Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510945 kertaa)

Marraskuu 28, 2017, 11:00:48 ap
Vastaus #8265

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vauxhall Viva katsastettu ilman huomautuksia. Nyt sen voikin talviteloittaa.
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N

Marraskuu 28, 2017, 15:57:18 ip
Vastaus #8266

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Engelsmannien perät ja vaihdelootat ulisi aina, aikanaan ku oli vielä vieressö Olomppia moottoritehdas niin kysyin Mannerin Jussilta joka niitä rattaita jyrsi miksi ne metelöi. Se sano ettei rattaissa mitään vikaa ollu mutta Olumpian vaihdelaatikossa oli parempi akustiikka kuin finlandia talossa.

Marraskuu 28, 2017, 16:10:08 ip
Vastaus #8267

Harri Kauranen

• Vieras
Aamupäivä meni kun liitettiin saada kaverin Ic käymään kunnolla.Kyllä se käy ja lähtee aika hyvin jopa käymään,mutta käynti on epävakaata.Kierroksia koittaa pitää siinä parin tuhannen korvilla,soutaa rajusti,ei siis käy tasaiseen.

Marraskuu 28, 2017, 16:22:43 ip
Vastaus #8268

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vauxhall Viva katsastettu ilman huomautuksia. Nyt sen voikin talviteloittaa.

Sekö on mahdollista? Isävainaa kun aikoinaan osti Vivan, ja sitä pari kertaa koitettiin katsastaa, niin insinööri löyti siitä mitä kummallisimpia vikoja.

Vammalan Peltoautokatsastuksella kelpaa kaikki... Ei vaan, sen verran hitaasti kertyy tuohon vehkeeseen kilometrejä, että kun jonkun paikan laittaa kuntoon, siihen ei tarvitse koskea pitkään aikaan. 10 v olen tuon omistanut ja useimmiten on mennyt laakista läpi. Öljyvuodoista osa katsastusmiehistä (vai onko ne nykyään katsastushenkilöitä  ::) ) on merkannut korjauskehotuksen, osa on ymmärtänyt että se on näissä ominaisuus. Tänä vuonna sitä ei taas vaihteeksi tullut.

Joskus muutama vuosi sitten tuli pitkä vikalista ja hommasin Kuplan jolla ajoin vuoden verran, että sai laitella Vivaa aina joskus ku ehti ja viitsi ja etsiä osia ajan kanssa. Moneen suositumpaan brittiautoon saa netistä parilla napinpainalluksella melkein mitä vaan osaa, mutta Vivaan ei löydy kuin öljynsuodattimia ja tulppia ja kaikkea muuta on saanut jahdata kissojen ja koirien kanssa tai mittailla käykö jostain muusta vehkeestä osat.

Jarruja on Vivassa kahdelta valmistajalta, en nyt ulkoa muista mitä, mutta toisen nimisiin käy heittämällä britti-Fordeissa ja Triumpheissa käytetyt työsylinterit. Omassa oli sitten justiin ne toiset, mutta osoittautui, että sisäkalut on saman kokoiset, niin että vanhoihin runkoihin sai ne Ford/Triumph mallin osat. Mäntiin piti vaan tehdä rautasahalla ura päähän jarrukenkää varten.

Alatukivarren puslissa oli aika hakeminen, mutta Englannista löytyi firma, jonka listoilla oli polyuretaanipuslia HA Vivaan. Tavallisia ei näkynyt missään.

Etuiskarit meni sillä kertaa myös vaihtoon. Vivan osana ei näkynyt myynnissä muuta kuin jotain kaasuiskareita joista olisi pitänyt köyhtyä muistaakseni pari satasta. Parilla rompetorilla tuli käytyä mallin kanssa kiertämässä, mutta eihän niillä enää mitään osia myydä, vaan kahvikuppeja ja akuankkoja. Sitten tuli jostain romukasasta esiin Samaran takaiskarit, jotka  olin joskus saanut ilmaiseksi ja nehän sattui sopimaan Vivaan eteen. 

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2017, 16:28:04 ip kirjoittanut Jani Kaasalainen »
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N

Marraskuu 28, 2017, 17:13:42 ip
Vastaus #8269

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Korjasin ihan ite tietokoneeni jota kaveri jolta ostanut ei saanut kuntoon ku hosui eikä antanut mun kaikkien ohjelmien käynnistyä vaan painoi resettiä ja hups biokseen ei päässyt eikä F8 näppäimellä safemodeen. Kolme kylkiluuta murskana niin ei lattialle konttaamaan ja bios patteria irrottamaan, just soitin ja kaveri vähän hiilenä kun toi toimivan koneen ja olin asentanut hänen mielestään paskaa, ohjelmia jota käyttänyt vuosia. Jaa miten korjasin no poverinäppäintä piti painaa niin et neljä piippiä kuuluu ja taas pääsee biokseen ja jasennettu lisäke paina F8 pääsee sefemodeen toimii taas. On tuo internetti ja google vaan ihmeellinen kuhan osaa ettiä ratkaisua niin sielä se on. Nyt avaan kaljakeissin ku tämä oli mun mielestä voitto. Huomenna sorvaan äänenvaimentimelle jenkat kaverille, ne pitää sorvata koska pakalla vedetty supistaa piipun suuta ja sitten ei osu edes ladon seinään josei ole ladossa sisällä.

Marraskuu 29, 2017, 17:00:41 ip
Vastaus #8270

Jaakko Latvanen

• Vieras
Lumikola on kevättalvesta asti roikkunu toimettomana autokatoksen seinustalla.  No tänä aamuna sitä sitte tarvi.  Rouva joutu aika pitkää aamulla potkimaa, enneko lähti...

Tään näköne oli resistentti sitte, ko sain "pyyvetyn" toimenpitteen suoritetuks:

https://drive.google.com/open?id=109WB6E3kYbDR9YmbebAyVSO7UbLGrP3k

jv

PS. Meijän salavan takana oleva naapurtalo on tyhjillää ja myynnis.  Tällä vuostuhannella rakennettu, Saimaanäkymillä.  Noin tuhat euroo neliö.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 29, 2017, 17:06:06 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Marraskuu 29, 2017, 22:21:22 ip
Vastaus #8271

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Avasin tuon Jaakon kuvan,aika hienon nimen talolleen on antanut hän.

Marraskuu 29, 2017, 22:50:20 ip
Vastaus #8272

Jaakko Latvanen

• Vieras
Jos Risto tarkotit tuota kuvan nimmee, ni sen on antanu Lightroom-kuvankäsittelyohjelma.  Ja se viittaa vaan siihen, että kuva on koostettu monesta kuvasta yhistelemällä; kyllä ne siellä kuvankäpistelyohjelman tekijöitten puljussakkii - vaikka luultavasti nuorempia ite ovatkin - ymmärtävät, ettei tään ikäset ennää...

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 30, 2017, 01:22:29 ap kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Marraskuu 30, 2017, 13:10:01 ip
Vastaus #8273

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Kunhan vedätin ;) Tänään ollaan taisteluparin kanssa viritelty piuhat ja lamput valmiiksi että voidaan ihmisten kiusaksi huomenna räväyttää välkkyvät valot palamaan.Meilläpäin naristaan yleisönosastossa päivittäin kaamos/jouluvaloista,jotkut saa raivaria niistä. En ymmärrä,minun puolesta naapurilla saa olla vaikka it-valonheitin,kunhan maksaa ite sähkönsä.

Marraskuu 30, 2017, 13:21:12 ip
Vastaus #8274

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Varustauduin ( siis eilen) vaihtamaan volkkariin moniurahihnan ja sen kiristimen, kun aloitti jo kuukausi sitten sellaisen vikinän aina kylmänä. Hihna näytti siltä että se oli rispaantunutkin toisesta reunasta... motonetistä hain hihnan ja kiristimen ja netistä löytyneillä ohjeilla vanha hihna irtosikin helposti. Ei siinä kiristäjässä ollutkaan mitään vikaa, laakeri oli ehjä ja äänetön mutta sen vikinän aiheutti kiristimen rullan alle kietoutunut se hihnasta rispaantunut reunalanka (vast..). Uusi hihna paikalleen ja motonetistä rahat takaisin kiristäjästä.... tuli halvemmaksi kuin kuvittelinkaan. Autolla on mittarissa 220 tkm josta minulla tullut 123 tkm ja sinä aikana ei ole hihnaa vaihdettu... liekö tuo oli alkuperäinen.... :police:

Joulukuu 01, 2017, 00:26:26 ap
Vastaus #8275

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Muistin lopulta käyttää asuntoautua katsastuksessa ja pomppashan se. Takajarruissa liian iso ero ja sumuvalon polttimo palanut. Purkailin iltapäivällä rummun irti ja syylliseksi paljastui pimmeyven ruhtinaan vuoto. Outua ja erikoista oli se, että varaosa löytyi Oulusta ja paljastui, että AL-KO on ilmeisesti käyttänyt akselissaan Ducato Maxin jarrukilpeä ja rumpua. Tuo on tietysti viisasta siinä mielessä, että silloin ei vissiin tarvi alkaa taka-akseliston vaihtamisen takia tyypittää jarruja uusiksi.

Nyt on paikallaan aito italialainen sylinteri. 16,90 eur.

Ilmaus jäi huomiseksi.

MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Joulukuu 01, 2017, 09:28:58 ap
Vastaus #8276

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hitsannu pari iltaa Viton palkkeja.
Kyllä voi olla paska auto ja jäi vielä ittelle käteen.
Leimaan sen kyllä >:(

Joulukuu 01, 2017, 09:47:00 ap
Vastaus #8277

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Lainaus
Autolla on mittarissa 220 tkm josta minulla tullut 123 tkm j.a sinä aikana ei ole hihnaa vaihdettu... liekö tuo oli alkuperäinen...

Annoin tyttärelleni vanhan astran, ajettu 240 tuhatta.
Orkkis moniurahihna vielä paikallaan.

Vaihdoin sen ja laturin laakerit myös. Ne olivat aika finaalissa.
Laitoin eteen uudet jarrulevyt ja palat sekä taakse uudet hihnat.

Nuo osat ei paljoa maksa, mutta vieppä korjaamolle niin jopa maksaa.

Nyt on tyttö kolme vuotta ajellut ongelmitta Helsingissä.
Kävi täällä Torniossa ja kun käytin katsastuksessa niin meni huomautuksitta läpi.

Joulukuu 01, 2017, 10:39:55 ap
Vastaus #8278

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulle katsastusmies sanoi että Mazdan käsijarru nousee liian ylös, auto just merkkiliikkeessä rarrurempassa. Kävin mua hieman vanhemman asentajan juttusilla korjauskehotteen kanssa niin otti pultit ja soitti sille katsastajalle ja sanoi et jos siinä käsijarrussa ei ole liikkumavaraa niin ne menee aina jumiin. Konttorille takaisin niin ihan punasena naamasta sanoi et okei mutta rekisterikilven valon kyllä korjaat, siihen Mazdaan ei saanut korjaussarjaa takajarruun ja hätäpäissä ostin orkkiksen melki 700€. Sitten toinen rupesi hirttämään kiinni niin löytykin vaihto osana täys kunnostettu ja jotain reilu 50€ oli hintaa, vanha piti vaan viedä takaisin. Se oli viimeinen kerta ku mua kustaan silmään, kauko ohjain avain kolmisen sataa ja ohjelmointi päälle. Firma kuin autonavain.fi niin 50€, erohan ei ole suuri vaan huomattava.

Mutta vein vaimon juna asemalle ja haen vasta maanantai iltana eli nyt tehdään niitä miesten jutskia, koiran jutskia ei enään tässäiässä viitti tehdä. Mitäkö koijan jutut sitten on, no juostaan kylillä tyttöjen perässä ja haistellaan jalkovälit. Kummipoika tulee just auttamaan mua koiran hoidossa niin ku auto on lämmin haetaan yhdeltä vanhalta kalastajalta kalaa Raippaluodossa, koira hotkii silakat kun ovat tuoreita. Mulle siikaa ja ukko on mukava kun fileoi kalat ja halpaa ku makkara. Kait jos kelit pysyy siedettävinä pitää poiketa ampumaradalle, kaveri ladannut paukkuja ja tiedän ettei toisen lataamia sais käyttää mut mähän olin mukana lataamassa.

Joulukuu 01, 2017, 12:02:30 ip
Vastaus #8279

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Uutta teslaa olen viritellyt. Vanhan jouduin antamaan pois.
Nyt paremmilla komponenteilla. Mitä nopeammat osat, sitä pitempi valokaari.

MOSFET ja Schottky Barrier diodi ovat ultranopeita.

Kelan käämin 50mm muoviseen viemäriputkeen.
L1 paksua lankaa ja L2 0,15mm lankaa.

Tässä ohjaimen kytkentä ja rumasti tehty toteutus.

Tämä RLC mittari on hyvä kun laskee piirien resonansseja.
Oastin tämän ruottista kirppikseltä. Kaveri ei tiennyt sen arvoa kun sain sen niin halvalla.
Hyvissä yleismittareissa on tarpeeksi tarkka kapasitanssin mittaus, mutta niistä ei löydy induktanssien mittausta.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2017, 15:06:15 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »