Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510685 kertaa)

Elokuu 30, 2020, 23:08:09 ip
Vastaus #10005

Taito Nuutinen

• Vieras
Toimitin yhden pesukoneen Myrskylään..

Isännän kanssa nostettiin se liiteriin..eteen tuli kuvan mukaiset laitteet..tuosta "irtomoottorista" hyvitin isännälle suoraan..Sassin kone taitaa olla..Ei jumissa.
Joutaa minulta jos jotakuta kiinnostaa
Tuo mopo kuulemma joutais kanssa jollain summalla sieltä jos jotakin kiinnostaa..
Yhteystiedot saa minulta yksityisviestillä kysyttäessä..

Elokuu 31, 2020, 06:20:22 ap
Vastaus #10006

Matti Kivistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sachsin kone kiinnostaa jos ei ole hinnan kiroissa.
Itsellä taitaa tuohon olla uusia varaosia niin senkin takia.
Laita viestiä tai soita: o5o viiskakskuus4726
Matti

Syyskuu 02, 2020, 21:05:25 ip
Vastaus #10007

Taito Nuutinen

• Vieras
Ajelin n. 560 km erään pyörän innoittamana.
 Oli väärä tuoteseloste niin ilmoituksessa, kuin puhelinkeskustelussakin.

Ei kait ole kiellettyä kertoa kauppakohteesta jotta muilta säästyy aikaa ja dieseliä,vai meinaako Eero jotta antaa vahingon kiertää???
Tarjotaan kahveet pullalla Eerolle kimpassa sitten "unkan baarissa" jookos??

Syyskuu 02, 2020, 22:01:54 ip
Vastaus #10008

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
On se vaan kumma juttu kun ihmiset ei ole valmiita maksamaan toisten ihmisen tunne arvoista? Tiiä miten rakkaita muistoja sekin kulkine olis sisältänyt?
 Olen minäkin joutunut kysymään pariinkin otteeseen että mikähän tästä kyseisestä tuotteesta tekee puolet kalliimman kuin vastaavat verrokit? Enkä minä saanut niihin älyllistä vastausta.
 Johtuiko se ymmärtämättömyys sitten minun vähäisestä älystä, nuukuudesta, tunneälyn puutteesta vai mistä liekään?
  Kärsiikö Eero samasta tunneälyn puutteesta kuin minäkin, eikä myöskään ymmärrä tunnearvon päälle mitään?

Syyskuu 02, 2020, 22:08:02 ip
Vastaus #10009

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Viime viikonloppuna testasin, että R17 toimii ja moottori kävi hyvin. Eilen illalla varasin ja maksoin katsastuksen tälle aamulle. Niinhän siinä sitten kävi, että kone kävi vaivoin kahdella sylinterillä ja paukutti pakoputkessa, tulpat olivat kaiketi kuolleet. Että silleen.... :(  jäi katsastus tekemättä.
Haltialassa kuiteskii kävin illalla Ducatilla vaikka oli koko ajan mielessä tuo kun tuntuu kaiken tekniikan olevan liittoutuneen minua vastaan..
Sieltä selvisin kuitenkin takaisin kotiin :)
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Syyskuu 03, 2020, 07:38:33 ap
Vastaus #10010

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On se vaan kumma juttu kun ihmiset ei ole valmiita maksamaan toisten ihmisen tunne arvoista? Tiiä miten rakkaita muistoja sekin kulkine olis sisältänyt?
 Olen minäkin joutunut kysymään pariinkin otteeseen että mikähän tästä kyseisestä tuotteesta tekee puolet kalliimman kuin vastaavat verrokit? Enkä minä saanut niihin älyllistä vastausta.
 Johtuiko se ymmärtämättömyys sitten minun vähäisestä älystä, nuukuudesta, tunneälyn puutteesta vai mistä liekään?
  Kärsiikö Eero samasta tunneälyn puutteesta kuin minäkin, eikä myöskään ymmärrä tunnearvon päälle mitään?

Onhan tuolla Nettimotossa juuri nyt myynnissä ihan tavallinen MZ RT125, hintapyyntinä 15000€, olisko tuo kuitenkin 500-750€ pyörä siinä kunnossa.
Kyllä ilmoitukset on muuttuneet paljon realistisemmiksi, mutta välillä löytyy ihan ihme juttuja. Minä kun olen myynyt autoa tai moottoripyörää, niin olen pistänyt kaikki tiedot rehellisesti, ei tule pettymyksiä myyjälle eikä ostajalle ja kauppakin käy paljon paremmin kuin valehtelemalla tyyliin, helpolla museoon.
Olen minäkin tehnyt reilun 360 km. lenkin ja pyörä ei ollut sinnepäinkään mitä ilmoitus ja omistaja kertoivat, kaupat tulivat kuitenkin.

Syyskuu 03, 2020, 13:14:58 ip
Vastaus #10011

Jaakko Latvanen

• Vieras
Ei tännään, mutta koko viime viikko ja vähän yli molemmista päistä touhunnu tällästä.

Meijän residenssi sijaitsee omalla, 1200 neliön tontilla.  Puolet tontista on meijän toimesta pyhitetty marjanviljelyyn - kangasmettää, mustikoita ja puolukoita.  Tai jo edellisen omistajan toimesta tilanne sama.  Sivistys- ja edustuspuoli tontista on ympäröity aidalla, myös edellisen omistajan toimesta, siis kaksikymmentä vuotta sitten.  Laitan tähän pari vuotta sitten otetun kuvan etupihan puolelta:

Kohtuunätti aita, vaan kun meni kattomaan lähempää:

Eli jottain tartti tehä.  Pojan sain kaveriks, mitattiin juoksuille pittuuvet, purettiin vanha ja kuskattiin kaatikselle (kaks kuormaa kärrillä), haettiin 30 x 75 lautaa 130 metriä, puhistettiin, harjattiin ja maalattiin tolpat - ne on kestopuuta ja vielä lujassa kunnossa.  Muutama piti istuttaa uudelleen, ne käsiteltiin autokatoksessa, muut paikallaan.  Sahattiin juoksut mittaan, pohjustettiin ja maalattiin kahesti ympäriinsä.  Ja tehtiin viimiset viilaukset ja ruuvattiin paikalleen.

Suunnilleen tälläseltä näyttää nyt:

Nyt kysymys:  Näyttääkö tuo teijän silmiin keskentekoselta noin, jos ei noita pystylautoja laittais ollenkaan?

Aidan tarkoitus on vain olla merkki tontin rajasta, ei kulkueste eikä näkösuoja.  Vaan kun toisaalta tuntuu, että taas homma jätetty puolitiehen... eli mitä ootte mieltä?

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2020, 13:19:26 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Syyskuu 03, 2020, 17:22:46 ip
Vastaus #10012

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Se on aikas hyvä noin. Muutama ratekisesti sijoitettu nopeahkokasvuinen pensas sinne tänne, vaikka ruusua niin näyttää niinkuin se olisi aina ollut tuollainen.

Paitsi jos ajattelit sienten viljelyä jatkaa niin sitten tuo ei ole niin hyvä kun ei ole niitä vettä kerääviä pystysuoria saumoja niin paljon.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 03, 2020, 20:52:08 ip
Vastaus #10013

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Onhan tuolla Nettimotossa juuri nyt myynnissä ihan tavallinen MZ RT125, hintapyyntinä 15000€, olisko tuo kuitenkin 500-750€ pyörä siinä kunnossa.
Kyllä ilmoitukset on muuttuneet paljon realistisemmiksi, mutta välillä löytyy ihan ihme juttuja. Minä kun olen myynyt autoa tai moottoripyörää, niin olen pistänyt kaikki tiedot rehellisesti, ei tule pettymyksiä myyjälle eikä ostajalle ja kauppakin käy paljon paremmin kuin valehtelemalla tyyliin, helpolla museoon.
Olen minäkin tehnyt reilun 360 km. lenkin ja pyörä ei ollut sinnepäinkään mitä ilmoitus ja omistaja kertoivat, kaupat tulivat kuitenkin.
Minä laitoin aikanaan, kun elettiin vielä keltaisen pörssin (lehtiversion aikaa) boldorin myyntiin ja laitoin ilmoon että saatanpa ottaa vaihdossa DSL jetan tai golfin, max 10 vuotta vanha, ja alle 200tkm ajettu.
 No sitten joku jehu soitti ja alkoi kertoilemaan lähes uuden veroisesta jetasta jolla oli ajettu muistaakseni n 100tkm.
 No kun se auto ilmestyi ihan livenä silmieni eteen, niin olipahan aika järkytys. En oo ennen nähnyt niin kuppaisen kuntoista, alle 10 v vanhaa autoa, jolla ajettu n 100tkm
 No eihän siinä mitään, mutta vaihtaja läks pohjois lapista vastaan, ja minä ajelin 400 km suuntaansa vastaan. Ei olis tullut kauppoja millään välirahalla, ja piti kertoa melko selkeästi asiat niinkuin ne oli, että tuossa on nyt rehellisesti sanottuna paskakuntoisin auto ikäisekseen mitä oon tähän mennessä nähnyt. Lommoja ja pahoja naarmuja pitkin koria, sisusta niin paskanen että ei olis saanut enää millään puhtaaksi, yms yms.
 V...tutti ajella mokoman rysän takia vesisateessa yhteensä n 800 km, kun ne puhelinpuheet ei ollut sinne päinkään mitä todellisuus oli.

Syyskuu 03, 2020, 21:16:38 ip
Vastaus #10014

Taito Nuutinen

• Vieras
Nyt kysymys:  Näyttääkö tuo teijän silmiin keskentekoselta noin, jos ei noita pystylautoja laittais ollenkaan?
jaakkovaakko

Minusta tuo on hyvä noinkin,helppohoitosempi tuollaisena..ja sen silmissä joka ei vanhaa aitaa ole nähnyt ei tuota miellä keskentekoiseksi..

Syyskuu 03, 2020, 22:07:05 ip
Vastaus #10015

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Nuihin toloppijen nokkiin ja lautojen välliin kun vielä vejät piikkilangat, ni sitten ei kuhtumattomattomija vieraeta tule tontille.  :P
-pena-

Syyskuu 04, 2020, 08:38:58 ap
Vastaus #10016

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ne käy ruohon leikkuutkin kätevämmin, kun pääsee emäntä lykättävällä aidan alle.
Jos laudoitat, joudut rimmeröimään...se kun on kuulemma miesten töitä.

Syyskuu 05, 2020, 10:41:51 ap
Vastaus #10017

Jaakko Latvanen

• Vieras
Kiitokset kaikille kantaa ottaneille, ja muillekin vastanneille!

Oon kouluttanu rouvan vaihtamaan akun makitoihin ja lattaamaankin niitä; ei tarvi miun puuttua ruohonleikkuuseen sen enempää rimmerillä ko tavallisellakaan leikkurilla.  Siltä osin asia kunnossa.  Penan piikkilankaesitykselle en syty; tuosta aijan yli tullee oikastua sillon tällön, vaarallinen ois se.

Miulla on sellanen luonnevika, että pelottaa, jos asiat lähtee luiskahtammaan käsistä, mistä lie syystä.  Aita ei sais muuttua huonommaksi ko mitä se on ollu, se on lopun alku...

Noita pystylautoja oli siinä vanhassa aijassa 350 kappaletta, tasan puolen metrin mittasia kukin.  Eli pitäs sahalta ostaa nettomitassa 175 metriä lautaa.  Just samanlaista mitä pystyt oli, ois tarjolla 6,3 metrin kankina.  Eli yhestä tulis 12 pystyä.  Kärrillä ei pysty kuus metristä kuskaamaan, eli pitäs ottaa akkupuukkosaha mukaan ja laittaa kanget puolesta välistä poikki, että sais kärriin.  Sitte ajjaa kaverin luo, ja jiirisirkkelillä puolen metrin pätkiks oikeella viistoudella, että vesi valluu pois.  Kotona sopivina annoksina ensin puupohjusteella käsitellä ne, erityisesti tuputtaen päät.  Sitte vähän ohennetulla aitamaalilla maalata kerran, ja vähemmän ohennetulla toisen kerran.  Tähän aikaan vuodesta ois työpiste jo tehtävä autotalliin, eikä sinne saa levitettyä kuivumaan kerrallaan määrääsä enempää; ainakin kuukauden tai pari ois tuo maalaus vaiheessaan.  Pohjuste on liuotinohenteinen, tallista saattaa levitä käryä tuvan puolelle.  Ainakin jos vaimo tietää, mitä tehhään.  Maali on vesiohenteinen ja vaarattomampi sen suhteen.  Terassiruuveja tarvittaisiin kasaukseen 1400 kappaletta.  Jokainen tolppaväli on oman mittasensa, eli samalla kasaussapluunalla ei pärjättäis, joka tolpanväliin olis laskettava oma rakosensa.  Tarpeisiin palas rahhaa noin viissattaa; laudat parisataa, pohjustetta ainakin kuus litraa ja maalia yheksän.  Ja ruuvit.  Ja monta hakureissua kaupunkiin.

Työnmäärä ja kustannukset ei kuitenkaan oo minkäänlainen vaikutin päätöksenteossa.  Haluaisin ne pystyt.  Mutta vaimo on ollu koko ajan sitä mieltä, että se on nätimpi tuollasenaan.  Mitäpä sitä ei vaimonsa tyytyväisenä pitämiseksi mies tekisi; annan periks ja jätän tuollasekseen!

45 asteen kulmasia välitukia noitten vaakalautojen väliin vähän harkitsin, mutta nekin vaikeuttaa puhtaanapitoa.  Tuollasenaan jos parin vuoden välein vaimo jaksaa harjata puhtaaks, ei pääse sammal juurtumaan.  Ja viiden vuoden välein vettää uuden maalin.  Tosin voip se miun kannalta kattoen olla ikuinen, vaikka jäis tekemättäkin, ei tuon kolan perässä kuitenkaan määrääsä kauempaa kukaan jaksa kävellä, ja sitten on eessä asumismuodon vaihto.  Missä ongelma voip liittyä siihen, että täältä perifeeriasta ei saa millään hintaa ennää taloja kaupaks, vaikka ois miten hienot aijat ja terassit.

Eli kiitokset osallistuneille vielä, päätös on syntynyt!  En tee mittää.  Valokuvista oli se hyöty, että huomasin yhessä tolpassa etelään ja pohjoseen lähtevien lautojen olevan väärässä järjestyksessä.  Vatupassilla oikein tarkistin, ja vaihoin järjestyksen.

jaakkovaakko

Syyskuu 05, 2020, 12:19:22 ip
Vastaus #10018

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Hyvä päätös!

Legenda kertoo eräästä entisestä tuotekehitysosaston pomosta joka loihe lausumaan ”jatketaan samaan malliin, ei tehdä nyt mitään”. Hyvä ohjenuora muissakin hommissa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 05, 2020, 16:42:15 ip
Vastaus #10019

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tuli eilis iltana vaihdettua lopultakin mp:n neulaventtiilit, ja laitettua huollosta tullut takaiskari paikalleen. No tänään sitten parin sadan kilsan testilenkki ja iskarin säätöä. No siitä innostuneena ja koeajolta palattuani hyppäsin tytön skootterin selkään ja kävinpä vielä silläkin parin kymmenen kilsan pätkän cruisailemassa. Ajokeli mitä mainioin. Ei kuuma eikä kylmä.