Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511396 kertaa)

Joulukuu 13, 2015, 22:40:19 ip
Vastaus #6105

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Käväsin päivällä uudessa naapurissani kun kuulin kummaa jytkettä heidän tallistaan.Arvelin että sieltä on puut loppu ja pitää viedä korillinen klapeja ensihätään.Tavoitin isännän kirveenvarresta ja ihmettelin kovin,korkeaa hakkuupölliä.Arveltiin että se on yli metrin ja on hyvä.Tai minusta se ei ole hyvä vaan liian korkea.
Itse oon kyllä tottunu vähän matalampiin ja olevan niiden kevyempiä käyttää..

No,kuusenjuuria se siellä hakkasi ja päätin minäkin oman osuuteni urakasta suorittaa.Sitkasta oli kuin mikä ja hydraulihalkojakin tuli pian puheeksi.Lopulta kävi niin että huitaisin kirveen suoraan jalkaani,nilkan yläpuolelle.
Ei siitä kumma kyllä lähteny kuin nahkat nirhakkeelle,olin pukenut paksut suojahousut päälle ja  vahvat kengät-en tiedä miksi,ehkä vaisto jo varoitti.En ole koskaan ennen lyöny jalkaan kirveellä,kerran vain sormeen ja sekin saatiin korjattua.Tai oikeammin ompelin sen kyllä ihan itse kun oli tarvikkeita ja korvessa oltiin.Huonohan siitä tuli moneksi vuodeksi mutta nyt ei arpikudoksia edes huomaa enää ellei tiedä etsiä rystysen paikkeilta.

Lopeteltiin ne hommat sitten siihen ja painuin himaan nuolemaan haavoja.Eipä tuo nilkka ole kuin vähän turvoksissa ja kipeä hiukan.
Luulen ettei käy kummempaa eikä syy välttämättä ole epäkelvossa hakkuupöllissä..

Joulukuu 14, 2015, 00:58:39 ap
Vastaus #6106

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Lähtö eilen ristiäisiin Hesaan 07.00 paluu tänään 00.10. 1030 km joten se siitä. Poitsu sai nimeksi Lassi Juhani

Hessu

Joulukuu 14, 2015, 03:39:52 ap
Vastaus #6107

Antti Jokinen

• Vieras
Tavoitin isännän kirveenvarresta ja ihmettelin kovin,korkeaa hakkuupölliä.Arveltiin että se on yli metrin ja on hyvä.Tai minusta se ei ole hyvä vaan liian korkea.

No,kuusenjuuria se siellä hakkasi ja päätin minäkin oman osuuteni urakasta suorittaa.Sitkasta oli kuin mikä ja hydraulihalkojakin tuli pian puheeksi.Lopulta kävi niin että huitaisin kirveen suoraan jalkaani,nilkan yläpuolelle.

Korkea pölli on ergonomisesti hyvä. Pitää vain tottua aina niiaamaan eli polvia nöyrästi notkistamaan alas lyödessään. Silloin ei jalkaan lipsahdusta satu.

Joulukuu 14, 2015, 03:59:56 ap
Vastaus #6108

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tavoitin isännän kirveenvarresta ja ihmettelin kovin,korkeaa hakkuupölliä.Arveltiin että se on yli metrin ja on hyvä.Tai minusta se ei ole hyvä vaan liian korkea.

Korkea pölli on ergonomisesti hyvä. Pitää vain tottua aina niiaamaan eli polvia nöyrästi notkistamaan alas lyödessään. Silloin ei jalkaan lipsahdusta satu.

Eikö se hankaloeta työskentelyvä, semmonen ylikorkee pölökky?
Siinähän tulloo erkonoomisesti huono kirveenterän ja halakastavan pöllin ensikosketuskuluma, jos joutuu ylöspäen kurkottammaan ::)
-pena-

Joulukuu 14, 2015, 10:17:25 ap
Vastaus #6109

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Eikö se hankaloeta työskentelyvä, semmonen ylikorkee pölökky?
Siinähän tulloo erkonoomisesti huono kirveenterän ja halakastavan pöllin ensikosketuskuluma, jos joutuu ylöspäen kurkottammaan ::)

Justiinsakin niin !
Mittaa en ottanu mutta noin suunnilleen työtason korkuinen eli 90cm vaikka eilen puhuin metristä..
Tottakai liian matala on myös tosi huono mutta kaiksita paras on minusta: Sopivan korkuinen ;)

Ja on tuo koipi oikeastaan sen verran kävelyarka vielä että harkitsen jo,uskallanko paljon luvata mitään töihin menoakaan,ainakaan jos tikkaille joutuu nousemaan,ehkä paras olla kotona tää päivä(just laitoin jäägeeliä nilkkaan) ja kattoo saisko sille fillarille jotain tehtyä.Onkin näemmä Prestaventtiilit kumeissa jotḱa eilen sain.No eihän mulla semmosta pumppua ole..
Takuulla kaveri teki tuon tahallaan,se kehvelin koiranleuka.Kuten toi sen lasten lapion kun pyyysin kurakaaria pyörään  ;D

Joulukuu 14, 2015, 15:27:46 ip
Vastaus #6110

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Naputtelin laskuja pankin sivuille ja alkoi ärsyttämään joidenkin tapa kirjoittaa laskuja.
Ilmoitetaan tilinumero tyyliin  FI1234567890123456,eihän tuosta saa mitään tolkkua.Toinen ärsyttävä tapa on FI123 456 789 000 1234.
Perhana se FI.n jälkeinen tunnus ei ole osa vanhaa tilinumeroa,joten lisätä se kolmas numero siihen on mielestäni tosi tyhmää.

Joulukuu 14, 2015, 15:36:17 ip
Vastaus #6111

Lassi Sirainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sain säestää Lusijaa pianolla Loviisan kirkossa:

Hienosti lauloivat kaikki tytöt.

!

Joulukuu 15, 2015, 08:32:18 ap
Vastaus #6112

Antti Jokinen

• Vieras
Koitin tuonne Nya östis -sivuille, ja pääsinkii, mutta viteoo en päässy juutuupista enkä naamakirjasta; pitäneekö olla jäsen tahi osata ruotsia enneko pääsee?

Nyt se video on valmistunut:

Joulukuu 15, 2015, 11:02:36 ap
Vastaus #6113

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koitin tuonne Nya östis -sivuille, ja pääsinkii, mutta viteoo en päässy juutuupista enkä naamakirjasta; pitäneekö olla jäsen tahi osata ruotsia enneko pääsee?

Nyt se video on valmistunut:

Näyttäisi varsin tunnelmallinen tapahtuma olleen.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 16, 2015, 15:35:53 ip
Vastaus #6114

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tulipahan ensimmäistä kertaa höylättyä naamasta karvoja ns. oikeilla vehkeillä. Kyllähän sen naamavärkistä näkee, että ei ole hirveästi tuota parranajoa tullut harrastettua, mutta viikset on eri juttu. Taitaa muuten olla, että partaa en ole varsinaisesti ajanut kertaakaan elämäni aikana, välillä vaan tasoittanut ja siistinyt hiukan. Se on se sama teiniparta siis, joka Martti 16v:n naamasta alkoi hienoisina haituvina puskea maailmaan. Unohtui 15-vuotiaana joululahjaksi saatu sähkökone Savoon viime reissulla. Kokeilin miltä viiksihomma tuntuisi, mutta en oikein tykännyt ja päätin ajella ne poikkeen. Kaivoin kaapista erään entisen känpän vintiltä löytyneet Rotbart Mond-Extran ja kasan vanhoja partateriä jotka tietenkin putsasin huolella, ettei saastaiselta vintiltä kovin paljon tauteja saisi naamaansa. Sinne meni viikset, eikä tilalle tullut edes paljoa verta.

Joulukuu 16, 2015, 17:02:58 ip
Vastaus #6115

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Laitappa selffie niin arvostellaan oliko tuskan arvoista vai pääsetkö uudelleenkasvatukseen... :P Mulle on kasvanut tuohon kuonoon jotain hirvenkarvan näköistä juttua...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 16, 2015, 17:04:59 ip kirjoittanut Risto Sollo »

Joulukuu 16, 2015, 17:52:21 ip
Vastaus #6116

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tulipahan ensimmäistä kertaa höylättyä naamasta karvoja ns. oikeilla vehkeillä. Kyllähän sen naamavärkistä näkee, että ei ole hirveästi tuota parranajoa tullut harrastettua, mutta viikset on eri juttu. Taitaa muuten olla, että partaa en ole varsinaisesti ajanut kertaakaan elämäni aikana, välillä vaan tasoittanut ja siistinyt hiukan. Se on se sama teiniparta siis, joka Martti 16v:n naamasta alkoi hienoisina haituvina puskea maailmaan. Unohtui 15-vuotiaana joululahjaksi saatu sähkökone Savoon viime reissulla. Kokeilin miltä viiksihomma tuntuisi, mutta en oikein tykännyt ja päätin ajella ne poikkeen. Kaivoin kaapista erään entisen känpän vintiltä löytyneet Rotbart Mond-Extran ja kasan vanhoja partateriä jotka tietenkin putsasin huolella, ettei saastaiselta vintiltä kovin paljon tauteja saisi naamaansa. Sinne meni viikset, eikä tilalle tullut edes paljoa verta.
Pahus kun tuo Lucianeito valinta meni jo..nykyisin ne taitaa oikeen siloposkisia miehiä jo Luciaksikin valita..vai oliko se ruottissa...

Niin siis ihan sama karvaturpa edelleen olen. Viikset siis vain ajoin pois. Niitä minulla ei ole yleensä ollutkaan, mutta nyt oli jonkin aikaa olosuhteiden pakosta.

Joulukuu 16, 2015, 18:16:37 ip
Vastaus #6117

Harri Kauranen

• Vieras
Koitas oikeesti ajaa partas ja käy vaikka elämäs ensimmäisen kerran parturissakin.Ei meinaan tekis pahaa.

Joulukuu 16, 2015, 18:24:17 ip
Vastaus #6118

Stefan Holmström

• Vieras

Joulukuu 16, 2015, 20:32:53 ip
Vastaus #6119

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koitas oikeesti ajaa partas ja käy vaikka elämäs ensimmäisen kerran parturissakin.Ei meinaan tekis pahaa.

Näitä tämmöisiä on nyt n. 15 vuoden ajan jo silloin tällöin kuullut. Kyllä se on asia niin, että jos aion hiuskuontaloa johonkin suuntaan kohentaa niin ei siinä tämmöiset kommentit paljon vaakakupissa paina. Ja jos johonkin päin vaikuttavat, niin pikemminkin juuri siihen päinvastaiseen suuntaan.