Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510419 kertaa)

Joulukuu 06, 2016, 16:13:41 ip
Vastaus #7500

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kehitys keskuttelut oli kivoja, pomon kanssa juteltiin veneistä ja kalastamisesta kun se ymmärsi myöntää ettei tietokoneista ymmärrä muuta kuin että meidän allaojo ajat oli pienimmät.

Joulukuu 06, 2016, 16:49:35 ip
Vastaus #7501

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Meillä meni pitkällisten neuvottelujen tuloksena se kikyykytys niin että normaaliksi työajaksi laitettiin 7:36, eli 6 minuuttia lisää joka päivälle. Puolen tunnin ruokatunti on "pakollinen", eli käytännössä työaika 8:06 per päivä. Olisi se huonomminkin voinut mennä, vaikka aika tyhjänpäiväiseltä säätämiseltä tuntuu. Toimihenkilöporukka (ylempiä sellaisia kuten nykyään lähes kaikki) ja liukuva työaika, usein päivät venyvät joka tapauksessa. Nyt vaan kertyy sitten "plussia" vähä vähemmän.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 06, 2016, 18:14:42 ip
Vastaus #7502

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Me koitettin hakia toimihenkilöille tuollasta liukumaan perustuvaa kikyttelyä. Aina vuojen alussa olis laitettu jokkaiselle -24 h liukumiin ja siitä sitte olis alettu ommaan tahtiin tekemään.

Eipä siitä nyt sitte ihan semmosta tullut, mutta aika liki kuitenki. Aika vappaasti saapi tehä nuita kikyttelyjä 0,5 - 12 h kertarykäisyinä työnantajan tarpeet huomioiden. Ite taijan tehä aika pitkälti ilimanaikosina viikolle sattuvina kirkollisina pyhinä, ku en hirviästi tykkää päivän jatkamisesta. Työajan ulukopuolelle sattuvaa matka-aikaahan sitä ois vaikka kuinka, mutta niillä ei voi kikytellä, kö eivät oo työaikaa.
Kahden pytyn loukussa.

Joulukuu 08, 2016, 10:40:45 ap
Vastaus #7503

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eilen ajeltiin äitimuorin kanssa Tampereelle, mutta piti aamusella odotella Rautalammilla kun äiti käy pitämässä pari oppituntia.

Kävin paikallisessa museossa juomassa aamukahvit ja turisemassa entisten työkaverien kanssa, ja tuumasivat, että ottaisivat mielellään ohjelmistoon jos suunnittelen näyttelyn hirsitaloasumiseen liittyen. Tähänhän olen aika pitkälti taustatyöt tehnyt verkkonäyttelyn (hirsienkatkossa.wordpress.com) kirjoittamisen ja kuvaamisen yhteydessä. Ei olisi järin suuri homma värkkäillä siitä fyysinen näyttely, etenkään kun olen yhden sellaisen jo aiheesta taannoin tehnytkin Jyväskylän yliopiston museolle. Tässon vaan se, että museo toimii aivan pirun pienellä budjetilla. Museo on pieni, ja 6 vuodessa on vähentynyt valtion vuotuinen tuki yhteensä 10 000 euroa. Näyttelyn kulut kyllä voisivat maksaa, mutta minen tuosta palkkaa saisi kun ei rahaa ole. Saattaisivat kuitenkin palkata keväällä-kesällä erästä kulttuuriympäristöselvitystä tekemään jos rahoitusasiat napsahtaa kohdilleen. Hommaan liittyisi runsaasti kulttuuriympäristön valokuvaamista. Kyllähän tuo kelepaisi. Jotain tuo verkkonäyttelyn tekeminenkin siis jo poikii. Haluavat pari valokuvaakin ostaa yhteen juttuunsa, minun vaan pitää keksiä niille ensin hinta. Kyllä kait se tuo fyysinen näyttely pitää ottaa suunnittelun alle, kun kuitenkin on kyse asiasta jota ilokseen tekee, ja joka olisi erittäin hieno lisä työkokemukseen.

Onpahan tullut oltua myös yhteyksissä Mobilian suuntaan. Mahdollisesti alkaa parin kuukauden työkokeilu lähiaikoina. Tämä selviää alkuviikosta. Onhan se vähän pöliää tehdä ammattimiehenä ilmaista työtä, mutta ei voi mitään. Kun kontaktit puuttuu ja työkokemus on suht. vähäistä niin mieluummin näin kuin päivät pääksytysten telkkaria tuijottaen.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 08, 2016, 21:10:43 ip
Vastaus #7504

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Eilen ajeltiin äitimuorin kanssa Tampereelle, mutta piti aamusella odotella Rautalammilla kun äiti käy pitämässä pari oppituntia.

Kävin paikallisessa museossa juomassa aamukahvit ja turisemassa entisten työkaverien kanssa, ja tuumasivat, että ottaisivat mielellään ohjelmistoon jos suunnittelen näyttelyn hirsitaloasumiseen liittyen. Tähänhän olen aika pitkälti taustatyöt tehnyt verkkonäyttelyn (hirsienkatkossa.wordpress.com) kirjoittamisen ja kuvaamisen yhteydessä. Ei olisi järin suuri homma värkkäillä siitä fyysinen näyttely, etenkään kun olen yhden sellaisen jo aiheesta taannoin tehnytkin Jyväskylän yliopiston museolle. Tässon vaan se, että museo toimii aivan pirun pienellä budjetilla. Museo on pieni, ja 6 vuodessa on vähentynyt valtion vuotuinen tuki yhteensä 10 000 euroa. Näyttelyn kulut kyllä voisivat maksaa, mutta minen tuosta palkkaa saisi kun ei rahaa ole. Saattaisivat kuitenkin palkata keväällä-kesällä erästä kulttuuriympäristöselvitystä tekemään jos rahoitusasiat napsahtaa kohdilleen. Hommaan liittyisi runsaasti kulttuuriympäristön valokuvaamista. Kyllähän tuo kelepaisi. Jotain tuo verkkonäyttelyn tekeminenkin siis jo poikii. Haluavat pari valokuvaakin ostaa yhteen juttuunsa, minun vaan pitää keksiä niille ensin hinta. Kyllä kait se tuo fyysinen näyttely pitää ottaa suunnittelun alle, kun kuitenkin on kyse asiasta jota ilokseen tekee, ja joka olisi erittäin hieno lisä työkokemukseen.

Onpahan tullut oltua myös yhteyksissä Mobilian suuntaan. Mahdollisesti alkaa parin kuukauden työkokeilu lähiaikoina. Tämä selviää alkuviikosta. Onhan se vähän pöliää tehdä ammattimiehenä ilmaista työtä, mutta ei voi mitään. Kun kontaktit puuttuu ja työkokemus on suht. vähäistä niin mieluummin näin kuin päivät pääksytysten telkkaria tuijottaen.
No et sitten tänään ilmeisesti ollut kuopiossa tuossa puolen päivän aikaan, kerran olit rautalammilla?
 Sivuvaunu IICEE, luultavasti? Tai saattoihan se olla K-pyöräkin?  No, joka tapauksessa sininen ja joku itäsivari oli saaristokaupungin risteyksessä kääntymässä sataman suuntaan.
 Olin mäkkärin liikennevaloissa takana, eikä oikein nähnyt tarkemmin kun piti itse kääntyä takaa toiseen suuntaan.

Joulukuu 11, 2016, 12:50:37 ip
Vastaus #7505

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

No et sitten tänään ilmeisesti ollut kuopiossa tuossa puolen päivän aikaan, kerran olit rautalammilla?
 Sivuvaunu IICEE, luultavasti? Tai saattoihan se olla K-pyöräkin?  No, joka tapauksessa sininen ja joku itäsivari oli saaristokaupungin risteyksessä kääntymässä sataman suuntaan.
 Olin mäkkärin liikennevaloissa takana, eikä oikein nähnyt tarkemmin kun piti itse kääntyä takaa toiseen suuntaan.

En ollut. Linja-autolla olin Savon reissulla.

Tavoite olisi kyllä ajaa IC:llä Suonenjoelle talven aikana. On kuitenkin muutamia juttuja, jotka pitäisi ennen sitä saada kondikseen. Rengasasia on vielä hiukan auki. Nyt on postissa tulossa ihan ehta Mitaksen m+s -merkinnällä oleva endurorengas, mutta melkein pitäisi toinenkin hyvä saada niin tuntuisi paremmalta lähteä etäälle. Vanne, jolle rengas tulee, pitäisi sekin vielä huoltaa. Pinnat on siinä nyt löysällä, pitää jokin teline kehitellä vanteen säätämistä varten. Polkupyörän renkaan pinnaa paremman puutteessa etuhaarukassa kääntämällä pyörän selälleen, mutta IC:n kanssa ei taida olla hyvä ratkaisu...

Rengasongelman lisäksi puuttuu tarvittavaa vaatetusta. Takkia menen ihan pian kokeilemaan kun hiukan parantelin. Paksu lampaannahkatakki, jossa oli ikävä kyllä turhan vähän puoliskojen päällekkäisyyttä kun napitti. Tuuli suoraan sisään aukosta. Ompelin äsken lampaannahan palaseen hihnan, jolla sen saa ripustettua kaulalle. Tulee takin alle vatsan kohdalle, kylkiin saakka ylettää. Jospa se pitäisi tuulen ulkona. Mutta sitten on ne housut, niistä on pahasti puutos. Lampaannahkahousut haluaisin niin olisi tyyliin sopivat kuteet, mutta voi olla että pitää vaan jotkut halavat pilkkihousut etsiä.

Ei oikein viitsisi 300km talvisiirtymälle lähteä huonoilla renkailla tai puutteellisilla ajovaatteilla.

Joulukuu 11, 2016, 13:04:16 ip
Vastaus #7506

Risto Saastamoinen

• Vieras
Muistatko Martti sen ic osakasan, jonka jo myin sulle muttet ole kiireiltäsi ehtinyt noutamaan? Siinä kasassa on yksi vanne jossa on päällä suht hyvä karkeapintainen rengas, tosin ilman nastoja.
Menenkin tästä varastolle niin osaan kohta kertoa tarkemmin.

Joulukuu 11, 2016, 13:15:50 ip
Vastaus #7507

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Muistatko Martti sen ic osakasan, jonka jo myin sulle muttet ole kiireiltäsi ehtinyt noutamaan? Siinä kasassa on yksi vanne jossa on päällä suht hyvä karkeapintainen rengas, tosin ilman nastoja.
Menenkin tästä varastolle niin osaan kohta kertoa tarkemmin.

Kyllä minä sen muistan ja edelleen olen rojuista kiinnostunut. Se on vaan tämä akuutti krooninen rahapula, joka hidastaa kaupankäyntiä. Mutta katsotaan, saattaisi pian olla taas vähän löysää rahaa. Toivottavasti eivät ole sinulle kovin pahana tilanviejänä siellä...

Joulukuu 11, 2016, 13:22:27 ip
Vastaus #7508

Risto Saastamoinen

• Vieras
Peli selevä. Kävin kahtomassa ja yllätyin itekkin. Rengas on aito venäläisvalmisteinen nähtävästi käyttämätön yleisrengas joka soveltuupi keliin kuin keliin, kuten hyvä kumi ainakin. Kyseinen lämmönjakohuone on tarkoitus tyhjentää heti kun ehditään remontointia varten ja siinä vaiheessa kaikki tavara lähtee suuntaan tai toiseen, mieluiten tarvihtijalle.
Joten, hae pois jos käyt S-joella, maksulla ei erityistä hoppua ole.

Joulukuu 11, 2016, 16:06:29 ip
Vastaus #7509

Jaakko Latvanen

• Vieras
Tuosta pinnaamisesta, se kun on miulle melkein leipälaji.  Oon vaan akselin laittanu viilapenkkiin pystyyn, ja pyörä siihen kylelleen. Joku tikku pöyvälle pystyyn, minkä saap lähelle vannetta, että näkkee heiton. Mielellään katotaan vanteen siitä pinnasta, mitä vasten rengas tullee, jos on lommoja yhtään vanteessa. Viilapenkkiin kuparilevystä läpyskät välliin, jos joutuu kierteestä akselin puristammaan. Eikä suoruuven kanssa oo mittään tarvista mihinkään millin ossiin mennä. Jossain on tarvinnu joku holkki ettiä akselille viilapenkin ja pyörännavan välliin, että pääsee pyörimään vappaasti.

Takki pitäs tuulta, jos laittas takaperin päälle. Riski vaan siinä, että jos joutuu kolariin ja mennee taju, ni saattavat ensavussa ruveta päätä kääntämään oikein päin...

jv
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2016, 16:13:38 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Joulukuu 11, 2016, 17:07:28 ip
Vastaus #7510

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ihan hyvä tuosta takista tuli. Tosiaan sen ison palasen nahkaa ripustin kaulaan niin ei tuuli puhalla nappien välistä sisään. Nyt roikkuu miehen julkisivussa uusi karvainen nahkalärpäke entisten lisänä. Kaikki onneksi vaatteiden alla piilossa niin ei tule sanomista. Tuntuisi toimivan. Kävin parikymmentä kilometriä ajelemassa, -5 on lämmöt eikä tuntunut mitään viileyden ikävyyttä tuollaisissa reilun 60km/h vauhdeissa. Lämpöistä kyytiä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2016, 07:00:28 ap kirjoittanut Martti Korhonen »

Joulukuu 11, 2016, 17:48:54 ip
Vastaus #7511

Juha Jurttila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tavoite olisi kyllä ajaa IC:llä Suonenjoelle talven aikana. On kuitenkin muutamia juttuja, jotka pitäisi ennen sitä saada kondikseen. Rengasasia on vielä hiukan auki. Nyt on postissa tulossa ihan ehta Mitaksen m+s -merkinnällä oleva endurorengas, mutta melkein pitäisi toinenkin hyvä saada niin tuntuisi paremmalta lähteä etäälle.

Terve Martti,
Onko IC:ssä 19 tuuman rengaskoko? Mulla on kuvan mukainen kummi tarpeettomana. Meinasin sen jo kerran heittää romulavaan...
Kyseessä on Mitas E-07 front liimanastarengas kokoa 110/90-19. Valmistettu 16/14. Kyllä se varmaan IC:ssä takanakin kestää...
Ajelin sillä viime talvena noin 3000km. Kummipyörä on ihan kunnossa ja sillä ajelee vielä mutkasta tietä näkymättömiin.
Rengas jäi tarpeettomaksi koska vaihdoin talvipyörääni (KTM 1190 Adve) pidemmällä piikillä olevan kummin.
Jos luulet, että se sopisi pyörääsi ja toisi sulle iloa niin teen sulle tarjouksen.
Renkaan hinta toimituskuluineen sulle on 0,- euroa. Ei pitäisi olla paha...
Jos kiinnostaa, niin pistä yv.
Terv, Jussi

[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 11, 2016, 18:25:45 ip
Vastaus #7512

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tavoite olisi kyllä ajaa IC:llä Suonenjoelle talven aikana. On kuitenkin muutamia juttuja, jotka pitäisi ennen sitä saada kondikseen. Rengasasia on vielä hiukan auki. Nyt on postissa tulossa ihan ehta Mitaksen m+s -merkinnällä oleva endurorengas, mutta melkein pitäisi toinenkin hyvä saada niin tuntuisi paremmalta lähteä etäälle.

Terve Martti,
Onko IC:ssä 19 tuuman rengaskoko? Mulla on kuvan mukainen kummi tarpeettomana. Meinasin sen jo kerran heittää romulavaan...
Kyseessä on Mitas E-07 front liimanastarengas kokoa 110/90-19. Valmistettu 16/14. Kyllä se varmaan IC:ssä takanakin kestää...
Ajelin sillä viime talvena noin 3000km. Kummipyörä on ihan kunnossa ja sillä ajelee vielä mutkasta tietä näkymättömiin.
Rengas jäi tarpeettomaksi koska vaihdoin talvipyörääni (KTM 1190 Adve) pidemmällä piikillä olevan kummin.
Jos luulet, että se sopisi pyörääsi ja toisi sulle iloa niin teen sulle tarjouksen.
Renkaan hinta toimituskuluineen sulle on 0,- euroa. Ei pitäisi olla paha...
Jos kiinnostaa, niin pistä yv.
Terv, Jussi

Tämä kuulostaa erittäin hyvältä. Kyllä minä tuosta toimituskulut kuitenkin mielelläni maksan niin ei sinulle kulunkeja koidu minun ajeluista, tai jos asut lähellä niin karautan Issikalla pihaan hakemaan.

Laitan yksityisviestiä myös, sovitaan tarkemmin.

Joulukuu 12, 2016, 11:19:09 ap
Vastaus #7513

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Et sitten kehdannut tinkiä... :P

Joulukuu 12, 2016, 12:10:35 ip
Vastaus #7514

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Et sitten kehdannut tinkiä... :P

Esitin tarjouksen, mutta Jurttila ei suostunut ottamaan postikuluja, vaan halusi maksaa postikulut itse. Perusteli niin sanotulla motoristihengellä. Kaikenlaisia kauppamiehiä täällä, pidetään vaan kiinni hinnasta ilman mitään tinkivaraa! (Tähän tulis se hymiö jos niitä käyttäisin). Ja kyllä pitää sanoa, että reilu motoristimeininki tässä olikin ja hyvä mieli jäi.

Kävin äsken Mobilialla jutustelemassa ja 16.1. alkaa parin kuukauden pätkä. Teen taustatutkimusta tulevaan näyttelyyn ja kirjoitan näyttelytekstejä. Valokuvaan myös ja pidän ehkä "päivän kuva" -palstaa tai jotain vastaavaa Facebookissa. Palkkaahan minä en tästä tosiaan saa, mutta kullanarvoista kokemusta. Ehkä se palkka seuraa joskus perässä.

Aikomus on ajaa työmatkat (20km suuntaansa) IC:llä. Nyt on tuo rengaspuoli hoidossa, sitten vielä vähän vaatetusten laittoa ja pientä säätöä pyörään niin eiköhän se siitä. On nimittäin tämä bussimatkustaminen tympeää. Talvivaatteissa tällaiseen pätsiin. Huono ilma, hidas eteneminen ja hankalahkot aikataulut. Kustannukset osapuilleen samat kuin Issikalla.