Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510754 kertaa)

Joulukuu 28, 2015, 17:55:05 ip
Vastaus #6195

Tommi Sipilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaveri tuli jo aamusta ja kateltiin sen kypäräkameralla otettu ajoreisu.No sitä sen kameraa ihailin ja koitettiin ebaystä josko olisin samanmoisen saannu,ei enää samaa löytyny.No parit sylilliset pilkoin saunapuita ja kannoin saunalle.Sit tässä netissä oon pyörinny ja haeskellu kaikkee mielenkiintoista.Nyt tarvis suunnitella taas tonne kamalaan pakkaseen menoo,on meinaan vieläkin yli viis astetta ja aamulla oikein kaheksan ja neljä se pakkasen määrä.No ei onneks kauaa tarvi palella sielä ulkona,mutta pakko on mennä.
Mitäs kameraa on harri vailla?
Aim low and achieve your goals

Honda CX-500 1981
Tunturi Super Sport 1978 (ikuisuus projekti)

Joulukuu 28, 2015, 19:38:58 ip
Vastaus #6196

Harri Kauranen

• Vieras
No kyllä mulla on kolmekin kypäräkameraa,mutta sellasen haluaisin mikä näkyis koneessa lisälevynä.Eli ei tars kikkailla millään ohjelmilla.

Joulukuu 28, 2015, 20:02:08 ip
Vastaus #6197

Harri Kauranen

• Vieras
No tossa noi mun kypäräkamerat nyt on.Toi keskimmäinen on vähän paha,siitä ei saa kuvia paitsi sen omalla ohjelmalla ja siihen ei muutonkaan mahdu kuin parikymmentä minuuttia.Toki käyhän toi mun videokamerakin samaan jalustaan,mulla on canon legria toi videokamera.Kaikki nää käy siihen mun imukuppiin kiinni,on vaan aika "möhköjä" sit sielä kypärän huipussa.Mutta monihan käyttää juur tota "pakkilaatikkokameraa",eiköhän juur sama ole todella monella kamerana,mutta kun sekään ei sit kylläkään lisälevyasemana näy koneessa.Toikin mikä oikealla on,on ollut kyllä tosi hyvä muuton,mutta pitää aika meteliä ja kun se sit menee siihen nauhoitteeseenkin.Ehkä kun kekkais muun paikan sille kameran kiinnitykselle.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 28, 2015, 20:42:17 ip
Vastaus #6198

Harri Kauranen

• Vieras
Tossa on vielä noi mun suosikki kiinnikkeet.Toi imukuppi on ihan jees ja hyvä muuton toikin,missä kamera on kiinni,sen saa ohjaustankoon.Olen muuton tollakin kuvaa ottanu,tolla kameralla mikä siin on kii ja se on canonin iksus.Joku epäili,että tärisee jos on ohjaustangossa,mun on siihen todettava,kuva ei yhtään sen huonompi,kuin kypärässäkään kiinni olevassa kamerassa.Sit toi missä on ne hihnat,sitä oon vaan kerran kokeillu,ei mun juttu.Sitten mulla olis vielä yksi sellanen valkoinen kiinnike,mutta se taas tars laittaa ruuveilla kii,huono juttu.Mut tosiaan mun suosittki on ehdottomasti toi imukuppijuttu,toiseks tulee toi ohjaustankoon kiinnitettävä.Oon muuton fillaroinnu ja sen reisun kuvannu tolla iksuksella,eli kyllä sekin pelaa ja ois helppo pistää päälle,vaikka olis sielä kypärän huipulla.

Joulukuu 28, 2015, 21:23:32 ip
Vastaus #6199

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
,eiköhän juur sama ole todella monella kamerana,mutta kun sekään ei sit kylläkään lisälevyasemana näy koneessa

Kyllä pitäs näkyä olipa kamera millainen hyvänsä.
Poikakin tuossa vieressä tuumas että sulla puuttuu vaan ajurit koneelta.
En tiedä,voihan niin olla..Minulla nyt ei taida olla kuin 4. tietskaan ladattava kamera vasta mistä kokemusta mutta ei niihin mitään ohjelmia ole ladattu.Johto vaan kiinni tai Bluetooth.
Yhden Ixuksen olen omistanu,yksi "agenttikamera" ja puhelinkameroita,ne ainakin toimivat.

Linuxissahan on vähän puutteellinen tuo Blutooth ajuripaketti edelleen mutta Windowsissa toimii kuin junan vessa.

Joulukuu 28, 2015, 21:31:26 ip
Vastaus #6200

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Kävin kahtomassa taskulamppua talliin. Voi junalauta kerpele!! Lamppu maksaa satasen ja siitä ylöspäin. >:(

En ostanu. Tihirustan pimiässä.
Kahden pytyn loukussa.

Joulukuu 29, 2015, 06:36:25 ap
Vastaus #6201

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tulipaan oltuva kolome päevee (2 yötä) Pohjoes-Pohjanmuan iärimmäesessä kolokassa, ja illalla palluumatkalla käätiin talavipatsilla ruokkimassa siipikarja.
Eli ei tapahtunu koko joulun seotuun mittää tavallisuuvesta poekkeevoo, paetsi että kävin joku uamu puron rannassa ottamassa kuutamokuvan kahen mekapitskelin kamerakännykällä. :-\

-pena-

Joulukuu 29, 2015, 20:20:16 ip
Vastaus #6202

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aiemmin valittelin, kun tämän talon tallit on turhanpäiväisessä käytössä. No tuossa pyöräkellarissa IC:n konetta öljyistä tyhjennellessä päätin laskeskella hiukan tarkemmin kuinka paljon täällä arvostetaan tehokasta tilankäyttöä.

Vintillä olevista kanaverkko-komeroista tyhjänä on n. 43%. Tyhjäksi lasken myös ne, joissa on vain tyhjiä muuttolaatikoita, asunnosta poistettu väliovi tai vastaavaa rojua. Näitä on kahta kokoa. Jos niiden numerot menisivät loogisesti, olisi meillä iso. Joku on kuitenkin jossain vaiheessa vaihtanut numeroiden paikkoja, ja niinpä meillä on nyt pieni. Siellä kyllä on yksi iso tyhjillään, olen tuumaillut josko alkaisin numeropeliin itsekin...

Kellarissa olevat pienistä kaapeista ainakin noin 64% on vailla käyttöä. Muut ovat lukossa, niistä ei voi tietää onko käytössä vai ei.
Näitäkin on kahdenkokoisia. Meille sattui semmoinen pieni, harmi kyllä.

Autotalleja on 8. Mitä olen niiden käyttöä sivusilmällä seuraillut niin tiedän vain yhdessä olevan oikeasti auto. En ole nähnyt puolen vuoden asumisen aikana ketään tekemässä minkäänlaista projektia talleissa. Pääasiassa ne näyttävät olevan polkupyöriä ja lastenvaunuja varten. Eli siinä käytössä, jota varten on pyörävarastot. Toisin sanoen saattaa olla jopa niin, että vain 12,5% näistä on nimensä mukaisessa käytössä.

Lisäksi talon kellarissa on kuntosali asukkaiden käyttöön. Tosin se on ollut lukittuna poissa käytöstä melkein vuoden päivät, koska joku kävi hakkaamassa nyrkkeilysäkkiä toistuvasti kymmenen jälkeen. Sata rosenttia punttisaleista on siis ilman mitään hyötykäyttöä.

Ei ole järin hyvät rosentit. Näitä lukuja kun tuumailee niin kyllähän se vähän pöliältä tuntuu, että osa IC:n osista piti viedä Savoon säilöön kun ei mahdu. Onhan se sekin vähän nurinkurista, että autotallit on pyörävarastoina ja minun tarttee laskea IC:stä öljyt pyörävarastossa.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 29, 2015, 21:31:24 ip
Vastaus #6203

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos oman taloyhtiön pyörävarastossa laskisin öljyjä pois moottorista,tulisi varmaan poliisit paikalle ja varoitus heti taloyhtiönhallitukselta.
Vuokraa talli,siis vaikka yhden auton mentävä lämmintalli. Vaikka kylmä alkuun...
Jos ei ole mahdollista omastataloyhtiöstä vuokraa toisesta.
Itse asun omassa kaksiossa,taloyhtiössä ei ole talleja, edes kylmiä ollenkaan.
Olen pitänyt aina tallin tai kaksi.
Nyt on vuokralla kolme lämmintä tallia,kaikki eri taloyhtiöissä,kahdella eri paikkakunalla.
Ei tosiaan vastaa omaa isohkoa tallia,mutta satakertaa parempi kuin lumihangessa pihalla.
Vuokrat n.50-100€ välillä 1 auton lämmintalli.
Työ hommat kusi,joten näillä mennään. Niin paljon kalustoa ettei kaikki mahdu edes noihin,,, ja onhan vielä 4:s talli,kylmä,kolmannella paikkakunnalla.
Jos työ kuviot selkiytyy jatkossa,painelen pankkiin ja otan lainaa ja ostan vähintään 2 mielellään 3 mentävän tallin omaksi.

tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Joulukuu 29, 2015, 21:59:16 ip
Vastaus #6204

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, eihän tuota aivan paras ole pyörävarastossa tehdä. Kohtalaisen rento tuntu on kuitenkin tästä talosta niin päätin homman tuolla tehdä.

Varovainen piti olla, ettei sotke paikkoja. Laskin perimmäisessä nurkassa koneen tyhjäksi siten, että pressu oli alimmaisena, puulaatikon päällä moottori ja laatikossa muovivuoraus sekä astia johon öljyt laskin. Pitää huomenna vielä nostaa moottori sivuvaunuun kellarista niin ei tule sanomista.

Joulukuu 30, 2015, 08:41:56 ap
Vastaus #6205

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Joo, eihän tuota aivan paras ole pyörävarastossa tehdä. Kohtalaisen rento tuntu on kuitenkin tästä talosta niin päätin homman tuolla tehdä.

Varovainen piti olla, ettei sotke paikkoja. Laskin perimmäisessä nurkassa koneen tyhjäksi siten, että pressu oli alimmaisena, puulaatikon päällä moottori ja laatikossa muovivuoraus sekä astia johon öljyt laskin. Pitää huomenna vielä nostaa moottori sivuvaunuun kellarista niin ei tule sanomista.
Eikö siitä taloyhtiöstä kukaan suostu vuokraamaan tallia, siis niistä ketkä pitävät sitä tyhjillään?

Joulukuu 30, 2015, 08:59:59 ap
Vastaus #6206

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Eikö siitä taloyhtiöstä kukaan suostu vuokraamaan tallia, siis niistä ketkä pitävät sitä tyhjillään?

En tunne heitä. Olen koettanut pitää silmällä, ketkä noita vuokraavat, ja saatanpa joltakulta kysäistä joskus sopivan tilaisuuden tullen. Kyllä nuo kuitenkin jonkinlaisessa käytössä taitavat olla ja monen tarvitsijan jono ennen minua. Voi olla, että jää talli saamatta.

Asiasta toiseen. Aloin taas kirjoitella IC-asiaa blogiin. Lähiaikoina on tullut aika vähän kirjoitettua, mutta työrintamalla tuntuu taas sen verran huonolta näkymät, että tarttee jollain koettaa osoittaa ymmärrystä esineiden historiallisesta arvosta ja näkemystä museoasioista. Aloin hiukan tuumailemaan myös jonkin sortin näyttelyn kasaamista. Pitää tätä miettiä, jos jostain saisi harrastajia hommaan mukaan pyörinensä ja esim. Mobiliasta tai Vehoniemeltä tilaa. Ja jostain hivenen rahaa toteuttamiseen. Mutta joka tapauksessa tulkintaa IC:n historiallisesta arvosta tulossa jonkin ajan kuluttua kiinnostuneille luettavaksi.

Joulukuu 30, 2015, 09:03:56 ap
Vastaus #6207

Harri Kauranen

• Vieras
Koitas Martti,jos pääsisit kimppaan jonkun kanssa,joka vaan fillareita silä tallissa säilyttää.

Joulukuu 30, 2015, 20:35:16 ip
Vastaus #6208

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Useissa taloyhtiöissä on tosiaan listat jonotukselle. Mitä itse olen kysellyt ja kattellu lehdistä ynm... on kysyjiä n.10 kertainen määrä mitä talleja tarjolla. Siksi pienessäkin kaupungissa on jonkinmoiset vuokraajan/myyjän markkinat.

Kävin kirjasto pyhiksi katsottavaa,Piilopirtti v.1978 Suomalaisen miehen seitsemän kuolemansyntiä.
Viina+Tupakka+Ylensyönti+Kortinlyönti+Kiroilu+TV-penkkiyrheilu+Naiset
DVD extroina Keimolan moottoriradan 1969 juhannus,taisi tulla myös tänään telkussa!

Lainasin samalla:Jytinää Eestissä,Sleepy Sleepersin pitkä ja kivinen tie.
Viime lukukerrasta on mennyt jo kauan...

Olihan Lahtelaisen rytmiryhmän matkassa myös Albert Järvinen :) ja Arto Nyqvist :)
Sen verran Sliippari fani olen että CD:nä,LP:nä että C -kasetteina on koko tuotanto,meno päälle pojat....
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Joulukuu 31, 2015, 06:16:12 ap
Vastaus #6209

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Paa Martti taloyhtijön ilimotustaululle "halutaan vuokrata autotalli" plakkaatti.

Sillähän se selevii onko siinä teijän talossa kettää semmosta joka antaesi tallisa vuokralle jonniilaesta korvausta vastaan.
Ja paa se ilimotus hevosenkokoesella tekstillä, nii että kaekki sokkeemmattii sen sieltä näkköö lukkee. ::)
-pena-