Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4512013 kertaa)

Heinäkuu 01, 2017, 15:36:13 ip
Vastaus #7995

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ainakin viininpunainen 50-Mersu seisoi Old Timer Runissa. Tosiaan samana viikonloppuna on tuo Saimaan ympäriajo. Viimevuonna tuolla Puumalassa katselin kalustoa kun Mikkelistä tulin. Tämä päivä meni Visulahdessa,reilu parituntinen. Kyllä tuolla oli aika paljon myös eurokalustoa. Olin 400 ajoneuvo (mp) kun tulin klo 11.00 nurkilla sinne. Kyllä tuolla Hondalla pääsi Harrikoiden viereen.
Oli kyllä Amerikan komeaa peltiä paljon paikalla. Niitä kuolatessa se menikin. Oli taas sama Sp250 Daimler Dart V-8 paikalla kuten viimevuonna. Pari jenkkirekkaakin.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Heinäkuu 01, 2017, 15:42:45 ip
Vastaus #7996

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Availin Unkarista tulleita Pannoniaosalaatikoita...  :D
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Heinäkuu 03, 2017, 23:52:56 ip
Vastaus #7997

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen täällä aina silloin tällöin valitellut, kun ei hommaa löydy ja asiat ei oikein etene. No nyt niitä sitten tosiaan jonkin aikaa on ollut ja hetken vielä tulee olemaankin. Yhden ihan ehdan palkankin jopa käyttämäni ajan vastineeksi olen jo saanut. On ollut mukava huomata, että on pystynyt palkkansa eteen jotain vastinettakin antamaan. Tällaista palautetta tuli museolle sähköpostitse:

"Vierailin eilen 2.7.2017 tutustumassa kauan odottamaani erikoisnäyttelyyn, joka oli sangen mielenkiintoisesti kokoonpantu huolimatta siitä, että olen aikaisemmin nähnyt jotkut näyttelyn ajoneuvot.

Erityisen kiitosmaininnan annan näyttelyjulkaisulle, ja siinä etenkin Martti Korhosen hyville valokuville sekä teksteille (sekä julkaisussa, että myös näyttelykylteissä).  Jatkakaa tulevaisuudessakin samaa linjaa."

Kyllä se vaan sielua lämmittää parin vuoden työttömyyden jälkeen.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Heinäkuu 04, 2017, 07:08:48 ap
Vastaus #7998

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Hieno juttu, Martti. Toivottavasti sitkeytesi palkitaan ja hommat jatkuvat ja enenevät. :)
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Heinäkuu 07, 2017, 14:40:52 ip
Vastaus #7999

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hiukan taisi sairaus iskeä. Oikeastaan niin kävi jo eilen, mutta vasta tänään tajusin, että kipeänä olen. Päätin nyt kuitenkin jäädä duuniin vielä loppupäiväksi, kun voin keskittyä salivalvontaan eli näyttelysalissa istumiseen ja kuvien käsittelyyn tietokoneella. Nyt on tulossa väriä sodan aikaiseen mustavalkokuvaan hävittäjä-Fordista. Yleensä hommaan kuuluu myös museovieraiden opastamista ja vapaamuotoista ajoneuvohistoriaa sivuavaa jutustelua heidän kanssaan.

Sitä minä oikeastaan tulin kertomaan, että kun päänsärkyisenä ja heikotusta tuntevana istuskelee lasten leikkipaikan vieressä, alkaa hiukan vihata kaikkia alle puolitoistametrisiä.

Heinäkuu 07, 2017, 15:47:37 ip
Vastaus #8000

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kävin vaimon työmaalla pesemässä skoden, kyllä lika lähtee kun ensin suihkaus pesuainetta ja sitten höyryövän kuumaa vettä 130 Bar. Vehkeet on kaivinkoneiden ja rekkojen takia hevit. Pesurissa öljypoltin kuumentaa veden, ei ihan läheltä tohdi suihkuttaa. Lukot öljytty lukkosepän ohjeilla ei lukkoon vaan avaimeen ja sitten käännellään. Samanlainen pesuri on paikassa jossa vene talvehtii, kyllä näkit saa kyytiä. Sain eilen laskun veneen säilytyksestä 740€ ja siihen kuuluu pesu ja haku+vienti rantaan, kaikki öljyt vaihdettu ja suodattimet. Makiassa vedessä käytetty, mun mielestä edullinen.

Heinäkuu 07, 2017, 15:58:30 ip
Vastaus #8001

Veli-matti Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pesu ja säilytys 0e omalla pihalla,ei mun mielestä kallis

Heinäkuu 07, 2017, 16:46:58 ip
Vastaus #8002

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Joo saisin vaimon työpaikalla säilyttää ja pesukin onnistuis mutta makeassa vedessä käyttäminen ja peittely talveksi on jo homma. Öljyn vaihto ja suodattimien vaihto onnistuisi myös. Selkäkipuiselle ihan turhaa huolta ja tuskaa, nyt veneen lootissa saa olla kaikki liivit ja muut varusteet kun on kuivassa hallissa. Paikan pitäjä ihan huippu kun käy katsastamassa mun trailerin jota omalla Mazdalla en saa edes vetää. Ne käyttävät koneet semmosessa isossa paljussa jossa on suoja aineita, tarkistavat nokkahihnan kunnon yms. Vaimokin tykkää kun ei tarvi pelätä kuinka jaksan, minen vaihda ja maksan mielelläni. Ei ole ihan halpaa vaihtaa öljyt ja suodattimet eli hinta on halpa kun nostosta ja laskusta ei tarvi maksaa.

Heinäkuu 07, 2017, 22:42:00 ip
Vastaus #8003

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eilen tulin mökille,kylläpä oli hyvä nukkua kun ei ollut liika kuuma,sisällä +19C
Tänään käyty kauppa reissu,tietenkin moottoripyörällä. Mökillä ei ole juoksevaa vettä,hiukan haasteellista kuskata isoa määrää vettä pyörän päällä. Täytin isän luona usean 1,5 litran wishy pullon ja niitä mahtuu jo paljon pyörän laukkuun.
Nyt saunotaan ja uidaan,kunnolla :).  Talviturkki tuli heitettyä heinäkuussa! Täytyy alkuviikosta koittaa kuskata roskapussi pois,siinäkin oma hommansa kun ei autolla liiku. Menee se pyörälläkin kun vähän valmistelee,ei mutta nyt on mentävä saunaan taas,,,ja siittä järveen :)

Heinäkuu 08, 2017, 15:35:16 ip
Vastaus #8004

Taito Nuutinen

• Vieras
 Lainaus Johan Kosunen=Mökillä ei ole juoksevaa vettä,hiukan haasteellista kuskata isoa määrää vettä pyörän päällä. Täytin isän luona usean 1,5 litran wishy pullon ja niitä mahtuu jo paljon pyörän laukkuun.

Kuvassa ongelman ratkaisu vedenkuljetukseen jos se vesi täytyy "prätkällä" kuljettaa..

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2017, 15:38:10 ip kirjoittanut Taito Nuutinen »

Heinäkuu 08, 2017, 19:57:18 ip
Vastaus #8005

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Aloitin uuden aiheen mutta poistin sen kun ymmärrettiin mainokikaksi.

Nimittäin tämän: Voisiko saada kuljetuksen

Käytiin myös vaimon kanssa Satahäme soi tapahtumassa mutta tuntuu sekin kuihtuvan pois kuten koko Ikaalinenkin kuihtuu,pitäis keksiä jotain uutta kuin vain rahastamisen vanha konsti.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Heinäkuu 08, 2017, 20:25:30 ip
Vastaus #8006

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus Johan Kosunen=Mökillä ei ole juoksevaa vettä,hiukan haasteellista kuskata isoa määrää vettä pyörän päällä. Täytin isän luona usean 1,5 litran wishy pullon ja niitä mahtuu jo paljon pyörän laukkuun.

Kuvassa ongelman ratkaisu vedenkuljetukseen jos se vesi täytyy "prätkällä" kuljettaa..

Tottakait vesi pitää viedä prätkällä kuten muutkin eväät ja tavarat,ei vannoutunut motoristi liiku autolla kesällä! Moni on jo rakennellut perävaunun moottoripyörän perään. Toisilla on suksipoxi pyörillä perässä. Viime vuonna jänkhällä jytisee tapahtumassa oli monenmoista perävaunua. Hienoin oli ehkä isosta olut-tynnyristä tehty kärri,olisiko olut tammitynnyri?

Heinäkuu 10, 2017, 21:25:19 ip
Vastaus #8007

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No töitähän tänään taas tänäänkin tuli touhuttua.

Ja työn vastapainoksi tiistaisin haluttaisi käydä Mustalahden satamassa tapaamassa muita pärinäpoikia, surinasussuja ja tarakkaharakoista.
Mutta mikä siinä on, että tänä kesänä sataa joka ikinen tiistai-ilta.
Huomiseksi on tietysti taas luvattu sadetta. Se on sitten viides sadetiistai putkeen. Ja viides sivu suun mennyt tiistaitapaaminen.  >:(

Heinäkuu 11, 2017, 13:08:43 ip
Vastaus #8008

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Sitä minä oikeastaan tulin kertomaan, että kun päänsärkyisenä ja heikotusta tuntevana istuskelee lasten leikkipaikan vieressä, alkaa hiukan vihata kaikkia alle puolitoistametrisiä."

Sitähän sanotaan ettei koolla ole väliä. Joskus harvoin kun on pinna tiukalla ja huono päivä. Silloin ei ole väliä onko pieni vai iso, nuori vai vanha. Riittää että ei ole opetettu kotona käytöstapoja tai ei muuten ymmärretä käyttäytyä kohteliaasti ja toisia huomioonottavasti. Silloin viha on lievä ilmaus mitä ilmeestäni voisi lukea jos joku sitä ymmärtäisi.

Näinhän se menee. Tein eilen sen virheen, että kävin soutelemassa puolisen tuntia. Viima järvellä ei tehnyt hyvää, ja tänään on taas aikalailla flunssainen päivä. Päänsärkyä, väsymystä ja huono tuntu asiakaspalveluun. Päivä alkoi kivasti sillä, kun ohi mennessä kuulin asiakkaan kommentoivan kirjoittamaani tekstiä tyyliin "...on se p*kele kun nämä ei opettele kirjoittamaan." Kysäisin asiasta, ja tuli pään aukomista pilkkuvirheistä. Kertasin pilkkusääntöjä ja myönnän, että mies oli oikeassa. Olen kehittänyt pari virheellistä tapaa käyttää pilkkua. Lähinnä asiassa kuitenkin kismitti se ikävä ja hyökkäävä tapa. Tuollaiset asiat kun voi kertoa myös mukavalla tavalla. Käytöstavat, ne ovat tärkeitä. Parempana päivänä asia ei olisi jäänyt vaivaamaan, vaan todennäköisesti olisin hetken päästä jutustellut ukkojen kanssa mukavia ja kiittänyt huomiosta.

Onneksi tuon jälkeen päivä on ollut huomattavasti parempi. Museovieraiden kanssa on parhaillaan erittäin mukavaa ja palkitsevaa jutustella tieliikennehistoriasta ja vanhoista ajoneuvoista. Yleensä asiakkaat ovat fiksuja ja huomaavaisia. Se lähinnä harmittaa, kun toistuvasti rämpätään autoja. Museossa autot ovat näytteillä ja yleisön katsottavana, mutta ne ovat myös museon omistuksessa tai lainassa. Jos ovessa on lappu, joka kieltää rämppäämisen, niin pitäisi olla selvä juttu, ettei ovea yritetä avata. Ei kaupan pihassakaan mennä istumaan kiinnostavan näköiseen autoon silloin, kun omistajaa ei näy. Tai istuta tuntemattoman moottoripyörän selkään.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2017, 13:10:22 ip kirjoittanut Martti Korhonen »

Heinäkuu 11, 2017, 15:43:39 ip
Vastaus #8009

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
"Sitä minä oikeastaan tulin kertomaan, että kun päänsärkyisenä ja heikotusta tuntevana istuskelee lasten leikkipaikan vieressä, alkaa hiukan vihata kaikkia alle puolitoistametrisiä."

Sitähän sanotaan ettei koolla ole väliä. Joskus harvoin kun on pinna tiukalla ja huono päivä. Silloin ei ole väliä onko pieni vai iso, nuori vai vanha. Riittää että ei ole opetettu kotona käytöstapoja tai ei muuten ymmärretä käyttäytyä kohteliaasti ja toisia huomioonottavasti. Silloin viha on lievä ilmaus mitä ilmeestäni voisi lukea jos joku sitä ymmärtäisi.

Näinhän se menee. Tein eilen sen virheen, että kävin soutelemassa puolisen tuntia. Viima järvellä ei tehnyt hyvää, ja tänään on taas aikalailla flunssainen päivä. Päänsärkyä, väsymystä ja huono tuntu asiakaspalveluun. Päivä alkoi kivasti sillä, kun ohi mennessä kuulin asiakkaan kommentoivan kirjoittamaani tekstiä tyyliin "...on se p*kele kun nämä ei opettele kirjoittamaan." Kysäisin asiasta, ja tuli pään aukomista pilkkuvirheistä. Kertasin pilkkusääntöjä ja myönnän, että mies oli oikeassa. Olen kehittänyt pari virheellistä tapaa käyttää pilkkua. Lähinnä asiassa kuitenkin kismitti se ikävä ja hyökkäävä tapa. Tuollaiset asiat kun voi kertoa myös mukavalla tavalla. Käytöstavat, ne ovat tärkeitä. Parempana päivänä asia ei olisi jäänyt vaivaamaan, vaan todennäköisesti olisin hetken päästä jutustellut ukkojen kanssa mukavia ja kiittänyt huomiosta.

Onneksi tuon jälkeen päivä on ollut huomattavasti parempi. Museovieraiden kanssa on parhaillaan erittäin mukavaa ja palkitsevaa jutustella tieliikennehistoriasta ja vanhoista ajoneuvoista. Yleensä asiakkaat ovat fiksuja ja huomaavaisia. Se lähinnä harmittaa, kun toistuvasti rämpätään autoja. Museossa autot ovat näytteillä ja yleisön katsottavana, mutta ne ovat myös museon omistuksessa tai lainassa. Jos ovessa on lappu, joka kieltää rämppäämisen, niin pitäisi olla selvä juttu, ettei ovea yritetä avata. Ei kaupan pihassakaan mennä istumaan kiinnostavan näköiseen autoon silloin, kun omistajaa ei näy. Tai istuta tuntemattoman moottoripyörän selkään.

Minä olen kuullut semmoisesta ihmisrodusta kuin pilkun nussija. Oli varmaankin just sen lajin edustajia?
Pilkun nussijat hakeutuu yleensä kelaan yms. vastaaviin paikkoihin töihin, kun niissä työpaikoissa se pilkun nussinta on usein tärkeämpää kuin itse työn tekeminen, johon on alun perin palkattu?