Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4512366 kertaa)

Marraskuu 20, 2015, 21:01:09 ip
Vastaus #5970

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Joo olisin mäkin skodea pitää kolmisen viikkoa pitempään mutta aloitetaan keväällä heti kun tiet sulaa. Hemmetin hyvä mp puku jäi käyttämättä, no kun tulee jäätä niin kaverin mönkijällä sitten.

Marraskuu 22, 2015, 15:44:26 ip
Vastaus #5971

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tännään osallistuin maleksivan ylleisön ominaesuuvessa Kuopion Suur Markkinoelle.

Siellä sai ilimaseksi syyvä, niin paljo kun vuan ikinä ilikis, savu- ja raavilohta, purkkikaloja, ruis- ym. leipiä, ja kaekennäkösijä marja ja vihannessörsseleitä. :-\
Tosin poestullessa oli mukana kolome muovikassillista niitä samoja evväetä, kun Rouva ei pystyny hillihtemmään himojaan, ja hamstrasi lähes kaekkee mitä vuan siellä oli myötävänä. :-X
-pena-

Marraskuu 22, 2015, 17:57:23 ip
Vastaus #5972

Harri Kauranen

• Vieras
No tänään sain omenapuut leikattua ja sit rtein vähän vielä muutakin pihahommaa talven varalle.Sitten mamman kanssa otettiin parin tunnin päiväunet.Nyt on taas virtaa täys,ainoo toi selkä pahus vähän vihottelee,ei voi kaikkea harrastaa.Mutta kyllä selkäkin alkaa paraneen,ei sitten lähellekkään niin kuin vielä viimeviikolla.

Marraskuu 22, 2015, 21:10:41 ip
Vastaus #5973

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Tossa pari lehteä takaperin (sivu 405) kerroin että pitäisi ethernet kaapeleita vetää puhelin johtojen tilalle.Nyt on homma tehty ja reititin toimii kyllä nyt nopeammin kuin aiemmin WLAN:illa tai sillä sähköjohtoja pitkin kulkeva systeemillä.Emäntä oli apuna kun uudet johdot vedettiin ja sitten kytkin ne rasiat,ensimmäistä kertaa tein ko. homman ja onneksi onnistui laakista vaikka pientä johtoa oli.
Johtoa jäi vähän yli 40 m,jos joku tarvitsee niin olisi myynnissä.
Sanokaapas kunka vedin johdot ettei jäänyt yhtään hukkapätkää ja välin reitittimeltä "jakamolle"vedin kaksi johtoa kerralla kun arvelin että on vaikeaa vetää toista johtoa kun putkessa on jo yksi piuha.Vanhoilla puhelinjohdoilla vedin ne uudet johdot eli ei tarvinnut edes vetojousta käyttää.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Marraskuu 23, 2015, 16:56:56 ip
Vastaus #5974

Jaakko Latvanen

• Vieras
Tään päivän hommaks oli etukätteen ohjelmoitu yks kaatopaikkakeikka, peräkärrillinen tavaraa sinnepäin. Polanteista ja ihan jäistäkin tietä tiesin olevan matkalla, ja jonkunverran mäkiäkin.

Ja niin on menny ukko vanhemmiten pehmoseks, että sitä varten piti vaihtaa talvipyörät kiinalaiseen autoon. Onneks ei sattunu ratsiaa olemaan matkalla, eikös ne säädöksien mukkaa pie vaihtaa joulukuun alussa, tai ainakii oon aina enne vaihtanu. Oiskohan tullu isot rapsut, jos ois sattunu virkavalta huomaamaan?

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 23, 2015, 16:58:43 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Marraskuu 23, 2015, 17:15:33 ip
Vastaus #5975

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
-pena-

Marraskuu 23, 2015, 19:30:28 ip
Vastaus #5976

Harri Kauranen

• Vieras
Tuli päivällä oltua pari tuntia kaverin hussee kasaamassa,no minä olin puhtaasti kyllä vaan juttukaveri.No sitten kotiin ja juur kun kotio pääsin,tuli yks häiskä ja sen kanssa oli lähettävä kaupungille pillurallia ajaan,vaikka se nyt mua ei kyllä pätkääkään kiinnostanu,mutta tulihan käytyä kuitenkin.Si tossa tallissa vähän touhusin sellasia pikkuaskareita,en siis oikeen mitään järkevää,mutta kaikkee pientä.Kyllä tääkin päivä tässä on menny.

Marraskuu 23, 2015, 20:29:53 ip
Vastaus #5977

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Paikallisen puhelin yhtiön kanassa väännetty kättä, ilmaeksi nopeus nostettiin 250Mbs ja boxi ilmatteeksi, eka kesti kuukauden ja tokeni teekkaribuutilla 2-3 kertaa viikossa, uusi malli toimi hyvin 4 päivää ja pimeni. Sitten uusi jonka max vauhti oli 150/20 ja maksan 250 vauhdista, nyt hain vielä uudemman boxin joka toimii mutta piti maksaa 89€, kaverit sai kesemmällä saman ilmaiseksi. No kait se mun hermoillakin jokin hinta on. Kipeellä selällä ei ole kiva kontata pöyödän alla muuntajien perässä, nyt tulee Olusta 260 ja lähtee 22 Mbs. Jos vielä pitää mennä kauppaan otan koiron mukaan ja sanon PAHA, lämäsee tassut tiskille ja katsoo silmiin. Sitten puhutaan hinnoista, viimeksi annetun boxin max nopeus oli 150/20. Siis annetaan mopo joka ei kykene maksettuun nopeuteen, meidän surulla ei ole muita operaattoreita.

Marraskuu 24, 2015, 20:50:53 ip
Vastaus #5978

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään konttorilla muutoskatsastus. Tuli 7-h maasturista 2-hengen paku. D-vero putosi 522€:sta 85€.
Samalla halpeni myös liikennevakuutus ja osakasko.
Mutta konttorilla inssiä odottelin,niin lueskelin vanhaa MP lehteä.
Siinä oli juttu yli 50-nais mototristista joka ajoi yhdessä kesässä H-D Fat Boyllä yli 64000km ???
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Marraskuu 24, 2015, 21:56:21 ip
Vastaus #5979

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tänään konttorilla muutoskatsastus. Tuli 7-h maasturista 2-hengen paku. D-vero putosi 522€:sta 85€.
Samalla halpeni myös liikennevakuutus ja osakasko.

Meni hienosti.
Onko tuo siis pelkkä D-vero(käyttövoimavero) eli paljos se on nyt yhteensä ?
Auto ei ilmeisemmin ole kauhean vanha eli vero määräytyy päästötaulukon mukaan ja on alhainen..
Miulla 500€ ja 2980 kg.Kokonaisvero.

Ensvuonnahan se tietenkin on paljon isompi...

Marraskuu 25, 2015, 20:50:47 ip
Vastaus #5980

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla katsastus mies kysyi onko tämä sillä pienemmällä moottorilla kun arvot oli niin pienet, kaksi pakoputkea ja mittasi vaan toisesta. CO arvot n. 50 ja papereissa lukee et max 230, voinko hakea veron alennusta. Kävin rannassa laittamassa yhden Honda 40Hp koneen kuntoon, jokin katko CDI boxin välissä. Pruuttasin elekroniikka kestustan litkua kaikkiin liittimiin ja osa irti. 5Min ja lähti käymään kuin ei olis koskaan sammunutkaa, siikaa taas tyrkytti mutta nyt jo osa menee koiran ruuaksi, lohen tyhjiö paketissa lupasin ottaa. Paat mun luvilla vaan 44 milliset verkot mereen.

Marraskuu 26, 2015, 09:24:31 ap
Vastaus #5981

Harri Kauranen

• Vieras
Tallissa kaikkee pikkuhommaa.Siinä se tää päivä nyt meneekin.

Marraskuu 27, 2015, 17:20:34 ip
Vastaus #5982

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla tosi hauska päivä, kävin rannassa turisemassa ukkojen kanssa ja huomenna taas vaimon sanoin syödään lohta, mopo kerholle jatkaan höpinöita ja tuli kiinteistön omistajakin. Siinä on mies jolle mikään uusi kelpaa ja hänen Nokia 6110 ruvennu sekoilemaan, sanoin et mulla on ihan uuden veroinen ja tuon sen sulle. Soitti jo iltapäivällä olenko löytänyt, no olin ja vein sen hänen toimistoonsa. Alkuperäisessä paketissa ohje kirjoineen, miehellä rahaa kuin roope ankalla niin nyt otti lompakon esiin. Sanoin ettei maksa sulle mitään mutta mun nimen edessä on nyt ykkönen kun vapautuu varastokoppi, mahtava tyyppi kun kesät ajelee Austineilla ja nyt uudella fiiulla mallia vanha. Remontoi vanhaa perintö kivitaloa jossa 8 asuntoa, tulee kuparikatto josta taisteli pari vuotta vedoten et vieressä olevassa kirkossakin on kupari katto. On mulla melkoisia kavereita, 3V vanhasta ollaan tunnettu, mentiin konttorille jossa etupäässä vanhoja veneen moottoreita, tietty niin kuin uusia. Oli sillä läppärikin pöydällä ja olisin näyttänyt muutaman kuvan, ihan kauhistui et älä koske kun vain kirjanpitäjä tietää salasanan. Sähköpostit printataan hänelle.

Marraskuu 27, 2015, 19:50:17 ip
Vastaus #5983

Harri Kauranen

• Vieras
No aamusella kasasin sen pienen paikallismoottorin ja koitin käymään.Sainkin sen käymään noin viistoista sekuntia,sit sammu,eli kaasari tarvii vielä purkaa,kunhan tulee inspiraatio.Muuton oon vaan ollu,ai niin vein kaverille parisataa nastaa,mutta muuton oon vaan ollu.

Marraskuu 27, 2015, 21:30:40 ip
Vastaus #5984

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Käväsin Lahessa tapaamassa sievää Kiinalaisneitokaista.Kuvaa en saanut lupaa ottaa harmi kyllä..kotoisin Shanghaista.
Hän tuo Kiinasta maahan ilmalämpöpumppuja ja tosi hienoja katoksia esim oven päälle tms.
Asuu isänsä kanssa isossa valkoisessa talossa.Oikein ystävällinen ja reilu kaupantekijä.
Sain kaupanpäälle tai joululahjaksi seinäkiinnittyskonsolin,asennuskourut ja lämpökaapelin.
450€ koko setti ja isohko pumppu..
Minähän menetin 150€ Innorosin konkurssissa jota vielä aion hakea takaisin joten hyvä että sai tän mukavasti tässä tilanteessa..

Tuli poikettua ostoksilla(asennustarvikkeita) Orimattilassa takas tullessa ja yritin vältellä terroristeja,vaimoke kun varoitteli puhelimessa Orimattilan vaaroista vaan tiesinhän minä vanhana kettuna ne  ;)

[ylläpito on poistanut liitteen]