Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510727 kertaa)

Huhtikuu 15, 2017, 22:19:40 ip
Vastaus #7770

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noin 600 kilometriä autoilua. Savosta keski-Suomeen, josta IC kyytiin ja Pirkanmaalle. Pirkanmaalla IC pois pakusta ja muuta romua tilalle. Sitten takaisin Savoon. Huomenna linja-autolla takaisin Tampereelle. Toisin sanoen tulee peräkkäin kolme sellaista päivää, jolloin olen Tampereella ja Suonenjoella.

Niin, nyt on tosiaan toinenkin Issikka hommattu. Tämä vaikutti sen verran paremmalta kokonaisuudelta, että vein toisen toistaiseksi säilytykseen kauniille Savonmaalle. Näyttää siltä, että tästä pyörästä on jopa joskus pidetty huolta. Puolipuristin ja sen vipukin ovat tallessa! Puristuksia löytyy, jarrut jarruttaa, kytkin kytkee, renkaat pyörii, takakiikussa ei ole klappia, mutta ykkönen ja kakkonen eivät ikävä kyllä pelaa. Maanantaina pääsee selvittelemään mikä mättää. Kuitenkin tuntuu hyvältä 200 euron pyöräksi.

Kuusivolttiset sähköt on pyörässä paikallaan. Nyt pitää pähkäillä laittaisiko Vapen vai jättääkö kärjellisen.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2017, 22:24:13 ip kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Huhtikuu 15, 2017, 22:44:18 ip
Vastaus #7771

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eiköhän tuossa ole rahalle vastinetta,ei ainakaan yli hintaa ole. Eikä mennyt hankinta edes ymmärtämättömälle.
Löysi projekti juuri oikean asiasta ymmärtävän omistajan.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Huhtikuu 17, 2017, 21:11:45 ip
Vastaus #7772

Ismo Hakamäki

• Vieras
Tää on jo eilistä, mutta eikohan se viä mene.
Kävelin kelkkauraa poroaidalle katsomaan norskien poroja, jotka laiduntaa Suomen puolella. No niitä en löytänyt, mutta maisemat oli aika maukkaat ja hiki tuli...
Tänään ponkasin 4.00 uralle ja kotona Akaalla klo 19.30.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 17, 2017, 21:51:08 ip
Vastaus #7773

Jaakko Latvanen

• Vieras
Mie oon jo antanu periks; yhen pysähyksen taktiikalla mennen tullen, millo on nuin etäs pitäny.  Haukiputtaan Bestwestern ja Kajjaanin Scandic on parilla viime reissulla tarjonneet varikkokäynnin, tosin korvausta vastaan. Vaikka on varakuskikin, nii vaatii huollon, ei ennää viiti yksillä silmillä.

Koko Lapin vois siirtää lähemmäks... Vaikka ei oo tuohonkaan matkaan ykskään reissu jälkeenpäin harmittanu.

jv

Huhtikuu 20, 2017, 12:59:46 ip
Vastaus #7774

Jaakko Latvanen

• Vieras
Mie oon joskus enneaikaa trialireissuilla ja viime syksynäki olin siellä Piilosanan ratkomisen SM-kisoissa (sijoituin sijalle ynnä muut...) yöpyny sellasessa näkövammasten liiton ylläpitämässä paikassa ko Majatalo Onnela, Tuusulanjärven rannalla.  Kulttuurinähtävyyksiä ihan vieressä, jos rouvaväkkee vaikka kiinnostaa.  Toinen paikka melkein vieressä on Krapi-niminen hotelli, mutta siitä ei oo kokemuksia.  Ei ne nuokaa kumpakaan ilmasia oo, melkein samat hinnat ko helssingin keskustan hotelleissa.

jaakkovaakko

Huhtikuu 20, 2017, 22:46:22 ip
Vastaus #7775

Risto Saastamoinen

• Vieras
Tuli tehtyä komia reissu lähikaupunkiin, ja komialla autolla vielä. Kaverin Ukkoslintu oli vailla katsastusta ja niinpä päätimme tehdä kerralla usseemman, ensin tehtiin museotarkastus, sitten muutoskatsastus ja vielä vuosikatsastus ja kaikki hienosti läpi. Tulomatkalla mietiskelin että miksi ihmeessä kahta kuivunutta ukkoa kuljettamaan tarvitaan seitsemän litran kone ja valtava auto, johon on tungettu todella pieni hytti. Mutta kyyti oli komeaa!

Lopulta pääsin sen oman ikäkulun Jaguarin puikkoihin ja kylläpä Jagge tuntui järkiautolle!

Huhtikuu 21, 2017, 10:35:05 ap
Vastaus #7776

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Laitoin pariin autoon suvikummit alle ja eikös kun siittä tolpilleni könysin niin lumihiutaleita alko leijailla. Nyt näkyy nurmi olevan valkiana ulkona. Tätä menoa ei pitkistä kalsareista voi ennen juhannusta luopua.

Sen verran tuota Riston kokemusta Fordista  kommentoin. Jenkkejä joko rakastaa tai vihaa. Monessa mukavassa asiassa ei sitäpaitsi ole mitään järkeä.

Järki on ihan yliarvostettua touhua, puheissa.
Ihminen on siitä näppärä myyntimies että joka ukko on loistava myyjä sillon kun se myy itelleen. Se myy itelleen vaikka moottoripyörän raadon, tai ihan mitä vaan. Jos se on myynyt itelleen miksi 300 tuhatta ajettu peukeotti on just hänelle, just tarpeeseen, kukkaroon, ja kaikinpuolin sopiva niin ostaa se sen. Ja sitte alkaa myydä, perustella kavereille hankintaa. Joo, peukeotit on paskoja yleensä mutta mun tarpeeseen ja käyttöön tää on ihan loistava... Ja tää on kuulemma ollu mummolla saaressa kauppareissu autona, mutta ei sillä ole paljoa ajettu kun ei ole siltaa.

Toinen ihminen näkee toisin. Vaimo kohteliaasti tiedusteli minultakin että onko se nyt ihan varma että keskellä kaupunkia, 800 neliön tontilla, on oltava 1952 mallinen ferguson. Totta helevetissä on. Ei sillä voi siellä mitään tehdä, mutta se sopii tontille. Mutta ferguhan onkin ihan vaan liikenteenhäirintätehtäviin hankittu.
Jaa miksi pitää olla 4 vanhaa prätkää. No onhan tää ihan selvä juttu. Jos olis vaan kolme, ja ykskaks tarviit neljättä niin lähet naapurin Jukalta lainaamaan. Ja Jukka on niin tarkka ettei se lainaile. On siis pakko olla neljä. Ihan järkeenkäypä juttuhan tämä.

Huhtikuu 21, 2017, 13:02:24 ip
Vastaus #7777

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tota myrkkyruiskeilla tappamista olen ihmetellyt, miksei voida vaan ampua tai onhan poliiseilla takavarikoissa heroiiniä ja kunnon annos niin ei kidu vaan voi olla sekunnin kivaa. Lääkkeitä on kymmenittäin joten miksi pitää käyttää jotain Mengelen keksimää sekoitusta, ampumisessa yksi kiva ominaisuus kun annetaan 5 ladattua asetta joissa yhdessä on paukkupanos joten jokainen teloittajista voi ajatella en se minä ollut.

Olen sitä mieltä että 20V eristyssellissä on pahempi kuin kuolema, nehän ei saa edes kertakäyttö aterimia etteivät vaan tee niillä itselleen mitään. Ne on murhaajia mutta mitä me ollaan.

Huhtikuu 21, 2017, 17:47:57 ip
Vastaus #7778

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tapetaan ku on tuomittu muttei pidetä kuolemansellissä kymmeniä vuosia.

Huhtikuu 21, 2017, 18:51:40 ip
Vastaus #7779

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tuli tehtyä komia reissu lähikaupunkiin, ja komialla autolla vielä. Kaverin Ukkoslintu oli vailla katsastusta ja niinpä päätimme tehdä kerralla usseemman, ensin tehtiin museotarkastus, sitten muutoskatsastus ja vielä vuosikatsastus ja kaikki hienosti läpi. Tulomatkalla mietiskelin että miksi ihmeessä kahta kuivunutta ukkoa kuljettamaan tarvitaan seitsemän litran kone ja valtava auto, johon on tungettu todella pieni hytti. Mutta kyyti oli komeaa!

Lopulta pääsin sen oman ikäkulun Jaguarin puikkoihin ja kylläpä Jagge tuntui järkiautolle!

Vanha Jaguar järkiauto?  ???
 No tuon oman uudemman Jaguarin ostoa koitin perustella jollain järjellä, mutta tuon vanhemman ostoa ei voi perustella sitten yhtään millään järkisyyllä. Tai eihän se virallisesti ole edes Jaguar vaan Daimler. Käytännössähän se on sama auto XJ12:n kanssa. Daimlerissa vaan muutama nappi enempi koetaulussa ja kissa on keulasta vaihdettu D-merkkiin, ja laitettu niistä sitten "sopivasti" lisähintaa.
 Järki siitä on ihan oikeasti hyvin kaukana, mutta vaan missä harrasteajopelissä sitä järkeä olis?  :)

Huhtikuu 21, 2017, 20:20:10 ip
Vastaus #7780

Risto Saastamoinen

• Vieras
Selitäs Tuomo, kun tiiät, miten se oikein menee. Kun tuo minun Jagge on kuitenkin jagge, vaikka se on tehtaalta lähteissä ollu Daimler Vanden Plas. Siinä on kuitenkin kissankuvia siellä täällä, ja se hyökkäävä killi konepellillä. Mulle ei ole valjennu ne kaikki kiemurat mitä näihin liittyy?

Huhtikuu 21, 2017, 20:45:35 ip
Vastaus #7781

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Selitäs Tuomo, kun tiiät, miten se oikein menee. Kun tuo minun Jagge on kuitenkin jagge, vaikka se on tehtaalta lähteissä ollu Daimler Vanden Plas. Siinä on kuitenkin kissankuvia siellä täällä, ja se hyökkäävä killi konepellillä. Mulle ei ole valjennu ne kaikki kiemurat mitä näihin liittyy?
No rehellisisti sanottuna ei ole valennut minullekkaan. Myyty samaa rytöläjää eri nimellä ja hinnalla, tosin on just sama auto. Niissä tais tapahtua jotain omistus- tai jotain muutoksia/hässäköitä siinä 90-luvun vaihteessa? Siitä kait ne jag/daimler nimi jutskat? En tiiä? Oma on 1987.
 Kait tuota daimleria myytiin joskus jonakin paremmin varusteltuna jaguaarina? Omassa rekisteri otteessa lukee daimler. Eikä siinä ole kissan merkkejä missään muualla kuin venttiilikoppien kansissa, tai lähiinä on ne tekstit. Rungossa lukee tietty jaguar. Kissankuva korvattu konepellistä d-merkillä, vanteiden keskellä d-merkit, etukloksuissa ne d-merkit  ja maski on vähän erinäköinen, kuulema? Ite en oo edes huomannut että mikä ero siinä on jag-maskiin, mutta kait joku wannabe jagmies huomaa niiden erot? Minä en.
 Persiissä ja rekkariotteessa lukee tuossa omassa daimler duoble six, ja saman ikäisissä jaguaarissa lukee jaguar xj12, jos ne on silloin myyty jaguaareina.
 Värit on erona?  :-X

Huhtikuu 21, 2017, 20:50:42 ip
Vastaus #7782

Risto Saastamoinen

• Vieras
Jaa, nyt tuntuu ettei ikinä seleviä minun sähköjärjestelmälleni tuo sotku. Olkoon miten vaan, mutta kyllä Jaggea voi pitää ihan käyttöautona ja silloinhan se on järkiauto, eipä siinä.

Huhtikuu 21, 2017, 21:21:54 ip
Vastaus #7783

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tuolla uudemmalla oon porhaltanut kohta 200,000 km. Hyvin kukkuu ja pelittää. Voisin sanoa jopa erittäin luotettavaksi autoksi.

Nii. Tässä jo puoli vuotta odotellut vanhemman koneen kasausta. Eipä oo vielä kuulunut että jokohan kone olis jo läjässä? Lupasivat soittaa kun on kasassa. Jos ei kohta kuulu, niin taidan tilata ulukomailta vaihtokoneen, kun niitä näyttäis löytyvän enklanninmaalta, jopa ihan kohtuuhintaan ja kohtuu kilometrein.

Juutuupista löytyy tämmöinen video Top Gear:lta, kun ottavat koeajoon just samanlaisen daimlerin:
 https://www.youtube.com/watch?v=EXLrU25gRwQ
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2017, 21:23:56 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Huhtikuu 21, 2017, 21:38:03 ip
Vastaus #7784

Jaakko Latvanen

• Vieras
Tuli tännään saatua jottain aikaseksi: autossa on nyt kesäpyörät alla, takaiskarit kunnossa, kaikki öljyt uuvet, ja se on puhas päältä ja sisältä!  Itteeni kiitän just oluella, ja kattelen sitä nauttiessani seittemännen kerroksen ikkunasta ratapihalle ja kirkolle päin.
jv