Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511956 kertaa)

Joulukuu 12, 2015, 20:31:49 ip
Vastaus #6090

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eilissäpäivänä oli vähän semmoinen hienompi päivä. Aamupäivällä pohdin ja kirjoittelin kolmisen tuntia siitä, mitä ovat menneisyys ja historia. Iltapäivästä museoalan seminaarissa kuuntelemassa modernista ja postmodernista rakennusperinnöstä, ja iltasella sitten Tampere filharmonian barokkikonsertissa.

Tännään käveltiin Marjon kanssa n. 12 kilometriä kirpputorireissulla (kätevä kun on kaupungissa kaikki lähellä) enkä edes ostanut mitään. Nyt iltasella vaihdettiin olohuoneen järjestys. Johan tässä on puoli vuotta asuttukin. Edellisessä kämpässä asuttiin kolmisen vuotta ja olisiko viisi kertaa myllätty paikka uusiksi. Huomenissa taidan syventyä hiukan IC:n problematiikkaan. Pitäisi muutamat jutut tehdä vielä ennen lumen tuloa.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 12, 2015, 21:06:15 ip
Vastaus #6091

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Onneksi on niin painavia tavaroita, akvaarioita yms, siis siirtoja ei tehdä vaimon mielialan vaihteluiden mukaan. Ns. viihdekeskuksen TV,Dikiboxi, vahvistimen ja niihin menevien nettipiuhojen siirron saa hoitaa sit itse. Itse olen ne laittanut enkä , enään uusi.

Joulukuu 12, 2015, 21:38:08 ip
Vastaus #6092

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onneksi on niin painavia tavaroita, akvaarioita yms, siis siirtoja ei tehdä vaimon mielialan vaihteluiden mukaan. Ns. viihdekeskuksen TV,Dikiboxi, vahvistimen ja niihin menevien nettipiuhojen siirron saa hoitaa sit itse. Itse olen ne laittanut enkä , enään uusi.

Tämä oli minun aloitteesta, kun tuli mieleen miten tuon yhden kaapin ja levysoitinlipaston saisi asetettua siten, ettei huone tunnu niin pitkänomaiselta. Mielellään tuota hommaa tekee.

Joulukuu 12, 2015, 23:05:08 ip
Vastaus #6093

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Eilissäpäivänä oli vähän semmoinen hienompi päivä. Aamupäivällä pohdin ja kirjoittelin kolmisen tuntia siitä, mitä ovat menneisyys ja historia. Iltapäivästä museoalan seminaarissa kuuntelemassa modernista ja postmodernista rakennusperinnöstä, ja iltasella sitten Tampere filharmonian barokkikonsertissa.

Tuon kaiken päälle ois kannattanu jo käydä kalialla  ;D

Tännään käveltiin Marjon kanssa n. 12 kilometriä kirpputorireissulla (kätevä kun on kaupungissa kaikki lähellä) enkä edes ostanut mitään. Nyt iltasella vaihdettiin olohuoneen järjestys. Johan tässä on puoli vuotta asuttukin. Edellisessä kämpässä asuttiin kolmisen vuotta ja olisiko viisi kertaa myllätty paikka uusiksi. Huomenissa taidan syventyä hiukan IC:n problematiikkaan. Pitäisi muutamat jutut tehdä vielä ennen lumen tuloa.

Onneks sulla on se Marjo..ei tarvi yksin Iiseen kanssa kärvistellä-silloin kun siinä on jotakin muuta(raplaamista)kuin sitä ajamisen intoa,ja siihen valmistelevaa hehkutusta  :)

Martti on loppujen lopuksi Onnellinen mies(tallin jos vielä saisi),vaikka kukapa sitä on tässä muuta esittänytkään  ;)

Joulukuu 13, 2015, 00:56:12 ap
Vastaus #6094

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tuon kaiken päälle ois kannattanu jo käydä kalialla  ;D

Ei kait sitä kaliampaskoo, kun on kotitekoista evästä pönttö puolillaan.

Joulukuu 13, 2015, 04:20:36 ap
Vastaus #6095

kari laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...näitäki piti varoo...
eikä nähty yhtään
 8)

KL

[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 13, 2015, 08:04:31 ap
Vastaus #6096

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Lauantaina oli tarkoitus viettää vain tunti pari kaupungilla mutta vierähtikin useampi kun poikkesin pyöräkorjaamolla.Omistajalla riitti juttua vielä sulkemisajan jälkeenkin.
Sain kumminkin halvalla käytetyn takavanteen mo-pooni.Ei sitä vanhaa kannata enää laittaa vaikka uusin siihen katkenneita pinnoja,kun tietää ettei olisi pitkäikäinen kuitenkaan.
Tuossa ois nyt hommaa,uudet kumit samalla ja uusi vanha etuvanne myös ja ehkä levyjarru käyttöön-ehkä ei..koska satulalle pitäs varmaan sit hitsata kiinnike etuhaarukkaan.
Näissä on nyt kai rosteripinnat(en kysynyt)niin toivottavasti kestää eikä katkeile enää.Tuli kaupan päälle rataspakka jossa hieman eri välitykset.Vanhassa on niin pieni ykkönen että sillä kiipeää vaikka puuhun mutten minä sitä tuon moottorin kanssa kaipaa..vaan mahdollisimman pitkiä vaihteita.

Joulukuu 13, 2015, 09:06:42 ap
Vastaus #6097

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sitä on tullut kaahailtua, kun ei vanteet ehjänä pysy!

Kätevä peli olisi tuommoinen fillarimopo, varsinkin vähän syrjemmässä. Ei sellaisella kaupungilla viitsisi ajella.

Joulukuu 13, 2015, 10:55:35 ap
Vastaus #6098

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Sitä on tullut kaahailtua, kun ei vanteet ehjänä pysy!

Kätevä peli olisi tuommoinen fillarimopo, varsinkin vähän syrjemmässä. Ei sellaisella kaupungilla viitsisi ajella.

Nii-ih..on tullu kaahailtua ja on kätevä peli-mutten minäkään kaupungilla ajais kun en aja kirkollakaan-muuta kuin polkien ettei herätä suotta liikaa huomiota.Kysymyksiä ja katseita se jokatapauksessa usein kerää ympärilleen  :)

Hyvin on palvellut silti.Jalkaleikkauksen jälkeen oli iso apu kun ei ollut lupa pyöräillä pitkään aikaan.Sitä ennen olin pyörätuolissa vähän aikaa ja sitten kyynärkepeille siitä ja lopulta fillarin selkään,sain moottorin juuri siihen aikaan.
Viimetalven ja kevään kävin sillä usein töissäkin,vähemmän autolla kuin tuolla.

Kaupungilla on ihan hyvä vaan polkea.Ja eilen tuli taas sivumennen puheeksi että sillä fillarikorjaamon kaverilla on pari sähkömosalla viritettyä etunapaa,ollu jo vuosia varastossa.Piti antaa ne mulle koeasennukseen muttei ole projekti saanut tulta kun sillä on niin monelaista muuta viritystä aina kesken.
Senjälkeenhän alkoi ilmestyä kauppoihin valmiita sähköfillareita että nyt ei tarvi tehä enää ite  :)
Minulla oli ensimmäinen sähkö-polkupyörä n. 1998.Semmoinenhan on myös laillinen.Polttomoottorilla on vaikea tapaus,sellaisenaan(ilman mitään paperisotaa&rahaa) ei ole tieliikennelaillinen.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2015, 10:57:24 ap kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Joulukuu 13, 2015, 13:58:09 ip
Vastaus #6099

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Piti vain hakea hellapuita pihalta ja ohikulkiessa silmään sattui mokoma raato-jos sittenkin hommais uudet sisäkumit siihen mo-poon,kun ei tullut eilen mieleen.Uudet vanteet ja ulkorenkaathan minulla jo on.
Ei tarvis näetsen lainkaan purkaa nykysiä mo-pon talvirenkaita ja nyysiä niistä sisäkumeja vaan voisin siirtää ne sellaisinaan tuohon liiterin seinällä roikkuvaan runkoon jonka löysin jontkasta viimetalvena-(muuten täydellisenä mutta takapyörä uupui kokonaisuudessaan)..Siitä tulis semmonen ajopyörä,kuntopyörä-ilman moottoria tietenkin.3 tuumaa leveällä ja lumessakin pitävällä takakumilla ja nastoitetulla hemmetin liukkaalla Korealaisella 2.25 tuumasella etukumilla.

Eilen huomasin ettei kunnon nastarenkaat olekkaan niin kalliita alan liikkeessä kuin olin luullut(että yli 80€ kpl).Nokialaiset voi ehkä ollakkin muttei välttämättä paras.
Päälle 40€ saa jo oikein hyviä Saksalaisia.Minullahan meni viimetalvena polvi 2 kertaa kuvauskuntoon Tokmannin 30€ paskan nastarenkaan ansioista.Vedin lipat ja huolella.Kovaa kumia pakkasella,ei pidä jäätiköllä mitään.

Koska luulen että tuo koipikin jo alkaa kestää käyttöä ja syksyn työterveystarkastuksessa annettiin neuvoja että pitäs vaan jumpata lisää niin ne säryt ja kolotukset loppuu.Olen jo alkanu tehdä pieniä kuntolenkkejä kesällä käyttöön tulleella mummo ja ukki pyörällä,joissa molemmissa pitkät välitykset-että sikäli kuntopyöristä käyvät  ;)

Ni vois tuosta laittaa semmosen köyhän miehen maastopyörän..ja pitempiä matkoja varten eheyttää mo-pon hieman kaposimmin jokavuodenajan renkain ja vahvoin vantein.

Mut ei onnistu kai tänään..Tuli jo vähän maisteltua eilen jäänyttä viiniä pänikästä ja piti mennä kaupallekkin pyörällä(millä?) mutta taidankin siirtää huomiseen ja ottaa auton alle ja käydä vähän naapurikaupunkia kauempana ja toisessa ilmansuunnassa hankinnoilla.
Unohdin vissiin eilisestä kertoa että sain myös uuden työtarjouksen kun sinne kaupunkiin jäin kuppaamaan että sikäli reissu kannatti.Pitää käydä lähipäivinä kartoittamassa,olis sähköasennukset talon laajennusosaan tekijää vailla.

Kesäverstalla se vain on kello edelleenkin "oikeassa ajassa" ja saunakutsu kyltti vaan tien varteen ja jos haluaa ryssiä saunavieraakseen  ;)

No juu ei.Se on vanhasta asuinpaikastani tänne tuotu muistoksi.Pystytin sen Porvoon teollisuusalueelle yhteen vilkasliikenteiseen riesteykseen kun odotin siskonmiestä kylään ekaa kertaa uuteen paikkaan ja hänelle se oli tuttu kieli vanhoista Nevostoliiton työkeikoistaan niin aattelin et olis hauska opaste.Siinä myös mainitaan että Neukku sampanskajaa on tarjolla.Vaan kuinkas kävikään..uusi naapurini puolen kilsan päässä närkästyi siitä ja nakkasi kyltin kuusikkoon-kuulin tämän jälkeenpäin.Olivat siihen aikaan uudisraivaajia nykyisessä Porvoon Skaftkärrin energiakylässä ja hän pelkäsi että ryssät kun näkee kyltin,ne tulee varkaisiin.Oli kuulemma jo aiemmin käyneet liiteristä pöllimässä kalliin lastin työkaluja.He rakensivat silloin viimesen päälle porvaritaloa(pöhvelihaussia) sinne ja meillä oli vain Rintsikka,joka tosin sekin modernisoitu muttei niin isolla rahalla..
Minähän hain kyltin kuusikosta ja pystytin uudestaan ja niinpä siskonmieheni(nyk. edesmennyt työtapaturmassa) löysi riemukseen perille taksilla.

Tuossa se vielä on:

Siskonmiehellä kävi uskomaton honkkeli.Oli kädellään pyöritellyt  Volvo BM ropellia virta-avain päällä(en muista enää minkä takia) ja se olikin lähteny käyntiin.Senkin vielä muisti kehua että Bossin sytkät ja kylläpä nyt herkästi pyörähtää käyntiin(bensakoneella)kun tui jostakin puheeksi.kai siitä etä minulla oli siihen aikaan semmonen ihme auto joka tosiaan starttasi kun avainta vaan "näytti" tai akun ollessa tyhjä,saattoi helposti tuupata käyntiin ovenpielestä.Siinä kylläkin oli Accelin 36 kV puola ja sitä rataa..
 No,käsihän siinä vaan meni kyynärpäästä alkaen.Sairaslomansa aikana oli taas käyny "luvatta" työpaikallaan ja oli kaatunu päälle betoninen taloelementti.Jäi jalka alle ja amputointiin sekin.
Lopulta kuoli muutaman pahalaatuisen tulehdussarjan jälkeen..
Siskoni(toisiksi vanhin neljästä) myös pääsi tuonpuoleiseen reilu vuosi tämän jälkeen,ampuma-aseella kylmäverisesti surmattuna,täysin ennalta odottamattoman tapahtumasarjan seurauksena.Nythän saavat jälleen olla yhdessä,siellä taivaassa..

Jotta tämmösiä muisteluita samalla,kun pyörästä vaan piti kertoa.
Näemme lähiaikoina saanko 2 "uutta" pyörää vain alkaako kehtuuttammaan liikaa  ;D
No enpä usko tälläkertaa,jää kuitenkin nähtäväksi  ;)

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2015, 14:11:28 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Joulukuu 13, 2015, 18:52:03 ip
Vastaus #6100

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
On se heleppoo tuo yamahan sähkövikojen korjaus, kun sen osaa. Tökkäsin jampan kasaan sähkövikoineen, ja polkaisin vekottimen käyntiin. Pikku metsäpolku ajelut, ja kurvailu takaisin pihaan.
 Kas kummaa, kaikki alkoi toimimaan niinkuin pitääkin. En tiiä mitä tapahtui, mutta tulipahan näköjään tuollakin konstin kuntoon. ???

Joulukuu 13, 2015, 19:50:35 ip
Vastaus #6101

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Oliskohan ollu jonku relleen käret hitsautunu kiinni ja ajjaissa irtos?

Tännäänpä sitä ei tullu tehtyä palijo mittään. Aamusella kävin työpaikalla valamistelemassa keskiviikon hommia, kun alakuviikosta ei kerkiä. Sen jäläkkeen pijin pöhövelihaussin leivinuunissa tulet, kun oli toistakymmentä pakkasta. Oliki vasta toinen kerta tälle talavia, kun pijin tulia. On ollu sen verran lauhhaa, että ei oo ollu ilua pittää tulia.

Ei taho tämmösillä sähkön hinnoilla saaha puulla lämmittämistä näkymmään sähkölaskussa, jos on lämpötila nollan tuntumassa. Vaikka mitenkä raivopäisenä pitäs tulia uunissa, niin siinä se on 30-40 eurua kuussa, mitä "säästää". Tunnetusti se puu on aina ilimasta. ::)

Korjasinhan mää vanahat maiharitki, kun meinas pohoja irrota. Laiton vielä mustaa tallipoikkaa pintaan, että pyssyy nahka kuivana satteessa. Jos nuo vielä vuojen pari menis.

Minulla oli ensimmäinen sähkö-polkupyörä n. 1998.Semmoinenhan on myös laillinen.

Ei ole.
Kahden pytyn loukussa.

Joulukuu 13, 2015, 20:41:25 ip
Vastaus #6102

Antti Jokinen

• Vieras
Sain säestää Lusijaa pianolla Loviisan kirkossa:

Hienosti lauloivat kaikki tytöt.

Joulukuu 13, 2015, 21:43:30 ip
Vastaus #6103

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Minulla oli ensimmäinen sähkö-polkupyörä n. 1998.Semmoinenhan on myös laillinen.

Ei ole.

No Juu se ei ollu varmasti ei,monestakin syystä eikä vähiten suurimasta sallitusta nopeudesta(25 kmh).
Mutta onhan sähköavusteiset polkupyörät toki tieliikennelaillisia ilman erillistä liikennevakuutusta/rekisteröintiä olleet aina.

Tänään tuli taas ohjelmanmuutoksia kun yksi satunnainen työkaveri(VMPK jäsen) soitti että tarvii uuden tietokoneen että saa laskuja maksettua.
En muistanu oikeestaan kysyä mikä siihen vanhaan meni.Minulla oli kumminkin valmiina yksi läppäri perusasennuksilla ja Ubuntulla.Aikaa alkoi palamaan kun ei saatu sitä nettiin hänen mukana olleella taskumokkulalla koska ei löydetty siitä wifin salasanaa.Dna 4G uusi mollukka.
Sai kumminkin uutukaisen läppärin Linuxilla matkaansa ja nyt kuulin myöhemmin että oli se salasana löynyt siitä mollukan piskuiselta näytöltä.Minä vaan olin sen verran hieneessä tai muuta etten sitä löytänyt.

Koska tuli hän hyvän matkan takaa soitin heti hälytyksen saatuani takaisin että kävisitkö Tokmannilla ja toisit pari 26" sisäkumia ja pika-asennus lokarisarjan ja ehkä muutaman oluen niin minun ei tarvite maananantaina lähteä hakemaan pyörään osia.

Toi sitten se kehevelin ketale ja koiranleuka taaskin sitä mitä -ei tilattu- ja puolet siitä mitä tilattiin  ;D
(niin siis olutta ei tuonut varmaan sentakia ettei hommat menisi ihan vituralleen).

Sitten heti perään soitti pitkästä aikaa yksi toinen "entinen työkaveri",eikä ollu selvinpäin joten aikaa paloi taas pari kolme tuntia ja niinpä pääsin vasta hetki sitten tekemään lounasta-lohikeitto on nyt tulilla ja oikeestaan jo valmista.
Kumminkin saatiin sovittua lopulta että käyn tekemässä yhden pikkusen sähköhomman ensiviikolla.Kaikki kamat pitäs olla valmiina,no se nähdään  ;)

Kuvassa siis sisäkumit ja lokasuoja-sarja MTB pyörään.Juu...

No pannaas tuohon vielä kuva raa´asta kehiloitosta.Nyt se onkin jo syömävalmis.

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2015, 21:47:21 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Joulukuu 13, 2015, 21:57:35 ip
Vastaus #6104

Jaakko Latvanen

• Vieras
Sain säestää Lusijaa pianolla Loviisan kirkossa:
Hienosti lauloivat kaikki tytöt.
Koitin tuonne Nya östis -sivuille, ja pääsinkii, mutta viteoo en päässy juutuupista enkä naamakirjasta; pitäneekö olla jäsen tahi osata ruotsia enneko pääsee?

FST:n videolla ei ollu Hutvutstatplatetin virallisesta lusijasta ko tuomiokirkon portailla -kohta, ei lauluva ollenkaa. Mikkelin lusijajuhla jäi meillä rouvaltakkii näkemättä ko oli lentsussa, vaikka ois muute virkansa puolesta päässy/joutunu paikalle. Lauvantaina oisivat osuuskaupan estraatilla esiintyneet, mutta miulla paino halkosavotan viimestely päälle... Aina se kuitenkii vanhaa miestä sykähyttää, ko nuoret ja nätit tytöt laulaa kauniisti, vaikka ees telkkarissa.
jv