseen paikkaan ja koska neliskulmainen, niin jatkoputki ei käy >:(

Kaiken paskan lisäksi imuletku on aivan liian lyhyt ja se *keleen kone jää jokaisen kulman taakse jumiin.

Kuvassa noin suurin piirtein vastaava, mutta ei se, mikä löytyy kotoa.
Itse en ostanut nykyistä imuria, joten imurissa ei ole mitään vikaa...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 10, 2023, 08:59:29 ap
Vastaus #12198

Kai Vuori

• Vieras
Työterveystarkastuksessa ilmeni että kuulo on heikentynyt ja olen sen kyllä huomannut. Röissä on ollut tuplasuojaus, earit ja kupit päällä. Motoillessa on tulpat, sellaset korviin valetut. Yölläkin on earit. Korviinvaletut tulpat istuu kyllä niin hyvin paikoilleen ettei haittaa vaikka ne olis koko päivän korvissa. Eareista tulee korvakäytävät aroiksi mutta siihen auttaa kun käyttää "Ear Creamia".

Huhtikuu 10, 2023, 19:14:15 ip
Vastaus #12199

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Piäsijäenen selätetty ja kaekki mäni hyvin.

Oli se vuan hyvä ettei vielä ollu kuivankelinrenkaat alla, oes ehkä suatettu jiähä tuohon ylämäkkeen sutimaan. Kuva valehtelloo, se on otettu viijennen kerroksen parvekkeelta, mäki on luonnossa jyrkempi.  ::)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2023, 07:53:00 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Huhtikuu 11, 2023, 17:19:22 ip
Vastaus #12200

Jussi.helo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään ei oltu kuin työmaalla räkimässä kattoon, mutta pääsiäisen pyhinä jouduin tuollaisen raahaamaan tallin täytteeksi.

Huhtikuu 11, 2023, 21:53:35 ip
Vastaus #12201

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laitoin Nelli The Benelliä kesäkuntoon. Akku kiinni ja lataukseen. Muovin kiillotus ainetta suihkuttelemaan ja pyyhkiminen. Lähti talven pölyt. Ei taida tässä vehkeessä olla rautaa kuin männissä ja ketjussa. Tuntui moottorin poskiki olevan muovia.  Ketjuroiskeet takavanteesta vielä pois.
Hyvä tuli kun ite tein.

Huhtikuu 12, 2023, 09:54:34 ap
Vastaus #12202

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Tänään on tullut tutkittua viikonloppuna saatua HIFI pläjäystä eli naapuriin ollut läheiset välit,auteltu lumitöissä ym pikkuaskareissa mihin vaan pystynyt ja väistämätön tapahtui,ikäihminen nukkui pois yli 100v iässä.
Omaisuutta on kerääntynyt ja koska jälkipolvikin ikäihmisiä niin kysyivät josko oisi käyttöä ja kiinnostusta 1970/1980 taitteen stereoihin joita käytetty minimaalisesti ja säilytetty talon sisällä vuosikymmeniä suojassa....
Kuulemma 1980 alkupuolella kuunneltu viimeksi lähinnä kokeillen toimivatko ennen varastointia.
Joo,kyllä kiinnosti kiitos,omasta takaa ihan hyvät erillisvehkeet ja tulee kuunneltua vinyyliä,c kasetteja kuin cd levyjäkin eli kaapit notkuu ,ja senkun lisääntyy,älppäreitä,kasetteja ja cdtä,kiitos vaan kysymästä.
c kasetteja ei niinkään enää valikoimassa lisäännyt,päinvastoin aika tekee tuhojaan mutta kuulemma c kasetit on tulossa kuten jo vinyyleiden osalta tapahtunut!
Sitten itse laitteisiin... Marantzin model 5000,ei kolhittu,kuin uusi katsella eikä avattu tms vaan perushuoltoa vajaa käyttövalmis ja toimihan tuo testatessa noinkin rohisematta ja valaistusta myöden mutta hihnahommia ja huoltoa varmaan vailla.
Levynsoitin todella hienossa kunnossa naarmutonta pölysuojaa myöden Dualin 1236 automaatti.  Kokeilin ja toimii hienosti,vaatii tietty putsausta tuokin,voitelua ja hihnan vuosikymmeniä uinuttuaan.
Viritinvahvintin kuin uusi katsella sekin,ei rohisseet potikat eikä naarmun naarmua etupaneelissä tai kulumia nupeissa :Sansui G-301,valot paloivat upean tunnelmallisesti ja mittarit heilahteli nostalgiseen tyyliin...wau....kokonaisuutta testattiin mukana tulleilla hienosti kartioitaan myöden säilyneillä Sansuin E-SP303 8ohmin kaiuttimilla.
 Vanhanmalliset pistokkeet vielä käytössä näköjään tuohon aikaan ja voi kun olisi ollut silloin joskus tämmöiset nuorena....Surkeat vain c kasetin ja radion omaavat Europhonit vaihtui piirun parempiin Luxor Digigent pöytästereoihin joissa lisänä huono levari,vinkuvaa korkeaa ääntä äänitettäessä sivutuotteena tallentava kasettisoitin ja radio erittäin huonoilla tee-se-itse sarjan kaiuttimilla joita isäukko tuunannut ...ääni kuin haudan takaa.
Täytyy miettiä mitä näiden kanssa tekee ??? ...hieno lahja mielestäni tämmöiselle nostalgikolle.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2023, 09:59:13 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Huhtikuu 12, 2023, 10:02:30 ap
Vastaus #12203

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja ne vanhat kaiuttimet tämmöiset säilymät,hienoa että joku pidellyt näin hyvin huolta laitteitaan säästäen nyt ihmeteltäväksi tässä kunnossa.Vinyylejä tai kasetteja ei mukaan tullut...niitä ei kuulemma montaa ikinä ollutkaan!

Huhtikuu 12, 2023, 10:48:04 ap
Vastaus #12204

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Täytyy miettiä mitä näiden kanssa tekee ???

Jaa mitäs miettimistä tuossa? Hieno setti, kuntoon vaan ja käyttöön. Kai niille ostajakin löytyy jos ei mahdollinen hellasärö anna myöden olohuonesijoitukselle eikä muuta paikkaa ole :)

Kasetteja saa kyllä, ja virivahvaimessa varmasti on muutama ylimääräinen liitäntä jos haluaa CD-soittimen, streamerin tai vaikka kännykän tai tabletin liittää laitteisiin. Niinettä voi youtubesta tai spotifystä nauhoittaa kasetille ;D Olen itsekin niin tehnyt kun vielä oli sellainen auto jossa oli kasettisoitin.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 12, 2023, 12:51:27 ip
Vastaus #12205

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hellasärö ei esteenä mun harrastuksille...ja olohuone on kuulemma turmeltu isoilla ämyreillä ja erillis-setillä nytkin ,autotallissakin soittopelit kunnossa ja päivitetty vuosien myötä nekin eikä tarvetta muutoksiin sielläkään.
Kasetteja saa toki mutta radiosta tai netistä äänittely on taakse jäänyttä elämää mun osalta eli uusia tyhjiä nauhoja en tarvii,soitellaan parin pahvilaatikollisen verran loppuun mitä on jäljellä  ...kännykkä,streamar(mikä se on?) tai tabletti ei kuulu mun musiikkitouhuihin vaan perinteisillä mennään,harrastus kun on eikä helpoimman kautta määrällä vaan tarvii olla levykoteloa myöden jotain käsissä hypisteltäväksi.
Käyttiksessä pyörii kielikurssit ja harrasteautossa AM radio suoltaa itäystävää...on siis 99,9%ajasta kiinni mitä vähiä kesäautolla tulee ajeltua.

Nämä HIFI vanhukset on kumminkin yli 40v vintagea,ehkä enempikin keräilyyn,fiilistelyyn ja jopa koristeeksi ehkä tuota levysoitinta lukuunottamatta vaikka kaikki toimivia ovatkin.
Uudempi puoliautomaattinen 505-3 löytyy uutena ostettuna noin vuodelta -88 ollen siis aktiivikäytössä ja ihan perushyvä levari kuten varmaan tuo 1236kin on.

Tiedän että löytyy niitäkin jotka kerää ja kunnostaakin vanhoja hifilaitteita ihan käyttöön,jopa tämmöisiä keskivertoja ja niinkin voi harrastaa ja upeitahan nuo vanhat stereolaitteet on katsella eikä kiinaa mainita vielä valmistusmaana hienommassakaan merkissä kuten nykyään tai singaporea,malesiaa tai vietnamia :) vaan japan ,usa tai joku länsieuroopan maa.
Koteloissa on tyyliä, löytyy muutakin kuin halpaa muovia nupeista lähtien ja koteloiden sisäpuolellakin painavaa tavaraa eikä vaan kiinassa tehty "markan"piirilevy :D
Ehkäpä laitan koristeeksi olkkariin noiden soittostereoiden rinnalle,ainakin vahvistimen ja levarin. Mitään varsinaista arkikäyttöä noille vanhuksille tokko kukaan enää kait ajattelee ja kyllähän niihin cd ym varmaan kiinni saa kun pistokkeet muuttaa sopiviksi toisiinsa mutta mulla on jo nykyaikaiset erillislaitteet ,mielestäni aika hyvätkin.   Jossain vanhoja hifilaitteita myyvässä liikkessä kyllä menisivät alan harrastajille nopsaankin.Täytyy miettiä... ???
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2023, 20:14:26 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Huhtikuu 12, 2023, 12:57:43 ip
Vastaus #12206

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

Laitoin NSU proggiksen moottorin käyntiin,hyvin lähti kävi suht hyvin tosin ei tyhjäkäyntiä kunnolla,onko kaasari vähän tukossa mutta konetta en pura.Kun saan koneen irti niin jos vaikka soodalla sen puhaltais ja laittais säilöön seuraavaa asennusta varten.

https://www.youtube.com/shorts/D8UvFXWcy0Q
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2023, 13:02:17 ip kirjoittanut Markku Juusela »
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Huhtikuu 12, 2023, 13:20:42 ip
Vastaus #12207

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Hellasärö ei esteenä mun harrastuksille,olohuone on kuulemma turmeltu isoilla ämyreillä ja erillis-setillä nytkin ,autotallissa sama tilanne eli soittopelien osalta satsauksia tehty ja päivitetty vuosien myötä eikä tarvetta muutoksiin.
Kasetteja saa mutta radiosta äänittely on taakse jäänyttä elämää mun osalta eli uusia tyhjiä nauhoja en tarvii,soitellaan parin pahvilaatikollisen verran loppuun mitä on jo ...kännykkä,stremar(mikä se on?) tai tabletti ei kuulu mun musiikkitouhuihin vaan perinteisillä mennään,harrastus kun on eikä helpoimman kautta vaan tarvii olla levykoteloa myöden jotain käsissä hypisteltäväksi.
Nämä vanhukset on yli 40v vintagevehkeitä,ehkä enempikin keräilyyn,fiilistelyyn ja koristeeksi ehkä tuota levysoitinta lukuunottamatta vaikka kaikki toimivia ovatkin.
Tiedän että löytyy niitäkin jotka kerää vanhoja hifilaitteita ihan käyttöönsä,niinkin voi harrastaa ja upeitahan nuo vanhat stereolaitteet on katsella eikä kiinaa mainita vielä valmistusmaana muka hienommassakaan merkissä kuten nykyään tai singaporea,malesiaa tai vietnamia :) vaan japan ,usa tai joku länsieuroopan maa.
Koteloissa on tyyliä, löytyy muutakin kuin halpaa muovia nupeista lähtien ja koteloiden sisäpuolellakin painavaa tavaraa eikä vaan kiinassa tehty "markan"piirilevy :D
Ehkäpä laitan koristeeksi olkkariin noiden soittostreoiden rinnalle,ainakin vahvistimen. Mitään varsinaista arkikäyttöä noille vanhuksille tokko kukaan enää ajattelee ja kyllähän niihin cd ym varmaan kiinni saa mutta mulla on jo nykyaikaiset erillislaitteet ,mielestäni aika hyvätkin.   Jossain vanhoja hifilaitteita myyvässä liikkessä kyllä menisivät alan harrastajille,ehjinä nopsaankin.Täytyy miettiä.

Joo, vintagehifi on oma harrastuksensa sekin. Itsellä vain levysoitin on vanha, Lenco L75 vuodelta noin 1969-70. Huollettu/entisöity/modattu eli ei museoon :) Niin ja kaiuttimet on vähän tuoreemmat, jostain 73-75 vuosilta. CD-soitin on jo tältä vuosituhannelta...  Vahvistin on vain kolme vuotta vanha mutta perinteistä tekniikkaa, ei oo digiä eikä transistoreita siinä, itte kasasin ;)

Streamaus eli netistä suoratoisto on mulla joskus lähteenä, lähinnä jos kuulee jossain jotain itselle uutta, niin kuuntelee sieltä vähän lisää, ja harkitsee satsaisiko levyyn. Tai muuten vaan selailee ja etsii uusia hyviä levyjä. Tätä varten on tossa mun vahvistimessa 3,5mm jakki etulevyssä, saa digi- tai muun laitteen kätevästi kytkettyä.

Nuo sun saamat ovat oikeasti haluttuja laitteita, ja laadukkaita. Uutena maksaneet mansikoita, aika paljon tuollaisia taidettiin myydä "tavallisillekin" ihmisille, siis ei-musiikkiharrastajille 70-80-luvuilla. Tuo levari on ihan soiva peli, uudemmat ei välttämättä ole yhtään parempia. Vahvistin pieksee monet uudet jos laittaa/laitattaa konkat ym kuntoon, ja Marantzin dekit ovat hyvässä maineessa myös. Kaiuttimista en sen enempää tiedä, mutta taitaa olla ripustukset kumia joka ei haperru ja muutenkin näyttäisivät olevan tikissään.

Kauppaa alkaisin varmaan hieroa jos olisi joku paikka mihin nuo laittaisi :)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 12, 2023, 16:42:23 ip
Vastaus #12208

Pekka Rantala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Omaan autoon ( Boxer ) sain vaihdettua kesärenkaat alle ja tein samalla tasapainoituksen,takaroiskeläpät paikoilleen ja vasemman tuulilasin pyyhkijän varren irroitus ja maalaus. Kotona vanteitten pesu +auton .

Huhtikuu 13, 2023, 18:15:13 ip
Vastaus #12209

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Maalasinpa veneen. Ihan vedin peltikattomaalilla sutia
käyttäen. Nyt on syksyn paikkaus piilossa.

Ja huomasin,että toinen airo on hukassa. Pitääkö pirskatti tuplata investoinnin
hinta ostamalla ihan uudet?

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2023, 18:18:56 ip kirjoittanut markkukovasin »