Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510406 kertaa)

Elokuu 16, 2018, 14:44:56 ip
Vastaus #8670

Arto Juntunen

• Vieras
Minulla taisi olla Guzzissa viisiavainjärjestelmä...

Hehee...näinhän siinä oli. Italiaanoksi luultavasti: Il magnifico cinquechiavesistema!
Siitäpä on muuten jo kymmenen vuotta kun sen Kuusakoskelta kävin ostamassa.

-aju-

Elokuu 16, 2018, 15:56:22 ip
Vastaus #8671

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Kuusakoskella on romua,Kuusankoskella aarteita... :)

Elokuu 20, 2018, 18:11:33 ip
Vastaus #8672

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huh. Siihen malliin on nyt asiat edistyneet, että huomenna mennään katsomaan murjua ostomielessä. Kyllähän tuosta on jo n. 8 vuotta ehditty haaveillakin.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Elokuu 20, 2018, 18:36:53 ip
Vastaus #8673

Jaakko Latvanen

• Vieras
Kun vielä olin työelämässä - viime vuostuhannella - yks kolleeka kerto ostaneensa kesämökin.  Toinen filosofoi, että jokainen katto, minkä omistat, aiheuttaa omat murheensa...

Kattelkaa kuitenkin mieleinen murju, Martti ja siippasi, ja muistakaa säilyttää nuoruus voimissaan ja vaikka pieni anarkian tai ainakin arvojen kyseenalaistamisen siemen sielussa, ettette vallan poroporvaristu!

Jaakko

Elokuu 20, 2018, 19:09:16 ip
Vastaus #8674

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, yhdessä mörskässä olen asunut ja laseista katosi ruusunpunaisuus siinä. Silleensä kyllä ymmärrä mikä on homman nimi. Mutta kun on asunut kerrostalossa vuosikaudet ja se on vituttanut vuosikaudet, niin ymmärtää myös sen kerrostalohommankin realistisesti. Tietää, ettei se ole sitä, mitä elämältä haluaa. Poroporvarillisuus pitää edelleen yrittää väistää. Mutta eiköhän se onnistu.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Elokuu 21, 2018, 08:27:36 ap
Vastaus #8675

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostaa nasautin kuomuperäkärrin eilen-nyt sitten
pitää alkaa miettiminen,että mihin sen vanhan kärrin
lykkään.Ei meidän talous niin iso ole,että
kahta pärskärriä olisi tarpeen.

t. Markku

Elokuu 21, 2018, 10:36:47 ap
Vastaus #8676

Jaakko Latvanen

• Vieras
Etpäs tehny ite...

Kuomukärrissä on kyllä puolensa.  Kun esimerkiks joku pyytää lainaan, voip sannoo, että hyvin joutaa, siinä on kyllä kaatiskuorma päällä, vie se samalla.  Kummasti tarve katoaa.

jv

Elokuu 21, 2018, 10:56:27 ap
Vastaus #8677

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Etpäs tehny ite...

Kuomukärrissä on kyllä puolensa.  Kun esimerkiks joku pyytää lainaan, voip sannoo, että hyvin joutaa, siinä on kyllä kaatiskuorma päällä, vie se samalla.  Kummasti tarve katoaa.

jv

...No juu-olen kyllä itekkin tehnyt.Silloin joskus.

Pohja ja laidat armeijan alumiinikyynellevyä maastoväreissä.
...ja kaikke muutakin kallista siinä oli. Mutta nykyään taitaa
olla hankalaa saada omatekemiä lappuihin?

Juu-en taida tätä uutta kärriä lainailla kelleen...en kuormalla enkä
ilman.

t. Markku

Elokuu 21, 2018, 12:12:14 ip
Vastaus #8678

Jaakko Latvanen

• Vieras
Juu, sillä siinä oli niitä pisteitä siinä kommentin perässä, että sarkasmin puolella.

Niiko oon varmaan aikasemminkii selvittäny, miulla on edelleen vuoskymmeniä, jos ei satoja, sitten ite tehty peräkärri.  Sillon opiskelijana ja kilpamoottoripyörien harrastajana, kesätöissä ollessa, sellanen erinäisten vaiheitten jälkeen synty.  Projektia tukivat ja siihen osallistuivat työnantaja merkittävällä panoksella, osin tietämättään, sukulaiset, ystävät, naapurit ja varmaan joku muukin.  Itteni kannalta siinä saatto siihen aikaan olla pieni ajatuksen poikanen, eli ehkä pienemmin sijotuksin synty mitä sillon ois uus maksanu, ja ehkä tuohon nimenomaseen käyttöön osuvampi eli lava tarpeeks allaalla rossipyörän kuskaamiseen.  Kahiste oon raapannu ja maalannu kulmateräksestä tehyn rungon, uusinnu kaikki vanerit, ja samalla laittanu yhen kerran ite ja toisen kerran poika uuvet sähköliitokset ja töpselit.  Viime remontissa siihen tehtiin kuomu.  Ite, pojat autto, ja muutama kaveri.  Kuomun raaka-aineitten hankinnassa oli vielä muutama sponsori (tietämättään nekin), mutta silti ne raaka-aineet makso suunnilleen saman ko mitä ois uus kuomullinen kärri maksanu tarjouksessa... mutta oli siinä laatuaikaa yhtenä talvena, ko poikien kanssa sitä kuomua väsättiin.  Muistaaksein oltiin toista kertaa lähössä tallille ko nuorempi poika kysy, onks hänenkin pakko lähtee...

Normaaleista tee-se-itse -projekteista poiketen tuo kärri on kuitenkin palvellu ihan hyvin, eikä suunnittelussa oo käyny isoja mokia, kuomu toimii, sen kaasujousien mitotuksen osasin - ihme kyllä - laskee kerralla kohilleen, kumi-vääntösauvajouset iskunvaimentimilla lisättynä tekkee aika tasasen kyyvin.  Jos ei ajankäyttöä laske, eikä syntyneitä kustannuksia, niin järkiprojekti, järkiprojekti se on ollut.

Jossain siitä on kuvia, kuomuprojektista varsinkin, vaan en tähän hättään löyvä.

Pientaloeläjälle kärri on kuitenkin aika tarpeellinen vehjes.  Ymmärsitkö Markku ostaa tarpeeks ison?

jaakkovaakko

PS.  Taitaa olla joo omatekosille kovemmat vaatimukset lujuuslaskennan puolella.  Jos johonkin uniikkiin käyttöön haluais ite tehä kärrin, vois olla rahanarvonen idea ostaa sellanen omatekonen tarpeeks halvalla, mitä ei oo poistettu kilvistä...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2018, 12:16:39 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Elokuu 21, 2018, 22:08:18 ip
Vastaus #8679

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä omatekoisenkin saa edelleen kilpiin mutta pitää tehdä pulttiliitoksin.

Elokuu 21, 2018, 22:13:19 ip
Vastaus #8680

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostaa nasautin kuomuperäkärrin eilen-nyt sitten
pitää alkaa miettiminen,että mihin sen vanhan kärrin
lykkään.Ei meidän talous niin iso ole,että
kahta pärskärriä olisi tarpeen.

t. Markku

Mie ostin pari vuotta sitten kuomukärrin ja vanha kärri jäi joutavaksi.

Laitoin vanhan kärrin myyntiin ja hinnaksi 400€
Toinen pyöränlaakeri rikki.
Pohjalevyssä jalan mentävä reikä.
Sähköt... No ainakin siellä jotain johtoja meni.
Rekisteröintitodistuksessa luki "omavalmiste"
Meni päivässä ja sain vihaisia viestejä, kun en varannut tai myynyt 500€urolla...

Kuulemma jos jostain löytää vanhan liiton kärrin, joka on omavalmiste, niin siitä saa tehdä vaikka saunan ilman mitään venkoiluja hallintavallan kanssa.
Sen takia se oli niin haluttu.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2018, 22:15:19 ip kirjoittanut Petri Behm »
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 21, 2018, 22:14:22 ip
Vastaus #8681

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostin uuden jääkaapin.
Ei siinä mitään ihmeellistä, mutta kun se maksoi eurolleen saman verran kuin 2009 ostettu jääkaappi, joka korvaajaksi se uusi jääkaappi tuli.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 22, 2018, 00:32:41 ap
Vastaus #8682

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostin uuden jääkaapin.
Ei siinä mitään ihmeellistä, mutta kun se maksoi eurolleen saman verran kuin 2009 ostettu jääkaappi, joka korvaajaksi se uusi jääkaappi tuli.
Siitä voi suoraan päätellä seuraavan jääkaapin ostoajankohdan, kun muuttaa valuutan arvon nykyiseksi. Ei ne ainakaan kauempaa kestä

Elokuu 22, 2018, 07:03:59 ap
Vastaus #8683

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Mikä valuutta on mulla kun ostan seuraavat jääkaapin ja pakastimen?Nykyiset ostettu 20 ja puoli vuotta sitten eli seuraavat vuoden 2039 alkupuolella.Toivottavasti vielä € ei paven markkaa tai puttosen jätepaperia.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Elokuu 22, 2018, 08:48:45 ap
Vastaus #8684

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!

Hyvin ovat kylmäkoneet sitten kestäneet-ja voivat kestää
pitkäänkin vielä.Seuraavat tuskin sitten enää kestävät...

Eikä tämä maa euroista luovu-ennenkuin niitä ei noteerata
missään muualla koko maailmassa.Ja saattaa olla,että
Suomi onkin ainoa maa,joka euroa käyttää.

Tiedä tästä. Mutta se mun ylimääräinen kärri on valitettavasti
tehdastekoinen Manu.Pohjavaneri uusittu ja laakerit vaihdettu.
Valotkin pelaa-paitsi rekkarin valo ei.Renkaissa on ilmaakin.

t. Markku