Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511712 kertaa)

Kesäkuu 22, 2022, 21:24:00 ip
Vastaus #11520

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo nykynen auto eli huihai tärskäyttää kynsille ko ovea laittaa kiinni.  Muistelisin että se on ollu joillekin autoille tyypillistä, ja toisille taas ei.  Ei oo kuitenkaan ees nuorempana ko vielä yleisesti joskus jakso johonkin asiaan puuttua, tullu laitetuks sellasta häntää mihinkään autoon.

Enkä senpuoleen oo ikinä vaihtanu mihinkään autoon jakohihnaakaan ite.  Ja jotenkin olis sellanen olo, ettei oo montaa hihnallista autoa ollu omistuksessa, ei ainakaan sillon ko niitä muuten joutu ite korjaamaan?

Tään päivän touhuissa laiskuus pelasti; pääsin niin myöhään talon maalausurakkaan käsiks, että kun olin siirtäny telineen ja raaputtanu ja teipannu suojaukset paikoilleen, oli niin tummat pilvet läntisellä taivaalla, että menin tarkastammaan sade- ja pilvialueet netistä enneko alotin maalauksen.  Enkä sitte alottanutkaan, ko just sillo alko satamaan...  ennuste näyttäs että huomenna saattas onnistuu?  Jos koko juhannuksen kestää poutana, saattaa tulla rosenttitunteja rutosti!

Kesäkuu 22, 2022, 22:14:44 ip
Vastaus #11521

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onhan tuo ilikeetä, kun neljä vuotta vanhaan rellun pippanaan pitää vaihdattaa jakohihna.
Ajetu melkein 50 000kn, mutta kun aika on neljä vuotta (auto vm 2018)

Miula oli ooppeli, jossa jakohihna vaihdettiin 10v/150 000km.

Niin, miten jossain autossa jakohihna voi kestää vuosia ja kilometrejä, mutta toisessa ei...?
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Kesäkuu 22, 2022, 22:48:37 ip
Vastaus #11522

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
H-mallin bensaAstrassa oli jakohihnan vaihtoväli 150 000km / 10 vuotta
Kaksi kertaa ehdin omaan koslaan hihnan vaihdattaa.

Kesäkuu 22, 2022, 23:07:07 ip
Vastaus #11523

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo nykynen auto eli huihai tärskäyttää kynsille ko ovea laittaa kiinni.  Muistelisin että se on ollu joillekin autoille tyypillistä, ja toisille taas ei.

Miekö en sähöstä ymmärrä tuon taivaallista mutta luulen mä että josko tuo "kynsille räiskyttely" johtuu penkin päällisen materiaalista..hankaus-sähköksi vissiin ammattilaiset sitä kutsuu..Auttaisikohan jos laittais maadoituksen korvasta auton runkoon??

Tuota  tuota...  Mihis välliin se kissannahkasähkö kerrääntyy, jotta purkaantus sillon, ku mie seison auton ulkopuolella maassa ja otan ovenkahvanseuduilta kiinni?  Kun vielä lähetään siitä ajatuksesta, että ei oo pallosalamaenergiaa, vaan sähön pittää kiertää lähtöpisteeseensä takasii?  En nyt kyllä satavarma oo siitä, missä esmerkiks miun toinen käsi on sillon, kun oon kömpiny autosta pois, ja laitan toisen käden ovenkahvanseudulle, mutta siihen tilanteeseen se kynsille räiskäytys liittyy, ja nimenomaan sen tuntee siinä ovenkahvanseutuun tarttuvan käden sormissa?  Täytys muistaa autosta noustessa rekisteröijä tuo oma rutiini joku kerta, mutta rutiineilla on taipumus muuttua jos niitä alkaa tarkkailemmaan...

Kesäkuu 22, 2022, 23:22:39 ip
Vastaus #11524

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rakentelin Nuffiin takapenkin. Laillinen tuskin on mutta kai sitä saa tyhjänä ulkoiluttaa....

Kesäkuu 23, 2022, 10:03:23 ap
Vastaus #11525

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Säädettävät jalkatapitkin tuli ;D

Kesäkuu 23, 2022, 10:05:41 ap
Vastaus #11526

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laillisuudesta en tiedä, mutta kyllä tuo vähintään yhtä turvallinen on ku kyykkypyörien kakstasoratkasut...

Kesäkuu 23, 2022, 11:52:37 ap
Vastaus #11527

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Säädettävät jalkatapitkin tuli ;D
Jalkatapitkin tulee. Mutta ne tulee tuonne ylimmäiseen kiinnityspisteeseen. 1" tankoa siihen kiinnitystapiksi ja molemmile puolille 15cm häntää jalkatapeiksi. Ne osuu just paselille kohdalle kun eilen siinä mallailin.

Kesäkuu 23, 2022, 19:07:57 ip
Vastaus #11528

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rakentelin Nuffiin takapenkin. Laillinen tuskin on mutta kai sitä saa tyhjänä ulkoiluttaa....

Ei kait tuossa laittomuuksia..mikäli ei "perän ylitys" mene yli lain määritelmän...heh.
Vetovarren päät on taempana kuin penkin selkänoja. Pitää kyyditä vain penkkiin mahtuvia  8)

Kesäkuu 24, 2022, 18:33:38 ip
Vastaus #11529

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Käytiin katsomassa, kun Mantsi on veden alla.
Veneellä 75km.

Kesäkuu 24, 2022, 21:59:07 ip
Vastaus #11530

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laatokalla?  Eli vanhan mallin mukanen Aunuksen retki?

Kesäkuu 24, 2022, 22:22:35 ip
Vastaus #11531

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kesäkuu 24, 2022, 23:14:33 ip
Vastaus #11532

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onks Petri hommannu ronen?

Kesäkuu 25, 2022, 08:57:39 ap
Vastaus #11533

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onks Petri hommannu ronen?

Joku oli laittanut internettiin kuvan, jota lainasin luvatta.