Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510711 kertaa)

Toukokuu 17, 2020, 21:34:03 ip
Vastaus #9750

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Ei ole salma iskenyt mutta sitä sanantapaa vois kyllä muuttaa että salama iskee useimmiten samaan paikkaan nimittäin jos vain on joku korkea juttu lähistöllä missä ukkonen käy ja salmia iskee niin todennäköisesti se sen piipun,maston tai sen korkealla olevan jutun hakee.Piipuissa on usein niitä salamalaskureita jos täällä on joku joka on esim. Kyrolla töissä niin siellähän näkee siitä atk laitteesta ne salman iskujen määrän.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Toukokuu 17, 2020, 22:37:45 ip
Vastaus #9751

Risto Saastamoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Ei ole salma iskenyt mutta sitä sanantapaa vois kyllä muuttaa että salama iskee useimmiten samaan paikkaan nimittäin jos vain on joku korkea juttu lähistöllä missä ukkonen käy ja salmia iskee niin todennäköisesti se sen piipun,maston tai sen korkealla olevan jutun hakee.Piipuissa on usein niitä salamalaskureita jos täällä on joku joka on esim. Kyrolla töissä niin siellähän näkee siitä atk laitteesta ne salman iskujen määrän.
Ei ole koskaan salma tähän runkoon päässyt iskemään mutta tunsin aikoinaan yhden Salmen jolla oli tapana iskeä sekä poika- että ukkomiestä, kerran iski ihan viereiseenkin. Onneksi itse vältin täpärästi. Salmia en koskaan ole Juuselan tarkoittamassa muodossa nähnyt, salamia sitäkin useammin mutta vain ruokapöydässä johon itse sitä isken ja hyvin osuu vaikka pöytä onkin kuivaa juuretonta puuta. Salmeen tuo iskulaskuri olisi ollut paikallaan mutta mihis se oiken asennetaan? Kokeneemmat valaiskoot.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 17, 2020, 22:45:32 ip kirjoittanut Risto Saastamoinen »

Toukokuu 18, 2020, 18:24:18 ip
Vastaus #9752

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Puolan FIM'issä mun teltta oli oikeastaan leirialueen mäen korkeimmalla kohdalla. Yöllä kun alkoi ukkonen, niin tulipa vaan yht'äkkiä mieleeni, että se kahdeksanmetrinen hiilikuituvapa on lipputankona aitaan kiinnitettynä, muutaman metrin päässä teltasta! Siinä piti sitten miettiä, että lähdenkö laskemaan lippua, jolloin tosiaan kastun kunnolla. Ja jos se salama iskeekin just sillon, kun oon sitä lippua pudottamassa... :o
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Toukokuu 18, 2020, 20:53:03 ip
Vastaus #9753

jari elo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olikos se 1997 Lempivaarassa, Veteraanirallissa; muistaakos kukkaan?  Vai olikos se Jawa-rallissa?
jv
[/quote 
Lempivaarassa rysäytti salama ravintolan kulmaan.
Rankka sade pisti rinteessä majailleet telttailijat varusteiden kuivaukseen.
Siitä sitten vielä ajeltiin Erkylän lukoille motocrossia katsomaan.

Toukokuu 18, 2020, 22:16:06 ip
Vastaus #9754

Jaakko Latvanen

• Vieras
Oli sentään joku, joka vielä muisti sen Lempivaaran salaman... oon ite nyt neljännesvuosisadan suunnilleen seuraillu vaihtelevalla intensiteetillä vanhoja moottoripyöräharrastajia.  Minun mielestä suunnilleen samat ukot on koko ajan pyörineet kuvioissa, eli muistamattomuus ei johtune nuoremman polven mukaan tulosta, vaan on yksinkertasesti muistamattomuutta... vai muistankohan väärin?

- muistelee jv -

Toukokuu 19, 2020, 06:35:41 ap
Vastaus #9755

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu-olin siitä kulmasta n. 10 metrin päässä-
täytyy tunnustaa,että olut hieman läikkyi.

Kakka sentään pysyi putkessaan..

t. Markku

Toukokuu 19, 2020, 22:08:51 ip
Vastaus #9756

Taito Nuutinen

• Vieras
Täyden työpäivän jälkeen ajelin Espooseen ostamaan tytölle Raleighin..heh..ei varmaan mitään muuta yhteistä tuolla ostamallani ja "vanhalla Raleighilla" kuin nimi....vuosimalli 2008 ja ajettu 1000 km..pappa jonka "ralen" ostin oli kaatunut sillä aikoinaan ja siihen oli jäänyt papan harrastus..
Myyjä joka esitteli minulle sitä näytti että startti yms.pelaa..kotiin päästyäni ajatttelin heittää pienen keikan vaan eipä startannut enään ei sitte millään..jalalla kyllä lähti heti...kiroten manasin tarkistin kaikki sähkövehkeet sun muut..ei vaan startannut..tyttö tuli kyliltä kotiin ja sanoin hälle että huomenna lähtee "rale" takaisin sinne mistä tulikin..perk...kun ei starttaa..Tyttö kysyi että painoinko jarrua samaan aikaan kun starttasin johon vastasin että menes jo sisälle siitä..kun sitten kokeilin tytön ohjeiden mukaan heti starttas..voe helvata että tyhmää hävetti..Kiinan romu mikä kiinan romu.. :embarassed: :embarassed: :embarassed:

Toukokuu 20, 2020, 08:16:55 ap
Vastaus #9757

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minkä verran on nykyään tuollaisen
moposkootterin vakuutuksen hinta?

t. Markku

Toukokuu 20, 2020, 16:25:08 ip
Vastaus #9758

Taito Nuutinen

• Vieras
apauttia rallaa 300 €/vuosi osakaskolla..

Toukokuu 20, 2020, 16:34:01 ip
Vastaus #9759

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minkä verran on nykyään tuollaisen
moposkootterin vakuutuksen hinta?

t. Markku

Liikennevakuutus:
Hyvä 450€/v
Halapa 200€/v

Kaskossa vaihtelut suurempia, kun eri tasoa ja eri omavastuuta.

Meijän 2019 skodessa liikenne + kasko 397€/v

Edit: tää tieto on reilu pari viikkoo vanha, kun meidän skode otettiin liikennekäyttöön.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2020, 16:48:42 ip kirjoittanut Petri Behm »
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 20, 2020, 16:44:29 ip
Vastaus #9760

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Vakkuutusten hinnat opaut keskimiärin tuossa linkissä:
https://pankkiasiat.fi/halvin-mopovakuutus-katso-mopovakuutusvertailu

Kolome vuotta vanahoo tietoo, jotenka hinnoessa suattaa olla vihemarkinaalia muutama rosentti puoleen tae toeseen. Mopon merkki, omistajan asuinpaekka ja ikä kae vielä vaekuttaa nuihinnii.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2020, 16:46:37 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Toukokuu 20, 2020, 20:35:43 ip
Vastaus #9761

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Suzuki meinaa vähän röpeltää ja alkaa käymään kolmella tyhjäkäynnillä pytyllä, ja alle 2500rpm. Kaasareissa on n 10 tkm ajetut neulat yms muut kuluvat sisuskalut. No vaihdoin kaiken varulta vielä kertaalleen uudet tulpat, ja synkkasin vielä kaasarit. Ei vika asetu. Nelonen käy rikkaalla ja meinaa tulvia.
 Paskoo bensan seassa epäilisin, kun laittaa bensahana kiinni niin käy hetken kunnolla, ennenko keitto loppuu kaasareissa. Suodatinkin on letkun välissä, ennen bensapumppua. Laitoin jokunen vuosi sitten kun vakiona sitä suodatinta ei ole.

Itse asiaan.
Ei viitsisi millään alkaa irrottamaan kaasareita ja alkaa niiden kaasareiden purkuhommiin. Aika v...tunmoinen savotta tuossa vehkeessä.
 Eli toimiiko ne puhdistuslitkut jota kaadetaan bensan sekaan? Käytännön kokemuksia, kiitos.

Toukokuu 20, 2020, 20:43:34 ip
Vastaus #9762

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä ne puhdistut litkut toimii, kaverin agrigaattori rupes yskimään ja litkulla tokeni.

Toukokuu 20, 2020, 21:46:32 ip
Vastaus #9763

Marko Mauriala 2

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pari tankillista ollut muijan Honda Cb500 tankissa fuel system cleaneriä tms. litkua motonetista ja en huomaa mitään vaikutusta. Talvehti stabilisaattoria bensaan lisättynä, mutta pikku kaasulla on välillä ykspyttyisen käynti. Koitan uskoa, että kolmas tankillinen loihtisi parantumisen ihmeen.

On tota litkua
https://www.motonet.fi/fi/tuote/608165/Motul-Fuel-System-Clean-Auto-300ml
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2020, 21:50:55 ip kirjoittanut Marko Mauriala 2 »

Toukokuu 20, 2020, 22:00:48 ip
Vastaus #9764

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kerran olin ostamassa tuota litkua ja myyjä sanoi et kaada koko purkki vaan heti vaikka purkissa luki et riittää 70L tankkiin, pihalla kävi pari heinleikkuria ja tuumas ettei kukaan viitti niiden kaasareita putsata. Oli aikaa kun aine haisi ammoniakille, nyt hajuttomia.