Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511951 kertaa)

Lokakuu 26, 2020, 09:20:38 ap
Vastaus #10155

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Eilen touhusin ajuautoon talavikiekot alle.

Tökki, ensinnäkkää jonkun rompekaupan "hallitunkissa" ei riittäny tasasella nostovara vaekka oli kakkosnelosen pätkäkii suutteena, piti ajjoo operoetava pyörä aena kuopan kohalle, ja panna tunkki mykkylälle lankunpätkän piälle ennen kun pyörä nousi muasta irti.

Seoraavaksi allepantavissa vanteissa oli niin ahtaat pultinreijät, ettei auton oma eikä ristikkoavvaen sopinu reikään. Yhestä hylsysarjasta löyty hylsy joka just ja just sopi reikään vaseliinillä voejeltuna, vuan sekkää ei sopinu mänemään pohjaan asti, kiristettäessä pyrki vuan nuljahtelemaan.

Kolomelta alotin ja ohtalampun valossa puoli kuuvelta viimenennii nastakiekko oli alla. En yhtää muistanu miten hankalat ne on ollu ennenni vaehtoo, ja näen tuoreeltaan sanon etten kyllä pisnesmielessä ala urakoemaan allevaehtoja, ei siinä piäse palakoelle.  ::)
Pulttipyssy on hyvä työkalu pyörän mutterit irrotuksen, mutta ei niiden kiinni laittoon. Muutama syksy sitten tein yhtä pitkäkestoisen savotan pakun renkaiden vaihdossa kun olin keväällä laittanut pulttipyssyllä renkaan pultit kiinni. Hajosi parit ristikkoavaimet, jatkovarsivääntimet ynnä muita työkaluja, ja haettiin kaupasta vielä uusiakin vääntimiä ennenko kaikki pultit oli irti. Eikä riittänyt samaisen pyssyn paukut enää niiden irrotuksen.

Lokakuu 26, 2020, 10:11:55 ap
Vastaus #10156

Jaakko Latvanen

• Vieras
Meillä rouva kävi poloseensa jo viime torstakina hakemassa talvipyörät alle.  Kantolan Renkaasta kaupungilta, missä niitä säilyttävätten.  Huihaihin se varas ajan samalla ko ommaasa, Huihain aika on tään viikon perjantakina.  Samassa paikassa.  Vaihtaavat, pesevät, säilyttävät, tarkistavat tasapainot, laittavat typpitäytön.  Ajanvaraukset ylleesä pitävät kutinsa, ei siellä mee ko vartti.  Kahvi- ja keksitarjoilu ja lehtiä on ajankuluks vielä.

Vakuutusyhtiötköhän tuon uuden vapauden valita saivat muuten lopatuks noitten renkaitten osalta; nyt saap ajella kesäkumeilla vaikka koko talven, vaan jos auto hujahtaa tieltä ni vakuutusyhtiön mies käsiään hykerrellen sannoo, että voi-voi... ja rengasfirman "juhlaviikko" siirty lokakuun viimiseks viikoks, entistäkin lyhyemmälle jaksolle.

En sano kehumalla tuosta miun renkaanvaihtomallista, enemmänkin nolottaa miten on menny ukon hommat olemattomiks.  Hyvin ne sen homman kyllä tekevät, vaan ei ilmaseks.  Ite oon aikanaa laittanu ilmaseks, mutta typpee oon laittanu vaan 78 rosenttii, kait siitä lopusta kannattaa maksaa?

- ihmettel tälläkertaa jaakkovaakko -
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2020, 10:15:42 ap kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Lokakuu 26, 2020, 10:34:30 ap
Vastaus #10157

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rengashommat saavat vielä odottaa-yllätyin kun muuten katselin
tuon arkiautoni kummeja-niissä lukee notta " Kormoran Summer SUV"-
ja sen perään että M+S .

Vaikka on semmoinen ciitymaasturi tuo olevinaan-semmoiset on kummit alla.
On muuten mukavat ja hiljaiset kummit kanssa. Mutta nastapyörät silti laitan,kun
se oikea talvi= lumi ja jää-tännekin tulee kohtapuoliin.

Muita touhuja on,kun juuri lirutan AWO.n pensoja kannuun,että saan sitä
pensahanaa paremmin tutkittua. Nyt annostelee lientä vain varatankki-asennossaan...

t. markku

Lokakuu 26, 2020, 12:30:18 ip
Vastaus #10158

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pentille vinkkinä että sinne tunkkiin voi laittaa lisää öljyä niin nousee taas siinä on sylenterin kyljessä joku kumitulppa se pois ja jotain ohutta öljyä pikkuhiljaa lisää että nousee taas ylös asti täydellä pumpun iskulla olenpa joskus tommeseen stefankin vaihtanut kun ei viittiny viittä kymppiä maksaa uusesta

Lokakuu 30, 2020, 19:05:42 ip
Vastaus #10159

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Piti tänään pakottaa itseni shoppailemaan Alkoon kun tämä harvinaisen pitkäkestoinen flunssa alkaa olla nyt voitettu. Eikä ollut koronaa, annetun testin perusteella. Joten piti ostaa sitä koronaa.
 Tässä sitä koronaa nyt siemaillaan ja alkaa tunteen itsensä mahottoman viisaaksi, tai ainakin terveeksi. Toivottavasti aamulla on yhtä freesi olo?  :-[

Marraskuu 02, 2020, 14:11:04 ip
Vastaus #10160

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vein rahaa paikalliselle rengasliikkeelle.
Nyt on autos..anteeksi ooppelissa uudet Nokian Hakka Blue 2 kesärenkaat.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 11, 2020, 16:24:55 ip
Vastaus #10161

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun joka tuutista pelottelevat, että täytyy olla talvirenkaat, niin vaihdoin äsken molempiin autoihin talvirenkaat.
Aikaa menin vajaa puolitoistatuntia ja huomiselle jäi vielä kesärenkaiden pesu.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 11, 2020, 17:00:21 ip
Vastaus #10162

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

No samaa puuhaa olen myös tehnyt,sunnuntaina oli viimeisen eli emännän auton renkaiden vuoro,samalla olen vaaihtanut jarrunesteet kun on pyörät olleet pois,tohon Spyderiin tein myös saman hommelin ja se tarvitsi myös jarrupalat.Mulla on sellainen paineilmalla toimiva kannu Motonetista jolla vaihdon olen tehnyt,kätsy peli,paineilma tekee kannuun alipaineen joka sitten imee ilmausropusta nestettä ja polkemalla olen nopeuttanut operaatiota.
Mainospuheissa neuvotaan vaihto tekemään parin vuoden välein mutta luulen että lähes kaikki laiminlyövät ko. homman,se on halpa huoltotoimenpide kun litra jarrunestettä maksaa alle kympin ja mulla meni pyörään ja kolmeen autoon n. kolme litraa nestettä.

Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Marraskuu 14, 2020, 17:48:11 ip
Vastaus #10163

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Nutasin jyrsijäverkkoja ulkoverhouksen väliin. Olis noi saanut laittaa jo rakennusvaiheessakin. Ostaessa räknäilin että kolme rullaa riittäis, no ei riittänyt kun jäi pari metriä vajaaksi. Mutta melkein valmista tuli.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 14, 2020, 17:59:38 ip
Vastaus #10164

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Vaihdoin lavuaarin hanan "sielun",hanat pahus kangistuvat ajan mittaan.Het reilun parinkymmenen vuoden käytön jälkeen joutuu moisen homman tekemään,yhden vaihdoin tässä alkusyksystä ja yksi pitää vielä tämän jälkeen vaihtaa mutta ei kannata hoppuilla ja kerralla kaikkia vaihtaa.
Kävin lisäksi kaverille kilpuriin lasikuituisiin oviin vielä kahvan reiät tekemässä,eikös tässä nyt lauantaille jo ollutkin puuhaa.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Marraskuu 15, 2020, 11:31:14 ap
Vastaus #10165

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nutasin jyrsijäverkkoja ulkoverhouksen väliin. Olis noi saanut laittaa jo rakennusvaiheessakin. Ostaessa räknäilin että kolme rullaa riittäis, no ei riittänyt kun jäi pari metriä vajaaksi. Mutta melkein valmista tuli.
Ei tarvitse jäädä kuin sentti vajaaksi...
Pyysin talopakettitoimittajalta jyrsijäsuojausta...ei kuulemma mihinkään ole laitettu. Kyllä sieltä yläpohjasta välillä rouske kuuluu.
Laitoin verkkoakin ympäri talon, mutta hieman haastavista olosuhteista johtuen saattoi joitakin pikkureikiä jäädä. Terassin alla on yllättävän vähän tilaa temuta.

Marraskuu 15, 2020, 11:48:37 ap
Vastaus #10166

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Millä Mika olet sielusi voidellut?

Marraskuu 15, 2020, 15:48:23 ip
Vastaus #10167

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tutkin sieluani ja sain siitä purettua sen alaosan joka lähtee ihan vetämällä irti sekä sen yläosan joka on sillä mustalla muovirinkulalla "seegerillä" kiinni eli sen osan johon se yksiote vipu kiinnitetään ja joka kiertää sitä itse säätöosaa mutta sitä runkoa en osannut purkaa että olisi saanut putsattua sen itse venttiiliosan.Saako sitä purettua kun en netistäkään vielä löytänyt apua sielun voiteluun.

Marraskuu 15, 2020, 16:49:49 ip
Vastaus #10168

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hanaan laitoin viimeksi suosiolla uuden sielun.

Omaani voitelin viimeksi tällä! :D

t. Markku

Marraskuu 15, 2020, 17:16:23 ip
Vastaus #10169

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Markku hallitsee sielunhoidon ilmeisen hyvin.