Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511053 kertaa)

Maaliskuu 27, 2021, 17:06:12 ip
Vastaus #10410

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Juuri tätä tällä tarkoitin.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Maaliskuu 27, 2021, 17:47:40 ip
Vastaus #10411

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi vaan,

sanoisin, että tuolta vois kannattaa ainakin aloittaa kyselykierros:
https://www.degerby.fi/fi/matkailukohde/camp-degero
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Maaliskuu 28, 2021, 18:38:22 ip
Vastaus #10412

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vaihdoin Cebariin suvikumit alle. Tiiä, vaikka joku päivä olis semmonen keli, että vois ajelemassa käydä...

Vormulat kattelen sit yöllä, koosteena, kun ei oo maksukanavia.
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Maaliskuu 28, 2021, 18:56:38 ip
Vastaus #10413

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Valitse täältä joku kanava,aina joku niistä pelaa,en määkään viitsi niistä mitään maksaa.

https://www.totalsportek.com/formula1-hungary/
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Maaliskuu 28, 2021, 22:40:30 ip
Vastaus #10414

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Vormulat kattelen sit yöllä, koosteena, kun ei oo maksukanavia.

Joo, me köyhät katsellaan yöllä formuloita tai sitten kovalevyltä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 29, 2021, 22:34:36 ip
Vastaus #10415

Hannu Paananen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Maali kysymykseen tuli monta kannanottoa, luulen että löydän sopivaa maalia ja oikeaa sävyä sotajawaan. Kiitos kaikista kommenteista ja vinkeistä. Vanhan maalipinnan puhdistusta riittää vielä toviksi aikaa ennenkö uuden  maalin tarvee alkaa polttelemaan todenteolla.Tänään kiillottelin pyörän pinnoja, eli hinkkailin ruosteita niistä pois. Monta on mutkaa matkassa ennenkö Jawa nousee tulille mutta hiljaa hyvää tulee. Tuo projekti on odottanut muutamia vuosia tuolla tallissa niin mitäpä tuota niin kiireellä kampeamaan ajokuntoon.
Oliskohan nämä minun jorinat paremmin sopivia tuonne entisöinti saittiin, eli ainakin aiheeseen liittyvät kysymykset voisin sinne vuodattaa.
hanu p
hanu p

Maaliskuu 31, 2021, 21:10:27 ip
Vastaus #10416

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuningatar sanoi, että perheen uusi kauppakassi tarvitsee koiraverkon.

No, hetken nettiä selailin ja totesin, että kalliita, teen itse.

Nyt koirat kestää takakontissa ja mikä parasta, kuningatar hyväkysi ja vähän jopa kehui koiraverkkoa.

Huhtikuu 01, 2021, 19:52:04 ip
Vastaus #10417

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään tuli vastaanotettua verokarhun ehdotus, jonka mukaan minun tulisi maksaa viime vuodelta lisäveroa noin 2500 euroa.

No eihän siinä mitään, maksettava on mikä kuuluu maksaa. Vaan ihmettelen hiukan sitä, että verohallinnosta viime vuoden verokorttia tilatessani syötin kyllä nettipalveluun kaikki tienestini ja vieläpä vähän päälle mahdolliset mätkyt välttääkseni. Vaimolla sama tilanne, kaikki piti olla laskettu kohdalleen, mutta mätkyjä napsahti. Pitänee laskea vielä varmuudeksi kaikki itse uudestaan, mutta tekee mieleni kysyä, onkohan muilla tämmöisiä kokemuksia?

Huhtikuu 01, 2021, 20:41:24 ip
Vastaus #10418

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Mulla yleensä tulee kevyet mätkyt, mutta sitten kun laittaa työmatkavähennykset ym kohdilleen niin jään hieman saamapuolelle. Mutta satasia nuo mun summat on, ei tonneja.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 01, 2021, 21:03:45 ip
Vastaus #10419

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minä oon antainut bruttovuosituloarvioni aina yläkanttiin ja jättänyt vähennykset pois, niin ei ole tullut lisäveroja. Yleensä tulee 2000-4000€ takaisinpäin. Ennen ne palautukset oli juolurahoja, mutta nykyään ne tippuu pitkin vuotta.
 Veromätkyt, se antisajan suurin v...tutuksen aihe josta nykyään olen päässyt eroon.
 Niin, ja olenhan minä vähentänyt muutenkin työmäärää, kun olen alkanut jo osa-aikaiseksi down shiftaajaksi. Ettei eläkkeelle jäädessä tule sitä äkkipysäystä?

Huhtikuu 02, 2021, 06:50:04 ap
Vastaus #10420

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mie oon tässäkin aiheessa ihan väärässä.

En ymmärrä oikeen kumpaakaan puolta, siis mätkyjä tai palautuksia.
Ajattelen asian niin.
Mätkyt=Maksettu liian vähän veroja vuoden aikana.
Palautus=Maksettu liikaa veroja vuoden aikana.

Kumpi noista on parempi tai pahempi, en tiedä, koska vuoden verosumma pitäs olla suurinpiirtein sama.

Mitä olen oman elämän verosuunnittelijoilta kuullut, niin mätkyillä kuulemma tienaa paremmin kuin palautuksilla.
Väittäävät, että pieni veroprosentti+mätkyt on on vähemmän maksettua veroa kuin iso veroprosentti+palautus.
Toki jos tienaa vuositasolla esim. vain 50 000€, niin ei sillä verosuunnittelulla tonneja voita, mutta väittäävät, että joitakin euroja.
Miten lie, en tiedä, koska itse en ole kokeillut.
Yritän aina minimoida verojenmaksun ja palautusten määrän.

Huhtikuu 02, 2021, 07:50:03 ap
Vastaus #10421

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Petri on oikeassa, parasta maksaa kerralla oikein. Sitä minäkin yritin, mutta jostakin syystä se ei nyt onnistunut.

Huhtikuu 02, 2021, 07:56:14 ap
Vastaus #10422

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos tulo on pelkkää palkkatuloa ja suunnilleen kiinteä kuukausipalkka, niin veronmaksun tietää etukäteen euron tarkkuudella.
Jos siinä tapahtuu jotain, niin joku on mennyt pieleen ja se pitää selvittää.

Sitten kun on muuttuva palkka, vähennykset, pääomatulot, kuoletukset, tappion kirjaukset jne, niin homma muuttuu.
Sillon voi tulla halvemmaksi maksaa jollekkin, joka katsoo vähän niiden summien perään.

Huhtikuu 02, 2021, 08:07:38 ap
Vastaus #10423

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Mie oon tässäkin aiheessa ihan väärässä.

En ymmärrä oikeen kumpaakaan puolta, siis mätkyjä tai palautuksia.
Ajattelen asian niin.
Mätkyt=Maksettu liian vähän veroja vuoden aikana.
Palautus=Maksettu liikaa veroja vuoden aikana.

Kumpi noista on parempi tai pahempi, en tiedä, koska vuoden verosumma pitäs olla suurinpiirtein sama.

Mitä olen oman elämän verosuunnittelijoilta kuullut, niin mätkyillä kuulemma tienaa paremmin kuin palautuksilla.
Väittäävät, että pieni veroprosentti+mätkyt on on vähemmän maksettua veroa kuin iso veroprosentti+palautus.
Toki jos tienaa vuositasolla esim. vain 50 000€, niin ei sillä verosuunnittelulla tonneja voita, mutta väittäävät, että joitakin euroja.
Miten lie, en tiedä, koska itse en ole kokeillut.
Yritän aina minimoida verojenmaksun ja palautusten määrän.
Veronpalautukset voi tulkita myös jonkinlaiseksi säästämiseksi. Mutta onhan se vuositasolla +-0 jos ajatellaan vain sitä nettotuloa siihen lopulliseen summaan. Johon ei taas voi oikeastaan määräänsä enempää kumminkaan vaikuttaa, vaikka olis minkälainen verosuunnittelija. Elääkö niiden verojensa suhteen siten että se lasi on puoliksi tyhjä vai puoliksi täynnä?

Toinen asia on se yleinen v...tutus niistä mätkyistä jos ne arviot tuloista ja maksetut verot ei osuneetkaan just kohdalleen. Mielummin minä maksan ensin liikaa kuin liian vähän, ja otan sitten ne palautukset.
 Mutta kukin tekee tavallaan, kun ei oo minun rahat kyseessä ja minä pärjään riittävän mainiosti omillani. Voin nykyään jopa säädellä ansioitani, ja siten myös tulojeni/verojeni määrää. Riippumaton, kuten edellä jo todettu. Poljen oravanpyörää ainoastaan silloin kun huvittaa.
 Meinasin viettää lopun ikäni siten että pankit on rahalaitoksia, ei rahoituslaitoksia.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2021, 08:16:49 ap kirjoittanut tuomo jylha »

Huhtikuu 02, 2021, 08:39:53 ap
Vastaus #10424

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun en muutenkaan tuosta tienaamisesta mitään ymmärrä-mutta jälkiveroista
ymmärrän sen verran,että niitä en halua-niin systeemi oli töissä ollessa
semmoinen,että siihen verottajan tarjoamaan ennakonpidätykseen vedin
verokirjaan viivan päälle- ja laitoin 3 - 4% isomman lukeman tilalle.

Palautuksia tuli aina jokunen satanen-ja niin oli hyvä.

Nyt ei ole kummia vaivoja kun verottaja hoitaa tuon eläkkeen verotuksen
aika tarkasti +-0 .  Tässä siis koko verosuunnittelusysteemini kaikessa laajuudessaan.

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2021, 16:20:40 ip kirjoittanut markkukovasin »