Näin se Rautsi on, hopeajuotos on kyllä kova mutta tinojakin on erilaisia ja se puhtaus + kunnon juoksutin nii sata vuotta pitää. Mulla on tallessa paapan tekemiä uistimia, messinkisiä ja se kupera puoli tinattu. Sitten kelin mukaan takasta tuhkaa ja vettä rättiin niin sai kiiltäväksi, yhdestäkään ei ole tinaus lähtenyt eikä kuparisesta pannustakaan. Eikö tina sula reilussa 200 astetta jolloin päästölämpötilaa ei ahdistella, tuo läpilyönti kuulosti erittäin järkevältä. Tulee just eikä tarvi hieman väljää päivää viilailla, mä panen tommoset ohjeet visusti takaraivoon vaikken puukkoja varmaan tee mut jossain muussa jutussa ehkä voi soveltaa. Veneiden lämmönvaihdin putkisto usein juotettiin fosfori kuparilla ja ei se kestä merivettä, siihen hopia oli hyvä kun messinki ja kupariputki oli vastakkain. Kallishan kunnon hopea puikko on siis semmonen jossa juoksutin päällä mutta joka paikkaan on omat aineet.
Tänään ei tehdä mitään, ehkä kaljaa vähän kun tuo siperian laikka sai mut taas kaadettua. Koira on kiltti kuin mikä ja yht äkkiä tekee pari kierrosta ympäri ja ukko nurin, ehkä monen sukupolven katukoira geenit panee parivuotiaan uroksen yrittämään karkaamista. Nyt lyhyellä taluttimella sujui hyvin mutta kun pari kohtaa jossa iso putki tien alta niin meeppä sinne mukaan kun ne pitää tutkia tarkkaan, kerran jähmettyi ja sitten hyökkäsi ja jokin vesirotta lensi pientareelle ja nuo rusakon penteleet joita riittää. Mulla on tossa heti kyltti Vaasa 5Km ja mun takapihalta on pari kilsaa metsää, se susi havaittiin 500M mun autokatoksesta, aika metsässä asun ja omakoti asukkaat moittii kun syksyllä hirvet ui saaristosta tänne ja ne syö omenat puista. Ei montaakaan vuotta ku ampusivat karhun eli ei oikein voi olla vihainen koiralle jolla voimakas metsästys vietti ja koira miettii et hyvä iltapala näkyvissä.