Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510728 kertaa)

Kesäkuu 14, 2016, 23:36:18 ip
Vastaus #6915

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kaverin luona kävin Issikalla ja kyllä se vaan taas saa huolestumaan. Lämmittyään alkaa metallin hankausta muistuttava ääni kuulua. Kampiakselilta kuuluisi tulevan, tai kytkimeltä, kun kierrosten mukaan muuttuu korkeammaksi tai matalammaksi. Uudet runkolaakerit siinä on, mutta toisessa oli muutama laakerirulla jäykkänä ennen kuin pyörittelemällä ne herkistelin. Kunhan ei vaan niitä lämpimänä jumittelisi ja sieltä hankaisi... Aukihan tuota ei saa ennen kuin kotona 250 kilometrin päässä.

Se nyt vaan on Martti sillälailla että laakeriääniltä ei Issikasta Hondaa saa tekemällläkään  :)
Kuulalaakeri voi uutena hyvin olla niin jäykkä ettei sitä saa sormin kunnolla pyöritettyä-ollen silti aivan normaali.
Eikä lämpö vaikuta merkittävästi sen tiukkuuteen saatikka aiheuta mitään ääntä ennenkuinm laakeri on todella kulunut,
E i muuta kuin huolentonta ajoa vain niin saakelisti :)

Kesäkuu 15, 2016, 06:35:41 ap
Vastaus #6916

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Se nyt vaan on Martti sillälailla että laakeriääniltä ei Issikasta Hondaa saa tekemällläkään  :)
Kuulalaakeri voi uutena hyvin olla niin jäykkä ettei sitä saa sormin kunnolla pyöritettyä-ollen silti aivan normaali.
Eikä lämpö vaikuta merkittävästi sen tiukkuuteen saatikka aiheuta mitään ääntä ennenkuinm laakeri on todella kulunut,
E i muuta kuin huolentonta ajoa vain niin saakelisti :)

Rullalaakerihan tässä on. Mutta ehkäpä olet oikeassa. Se vuan että kun uutta ossaa laittaa ja sivuäänet vaan lisääntyy..  Pitää pitää mielessä että kotiinhan tämä on aina tuonut kahta kertaa lukuun ottamatta: Kerran petti lataus, kerran puhkesi kumi.

Oli muuten tuo kaveri, jonka luona eilen kävin, könynnyt ja satuttanut hampaansa. Vakuutusyhtiö kiemurteli ulos asiasta. Miekkoen arvuutti paljonko tuli pari päivää sitten tunnin hammaslääkärikäynti maksamaan. Arvelin että satasen, mutta väärässä olin. 2450€. Yhteensä 6500 tulee koko lysti maksamaan, mutta kuulemma mieluummin sen maksaa kun elämä helpottuu siinä ihan reilusti.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2016, 06:41:12 ap kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Kesäkuu 15, 2016, 18:30:26 ip
Vastaus #6917

Harri Kauranen

• Vieras
Ensin Olin vähän töissä ja sen jälkeen ilmamassa videon pätkiä,kun pojat lennätti niitä helikoptereita.Pojat laittaa joku päivä juurineen niitä lennätysvideoita.

Kesäkuu 16, 2016, 08:05:45 ap
Vastaus #6918

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Isäukon metsäpalstan vieressä asuvan miehen kanssa rämpättiin hiukan IC:tä. Kaveri on ollut HD:llä huoltopäällikkönä ja Volvolla rekkahuoltobisneksessä. Tuleeko IC:stä parempi Volvon ja HD:n opeilla? Tuli siitä. Pyörä on pitänyt jo viime kesänä kuumana kuormittaessa ikävää pientä naputusta. Järkeilin sen kanteen. Ja kansihan tässä on ollut huono. Röpelöinen sisäpinnaltaan. Pahimpia paikkoja hiukan tasoiteltiin ja hioskeltiin. Ääni hävisi aivan melkein. Eräässä mäessä vähän napsahti vielä. Kävin myös Pannonia-miehen juttusilla. Tämä miekkonen on rämpännyt IC:tä varmaan useamman kymmentä vuotta, ja pyöriä muutenkin. Hiukan sain vielä häneltä lisävinkkiä muutamaan juttuun pyörän kanssa tuon napputtelunkin lisäksi. Näin sitä taas oppia karttuu vähän kerrassaan kun tarpeeksi jaksaa kiroilla asian parissa. Aika monta asiaa olen käynyt läpi pyörässä tuon äänen vuoksi, ja nyt se taitaa olla historiaa. Vielä saattaisin laittaa paksumman sylinterin alatiivisteen varmuuden vuoksi.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2016, 08:18:15 ap kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Kesäkuu 16, 2016, 16:56:23 ip
Vastaus #6919

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
"Palonsammutuskurssilla" olin tän päivän.Ja oppi siellä jotain uuttakin vaikka olikin kortin uusiminen kyseessä.mm CO2 sammutinta en ollut aikaisemmin kokeillut.Enkä tiennyt että kännykkään saa ladattua 112 sovelluksen joka soittaa ja ilmoittaa samalla paikan koordinaatit-jos et tiedä missä olet apua tarvitsemassa.

Enää ei nouse sammutusharjoituksessakaan kauhukerroin niin korkealle(sitä roihuavaa jäteöljytynnyriä vesisateessa sammuttaessa)kun tuli saadaan aikaan nestekaasulla joka nousee suuttimista vesialtaan pinnalle.Ja sytytys sähköisesti langattomalla kauko-ohjaimella  8)
Roihu on silti yhtä komea mutta ilman sitä mustaa savua.Mutta sadesää siis ei estä tai siiirrä harjoitus-osiota.Ja meillä kyllä paistoi aurinko Porvoossa osan aikaa päivästä..
Ja sammutuspeite harjoituksessa käytetään laakeaa astiaa jossa palaa toholla sytytettävä geeli.
Siistiä puuhaa nuokin nykyisin  :)

Kesäkuu 16, 2016, 18:53:27 ip
Vastaus #6920

Jaakko Latvanen

• Vieras
Vanhaan ja vähän offtopiikki-asiaan tässä pallaan.  Moitin S-Pankkia tai Tapiolapankin ja S-Pankin fuusion meille aiheuttamaa korttiongelmaa tuolla muutama sivu sitten.  Männäviikon tiistakina lähettiin viikoksi ihan ulkomaille, ja kortit oli pahimmoilleen vähän hukassa.  Siks palailen, että S-Pankki sai kuin saikin lähtöpäivänä toimittanneeks meille uuvet kortit ja miulle tunnusluvut saman päivän postissa (rouvan tunnusluvut oli jo tullu aiemmin).  Puolilta päivin lähettiin körryyttämmään miun Kiialla kohti Helsinki-Vantaata, ja posti kävi jo ennen yhtätoista, ettei se viime tinkaan jäänyt... Mutta reissussa oli kummallakin omat kortit sekä yhteisen tilin kortit mukana, ei oltu pelkästään miun Nordea-Mastercardin varassa.

Ja Alpit nähtiin ja Etelä-Saksan vessatteet, yks satteeton päivä sattu koko viikkoon, mutta se onneks just vaelluspäivä Tannheimer Talissa.  Sään ennustaminen sattui siinä kohalleen.

jaakkovaakko (ja puoliso, vaikkei se täällä palstalla käykään)

Kesäkuu 17, 2016, 08:19:05 ap
Vastaus #6921

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tännään piti lähtee muansiirtohommiin kesäpalatsille, Urkonen http://www.elisanet.fi/voimakone/ möe mulle Pantrnerin perrään tuommosen kippoovan muansiirtokärrin, vuan satteen takija siirty sekkii urakka tuas syssymmälle.

Ja sama homma käypi Iisalamen perinnekonepäeviin http://www.koljonvirranvauhtipyora.com/tapahtumat.htm kanssa, niinkun myöskii Runnin romppeille http://rompetori.info/tapahtumat.php?action=getone&id=1003085 lähtö ilimeisesti perruuntuu kurjan kelin takija.  :-X

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Kesäkuu 17, 2016, 19:31:09 ip
Vastaus #6922

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos tuolla olis menny Helsinkiin mielenosostukseen maatallous tukien takia? Olis kai tullu pataan,liika pieni ja halpa?

Isännät ei ajele alle satasen (100 000)€ peleillä....

Jos on Moblaan uskominen,taisi olla1 Belarus! paikalla...

Hyvä siinä on ajella kerrostalon korkusella rattorilla miljuuna navetalle...
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Kesäkuu 17, 2016, 19:48:30 ip
Vastaus #6923

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Minulle ne eivät ehkä antaisikaan miljoonaa velkaa, onneksi ei ole yhtään velekaa...yksi liikemies sanoi eläessään että velkaa pitää olla kolmenlaista. Uutta, vanahaa  ja vasta otettua. Raktorikin on koirankopin korkuinen.
Napahulluna on hyvä olla.

Kesäkuu 17, 2016, 20:55:53 ip
Vastaus #6924

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Kävin etsimässä erään geokätkön. Oli järjestyksessä 3166:s., ja 450 ftf eli löydetty ensimmäisenä.
https://www.instagram.com/p/BGw7TNuQgu4/

Kesäkuu 17, 2016, 21:36:25 ip
Vastaus #6925

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Eilen lentelin kupperilla kuvaamassa Koljonvirran tienoota. Virran takana Koljonvirtacamping.

Tuossa näkymä Vieremältä. Ponssen seutuja ja sen alihankintayrityksiä.

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2016, 21:39:12 ip kirjoittanut Erkki Korhonen »

Kesäkuu 17, 2016, 22:38:32 ip
Vastaus #6926

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tännään piti lähtee muansiirtohommiin kesäpalatsille, Urkonen http://www.elisanet.fi/voimakone/ möe mulle Pantrnerin perrään tuommosen kippoovan muansiirtokärrin, vuan satteen takija siirty sekkii urakka tuas syssymmälle.

Ja sama homma käypi Iisalamen perinnekonepäeviin http://www.koljonvirranvauhtipyora.com/tapahtumat.htm kanssa, niinkun myöskii Runnin romppeille http://rompetori.info/tapahtumat.php?action=getone&id=1003085 lähtö ilimeisesti perruuntuu kurjan kelin takija.  :-X
Minä askartelin penskojen mönkijään tuommosen peräkärrin. Sillä ne on nyt kuskannut polttopuita, eukon multia ynnä muita istutuksia ja puutarha unelmia. Eihän niitä kersoja muuten sais tekemään mitään, mutta kun yhdistää hyödyn ja huvin. Eipähän tarvii enää itse lykkiä niitä kottikärrillä.

Kesäkuu 17, 2016, 23:50:39 ip
Vastaus #6927

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kesäkuu 18, 2016, 07:27:42 ap
Vastaus #6928

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Jos tuolla olis menny Helsinkiin mielenosostukseen maatallous tukien takia? Olis kai tullu pataan,liika pieni ja halpa?

Isännät ei ajele alle satasen (100 000)€ peleillä....

Jos on Moblaan uskominen,taisi olla1 Belarus! paikalla...

Hyvä siinä on ajella kerrostalon korkusella rattorilla miljuuna navetalle...

Mistäpä Kosunen muka sen tiijät miten paljo tuommonen yhistelmä on mulle tullu maksamaan?

Ei se ou halapoo ostella osamaksulla rattoreita ja sen lisälaetteita, se on niinkun yksii etesmännyt muanviljelijäkii itestään aekoenaan sano: "On se tuo suomalaenen muanviljelijä sitten hullu, sitä maksaa ennen vekseleitä kun veroja."
-pena-

Kesäkuu 18, 2016, 10:57:48 ap
Vastaus #6929

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Kyllä minäkiin oon tuon Kosusen kanssa samoella linjoella, elikkä oon sinulle niin kateellinen jotta oekeen vihaks pistelöö...

Kohta keksin niin ilikeen ja pisteliään näläväsyn että halavaannut! Nuita  tuhannet kerrat veevattuja ilikeyyksiä en kehtoo laettoo, pittää keksiä jottaet tuoretta...