Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511736 kertaa)

Joulukuu 30, 2022, 11:21:28 ap
Vastaus #12045

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Jos sulla Tatu on viinaa-juo sitä.

Saman ohjeen antoi hyvä edesmennyt ystäväni Renzo mulle 2000-luvun alussa kun
olin päässyt moottoripyörän hylyltä pellonravista poikkinaisella jalalla lasareetin kautta
himaan sitä kärsimään.

t. Markku

Tammikuu 02, 2023, 13:08:39 ip
Vastaus #12046

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen odotellut sähköistä uutta reseptiä vajaan viikon. Liekö kaikenmailman sote siihen vaikuttanut. Yksi pilleri on jäljellä, kysymys on vain verenpainelääkkeestä.
Telkkarikin tuli vajaa viikko etukäteen että ei voi verrata palvelua.
Nilkka nyrjähti eilen, tässä sitä klenkataan. Talviliukailla ei ollut sutimisenestoa päällä jaloissa. Onneksi ei ole kiire eikä mitään menoa.

Tammikuu 02, 2023, 14:32:03 ip
Vastaus #12047

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin että Alko-ostoksissa olis jonkinlainen omavastuu? Kuulostaa hyvältä idealta. Voisikohan se olla vielä jotenkin portaittainen niinku vakuutuksissakin, että saisi valita esimerkiksi 100, 200 tai 500 euron omavastuun?

Tammikuu 02, 2023, 15:08:56 ip
Vastaus #12048

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Jos nyt pakitetaan takasin noihin Alkon tuotteisiin niin eihän siellä ole oikeestaan ikinä alennuksessa mitään. Joskus jotain valikoimista poistuvia virvokkeita vain muutaman prosentin alennuksella. Ovat mokomat muutenkin ylihintaisia täällä Suomen maassa. Kelakortilla 75% alennus? 
Tarviihaan immeinen alkoholia esim ruuan laittoon. Toissapäivänä viimeksi. Tummaa olutta piti laittaa lihapataan jota minun piti lähteä ihan varta vasten ostamaan yksi tölkki kun ei ollut kuin perus lageria jääkaapissa, ja punkkua meni ruokajuomaksi. Ja ruuan päälle tietennii se konjakkisnapsi, vähän niinko lääkkeeksi.

Tammikuu 02, 2023, 22:02:11 ip
Vastaus #12049

Risto Saastamoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kohta kaks ja puoli kk menny vetelehtiessä. Ensin nopeasti nouseva kuume joka tulkittiin myyräkuumeeksi, sitten korona heti neljä päivää rokotuksen jälkeen. Jäi vähän heikottava olo ja kaikenlaista pikku nuhaoiretta ja aivastelua noista. Mutta tänään piti lähteä sahan kanssa tutkimaan mikä perjantain ja lauantain räntäsateen aikaan tuolla tontilla ryskyi vaikka arvasinhan tuon, joka talvi menee puuta säleiksi kymmenittäin. Niin taaskin, pari-kolmekymmentä petäjää ja kuusta silppuna.
Eikun stilhi käymään ja runkojen kimppuun. Tavallaan tankki ei kauan kestä mutta nyt siitä ei tullut loppua millään, kolmen vartin kuluttua paita aivan märkänä, happi lopussa ja mies vapisten kannolla.. loppupäivä menikin sitten horkassa peiton alla. Ja helvetilliset hermokivut taas päällänsä.
Itse korona ei ollut pahakaan tauti mutta tämä jälkijuttu taitaa syödä ukon sisältäpäin.

Tammikuu 04, 2023, 20:19:32 ip
Vastaus #12050

PenttiXS2jammuDanbom

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuli muun muassa harrastettua työssä käyntiä, poltettua pesällinen takasa, ostettu 10kg pähkinöitä linnuille ym...

Tammikuu 04, 2023, 21:38:18 ip
Vastaus #12051

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Ei ihan tänään mutta viime vuonna laitoin metalliromuihin varastossa olleet kaksi vanhempaa sähkökiuasta joista toinen oli erittäin vähän käytetty...
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Tammikuu 04, 2023, 22:35:06 ip
Vastaus #12052

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös Kovasiinilla ollut ylimääräinen kiuas tässä ihan äskettäin tarjolla; mitäs siitä nyt ois, ehkä viitisen vuotta?

Meillä ja on ruvenna lämpiimään hittaammin, jo pitempään.  En oo saanu aikaseks, kun on kumminkin lämmennyt...  Sitä kiukaasta, että kun on tuo maa paennut alemmaksi kuin missä se ennen oli, niin sillon olin jo ostamassa sellasta, missä ne käynnistys-ajastus-ja säätönamikat ois ylälaidassa.  Ni ei tarvis kontata, kun laittaa vetoa lissää tai päälle tai pois.  Mutta joku juttu siihen tuli sitten, ja jäi vaiheeseen koko kiuas.  Ehkä joku päivä taas nousee esille?  Voi kyllä olla, että jos vaihtas kivet ja samalla sen möyhnän poistas sieltä väleistä...

Tammikuu 06, 2023, 15:48:21 ip
Vastaus #12053

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Perinteinen Loppiaistapahtuma Saukkolan EK:lla taas tänään. Tulipa poikettua, kun pakkastakaan ei ollut kuin puolet luvatusta. Olihan siellä historic-luokan kilpureita. Yksi erikoisimmista Alfa GTV6. Kyllä lauloi, kovaa ja korkealta!  ;D .
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Tammikuu 06, 2023, 15:59:59 ip
Vastaus #12054

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tännään oltiin valosa aeka Puijolla, minä ite, Rouva ja lapsenlapsi Tiitu 6 V.

Mäntiin Puijon monttuun autolla, ja sieltä nousin Tiitun kaa tuliterällä tuolihissillä tornin juurelle,  muuten oekein tykättiin, vuan sormia paleli niin perkuleesti kun ei ollu hississä lämmitettävät kahvat.
Rouva kierti autolla mäen ympäri hakemaan meijät poes, ni ei tarvittu kävellä eikä laskeetuva ennee avonaesella hissillä alas mäjeltä.

Seoraavan kerran mänen hisseilemmään aekasintaan sitten kun on hellettä. ::)
-pena-

Tammikuu 06, 2023, 18:39:28 ip
Vastaus #12055

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Jos minä oon jotakin oppinut kodinkoneista, niin älköön mies käyttäkö mitään muuta kodinkonetta kuin saunan kiuasta. Ex eukot kielsi koskemasta niihin ja nykyinenkin on katsonut parhaimmaksi hoitaa ne hommat ihan ite. Enkä tiiä mistä syystä?  ???
Tietennii poislukien nämä meidän palstan kodinkonekorjaus expertit.
Kaikkiin muihin työkaluihin saan koskea ja käyttää. Nämä ohjeet oon saanut.

Tammikuu 07, 2023, 10:17:56 ap
Vastaus #12056

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuossa vähän aikaa sitten kirjoitin sähköisen reseptin uusimisesta. No ilman lääkkeitä menty nelisen päivää vielä elossa.
Tänään tuli omakannasta textari jos haluat uusia reseptin  tee se omakannassa. Siis pyyntö on voimassa 8 päivää. Torstaina soitin Sote puhelimeen josta lupasivat ottaa n. tunin päästä yhteyttä, ei soittoa ole kuulunut.
Varasin lääkäri ajan ensiviikolla yksityiselle. Tämä kai on tulevaisuudessa tarkoitus, siihen pitää varautua myös köyhän eläkeläisen.

Tammikuu 07, 2023, 16:25:06 ip
Vastaus #12057

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Elämäni ensimmäistä kertaa kävin retkiluistimilla luistelemassa. Siis semmoisella mitkä käy luisteluhiihtomonoihin. Edellisen kerran yleensä luistellut jotain 40 vuotta sitten. Jestas oli vaikeaa, löytyi ihan outoja lihaksia jotka kipeytyi...

Tammikuu 07, 2023, 17:52:43 ip
Vastaus #12058

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Et kuitekaa piatloonii samalla tutustunu?

Tammikuu 08, 2023, 07:30:18 ap
Vastaus #12059

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Jos minä oon jotakin oppinut kodinkoneista, niin älköön mies käyttäkö mitään muuta kodinkonetta kuin saunan kiuasta. Ex eukot kielsi koskemasta niihin ja nykyinenkin on katsonut parhaimmaksi hoitaa ne hommat ihan ite. Enkä tiiä mistä syystä?  ???
Tietennii poislukien nämä meidän palstan kodinkonekorjaus expertit.
Kaikkiin muihin työkaluihin saan koskea ja käyttää. Nämä ohjeet oon saanut.

Tokihan olet sille luultavasti nätimmälle osapuolelle
myös antanut luvan joskus kosketella edes pikkusen omaakin kaluvalikoimaasi?

t. Markku