Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4512015 kertaa)

Marraskuu 02, 2018, 17:43:26 ip
Vastaus #8760

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Mulla on jokin tuommoinen leikkuri,
josta käynnistinhässäkkä puuttuu ja takapyörät.
Koneen pitäisi ehjä olla muuten-ei ole kovin vanhakaan vekotin.

On kaasarit ja vehkeet kaikki...

Vaan ei sen purkaminen sytytä oikein-mutta sen raadon saa,
jos tulee Myrskylästä hakemaan. Koneen merkkiä en osaa sanoa.

t. Markku

Marraskuu 02, 2018, 19:25:32 ip
Vastaus #8761

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Lähetä kuva koneesta.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Marraskuu 03, 2018, 19:55:24 ip
Vastaus #8762

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Halstrattua kalaa, kirjoitettiin edellisessä viestissä. Nam. Itse aion paistaa silakkapihvejä saunan jälkeen. Mutta, tänään opettelin opelin venttiilien läppäystä. Ostin Bahco tutit mutta kyllä oli vaikeaa saada niissä venttiilit pysymään. En tajua, miksi niillä ei edes tahtonut saada venttiiliä vedettyä ylös istukasta ja kiinnikin ne pysyivät venttililautasessa vain muutaman pyöräytyksen....
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Marraskuu 03, 2018, 20:28:15 ip
Vastaus #8763

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Kaivoin tuolta varastosta sellasen hienon saadun ruohonleikkurin raadon.Kun sain sen niin sanottiin että se ei vedä toisella pyörällä,no se olisi helppo korjata ruuvaamalla irronnut hammaskehä kiinni mutta ei se vetäisi vielä senkään jälkeen.Imehtelin vähän kun ei tuntunut puristuksia,enstex katsoin että kantaako venttiili,no ei kantanut sitten irrotin kannen no ei kai vedä kun ei mäntäkään liiku.Siis kanki särki,irrotin moottorin ja ajattelin että päästämpä öljyt pois jos sitä alan availemaan,öljyä tuli sellanen reilu ruokalusikallinen pois.On immeisillä varaa unohtaa öljyt koneistaan kun eihän sellanen paremman sortin vetävä ja keräävä 5,5 hv:n OHV moottorilla oleva leikkuri maksa varmaan ihan neljää sataa.
Pitää nyt miettiä että viitsinkö edes avata konetta ja katsoa olisiko edellytyksiä kangen vaihdolle.

Aikoinaan insinöörismies sanoi, että ei ruohonleikkuriin tarvii öljyä vaihtaa, kun se öljy laitetaan bensan sekaan...

Ps. Laitoin muuten männä viikolla 10 vuotta vanhan Honda IZY 46 roskiin, kun se ei tehnyt kipinää.
Sen verran vilkasin, ettät tulppa on kunnossa, käämi irti vauhtipyörästä, sammutin toimii, bensa liikkuu, kokeilin myös starttipilotilla ja että käämi olisi mittausten mukaan kunnossa.
Kun ei kipinää tullut, niin tilasin uuden netistä, joka tuli kotiportaille kolmessa päivässä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 03, 2018, 20:29:49 ip
Vastaus #8764

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Iso auto toi kolmemetristä koivurankaa n. 22 kuutiota pihhaan.
Nyt on Jonseredille ja Honda-moottoriselle halkomiskoneelle töitä tiedossa.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 04, 2018, 14:50:57 ip
Vastaus #8765

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Itse olen läpänny vettiilit porakoneella varresta kiinni ja hyvät on tulleet.

Marraskuu 04, 2018, 19:36:04 ip
Vastaus #8766

Taito Nuutinen

• Vieras
Eilettäin jätti Ooppeli käynnistymättä Hyvinkään Abc:n pihalle..tänään hinausauto toi vehjeksen kotiin..otin startin irti(muutaman kirosanan saattelemana)..kyllä 70-luvulla oli paljon parempi ja helpompi esim. startti irroittaa kun nykypäivänä..Jännä huomio että startissa luki made in China...(ikinä ei siihen starttiin ole koskettu auton linjalta lähdettyä)..mihin tämä maailma menee..en tiedä..

Marraskuu 04, 2018, 21:01:19 ip
Vastaus #8767

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Mikä opeli Taitolla on?

Marraskuu 04, 2018, 21:38:34 ip
Vastaus #8768

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse olen läpänny vettiilit porakoneella varresta kiinni ja hyvät on tulleet.

Samoin.

Marraskuu 04, 2018, 22:26:43 ip
Vastaus #8769

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
En keksi, millaisen porakoneen istukka mahtuu syvällä hydraulisten nostimien rei'issä oleviin venttiilinvarsiin. Ja vielä, kun pitäisi saada venttiiliä nostettua välillä, jotta voi hiomatahnan saada takaisin hiottaviin pintoihin...

Marraskuu 04, 2018, 22:31:35 ip
Vastaus #8770

Taito Nuutinen

• Vieras
Farkku vectra c 1,8 koneella..vm.2004 mulla on..

Marraskuu 04, 2018, 22:46:15 ip
Vastaus #8771

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
En keksi, millaisen porakoneen istukka mahtuu syvällä hydraulisten nostimien rei'issä oleviin venttiilinvarsiin. Ja vielä, kun pitäisi saada venttiiliä nostettua välillä, jotta voi hiomatahnan saada takaisin hiottaviin pintoihin...

Pojan Monkeyn venttiilit saatiin läpättyä niin että etsittiin venttiilin varteen napakasti sopiva muoviletku, se venttiilin varteen, ja letkun toiseen päähän poranterä tms tappi joka saatiin kiinni poran istukkaan. Ei sillä hääviä voimaa saanut hiomiseen ja muutenkin semmoista tuhraamista se homma, mutta kun venttiilit olivat liian pienet siihen tuttiin mikä mulla oli, ja Monkeyn kannessahan on vain ne pienet korkit joista hädintuskin mahtuu rakotulkki ja säätöavain yhtaikaa, ei mitään toivoa edes pikku Makitan nokkaa saada mahtumaan.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 04, 2018, 23:08:08 ip
Vastaus #8772

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Farkku vectra c 1,8 koneella..vm.2004 mulla on..
Ei ole sitten sama startti siinä, kuin 16XE-moottorissa. Sellainen melko uusi on tuolla tallissa tarpeettomana...

Marraskuu 04, 2018, 23:14:39 ip
Vastaus #8773

Frank Nylund

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Marraskuu 04, 2018, 23:18:30 ip
Vastaus #8774

Taito Nuutinen

• Vieras