Tännään oli tallitetristä niin maan perusteellisesti! Niiko oon toisaalla selvittäny, meillä puol kessää asuttiin puolessa talossa, ja toisessa puolessa oli lattiat auki ja kuivatus humisemassa vesivuodon jäliltä. No nyt on jo suunnilleen kuukaus asuttu kunnossa olevassa talossa ja talsittu makkarissa ja tietsikkahuoneessa uusilla parketeilla... Kun kaks huonetta pit tyhjentää ihan totaalitäärisesti toukokuussa, niin ratkasu oli että tallin tavarat kuomukärriin ja kärri autokatokseen, ja sisältä ylimääränen sinne autotalliin laatikoihin pakattuna ja osin muovitettuna. Ne asunto-osan tavarat siirty tallista sisälle heti, kun talo oli sisältä kunnossa. Mutta ne tallin tavarat, mitkä on majailleet siellä peräkärrissä, alko siirtyä vasta tänään takasin talliin; tartti muutama viikko tuumailla tuon touhun alottamista ensin...
Positiivista tässä viimesessä(kin) siirrossa oli se, että kierrätykseen menevää oli enemmän kun paikkaansa hakevaa. Negatiivista se, että sitä paikkaansa hakevaa oli silti vielä liikaa. Ja varsinkin sitä, minkä paikkaa ei millään keksi, ja se vaan pyörii siinä käsissä tai jaloissa... Jäi vielä aavistuksen vaiheeseen, mutta aika tyytyväinen olen kuitenkin päivään. Kärri on tyhjänä paikallaan. Pari kierrätyskeskus reissua on edessä, saa nähä joko huomenna?
Mie oon tottunu jo kokeneena eläkeläisenä melko vähiin töihin, luulen että tääkin kesä ois menny ilman tuota vesivahinkoakin ihan mukavasti.
jaakkovaakko
PS. Markun isän kokemuksiin oma kommentti: Kyllä meijän rouva töissä käyvessään aina tuhottoman aikaisin alko jotain työhönlähtöön liittyvää touhuumaan, ja iltakauvet suhras jottain työhön liittyvää, vaikka vaan opettajan töitä tekikin.