Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511949 kertaa)

Syyskuu 07, 2019, 19:57:12 ip
Vastaus #9315

Juha Ojanperä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joskus kauan sitten pohojammaalla sanottihin notta... tänne mun ratsuni tuakaa, mihinä mun ratsuni on? :police:

jussi

Syyskuu 07, 2019, 21:13:52 ip
Vastaus #9316

Jaakko Latvanen

• Vieras
Hyvä että ees Nikkain oli katsomassa. Kyllä aikuisten oikeesti vois enemmän käyvä kattomassa mp-urheilua.

No syy olevinnaa nytkin, aamulla lähettiin yheksän maissa Kilpisjärveltä valumaan alaspäin. Mukava patikointivoittonen reissu takana. Nyt oomma Oulusa, Finlandia Airport hotellisa. Tää paikka on tähän asti yllättäny vahvasti ja positiivisesti; hyvä ruoka, rauhallinen ympäristö ja upeat loossit! Joskus sata vuotta sitten kun työreisusa joutu tai pääs hotellisa yöpymään, tämmöstä ois kaivannu.

Viikko sitte perjantaina ylöspäin mennessä noijuin tuon Oulun ohituksen. Arvelin nyt, että lauantaina työmaat seisoo ja hiljanen liikenne soljuu sujuvasti. No ei sujunu. Ei käy katteeks jos joku joutuu työmatkaasa tuolla tökkimään joka aamu... eikä oo vielä ens vuoden ruskaretkelläkkään valmis infotaulun mukkaa. Mennään itärajaa tästä hotellista huolimatta, luulen.

jaakkovaakko

Syyskuu 07, 2019, 23:32:32 ip
Vastaus #9317

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tuolta etelästä-  pohjoisesta - etelään matkanneena käytän joskus, tai enimmäkseen reittiä itäpuoli. Eli tuolta kuusamo-salla kautta kulkien. Ei sillä että oolu olis tympeä paikka, mutta se tienoo sen ympärillä on vähän yks toikkoinen. Aakeeta, loputonta tietyötä ja turhan laakeeta, yli 300 km.

Syyskuu 08, 2019, 05:27:40 ap
Vastaus #9318

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No-Taivalkoskelta Romppasensalmen parkkipaikalta aamusella
Mobylette kyytiin ja nenä kohti etelää. Sai siinä porotella.

Taivaalliset sotajoukot olivat laittaneet vitostien Lusin
kohdalta poikki ja kiertelyhommiksi mänj...Kohta Lusissa
kiihdyttelee Hornetit.

Näin niiden crossarien kurajälkiä siinä kiertotien sykeröissä-
joten tuli katsottua hiukan enduroakin...

Ehtoolla sitten ihmettelin projektia-hyvät oli osat....ja ne puuttui,mitä tiesinkin puuttuvan.
Kyllä se kumminkin kohta tosta starttaa...juu...

Martille pohjoisiin vielä jälkikiitoksia!

t. Markku

Syyskuu 08, 2019, 06:01:50 ap
Vastaus #9319

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Mitä romani sanoi kun näki Daihatsun ?                              …                                 Hai - Datsun !      ehe      :-\

Tämähän oli tietysti vähintäänkin kyseenalainen nauratin koululaisvitsikirjasta.

Kerranmuinoin pyyhkäsi minun kioskin pihhaan rommaanimiehiä, ja yksi niistä kysy: "Onko sulla yhtää imo-merkkistä asuntovaunuu?"
 Minun piti kysyä että mitä vaunua, en kyllä ou semmosista kun IMO-merkkisistä ikinä ies kuulukkaa.
Rommaani siihen: "Niissä lukkoo siellä lasin yläpuolella isolla se IMO"

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Syyskuu 08, 2019, 06:23:14 ap
Vastaus #9320

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Haluaisin kysyä minun DY-läppäristä...:)
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Syyskuu 08, 2019, 06:31:30 ap
Vastaus #9321

Jaakko Latvanen

• Vieras
Googlasin. Se on Lord Munsterland Caravan. Tai Penan asiakas-halukkaan mielestä se voip olla "miun mielestä". Ko nettikeskustelussa itekkii ussein apsoluuttisen tottuuven kirjottaessain lissään perrään että miun mielestä. Vastuu siirtyy lukijalle, eikä voi kukkaa väittää että valehtelen. Jokkaine saap olla ommaa mieltään. Ja ulkomaaks se miun mielestä on "in my opinion" mikä lyhennettää IMO. Tai jos halutaa ommaa vaatimattomuuttaan oikein korostaa(?), pannaa jotta IMHO - in my humble opinion. Jos se Penan asiakaskokelas ois sattunu olemaa Lapista - mistä mie oon just tulossa - ois voinu kyssyy  imhoja. Siinä teille kielitieteitä taas, olkaatten hyvät.

jv

Syyskuu 08, 2019, 08:51:09 ap
Vastaus #9322

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Jaakon ja Penan jutusta tuli mieleen eräs Lapin reissuni, ja liittyen just tuohon Imoon. No minä intoa puhkuen suunnistin kohti Lappia, jossa oli tarkoitus vähän samoilla ja kalastella. No vaeltelut jäi aika vähäiseksi ja kalastus, ja kun kelitkin muuttui melko radikaalisti kesken reissun, aiempien ja luvattujen sää ennusteiden vastaisesti. Ja niin muuttui moni muukin suunnitelma sen matkan varrella. Eikä tietenkään majoitustakaan löytynyt sieltä alueelta minne oli tarkoitus mennä, joten päädyin hetken mielijohteesta sitten lapissa imo- kauppiaan juttusille. No niin minustakin tuli sitten imokaravaanari. Että iskiköhän matkalla se kuuluisa Lapin hulluus kun ajoi ihmisen tuollaiseen tekoon?
 Kyllä vaimokin hieman ihmetteli kun tulin sieltä reissusta kotipihaan, ja auton perässä oli se imo. Sen enempiä ennakko ilmoituksia antamatta.
 No tuolla se imovaunu nyt sitten seisoo, ja sen käyttö on lähes olematonta. Yhden yön oon tainnut tänäkin kesänä siellä nukkua? Ja viime kesänä taisin nukkua oikein kaksi yötä yhdellä kalareissulla siellä vaunussa.

Vaan eipä siinä, sattuuhan sitä muillekin. Kaveri lähti Saksaan ostamaan moottoripyörää, ja Saksasta jäikin matkaan kaivinkone ja kuorma-auto, ja se pyörä ostettiin lopulta Suomesta. Että niin ne asiat muuttuu.

Syyskuu 08, 2019, 19:04:16 ip
Vastaus #9323

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
No niin minustakin tuli sitten imokaravaanari. Että iskiköhän matkalla se kuuluisa Lapin hulluus kun ajoi ihmisen tuollaiseen tekoon?
 Kyllä vaimokin hieman ihmetteli kun tulin sieltä reissusta kotipihaan, ja auton perässä oli se imo. Sen enempiä ennakko ilmoituksia antamatta.

Ällös Tuomo huoli, kyllä tuollainen nuoressa miehessä osoittaa tervettä sulovilenismiä parhaimmillaan.   ;)
 Itselle on usein noin käynyt, vaikkakaan ei (vielä) imo-karavaanarin kohdilla.  Sähköfillari on nyt kuohunnassa, mutta mitä loppupeleissä tullee hankittua ?    ::)

Vaan eksyin minä nälissäni tänään keravalan entiseen kauppalaan, jossa se nälkä mainiosti tyydyttyi paikallisessa nepalilaisessa ravitsemusliikkeessä.
 Kylä oli ummessa ja tukossa ja ihmismeri velloi. Pitihän sitäkin käydä ihmettelemässä ja ennen kaikkea sitä Eppujenkin biisissä mainittua maailman akselin jyminää.  Kuului sitä, kun oikealla taajuudella kuulosteli.   Akseli löytyi siitä ison kadun ja kävelykadun risteämästä.
  Selitys tässä.

Ei ollut tunkua laitteeseen, mutta teräshäkki oli suosittu, kun hurjat sitä sisäpuolitse moottoripyörillä kiersivät.
  Like that.   On ne hurjia.    :o

Nyt on siis ravinnon ja kulttuurin nälät tyydytetty hetkiksi, mutta eiköhän nuo uudelleen ilmaannu.  :)
Tuli vielä mieleen siitä imovaunusta. Sillä samaisella Lapin reissulla istuskelin siellä kopissa iltasella ja ryystin rapakaljaa että cocnacia vuoron perään. No kusettamaanhan se tietty alkaa.
 En viitsinyt kuseksia sitä septitankkia täyteen, joten kävin luonnollisesti ulkona kuseksimassa. Siinä tarpeitasi laskiessa ja sitä vaunun perää samalla katellessani pisti silmiin yksi juttu. Siellä on jos jonninlaista pikkutarraa mitä myydään noissa matkamuisto myymälöissä. Nizza, pohjois norjan kyliä, kaupunkeja yms, yms.
 Minä olin kiskonut sitä perässäni tuolla 2,5 ltr turbodiesel pakulla sitä sen 500 km, ja ajattelin että mitähän mahtaisi tuntua joku Nizzan reissu, tuommoinen vaunu perässä ja joku Corolla vetoautona?
 Totesin issekseni että jos on menoja sinne Nizzan suunnille, niin en lähde sinne pakulla, enkä varsinkaan ota vaunua perään.
 Eli en oo täysverinen karavaanari? Pelkkä imokaravaanari. Noin keskimäärin kerran kesässä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2019, 19:07:15 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Syyskuu 08, 2019, 19:46:39 ip
Vastaus #9324

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Jaakkovaakko onki yöpyny ihan tässä nurkilla. Ei juuri huutoetäisyydellä, vaan kiväärinkantaman päässä kuitenki.
Kahden pytyn loukussa.

Syyskuu 08, 2019, 20:33:50 ip
Vastaus #9325

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joudummeko nyt kaipaamaan? ???

t. Markku

Syyskuu 08, 2019, 21:24:16 ip
Vastaus #9326

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Chrissin pitäisi vielä vähän venyttää, joten siinä mielessä ei ole tarvetta kaivata. Muutenhan me kyllä kaipaamme Jaakkovaakkoa matkakertomuksineen.
Kahden pytyn loukussa.

Syyskuu 09, 2019, 07:46:17 ap
Vastaus #9327

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Minä olin kiskonut sitä perässäni tuolla 2,5 ltr turbodiesel pakulla sitä sen 500 km, ja ajattelin että mitähän mahtaisi tuntua joku Nizzan reissu, tuommoinen vaunu perässä ja joku Corolla vetoautona?
 Totesin issekseni että jos on menoja sinne Nizzan suunnille, niin en lähde sinne pakulla, enkä varsinkaan ota vaunua perään.

Toijotat on hyviä vetoautoja, myö tehtiin kerran toverin kanssa huopiajelulenkki Kuopio - Kuusamo - Rovaniemi - Oulu - Kuopio. Ensin Rovaniemelle 1.4 Auriksella, ja Rovaniemellä vaehettiin sitten veturiksi  isolla 1.6 konneella oleva Auris. Vaunu oli kokonaispaenoltaan 1400 kg :n Knaussin Eiffellantti.
Iissä saen jopa ylinoppeussakot, kun 60 :n rajotuksella oli ollu reilut kaheksankymmpijä vauhtija tolopan kohalla.
-pena-

Syyskuu 09, 2019, 12:07:04 ip
Vastaus #9328

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Toijotat on hyviä vetoautoja, myö tehtiin kerran toverin kanssa huopiajelulenkki Kuopio - Kuusamo - Rovaniemi - Oulu - Kuopio. Ensin Rovaniemelle 1.4 Auriksella, ja Rovaniemellä vaehettiin sitten veturiksi  isolla 1.6 konneella oleva Auris. Vaunu oli kokonaispaenoltaan 1400 kg :n Knaussin Eiffellantti.
Iissä saen jopa ylinoppeussakot, kun 60 :n rajotuksella oli ollu reilut kaheksankymmpijä vauhtija tolopan kohalla.
No olihan se helpompaa kun vaihdoitte siihen isolohko aurikseen siinä puolivälissä.
 Elähän Pena hurjastele niiden vaunujen kanssa kun eikös se oo niin että niitä ei saa sillein virallisesti vetää kuin 80 kymppiä, ainakaan noilla vilkkaammin liikennöidyillä raiteilla? Lapin hiljaisemmilla teillä, heti rovaniemen jälkeen saa vetää 120 km/h, kun vaan muistaa varoa ja vähän väistellä poroja, niitä ihan oikeita karavaanareita, lantalaisia, norjalaisia viinan ostajia, ja muita ulukolaisia turisteja.

Syyskuu 09, 2019, 14:37:19 ip
Vastaus #9329

Taito Nuutinen

• Vieras
No niin..Tänä päivänä työsopimus allekirjoitettu(sähköisesti) uudellla työnantajalla..Otin sitten sen 2:sta vaihtoehdosta isomman..palkka jotakuinkin sama molemmissa..tuli mieleen jopa kartellin omainen samanlaisuus ??? ???.Isommassa talossa "ison talon edut",pienemmässä tuntui olevan kotoisampi olo,mistä lie johtuu..noh..kait se siitä..Jotenkin tuntuu aina vaan että olis petturi kun ei mennyt siihen pinempään firmaan..Ans kattoo ny..sano eila jolla h-vika..ku hametta heilutteli..