Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511992 kertaa)

Syyskuu 18, 2017, 19:35:37 ip
Vastaus #8100

Jaakko Latvanen

• Vieras
En ihmettele; tuttu tilanne...

Jos meette pojan ja Scorpan kanssa porukassa hansikselle, ja teette kummallekin (ihan vaan ilman mittään nauhoja) sellasia minuutin - puolentoista jaksoja (siis kummallekin kykyjensä mukasia, eikä mittään pelottavvaa eikä oikeesti vaarallista kummallekkaan), ja ajatte niitä vuoroon samalla pyörällä, ni melkein takkaan, että ensimmäisen vartin jälkeen ei oo ennää se ykskään pyörä koko aikaa käynnissä...  Edellyttää tietysti, että poika suostuu systeemiin, mutta jos luppaat huoltaa ja maksaa kaikki ne kytkin- ja jarruvivut, mitkä säret.  Ja sitäkii arvelen, että riittää, jos on lähteissä laittanu sen vajjaan kolmen litran tankin täyteen, ei tarvi varapensaa ottaa mukkaan.  Katot vaan, ettei pojan jaksot sisällä paljon siirtymiä siellä jaksolla, että se saap koko ajan puuhata; ittes kohalla riittänee, vaikka ajat vaan tasasella puitten ympäri kaheksikkoja ens alkuun.

Kattelin muuten noita tervakosken tuloksia: ei kait poika ollu saanu kylläkseen jo koko lajista?  En jaksanu lähtee kattomaan, ko se on niin syrjässä, mutta oli siellä tulosten valossa tainnu kaikissa luokissa vähän keli yllättää ratamestarin, vai liekö muuten vaan sattunu pahalle tuulelle?

Vielä tuosta edellisestä eli Espoon kisasta; kymiksen sivuilla oli linkkejä kuviin, ja Pyry oli mukavasti esillä muutamassa.  Tyypillisesti enska- tai rossimiehen tyyliin pää eellä, mutta kyllä se siintä.  Mutta niissä Pyryn kuvissa oli taustajoukkoja mäen alla, liekö sattunu isä-Eero linssilutteeks siellä?

jv
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 18, 2017, 19:40:12 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Syyskuu 18, 2017, 19:59:07 ip
Vastaus #8101

Taito Nuutinen

• Vieras
Juu..noista juttujen poistoista..ite poistelen välillä jotta serverillä ei ala tunkua olemaan..
Tuo edellinen poisto tuli vähän hätäisesti tehtyä..Siis tuo Retinax juttu..
Emäntää en nyt kuitenkaan ala niillä rasvaileen ;D ;D ;D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 18, 2017, 20:01:33 ip kirjoittanut Taito Nuutinen »

Syyskuu 18, 2017, 20:30:09 ip
Vastaus #8102

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Kattilahuoneen palo-oven lukosta meni jousi poikki ja sain sen korjattua. Siinä vaiheessa, kun olin asentamassa korjattua jousta paikalleen, pompsahti kaksi muuta jousta pois paikaltaan, enkä enää keksinyt, miten niiden piti olla. Onneksi oli toinen lukko, jonka sain laitettua tilalle, siinä vaan on myös lukitusmekanismi, joka pitää olla auki-asennossa. Jos olisin tajunnut ottaa kuvan auki olevasta lukosta, niin olisi päässyt taaskin helpommalla. ;)
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Syyskuu 18, 2017, 22:13:11 ip
Vastaus #8103

Jaakko Latvanen

• Vieras
 "ps. Kymiksen kuvia en Tervakoskelta löytänyt. Linkki, kiitos."  (=lainaus Nikkaselta)

Noihin Espoon kuviin viittasin, mihin sinunkin linkkis vei.  Poika-Nikkasen tunnistin niistä numeron perusteella, ja isän habituksessa oli sen verran yhteisiä piirteitä, että ihan oikein olin ounastellut sitäkin; autto se taluttava lintukoirakin tietysti oikeeseen suuntaan.

Tervakosken kuviin on linkki Kymiksen sivuilla (finntrial.fi), löytyy ko rullaa alaspäin siihen asti missä Kivelän Mika (?) on jääny kynnyksellä kinthaalle ja apujoukot rientää hättiin; keltasadetakkinen mies valmistautuu kopin ottoon alapuolella.  "muutama räpsy" taitaa olla avainsana.  Paavon sivuista ei suoraa linkkiä kuvakavalkaadiin saa irtoomaan ainakaan miun nörttiydellä.

jv

Syyskuu 22, 2017, 17:38:04 ip
Vastaus #8104

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Näyttää siltä että pakolaisongelma ratkeaa ihan itsestään ns. luonnollisen poistuman kautta....

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005378716.html
Vaan kun ei poistu.
 Välimeren takana sikiää paperittomia -HUOM! SIIRTOLAISIA- (eli ei pakolaisia) nopeampaan tahtiin kuin länsimaailma kykynee vastaanottamaan. Avun tarvitsijat on edelleen ja pysyy siellä itse ja omien kulttuurien aiheuttamien kriisien keskellä.
 Ja itse ongelma sieltä ei kumminkaan poistu, vaikka ne maksamaan kykenevät maksavatkin tämän matkansa ihmissalakuljettajille.

Vaan tätähän ei saa sanoa, virallisesti. Sille pitää keksiä joku hienompi termi, ongelman "poistamiseksi".  :-X

Syyskuu 22, 2017, 18:51:39 ip
Vastaus #8105

Jaakko Latvanen

• Vieras
Se on tuo pakolaisasia sen verran monitahonen, etten siihen ratkasua oo keksiny.  En tiijä, miten iso homma ois ja miten järjestys, jos ne keskukset ois jossain lähempänä lähtömaita, jokaiselta pyrkijältä otetaan dnat ensin, ja vain perheitä otetaan Eurooppaan.  Ja kaikki itekseen passitta tulijat takasin lähimpään lähtömaahan.  Ja jokainen, jonka henkilöllisyys vaihtuilee matkalla, ilman vaihtoehtoja takasin?  Julmaa joidenkin kohdalla, epäilemättä.

Meillä supo hallitsee tilannetta oman kertomansa mukaan.  Eipä tiennyt sen marokkolaisen usealla nimellä ympäri eurooppaa pyörineen kohdalla mitään, vaikka kovasti on kuulemma kansainväliset yhteydet kunnossa... takavuosina olivat kovasti tehokkaita, kun sen yhden diplomaatiksi edenneen saivat kiinni salaisten tietojen luovuttamisesta itäsaksaan.  Luovuttaja silloin toimiessaan oli opiskeleva teinipoika, on mahtaneet olla tosi salasia tietoja...  Oiskohan sinne supoon palkattava ihan aikuisia noitten agenttia leikkivien ikuisiksi pikkupojiksi jääneiden sijaan?  Lehtilööppien mukaan sentään virkavalta on siinä ollut voimissaan, että on sellaisia kielteisen päätöksen saaneita pystynyt palauttamaan, jotka ovat täällä oppineet kielen, löytäneet töitä, ovat tulleet ja asuvat täällä kokonaisena perheenä.  Mahdollisia terroristeja varmaan ne...

No, oikeasti en tiedä supon enkä muidenkaan poliisivoimien sankareista mitään.  Julkisuuteen tulleiden tietojen valossa voisi noihin edellämainittuihin päätelmiinkin ajautua.  Eivät oo onneksi niitä seitkytluvun ja kaheksankytluvun poliitikkoja kaivaneet esiin, jotka kilpaa vuotivat sekä neuvostoliittoon että itäsaksaan kaikki tietonsa ja vähän enemmänkin - taitaa siitä porukasta olla joku vieläkin politiikassa kovasti esillä?

No nyt on politiikka käsitelty.  Oman mielenrauhan säilytän paremmin puuhaamalla omien harrastusten parissa; eli pää pensaaseen isojen ongelmien edessä.  Yks tyyppi oli kuullut minun valokuvausharrastuksesta, ja tuli ovelle tarjoutumaan potrettikuviin:

Tässä tulokset:  https://drive.google.com/open?id=0B0J8AG9J9zofYkRWeUFvWXJvc2M

jv

Syyskuu 22, 2017, 19:57:18 ip
Vastaus #8106

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Pakolaisasiassa Jaakkoa lainaten olen täysin samaa mieltä. Jos ei kerran ole mitään salattavaa henkilöllisyydessä, niin miksi pitää henkilöllisyyden vaihtua matkan varrella? Epäilemättä. :

"Se on tuo pakolaisasia sen verran monitahonen, etten siihen ratkasua oo keksiny.  En tiijä, miten iso homma ois ja miten järjestys, jos ne keskukset ois jossain lähempänä lähtömaita, jokaiselta pyrkijältä otetaan dnat ensin, ja vain perheitä otetaan Eurooppaan.  Ja kaikki itekseen passitta tulijat takasin lähimpään lähtömaahan.  Ja jokainen, jonka henkilöllisyys vaihtuilee matkalla, ilman vaihtoehtoja takasin?  Julmaa joidenkin kohdalla, epäilemättä."

Mitä tänään touhuttu: No sitä samaa #%&=)/%¤ :n oravan pyörää niinku yleensä, mutta huomenna vois koittaa päriseviä harrastuksia. Tallissa 4-pyöräisen kimpussa, vai tien päällä 2-pyöräisellä, saahan nähä?
 Lonkkanivel on tulehtunut, että se saattaapi haitata tienpäälle lähtöä. Ja iltapäivällä olis semmoinen ampumahiihto tapahtumakin mihin pitäis mennä patsastelemaan, ns. sponsorin ominaisuudessa.

Syyskuu 23, 2017, 09:44:46 ap
Vastaus #8107

Taito Nuutinen

• Vieras
On se vaan kumma kun näillä "palstoilla" nuristaan kovasti näistä "pakolaisista"..pakolaisongelma ratkeas helposti vaaliuurnilla..ei muulla tapaa..tämä minun mielpide..

Syyskuu 23, 2017, 09:52:45 ap
Vastaus #8108

Kai Vuori

• Vieras
Juu, on se hyvä että saatiin maahanmuuttokriittiset persut hallitukseen... eiku... kuinkas siinä niin kävi, eikö ne vaan olleetkaan kriittisiä. :)

Syyskuu 23, 2017, 10:02:14 ap
Vastaus #8109

Taito Nuutinen

• Vieras
Kannattaa varmaan itse kukin "päivittää" tietonsa" hallituspuolueista..käsittääkseni maahanmuuttokriittiset persut eivät istu hallituksessa..
Ps.Politiikka on siitä kiva aihe että se tunkeutuu joka foorumille..jopa Nyyrikin palstoille..vaikka itse en sitä luekkaan.. ;D ;D ;D ;D

Syyskuu 23, 2017, 10:41:32 ap
Vastaus #8110

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Joo ihan sama kuka sielä hallituksessa istuu kuhan Sipilä ja Bernen vaan saadaan pois, maamme syöksyy kohti tuhoaan.

En vielä tehnyt mutta tarkoitus olisi lähteä veneilemään puolenpäivän jälkeen.

Syyskuu 23, 2017, 10:43:26 ap
Vastaus #8111

Kai Vuori

• Vieras
Kannattaa varmaan itse kukin "päivittää" tietonsa" hallituspuolueista..käsittääkseni maahanmuuttokriittiset persut eivät istu hallituksessa..
Ps.Politiikka on siitä kiva aihe että se tunkeutuu joka foorumille..jopa Nyyrikin palstoille..vaikka itse en sitä luekkaan.. ;D ;D ;D ;D

Ei istu ei, mutta ne sinne äänestettiin.

Syyskuu 23, 2017, 11:05:52 ap
Vastaus #8112

Taito Nuutinen

• Vieras
Sanopa Taito joku konkreettinen viimeaikainen asia mikä on kansanäänestyksellä korjaantunut kun minulle ei tule mieleen. Puolueen tai ehdokkaan äänestys on huono esimerkki kun ne muuttaa linjaansa/arvojaan miten haluaa eikä kanna vastuutaan. Sano siis joku toinen..   
[/quote]

Juu..kansanäänestyksistä ei tuu nyt mieleen muuta kuin kieltolain kumoaminen..Adressit.com taitaa olla nykyään vastaava..näitä en kuitenkaan sekottaisi eduskuntavaaleihinn jossa käsittääkseni äänestetään ketä eduskunnassa istuu..

Mutta any way.."case is closed" minun puolestani..en ala enempää jahkaamaan..
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2017, 11:48:33 ap kirjoittanut Taito Nuutinen »

Syyskuu 23, 2017, 13:28:06 ip
Vastaus #8113

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Sanopa Taito joku konkreettinen viimeaikainen asia mikä on kansanäänestyksellä korjaantunut kun minulle ei tule mieleen. Puolueen tai ehdokkaan äänestys on huono esimerkki kun ne muuttaa linjaansa/arvojaan miten haluaa eikä kanna vastuutaan. Sano siis joku toinen..   

Juu..kansanäänestyksistä ei tuu nyt mieleen muuta kuin kieltolain kumoaminen..Adressit.com taitaa olla nykyään vastaava..näitä en kuitenkaan sekottaisi eduskuntavaaleihinn jossa käsittääkseni äänestetään ketä eduskunnassa istuu..

Mutta any way.."case is closed" minun puolestani..en ala enempää jahkaamaan..
[/quote]

Kieltolaista järjestettiin neuvoa-antava kansanäänestys. Ja niin kävi että 543210. Eli 5.4.32. klo 10 päättyi kieltolaki muutamissa suuremmissa kaupungeissa.
Kansanäänestyksiähän on aina sillontällön, mutta neuvoa-antava on eri juttu. Otanki neuvoa-antavat tähänkohtaan.

Syyskuu 23, 2017, 17:58:34 ip
Vastaus #8114

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Joku viisas sanoi joskus että vaaleissa pitäisi saada antaa miinus-ääniä.Tässäkohtaa ei taida demokratia toimia ikäpäivänä...