Kyllä miehellä pitää puukko olla, aina taskussa sveitsin armeijan linkkari mutta mökkimatkalla vyöllä US Marin joukkojen puukko. Kellot ja kännykät IP-68 vesisuojattu, sitä tiedä mitä tapahtuu ja on tapahtunutkin. Aseet niin hyvin rasvattu ettei pieni sukellus kastele ruutia, on poliisit pari kertaa puhutellut ja sanoin tarvitsevani puukkoa usein ja kun polkupyörällä matkassa pyssy on piilossa kainalo kotelossa, onko ongelmaa. No ei ole mutta mitä teen pyssyllä niin sanoin ettei meillä ole oikein ratoja mutta mulla on mökillä. Kyllä ne otsaa on rypistelly mutta sitten OK. Viimeksi kun pysäyttivät niin sanoivat eikö mun ehkä suurin Dopperiuros riitä mulle, sanoin että riittää ja tämä on vain keino kuljettaa kyseiset vehkeet turvallisesti kotiin. Tämä puukko on niin kuin iso linkkari nutta nätissä suojakotelossa, toimii helkutan hyvin heittopuukkona ja monta tikkataulua on tuhottu eikä sillä ole vaikea vuolla. Monta rusakkoa on antanut mulle lihansa sillä ja kalan fileointi sujuu myös hyvin. Niin rusakkoa kun kunnon metsäjäniksiä ei enään ole, joskus puoliverisen saanu, minkä ammun sen syön ja koira sisukalut.
Vuoden päästä täytän 60V ja on jo kysytty mitä lahjaksi, sanoin jos saan itse tilata niin Rautsin puukon haluaisin. Saas nähdä kuis ukon käy, kyllä mulla on sepän tekemiä mutta yhtä uupuu sano piru kun suojattejaan laski. Nyt tulot pudonneet mut kerkisin ostaa lähes kaiken mitä miehellä pitää olla, eikö kauheaa kun mitään ei puutu.