Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511983 kertaa)

Toukokuu 22, 2016, 19:39:29 ip
Vastaus #6810

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Tein rilliin vähä isomman puhistushuollon. Poltin toholla valurautaosat puhtaaksi, pyhin myrkyllä pellit ja arvon polttimet uutteen järestykseen, jotta tullee neki käytettyä tasasemmin. Sitte vielä ölijysin valurauvat.

Sen päälle sitte saunon ja olipa aika mukava saunua, ku järvi oli aivan tyyni ja aurinko lämmitti palleja jäähyllä käyvessä.
Kahden pytyn loukussa.

Toukokuu 22, 2016, 21:28:09 ip
Vastaus #6811

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tiiviisti MM jääkiekkoa seuraillen :)
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Toukokuu 23, 2016, 13:16:33 ip
Vastaus #6812

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Työvoimatoimistosta tuli pari työtarjousta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että minulle olisi tarjottu työtä, vaan ilmoitettiin pari duunia mihin pitää hakea tai työttömyysturva lakkautetaan. Eihän siinä ole sen kummempaa kuin hakemusta sisään. Tuntuu vaan hiukan pöljältä, kun kyse on töistä, joihin minulla ei ole pätevyyttä. Puuttuu vaadittu työkokemus ja niitä taitoja, jotka erittäin selvästi mainittiin ilmoituksessa. Ei haluaisi valehdella tai pimittää asioita, mutta toisaalta ei oikein viitsi sanoa suoraankaan, että "minulla ei ole ilmoituksessa edellytettyjä taitoja ja kokemusta."

Ei muuta kuin hakemusta värkkäilemään! Jos käy niin, että duuni kohdalle napsahtaa niin kyllä tulee olemaan kova urakka opetellessa mm. niitä tarvittavia hyviä projektinhallintataitoja.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Toukokuu 23, 2016, 14:24:01 ip
Vastaus #6813

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Puuttuu vaadittu työkokemus ja niitä taitoja, jotka erittäin selvästi mainittiin ilmoituksessa. Ei haluaisi valehdella tai pimittää asioita, mutta toisaalta ei oikein viitsi sanoa suoraankaan, että "minulla ei ole ilmoituksessa edellytettyjä taitoja ja kokemusta."

Kyllä se on reilu peli, työpaikan saamattajäämisen uhallakin, kertoa taidoistaan rehellisesti totuus.
 Jos ei natsaa, niin ei natsaa. Kyllä se joskus sieltä löytyy se kaivattu duuni.

Lienet oikeassa. Rustailin alustavasti, jotta:

"Mielestäni rehellisyys on arvostettava ja yhteiskunnallisesti tärkeä ominaisuus ihmisessä. Tämän mielipiteeni mukaan tahdon myös elää. Siitä syystä minun täytyy mainita, että en täytä tehtävän vaatimuksia ruotsin kielen suullisen ilmaisukykyni enkä kulttuurialan ja verkostoyhteistyön kokemuksen suhteen. Kulttuurialan työkokemukseni on vähäinen, verkostoyhteistyön olematon. Haen työhön, koska minut on velvoitettu siihen, muussa tapauksessa olisin todennäköisesti jättänyt sen kokemattomuuteni vuoksi tekemättä. Rehellinen olen myös kirjoittaessani, että minulla on kuitenkin aito kiinnostus työtehtävään. Mielestäni vapaaehtoistoiminnan ja kulttuurityön liitto on erittäin hyödyllinen ja kehittämisen arvoinen seikka museoalan suhteen, ja olisin erittäin mielelläni antamassa oman panokseni sen kehittämiseen."

Toki myös kerron sellaisista taidoista, joita minulla on, ja joista näen työssä olevan hyötyä. Duunin ottaisin kyllä mielelläni, mutta voi pojat että olisi kova paikka saada se kunnialla hoidettua...

Katsotaan olenko lopullisessa hakemuksessa aivan noin rehellinen, vai hionko totuutta sieltä täältä hiukan särmättömämmäksi.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2016, 14:48:43 ip kirjoittanut Martti Korhonen »

Toukokuu 23, 2016, 18:27:09 ip
Vastaus #6814

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Viimesyksyn romut vein kierrätykseen vaan eipäs ollut makissa tilaa.
Ajattelin että en lähe kuskaamaan takaisin kun pitää pakata auto huomiseksi työmatkalle.
Yks lasipurkki jäi vielä niin sen lemppasin ikkunasta ulos mehtään.Niinhän ne teki ennenkin.
Kylillä näky kovin janoisa työmiehiä neljän jälkeen,niinpä kai ne on purkit viety tuonne pahveineen päivineen ja sehän on vaan kesän alun merkki.
Otinpa kuvan kaiken varalle-ja kuviin pääsin jokatapauksessa kun alueella on kameravalvonta  ;)

Paljuun tuli vielä tuon jälkeen erinäistä pulttia ja pellinkäikälettä piripintaan asti.Moottoria ja pumppua mitä ei kannata enää säilytellä ihan vaan sentakia jos joskus korjaisi ne.

Toukokuu 23, 2016, 19:21:03 ip
Vastaus #6815

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Meillä on venerannassa isot laatikot mutta ne täyttyy kun rannan miljonäärit tuo roskansa illalla sinne, ei siinä mitään mutta me venepaikan omistajat maksetaan jätemaksut. Riku Rikkaat taas pitää ihan minimi koon jätesäiliöt ja harvat tyhjennysvälit, huippu on ku meille on vesiposti niin kärryllä hakevat kanistereisiin vettä. Mahtaa kahvi olla melko halpaa siten, ihmisen ahneudella ei ole mitään rajaa. Siinä on jokin eko piste ja lukee ei akkuja eikä jäteöljyä, noin 4Km on matkaa ekoasemalle joka ottaa ilmaiseksi akut ja jäteöljyt mutta viehän se mersu paljon pensaa jos sinne ajais.

Kattelin veneen pensamittaria mutta selkä sanoi stop Henry, skodella ajelin paljon tai mikä on paljon. 8V ikäisellä alkaa kilometrit ny vitosella, siis 500Km. Onko muuten olemassa 50cc Harrikoita, voisin ostaa moisen, saa tarjota jos jollakin on.

Toukokuu 23, 2016, 19:38:16 ip
Vastaus #6816

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei hajuakaan mallista.
Mutta vanha se on. Sahasta piti nimittäin tehdä moottori mun mikroautoon ja siitä on 35 vuotta aikaa.
Tekemättä jäi ja siitä tehtiin takaisin saha. Kymmentä tuntia enempää se ei ole käynyt.
Nyt kun selaan nettiä niin se on varmaan kuvista päätellen 075 tai 076

Täytyypä palata ajassa taaksepäin.
Tuli tuossa aiemmin liioiteltua, kuten tavallista.
Eihän se unohduksista löytynyt saha ollut 075 tai 076 vaan 050AV
http://www.acresinternet.com/cscc.nsf/ed1d619968136da688256af40002b8f7/0b6fc02f7691a13f88256ba200188968?OpenDocument

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 23, 2016, 19:40:06 ip
Vastaus #6817

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt vasta oli ensimmäiset höyrylaiva Näsijärvi II:n talkoot johon pääsin. Pääsin saman tien tuttuun puuhaan eli metristä halkoa kantamaan. Eikä se lämmittäjän työkään nyt niin paljon näyttänyt eroavan leivinuunin lämmittämisestä. Hauskan oloista porukkaa ja leppoisan mukavaa puuhastelua. Ja munkkia kahvin kanssa. Emil Saraojan Höyrykoneopin antoivat mukaan lähtiessä iltalukemistoksi. Ihminen voi tehdä paljon paskempaakin hommaa, sellainen tuntu jäi.

Toukokuu 23, 2016, 22:17:46 ip
Vastaus #6818

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Elefantin venttiilit kävin säätämässä. Nytkainne saa ruuvata pytyt ja kannet paikalleen. Niinno, paitti että puolikuunkauppias oli vahingossa laittanu pussukkaan kahenlaisia puolikuita ja osa jäi vaihtamata. Vaan eikö nuo käytetytki vielä yhen kesän kestäne. Eipä niillo ajettu palijua.

MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Toukokuu 23, 2016, 22:57:51 ip
Vastaus #6819

Jani Erola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Norton Big Four 1950 & Commando 961 Cafe Racer
Kävin tänään ulkoiluttamassa Big4:ia. Samalla kävin viemässä kerhokaverille luettavaa sairaalaan. Oli viikonloppuna jäänyt risteyksessä papparaisen yliajamaksi ja vasen jalka reidestä asti romuna. Ja niin oli pyöräkin, hyvä että ei henki lähteny. Olkaahan kanssa motoristit varovaisia siellä tienpäällä. Tässä maassa on ikääntyneiden ihmisten määrä todella korkea tällä hetkellä. Ja se näkyy liikenteessä mm. alinopeudella ajamisessa ja juurikin tälläisissä risteysalueen kolareissa.

t:Jani

Toukokuu 24, 2016, 13:31:57 ip
Vastaus #6820

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Itse olen syntynyt vauraalla ja viattomalla viiskytluvulla.  ::)

Minulla on vauraampi sekä syntinen ja vauhdikas 80-luku. Ettei vaan jotain kokaiinihippusia olisi juppi-ilmapiiristä jäänyt verenkiertoon. Vaikka eipä ne metsätalousinsinööri-isä ja uskontoa opettava äiti todennäköisesti mitään kovin vauhdinhuumaista elämää ole viettäneet.

Mutta että näihin päivän touhuihin. Apurahahakemuksen hiomista jälleen, ja työhakemuksen värkkäilyä. Kyllä nuo saa nyt riittää tältä päivältä, seuraavaksi paneudun hetkeksi kahden kahvimyllyn kimppuun. Toisen ostin viitisen vuotta sitten, mutta se osoittautui erittäin huonoksi. Pari vuotta sitten löytyi puolinainen mylly, siis pelkkä jauhatuskoneisto. Noin 7 vuotta sitten aloin etsiä kahvimyllyä ja tuumasin, että alle kahden kympin pitäisi saada. Nyt näistä pitäisi yhdistää yksi hyvä. Näihin meni yhteensä 18 euroa yhteensä, eli hienosti alta parin kympin. En arvannut, että ihan näin kauan aikaa tuhrautuisi. Viikonloppuna mökille, ja aikomus olisi päästä nauttimaan nuotiolla keitettyä vastajauhettua aamukahvia gramofonin soidessa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2016, 15:40:25 ip kirjoittanut Martti Korhonen »

Toukokuu 24, 2016, 19:56:53 ip
Vastaus #6821

Harri Kauranen

• Vieras
Päivä tuli töissä oltua ja keli on mitä upein,ei viitti ees haalareita pukee.No poikkesin töistä tullessa yhdellä eläkeläisellä.Hän on nyt traktoreihin hurahtannu ja vanha massikka sielä oli työn alla.

Toukokuu 24, 2016, 21:07:14 ip
Vastaus #6822

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Päivä tuli töissä oltua ja keli on mitä upein,ei viitti ees haalareita pukee.

Työturvallisuutta ei silti kannattais unohtaa tai voi tulla kalliiksi..
Kaveri poikkeis tänään mun työmaalla ja naureskelin että sullahan on samanlaiset turvakengät kuin mulla-Grocksit  ;D
Perkele se oli astunu ruosteisen naulan yks päivä jalasta läpi ja soittanu parille kaverille kumpikaan ei vastannu(iltahommissa).Puolen metrin lauta ei mahtunu autoon joten kiskottava väkisin irti ja jalka puuduksissa sairaalaan oikeella jalalla kytkintä käyttäen.Tiedän että se on vaikeaa mutta mahdollista.Itse ajoin viimeksi Töölön sairaalasta ulos ilman vasenta jalkaa(punkteerattu,koukulla ronklattu lihasta&käyttökiellossa) ja Loviisaan asti.Manuaalilla kun kuski ei uskaltanut ajaa Hgissä.Kyllä kirosanat raikas jo oli lähellä muutama peräkolari.
Olis vaan kannattanut mennä omalla automaatilla jos tuon olis arvannut että semmonen saattaja matkassa.

Niin vaan näkyy ammattimiehetkin olevan mukavuudenhaluyisia helteellä-ymmärränhän minä sen :)

Minä vaan en löytäny työsandaaleja viimeviikolla talven jemmoista ja umpikengät sai nyt riittää kun on sisätöitä.Enkä ollu semmosella raksalla missä olis naulalautaa.Mutta nuo Grocksit onkin reijitetty jo valmiiksi aika hyvin-nauloilla ja kotihommissa  :-X

Toukokuu 24, 2016, 21:51:21 ip
Vastaus #6823

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Nyt on joku p...rkeleen huijari on mastercardin tiliä tyhjentämässä. Siellä on tapahtunut jotakin ihmeellisiä 2-30 euron tilisiirtoja, ja niitä on mennyt kymmenittäin tässä muutaman päivän aikana. Kaikki johonkin californiaan rekisteröityyn firmaan mistä en ole taatusti ostellut enkä tilannut ikinä yhtään mitään. Siirrot ja maksut on alkanut 22.5.2016. Alkaneet n. klo. 2.00 suomen aikaan (jolloin oon ollut Nukku-Matin syleilyssä).
 Harvoin tulee käytettyä koko mastercardin korttia mihinkään ostoihin, saati edes katottua mitä siellä tilillä tapahtuu. Mutta nyt tuli jonkun vaiston saattelemana, ja ihan sattumalta vilkastua muiden nettipankki asioiden lomassa. Onneks.
 Olen n. 3 vkoa sitten tehnyt viimeksi ihan oikeita ostoksia sillä kortilla. Olen käyttänyt muutenkin sitä korttia ainoastaan hyvin satunnaisiin nettiostoksiin, ja kaikki maksut on tapahtunut pay palin kautta.

Tämmönen yllätys oli siellä tilillä odottamassa! Että semmosta selviteltävää olis huomenna ohjelmassa.   >:(

Toukokuu 24, 2016, 21:56:03 ip
Vastaus #6824

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Nuorna miesnä ollessani raksalla töissä oli siellä oli pari jamppaa, jotka oli kumpikin pauttiarallaa 135kg ja 197cm.  Toinen sitten astui tellingiltä maahan ja kakkosnelosessa ollut naula sitten upouuden sievin turvatohvelin pohjan läpi. Kenkää ei tietysti saa pois ja sai toinen vääntää purkuraudalla lankun irti jalasta. Toinen näistä oli just se, joka aamulla töihin tullessaan kuristi suskoiran hengiltä ja heitti jokeen, kun se prkele puri käteen syyttä suotta työmatkalla. Kauheita miehiä......

Karmeeta meininkiä.Tänäänkin teki pahaa kuunnella kertomusta vaikka itellekin niin monasti sattunut kun liikkuvaista sorttia ennen olin.Siitä kun usein vielä kuulu semmonen poksahdus kun naula menee tarpeeksi syvälle ja tietynlaisesta kenkämateriaalista niin häijyä tekee ajatuskin  ???

Sitä vaan meinasin kalliiksi tulemisella että kun yksityisyrittäjä ei raaski olla saikulla niin joutuu töihin vaikka ois vähän kipeekin..ei minulla ole tapana kyllä mutta puhunkin toisen suulla tästä nyt.

Jalkapohjassa on myös kosolti hermoja että se jyskyttää ja pitkään tommonen.