Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510718 kertaa)

Helmikuu 06, 2022, 19:27:06 ip
Vastaus #11160

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lumitöitä. Niin. Sattana.

Onneksi oli Toron linko- se ilahdutti kovin
siinä siirtopuuhassa.

t. Markku

Helmikuu 06, 2022, 20:15:38 ip
Vastaus #11161

Frank Nylund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi,

Samoja hommia. Tuo Valumöntti oli kyllä hyvä hankinta, hiki tulee ainoastaan jos lämppäri liian kuumalla :)

//Frank

Helmikuu 06, 2022, 22:02:27 ip
Vastaus #11162

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Lumitöitä täälläkin. Vissiin kunnammiähille joku kannellut että siellä se Sillanpää tuuppaa lumia kunnan maille. Kävi meinaan lumiaura pukkaamassa ensin semmoisen pienen vallin tuohon portille ja autojen taakse, ja paluumatkalla ”korjasi” sen vastapuolen auravallin melkein pystysuoraksi ja korkeutta sillä on sen verran että just yli näen. Tämän se teki sen jälkeen kun olin ensin lumityöt tehnyt. Ei tarvi tuuppailla sen yli enää. Jäi ne muutamat kolalliset siihen vallin juureen ja vähän kauempaa löytyi sen verran matala kohta vallissa että sain siitä vielä yli tuupattua. No kun sen oman puolen olin saanut toisen kerran siistittyä, niin aura tuli uudestaan, kolmannen kerran tänään, ja teki taas vallin.

Edit. Ja tätä ette kyllä usko mutta nyt siellä meni taas aura, rakvaattori tällä kertaa. Vissiin jotain ennakoivaa kunnossapitoa kun neljännen kerran menee aura samana päivänä, tää oli kolmas kerta sen jälkeen kun lumisade lakkas. No ei se mitään tuosta enää irti saanut, eli ei tullut vallia meidän puolelle.

Toinen askare oli ilma-vesilämppärin kennon sulattelu. Jotenkin vissiin lumi tuiskannut erikoisesta suunnasta kun oli muurautunut umpeen ihan huolella. Ei oo ennen tarvinnut tuollaistakaan tehdä, sentään jotain 6 vuotta tuo laitteisto ollut. Hellalla vettä kuumaksi ja kastelukannulla lirutellen, sulihan se lopulta. Nyt taas hyrisee tyytyväisenä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 06, 2022, 22:06:32 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 07, 2022, 08:16:18 ap
Vastaus #11163

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi, hiki tulee ainoastaan jos lämppäri liian kuumalla :)
//Frank

5245 Setoris sama vika.....pitäis vissiin alkaa suunnittelemaan termostaattiohjausta käsihanan tilalle.

Helmikuu 07, 2022, 13:30:21 ip
Vastaus #11164

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vaimon kanssa lähes jokapäiväinen n.6 km lenkki aamukahvin jälkeen. Hesaria en ole vielä vaihtanut Etelä-Suomen Sanomiin vaikka Lahessa nykyisin asummekin. Tallilla voisi käydä moikkaamassa T140 motukkaani.

BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Helmikuu 08, 2022, 17:23:42 ip
Vastaus #11165

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla tuli trafista ilmoitus ettei tarvi enään jotain veroa maksaa kun sain invapysäköintiluvan, en tiedä mikä vero enkä kuis paljo se on ku emäntä hoitaa kaikki maksut. Jos saan myytyä mun toyota auriksen jolla ajettu 97000Km ja täysin virheetön ko turha tossa pihassa on kahta pitää ku emäntäkin kohta eläkkeellä niin siirretään se mun nimiin jotta se joku vero lakkaa, emännällä kia ceed farkku alle vuoden vanha.

Helmikuu 15, 2022, 22:10:24 ip
Vastaus #11166

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hainpa tänään setoriin tupajumia.
Oli aika tyyristä...2,42e apsilla.
Mutta ei se vielä kolahommiin aja....

Helmikuu 19, 2022, 16:23:37 ip
Vastaus #11167

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävin Riihimäelle viemässä ison nipun 50€ seteleitä ja sain vaihdossa semmoinen kahvipaketin kokoisen keskikokoisen villakoiran pennun.

Ajelin isoa tietä ja motariosuudella (Lusi-Lahti) tuli niin paljon suksibokseja vastaan, että en ole varmaan nähnyt koskaan samassa ajassa yhtä monta suksiboksia.
Jos vastaantulevien väylättä oli autoja, niin aina löytyi suksiboksi.

Toinen, mihin kiinnitin huomiota.
Olin liikenteessä neljä vuotta vanhalla rellun pippanalla ja tuntui, että minulla on motarin pienin ja halvin auto...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 19, 2022, 16:50:21 ip
Vastaus #11168

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Mullon kaverilta lainassa sellanen SnapOnin pieni hiekkapuhalluskannu johon tein tai kaveri teki ja mä viimeistelin sen suuttimen jostain Moc teräksestä joka oli karkaistavaa ennenkuin pääsi työntouhuun.Puhallettava oli se uusinhankinta eli Briban-Rocher paikallismoottori.Kasassa oleva moottori painaa 75 kg ja ihan riittävästi osittain purettunakin eli moottorista on irti kuoret ja kaikki ylimääräinen ja vauhtipyörä mutta silti painaa pirusti.
Niin eli pihalla puhalsin osat sannalla ja samalla tuli piha sannotettua eli vajaa 25 kg säkillinen puhallushiekkaa n. 10 m²:n alueelle ei oo siinä liukasta.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Helmikuu 23, 2022, 18:17:29 ip
Vastaus #11169

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hidas Hämäläinen kun olen niin tänään kävin kolmannen koronarokoituksen ottamassa. Ilman ajanvarausta menin ja yhtään rokotettavaa ei paikalla ollut kun sinne saavuin. Rokottajahenkilöt keskenään seurustelivat.
Kahdesta ekasta piikistä ei minkäänlaisia oireita tullut saas nähdä mitenkä nyt.🤔

Helmikuu 25, 2022, 19:57:22 ip
Vastaus #11170

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Kuuntelin tänään illalla tietystä syystä Rockpalast-tallenteen vuodelta 1976 yhtyeeltä, jonka perustaja ei nähnyt eräänlaisen Pandoran Boxin aukeamista. Tämä on siis kuvaannollinen ilmaisu.
Muutoin oli rankka työpäivä, räntäsateessa piti asentaa isoja, kiepillä olevia  lämpöjohtoputkielementtejä monen miehen voimin. Kotimatkan tärisin märkänä kylmästä ja oli pakko laittaa sauna lämpiämään, nyt vilutus  helpottaa.
Taustalla jatkuvasti hiertää kuitenkin mietteet erään arvaamattoman diktaattorin seuraavista siirroista. :(

"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Helmikuu 26, 2022, 08:42:33 ap
Vastaus #11171

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuuntelin tänään illalla tietystä syystä Rockpalast-tallenteen vuodelta 1976 yhtyeeltä, jonka perustaja ei nähnyt eräänlaisen Pandoran Boxin aukeamista. Tämä on siis kuvaannollinen ilmaisu.

Procol Harum?

Helmikuu 26, 2022, 11:20:48 ap
Vastaus #11172

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto

Procol Harum?
Kyllä. Uutisointi Gary Brookerin kuolemasta jäi toisenlaisten suru-uutisten varjoon..
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Helmikuu 28, 2022, 14:00:28 ip
Vastaus #11173

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
08 vuosimallita ylöspäin samaisen lampun vaihtoon menee n. yksi minuutti. Ovat Citikalla oppineet palautteesta?

Helmikuu 28, 2022, 16:22:17 ip
Vastaus #11174

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niinkin yleinen asia, kuin auton polttimon vaihto, niin aika monta eri tyyliä on kehitetty sinällään aika yksinkertaisen asian ympärille.

Jotenkin tuntuu, että autosuunnitelijat on joltain osiltaan vajaita, kun tuommoinen arkirutiini suunnitellaan niin, että ajovalopolttimon vaihdon korjausohje alkaa sanoilla:Irroita takapuskuri... :)

EU teki lakipykälän joka määräsi, että auton polttimot pitää pystyä vaihtamaan auton omilla työkaluilla.
Se on nykyautoissa helpottanut asiaa todella paljon.

Miun ooppelissa on helppo vaihtaa ajovalopolttimot.
Käännetään ratti ihan ääriasentoon, sisälokasuojasta luukku auki ja polttimon vaihto sitä kautta.
Toimii tosi hyvin kuivana kesäpäivänä kuivalla betonialustalla...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.