Moro
Totesin asentajat riittävän ammattitaitoiseksi ja toisekseen tosi harvoin jos koskaan olen tavannut työnjohtoa joka ihan aikuisten oikeesti tietäisi ja taitaisi saatikka osaisi hyvää työntekijää perehdyttää saatikka opastaa työsuorituksessa.Minulla on ollut suht fiksuja työnjohtajia (valitettavasti ainakin eräs ihan viimeisistä ei ollut) eivätkä ole sotkeutuneet itse työsuoritukseen,pikemminkin ne seuraavan tason pomot ovat käyneet usein kyselemässä että koska ja koska päästään tuotantoa pyörittämään.
Kerron ellen jo ole jskus kertonut erään tapauksen,sellainen n. 80 mm akseli katkesi pahasta paikasta ja sen koko aksilan vaihtaminen olisi kestänyt pari vuoroa niin päätimme työkaverin kanssa laittaa hätävaraksi kuorikytkimen (kyseessä sahalaitoksen lajitteluosaston kuljetin ja se ylimmäinen vetoakseli siellä suojassa rautaisen yläkaaren alla),jako kummankin akselin osalta paikoilleen ja rälläkällä kiilauraa tekemään ja monta palovahtia hommiin ettei tarvitse itse sitä asiaa seurailla.Pari kertaa kävi joku pikkupomo kyselemässä että koska ja koska päästään hommiin,no toisella kerralla alko utelu vit..ttamaan kun ei se työkohde ollut niin miellyttävä paikka ja vastasin että valmista tulee varmasti ajoissa ja jos et lopeta kyselyä niin voin puuhastella koko päivän etkä sinä huomaa että bluffaan siinä kohdassa,mitä ihmettä kundi läks käppäileen eikä ihme kyllä tullut enään uteleen valmistumisesta.No särki mennyt akselin paikkaus valmistui ajallaan eikä siinä välissä edes ehditty ruokkista pitämään ja taas päästiin hommiin,usein muuten unohtui niiltä pomoilta muutama tärkeä sana,hyvin toimittu.
Olis yks toinenkin herkullinen tapaus mutta se joskus toisella kertaa.