Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4509131 kertaa)

Maaliskuu 10, 2021, 17:04:50 ip
Vastaus #10380

Peter Rulamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täällä ei taida tulla 30 pyörää täyteen. Kaksi edellistä käyttöpyörää on olleet omassa käytössä reilu 20 vuotta ja niiden seassa on ollut muutamia niin sanottuja harraste pyöriä. Käyttöpyöränä ollut aina vain yksi kerrallaan. Nykyinen on ollut jo 11 vuotta. Nyt on sitten tallissa kaksi käyttöpyörää kun tuli syksyllä tehtyä pyöräkaupat, ja tietenkin hieman "yllättäen" ajokauden lopetus saunaillassa. No sattuuhan näitä, niissä saunailloissa.
 Tuttu pyörä sekä myyjä. Ja päätyi kuulema hyvään kotiin?

Ai myyjä on sulle tuttu? Ihan mukava kaveri. Siinä tehtiin vähän työtä että saatiin vanhus tien päälle, kun oli seisonut kauan.
Pyörälukuun olen laskenut ne mitä faija mulle ala-ikäisenä osti mutta en mopoja, enkä faijan pyöriä joita oli paljon ja moni minullakin niistä oli ajossa ajoittain.
Vuosina 1998-2003 tuli pääosa noista pyöristä omistettua, silloin tulot mahdollistivat sen että vaihdoin pyörää kuin sukkia ja oli intoa, oli monta vuodessa.
Se on jännä kuinka harvasta pyörästä enää muistaa että mistä ne osti, sitä tilannetta. Monesta ei ole enää minkäänlaista muistikuvaa että mistä ne haki.
Yleensä menin kuitenkin aina paikalle bussilla, että jokainen reissu oli ihan oma projektinsa.
Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Maaliskuu 10, 2021, 19:47:43 ip
Vastaus #10381

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Tänään tuli aurinkoisen pakkaspäivän kunniaksi touhuttua itsensä Biltemaan ihan vaan ajankuluksi ja semmoista aina tarvittavaa pikkukrääsää ostamaan vaan.. ::)
Ikään en olisi uskonut että minä nuukakinttu ja haaveilija poistuisi tämmöisen kanssa myymälästä... Olen kyllä tiennyt moisia maailmalla oleman,katsellut videoita ja hyvä etten unta nähnyt ...tämmöinen olisi pitänyt olla yhtä kauan kun käyttö+harrasteautoja värkännyt ulkosalla/pienehkössä tallissa jossa ei monttua,voimavirtaa tai halukkuutta kiinteisiin nostimiin  ..mutta mutta..se kuuluisa nuukuus ollut aina esteenä ja kyllähän tuo mietitytti nytkin järjen ja halun köydenvetona... :-\
Perhana,Yksi(1)  elämähän tässä vaan minullakin  ja se on nyt,mitäpä tuota enää vaivaistalossa  tai hautuumaalla tarvii  eikä pukkien raahaaminen ,tunkkaus ja ramppien virittely enää kiinnostanut pätkääkään vuosiin jo ennakoon vastemielisenä vaikka kieltämättä jännitysmomentti ollut aina mukana jääkö alle vai mikä kohta virityksissä pettää ellei rampit luista alta tai aja niiltä ulos...mutta silti auto ei ole rampeilla suorassa kikkailematta joka taasen lisää vaaramomentteia tuplasti ja kaikenmoista hengenvaarallista kehitelmää.

Kyseessä siis Quick Jack BL-5000SLX tunkki 12v virtalähteeseen ja Bilteman tuotenumero 15-8407.
Tuossa kivasti laatikoissa sisällä eteisessä kokoomista odottaen rouvan ihasteltavana ja kaikkien kompasteltavana ja jotka myös muistettava öisellä vessareissulla että tuossa..

Että semmoinen reissu, mutta olkoot nyt punaisella tiliotteessa vaikka vuosien synttärilahjat ja joululahjat taannehtivasti itselle,semmoiset tahtoneet jäädä ostamatta mutta nythän hyvä sauma törsätä pakosta säästyneitä matkarahoja..
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2021, 10:01:52 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Maaliskuu 11, 2021, 09:55:27 ap
Vastaus #10382

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Täällä ei taida tulla 30 pyörää täyteen. Kaksi edellistä käyttöpyörää on olleet omassa käytössä reilu 20 vuotta ja niiden seassa on ollut muutamia niin sanottuja harraste pyöriä. Käyttöpyöränä ollut aina vain yksi kerrallaan. Nykyinen on ollut jo 11 vuotta. Nyt on sitten tallissa kaksi käyttöpyörää kun tuli syksyllä tehtyä pyöräkaupat, ja tietenkin hieman "yllättäen" ajokauden lopetus saunaillassa. No sattuuhan näitä, niissä saunailloissa.
 Tuttu pyörä sekä myyjä. Ja päätyi kuulema hyvään kotiin?

Ai myyjä on sulle tuttu? Ihan mukava kaveri. Siinä tehtiin vähän työtä että saatiin vanhus tien päälle, kun oli seisonut kauan.
Pyörälukuun olen laskenut ne mitä faija mulle ala-ikäisenä osti mutta en mopoja, enkä faijan pyöriä joita oli paljon ja moni minullakin niistä oli ajossa ajoittain.
Vuosina 1998-2003 tuli pääosa noista pyöristä omistettua, silloin tulot mahdollistivat sen että vaihdoin pyörää kuin sukkia ja oli intoa, oli monta vuodessa.
Se on jännä kuinka harvasta pyörästä enää muistaa että mistä ne osti, sitä tilannetta. Monesta ei ole enää minkäänlaista muistikuvaa että mistä ne haki.
Yleensä menin kuitenkin aina paikalle bussilla, että jokainen reissu oli ihan oma projektinsa.
Juu, tutulta mieheltä ostin ja ollaan tunnettu kohta 50 vuotta.
 On se Kawasaki vanhus ollut ihan joka kesä ajossa, keskimäärin 1000 km/kesä. 20 vuotta vanha pyörä ja kokonaista 21 tkm ajettu. Eturengas alkaa olla loppu, muuten heti valmis tien päälle. Uusi rengas olis jo tallissa, ja pitäis vaan vaihtaa.

Nykyisen käyttö Suzukin ostin vuonna 2010, ja sitä edellisen käyttö Suzukin vuonna 2000. Viime vuosituhannella ne pyörät vaihtui useammin, parin vuoden välein.
Välissä on toki ollut noita kakkospyöriä ja muitakin mp projekteja. Tosin parina viime vuotena ei ole ollut enää niitäkään. Rajallinen aika, ja kaikki nämä muutkin harrastukset.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2021, 10:10:11 ap kirjoittanut tuomo jylha »

Maaliskuu 12, 2021, 08:58:58 ap
Vastaus #10383

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ai?

Se Tatun tilaama "venäläinen perseensuristin" -tai paremminkin kiinalainen kopio
siis vihdoinkin tuli perille. Onneksi olkoon-ja eikun laatuaikaa viettämään! ;D

t. Markku

Maaliskuu 16, 2021, 14:53:49 ip
Vastaus #10384

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiinteistöverossa verottaja on vain viestintuoja.
Kannattaa kääntyä kunnan vaaleilla valittujen puoleen aiheesta.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 16, 2021, 15:43:49 ip
Vastaus #10385

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kiinteistöverosta aasinsiltana varainsiirtoveroon. Olen juuri ostamassa muutamaa asuntoa ja näistä kaupoista maksan tietty varainsiirtoveron. Ja joka perustuu mihin?
 Eli puhdasta rahastusta joka ei perustu yhtään mihinkään älyllisen. Ja näitä varainsiirtovero maksuja, liittyen asunto ja kiinteistökauppoihin, maksetaan Suomessa vuositasolla hyvin paljon.

Maaliskuu 16, 2021, 16:23:25 ip
Vastaus #10386

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Myö tehtiin nuorena silleen rouvan kanssa, että eka kämppä ostettiin 70/30 omistuksella, vaikka maksettiin se puoliksi.
Syy moiseen pelleilyyn oli varainsiirtovero.
Eka kämpä, eli se edullinen rivari, niin rouva käytti siihen ensiasunnon ostojutun, eli ei tarvinnut maksaa varaisiirtoveroa, mutta minun piti siitä 30% ja säilytin ensiasunnon ostajan tittelin.
Sitten seuraava asunto, eli omakotitalo, joka ostettiin puoliksi ja rouva maksoi puolikkaasta (siis me yhdessä maksettiin) varainsiirtovero.
joten säästettiin 50% varainsiirtoveroa...
Verosuunnittelua sekin oli.

Maaliskuu 16, 2021, 19:20:44 ip
Vastaus #10387

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Myö tehtiin nuorena silleen rouvan kanssa, että eka kämppä ostettiin 70/30 omistuksella, vaikka maksettiin se puoliksi.
Syy moiseen pelleilyyn oli varainsiirtovero.
Eka kämpä, eli se edullinen rivari, niin rouva käytti siihen ensiasunnon ostojutun, eli ei tarvinnut maksaa varaisiirtoveroa, mutta minun piti siitä 30% ja säilytin ensiasunnon ostajan tittelin.
Sitten seuraava asunto, eli omakotitalo, joka ostettiin puoliksi ja rouva maksoi puolikkaasta (siis me yhdessä maksettiin) varainsiirtovero.
joten säästettiin 50% varainsiirtoveroa...
Verosuunnittelua sekin oli.
Minä alan olla sitä mieltä että tämä Suomi on nyt päättänyt verottaa kaikki lypsylehmänsä hengiltä ja lappaa ne rahat kaikkeen järjettömyyteen. Enkä pidä ollenkaan mahdottomana ajatuksena että toinen kämppä onkin kohta Virosta. Ja tiiä tuota vaikka kohta on minun kirjatkin siellä?
 Esim saarenmaalla on asunnot ja kaikki muukin eläminen paljon halvempaa. Ja huomattavasti lyhempi tämä talvi.
 Enkä taida olla ainoa jolla alkaa mitta täyttyä tähän nykymenoon?

Maaliskuu 16, 2021, 20:02:31 ip
Vastaus #10388

Marko Mauriala 2

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"lappaa ne rahat kaikkeen järjettömyyteen"
Eli valtiolla on moottoripyöräilijän sielu? 😁

Maaliskuu 16, 2021, 20:08:32 ip
Vastaus #10389

Hannu Paananen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No höh, alkaa olla kevättä rinnassa vai mitä se on? Muutaman päivän olen palellut tuolla merellä pilkillä ahvenia narraamassa. Tänään seisoskellin autotallissa ja siinä jouten oloa lopetellessa kaivoin vanhan  Ruotsin armeijan sotajawan moottorin tallin pöydälle ja puhaltelin pölyjä pois ja pesin pinttyneitä rasvahiekka kerroksia ym.. ym.. muuta töhnää päältäpois, josko vihdoinkin jaksaisin/innostuisin kasailemaan sen vauhtihirmun ajokuntoon. Kaikki osat on tallessa mutta pitkin tallin seunustoja ja ullakoita leviteltynä. Saapikohan tuohon mistään kuvastoa mistä näkisi miten se pitää kasailla? Ensimmäisenä kiinnostaa vetorataan puolella oleva kytkinhärpäke että mitenkä se pitää kasailla?  Hajoitettu kuva koko moottorista olisi tietysti enemmän kuin sata jänistä. Moottorin päällä on numerosarja 579-2-002068Ruotsin armeijan Jawa 250m3  1970-1971 vuosimalli.

hanu p
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2021, 20:13:34 ip kirjoittanut Hannu Paananen »
hanu p

Maaliskuu 18, 2021, 12:14:42 ip
Vastaus #10390

Peter Rulamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jollekin tarkastajalle sitä vois kohta soitella, jos haluaisi tulla Hondaa katsomaan tänne Kallioon maan alle.
Niitähän on AHS, Japsistarat, VMPK ja lie muitakin, en tiedä kelle kannattaisi soitella, enkä tiedä tarvittaisiinko kaksi tarkastajaa, vai riittääkö yksi.Parempi tietysti olisi jos tarkastaja asuisi Helsingissä tai tässä lähistöllä, niin ei tulisi matkaa. Korona sitten oma tekijänsä, jos tulee lockdown niin homma siirtynee sitten. Ketjunvoitelija pyörässä on kiinni, josta näkyvillä käyttövipu ohjaustangossa, en tiedä haittaako se.
Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Maaliskuu 19, 2021, 08:47:24 ap
Vastaus #10391

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jaa--no perskules..
Tässä nyt yritetty elvyttää tätä tietokonetta eilistä edellisen päivän tasolle..Tori.fi suositteli nimittäin päivittämään jonkun shindelirin..yms..tilin ja niinhän minä tein..nyt on sitten kaikki sekaisin ja mikhään ei oikein toimi kunnolla..päivitti nimittäin windowsin samalla ja mikhään ei ole niinkuin ennen..ei pitäisi lähteä heti etujoukoissa tekemään mithään uudistuksia vaan odotella..niinko ny tuon rokotteen kanssa..kuulostella ja laskeskella että montako ukkoa kaatuu ihan tuon piikin ansiosta..
Kattele sieltä tietokone-osastosta järjestelmän palautus ja aseta aika ennen sitä päivitystä.

Maaliskuu 19, 2021, 08:49:09 ap
Vastaus #10392

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänäänkin tuurasin lähijunaa Hml - Tre, mutta ei ollut ollenkaan niin luistava keli, kuin eilen aamulla...  ::)
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Maaliskuu 21, 2021, 15:03:46 ip
Vastaus #10393

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Lykin äsken raktorilla lumisohjoa pihatieltä mutta tieliittymän jätin putsaamatta. En halunnut haitata maantietä pitkin ohiajavia Päitsikuskeja. :) 
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Maaliskuu 24, 2021, 18:56:53 ip
Vastaus #10394

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vaihdoin Boschin edestä täytettävään pyykinpesukoneeseen luukun tiivisteen.